Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Marad a kapuvári zsákutca

Kapuvár - Lassan végéhez közeledik a 85-ös főút Kapuvár és Veszkény közötti szakaszának felújítása. A kisalfold.hu annak járt utána, hogy korábban a város által az ipari parkban épített út, amely már a két évvel ezelőtti kampányban is téma volt, vajon csatlakozik-e végre a főúthoz. Nincs jó hírünk.

A Kapuvár-Veszkény közötti négy kilométeres szakasz 270 millió forintból újul meg - számolt be portálunk egy hónappal ezelőtt.

Az útszakaksz átadása előtt arra kerestük a választ, vajon miért nem kötik össze a főutat az ipari parkba épített úttal, vagyis marad-e a kapuvári zsákutca? Korábbi cikkünk hozzászólásai között már kialakult a témáról egy párbeszéd (lásd: A kommentelő már tudja című keretes írásunk).

A kommentelő már tudja

másik hozzászóló

Az befejezés nem olyan egyszerű, mert nem simán össze kell érnie a két útnak, hanem kanyarodósávokat kell kialakítani a főúton méghozzá nem is rövidke szakaszon. 100 milliós nagyságrend, valószínűleg drágább mint maga az elkészült út.
Hasonlóan kell megcsinálni, mint Győr felé haladva Ikrénynél, csak itt nem két irányba. Ott amúgy a főutról lekanyarodás lett megcsinálva és az út nem, ahova kanyarodni lehet. A rácsatlakozás azért sem sem lenne egyszerű, mert nem önkormányzati út a 85-ös, ezért számos egyeztetésen kell átmennie.
Az elkészült út célja az, hogy az ipari park területének bővüléséhez feltárja azokat a területeket amelyek vele szomszédosak. Esetleges betelepülő vállalkozás így meg tudja közelíteni hátulról a területet, amikor pedig már a forgalom indokolja, meg lehet lépni a további fejlesztést, rácsatlakozást.

1 hozzászóló

És azt lehet már tudni, hogy az AVIA benzinkút mögötti utszakaszt mikor fejezik be, hogy "összeérjen" a 85-sel? Mert ez így nagyon ciki a város számára!!! Nem igaz, hogy nem tudnák befejezni!!!

A kisalfold.hu a közútkezelőt kérdezte, valamit annak is utána nézett, hogy a múltban mit ígértek politikusok és politikus jelöltek.

"A 85 sz. főút jelenlegi felújítása Kapuvár és Veszkény között nem terjed ki a jelzett út összekötésére. A felújításra szóló megbízást a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ adta ki, előírása a meglévő burkolat átépítését tartalmazza, ebben új elemek, kanyarodó sáv stb. nem szerepel" - olvasható a A Magyar Közút Kht. válaszában.

A társaság már az út megépítéskor előírta, hogy a csatlakozás feltétele csomópont (kanyarodó sávok) építése. Feltételezhető, hogy az önkormányzatnak már a beruházás kezdetekor is hiányzott a kasszájából az összekötéshez szükséges összeg. Így végül az út zsákutcaként készült el.

"Az önkormányzat saját, illetve pályázati forrásból valósíthatja meg az út csatlakozását" - írta indoklásában a közút.

Kampány volt

A 2006-os önkormányzati választások idején a polgármesterjelöltek már megkapták a kérdést:

„Miért kellett befejezetlen utat építeni az Ipartelepen...?

Mészárosné Pölöskei Rita (Kapuvárért Egyesület): – Az önkormányzat és Kapuvár lakói között az általam már eddig is kifogásolt kommunikáció hiánya miatt nem tudunk a miértekről.

Hámori György (Fidesz–KDNP–Vállalkozók Pártja): – A megépült út az Ipartelepi és a Wesselényi utcákhoz csatlakozik. A 85-ös főúthoz történő bekötése s az arra szükséges mintegy 80 millió forint befektetése akkor válik időszerűvé, ha a területre új vállalkozás települ.

Biró Péter (független): – Az Ipartelepi út teljesen kiépített, parkolókkal ellátott, összeköttetést biztosít a 85-ös főút és a Vasút sor között. A kérdésben szereplő ipari parki 3–5. ütemben épített útvonal üzemi kiszolgálóút teljes infrastruktúrával. Ez valaminek a kezdete, lehetőség a további fejlesztésre, az ide betelepülők fogadására.

Horváth Árpád (MSZP–SZDSZ): – Az ipari park további fejlesztésével új, felsőfokú végzettségű és szakképzett munkaerőt foglalkoztató vállalkozások betelepülésének ösztönzését tartjuk szem előtt. A nemrég átadott új ipari út és a 85-ös főút kereszteződésének kiépítése meggyorsítaná a várost elkerülő út mielőbbi megépítését, ami jótékony hatással lenne Kapuvár iparára és idegenforgalmára is.

Nagy István (MIÉP): – Az ipari parkban kétszáztízmillió forintból létrehozott út az önkormányzat idei legnagyobb beruházása, szerződési kötelezettség volt. A megépítésével, tizennyolc hónapon belül a Provertha rt.-nek száz új munkahelyet kell létesítenie. Én bízom a szerződött felek korrektségében.

Következtetésül röviden...

Ami tehát a válaszokból biztosan kiolvasható 2008 novemberében. A rákötés és a csomópont kialakítása a 85-ösre azért nem történt meg most sem, mert:

1. nem érkezett új betelepülő (lásd: Hámori György, Biró Péter válasza),

2. mivel nem jöttek újak, így az út sem épült meg teljesen. Vagyis elmaradt a jótékony hatás az iparra és az idegenforgalomra (lásd: Horváth Árpád válasza),

3. ha viszont érkezett új betelepülő, és a jótékony hatás sem maradt el (s mindez ment a rákötés nélkül is), akkor feltehejük a kérdést, mire is kellett az út?

Olvasóink írták

  • 3. Imre82 2008. november 21. 11:01
    „Mi köze van a Provertha rt. nek ahhoz az úthoz?”
  • 2. fmoni20 2008. november 21. 08:26
    „Egy vállalkozás sem fog egy befejezetlen út mellé letelepedni! Ezt igen csak rosszul állapították meg! Szerintem.”
  • 1. Kapuvári 2008. november 21. 05:30
    „Az ipartelepi út akkor válik értelemszerűvé, ha már vállalkozások is lesznek a területen! De szerintem ez nem kérdés, ezt felesleges hánytorgatni most még....

    Mellesleg ez az út azért is szükséges, mert így az Ipartelepi útat "használják el" a beérkező áruszállító kamionok, és egy esetleges kijebb települő céghez nehogy már csak a városon keresztül vezessen az út, nem igaz?
    Jó ez így, esténként szállást ad az éjszakai rendőröknek, tesztvezetőknek, gyorshajtás (illegális gyorsulási verseny), és még a szabadban szeretkező fiataloknak! :) Ne rontsuk már el a gyönyört! :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Walter-birtok a 85-ös nyomvonalán

Csorna - „A volt soproni polgármester fiának földjét is érinti a csornai elkerülőút tervezett… Tovább olvasom