Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Két városvezető, két határidő az útfelújításról

Csorna - A Toldi utca felújítását támogató pályázati döntésről egyelőre nem kapott hivatalos értesítést az önkormányzat. Turi György polgármester úgy véli: szeptemberben még nem vonulnak fel a munkagépek a területre.

Szeptemberben elkezdik, 2011 nyarára befejezik Csornán a Toldi utca felújítását, nyilatkozta portálunknak Gyopáros Alpár alpolgármester.

Úgy látszik, a városban már az útfelújításoknak is két olvasata van. A polgármester ugyanis más határidőkről beszél. Turi György úgy véli: kevés az esélye annak, hogy idén el tudják kezdeni a beruházást, az viszont biztos, hogy szeptemberben nem indulnak meg a munkák.

– Még nincs hivatalos információnk arról, hogy eredményes volt a pályázatunk. Mindössze a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján olvasható a hír – mondta portálunknak Turi György. – Természetesen nagyon örülök, hogy várhatóan megkapjuk a támogatást.

A pályázatot a polgármesteri hivatal munkatársai készítették el a felügyeletem mellett, mindenféle külső segítség nélkül. Várjuk a hivatalos megerősítést, de utána is még nagyon sok dolgunk van a beruházás elindításáig. Az igényelt hetvenötmillió-ötszázezer forint támogatás helyett ugyanis hatvannyolc és fél millió forintot kap az önkormányzat. A hivatalos értesítést követően a képviselő-testületnek döntenie kell arról, hogy a hiányzó hétmillió forintot biztosítsuk többletönerőként. Erre azért lesz szükség, hogy a tervezett műszaki tartalommal valósuljon meg a fejlesztés.

A polgármester hozzátette: miután dönt a testület, csak azután írhatják alá a támogatási szerződést. Ezután a közbeszerzési eljárást kell lefolytatni, ami eredményesség esetén is minimum két hónap.

– Mire az eljárás elrendeződik, november lesz, útépítést pedig az időjárás miatt akkor már nem lehet elkezdeni. Azt hiszem, a legjobb hozzáállással is legkorábban jövő tavasszal kezdődhetnek a tényleges kiviteli munkák. Nagy szükség van a burkolat felújítására, mivel a Toldi utca nagy forgalmú gyűjtőútja a városnak – jegyezte meg a településvezető.

Hozzátette: a kátyúzást már elvégezték a pályázattal érintett útszakaszon is, mivel télre nem hagyhatják jelenlegi, balesetveszélyes állapotában az utcát.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. fatuja 2010. augusztus 27. 09:44
    „praetorianus
    " a települést egy olyan ember irányítsa, aki ott született, közöttük éli mindennapjait, és kizárólag a várossal kell foglalkoznia. Ezt is meg kellene tanulni..."

    Ennyitől még nem lesz valaki alkalmas polgármesternek.”
  • 35. rick_ 2010. augusztus 23. 17:52
    „34.

    Ez így van. De teheti ezt úgy is, hogy más, számára kedvezőbb hangsúlyt, ritmust ad a mondandójának és imígyen formálja a közbeszédet. :)

    A cikket alaposabban átolvasva amúgy szerintem CSKA vétette a nagyobb hibát, amikor a két állítást hangsúlyozottan szembe állította egymással. Nyilván nem ez volt Turi szándéka.

    A lényeg, nyárra kész lesz a Toldi utca! :)”
  • 34. praetorianus 2010. augusztus 23. 14:36
    „Kedves Rick!
    Ez egy igazán alapos hozzászólás volt. Az ember mindig tanul.

    Pusztán annyiban vitatkoznék veled, amennyiben felröppen egy hír a munkák megkezdéséről - jelen esetben útfelújítás - akkor a város első emberének, a polgármesternek kötelezettsége azt pontosítani, mivel a lakók - és úgy általában a köznyelv - azon a tényleges felújítást érti. Az pedig kihat az ott lakók életére.
    Ez a polgármester dolga. És ennek ő eleget tett.”
  • 33. rick_ 2010. augusztus 22. 19:13
    „Szerintem teljesen feleslegesen vitatkoztok, bár mókás figyelni, hogyan válik "titánok harcává" egy viszonylag egyszerű ügy.

    Gyopi olvasatában a felújítás elkezdése vélhetően a támogatási szerződés aláírását jelenti, erre minden esély megvan, az NFÜ vélhetőleg nem olyan instrukciót kapott, hogy üljön hónapokig a döntésen a szerződéskötés előtt. A felújítás pedig a kivitelező kiválasztásával, azaz a közbeszerzési eljárás megindításával kezdődik. Amit ez esetben nagy hülyeség lett volna előzetesen megcsinálni. Olyankor érdemes feltételes közbeszerzést lebonyolítani, ha nincs használható becslésünk arra, hogy az adott munkát a piac mennyire árazza be, és enélkül nem tudunk reális költségvetést összeállítani. Illetve akkor, ha a pályázati kiírás a költségvetés alátámasztására előírja a feltételes eljárás lebonyolítását. Szóval Gyopi valószínűleg úgy értette, hogy szeptemberben indulhat az eljárás, aztán a kivitelező nyárra befejezi a munkát. Annál is inkább valószínű ez, mert ha belegondolunk egy Toldi utcát rendbe rakni nem igazán tart szeptembertől június-júliusig...

    Turi ezzel szemben a konkrét kivitelezésről beszél, illetve az azt megelőző szükséges lépésekről. Egy ilyen felsorolás óhatatlanul azt a látszatot kelti az olvasóban, hogy számos "akadája" van a rég várt felújításnak. Talán nem volt jó stratégia Turi részéről ez a reális ütemterv felvázolás, hiszen kampány van, lendület kell és eredmények, nem pedig az aprólékos munka részletes taglalása.

    Ne gondoljuk, hogy Kapuváron nem így zajlanak a beruházások, csak talán ott kevesebbet beszélnek az időrabló munkafázisokról, egyszerűen csak a sikeresen elnyert pályázatról és aztán a készre jelentett beruházásról számolnak be.

    (A politikai vitáról is megvan persze a véleményem, de ez itt most szerintem nem az volt...)”
  • 32. praetorianus 2010. augusztus 20. 22:46
    „Kedves Kukszi!
    Egy közbeszerzés kiírásának feltételi vannak, és nagyon komoly költsége - amit elbuksz (pontosabban nem te bukod el, mivel ezek szerint nem pénzzel kívánsz beszállni, hanem szájjal).
    És ezt akkor neked végzettségednél, és rálátásodnál fogva tudnod kellene...
    De nem tudod. Ezért igazán örülünk sokan, hogy nem te döntesz a pénzünk felett.
    Viszont, ha nem tudod, miért dumálsz bele?
    Az meg aztán végképpen nem érdekel, hogy merre járkálsz.”
  • 31. kukszi 2010. augusztus 20. 11:20
    „Praetoriánus te mint önkormányzathoz nagyon közel álló személy,te hazardírozhatsz a város pénzeivel.
    Sajnos ilyen személyek döntenek a város felett, ezek osztják az észt, azért tartunk itt.
    É n négy év alatt egyszer jártam a pm. hivatalban.
    De végzettségemnél és munkámból adódóan bizonyos rálátásom van a dolgokra.
    Sorolj már fel néhány céget, akikre milliós bírságokat szabtak ki közbeszerzés vissza vonása miatt.”
  • 30. praetorianus 2010. augusztus 20. 02:31
    „Kedves Hajracsorna! Végre rájöttem, miért fog elhúzni Kapuvár! Ott nem degradálják a hivatali dolgozók munkáját, és ha nyer egy pályázat, ott nem kizárólag az országgyűlési képviselő személyi kultuszának építésére használják fel, hanem megköszönik a polgármesternek. Ezt meg kellene tanulni.
    És Kapuváron még akkor sem riogatják a város népét a pusztulással, ha az országgyűlési képviselő megelégszik ezzel a nemes hivatással, és hagyja, hogy a települést egy olyan ember irányítsa, aki ott született, közöttük éli mindennapjait, és kizárólag a várossal kell foglalkoznia. Ezt is meg kellene tanulni...
    Úgyhogy, nem én szédítem a "zembereket". Tényleg! Nem tudja valaki, hová tűntek a polgárok?”
  • 29. hajracsorna 2010. augusztus 19. 18:05
    „Jajj kedves praetorianus! Láttál te már ilyen pályázatot? Én már láttam párat. A munka egy útfelújítási pályázatban nem az, hogy "nagy nehezen megírod", hanem az, hogy a hozzáértőktől megrendeled a terveket meg az árajánlatokat. A többit ma már egy automatizált táblázatsor készíti. Ennyit arról a "nagy munkáról", amit Turi György elvégzett (vagy végeztetett) a pályázat megírásával.

    Azzal meg ne nevettess már minket, hogy a polgármester érdeme, hogy "felkutatta a pályázatot". :D Régen rossz, ha egy hivatal "pályázatokat kutat fel" (lásd: www.pafi.hu), pláne ha azt maga a polgármester teszi (aki valószínűleg még sms-t írni sem tud, nemhogy az Internetet böngészni. Már elnézést tőle.......

    Ne szédítsd kérlek az embereket itt!”
  • 28. praetorianus 2010. augusztus 19. 16:59
    „Igazad is van, Kukszi!
    Ezek szerint te mind a Turi Gyurinál, mind a Gyopinál okosabb vagy, mert erre egyik sem gondolt. Csak arra kérlek, hogy a közbeszerzés egy-két százezrét, vagy millióját majd ne felejtsed el befizetni a visszavont közbeserzéseknél, mert te ne hazardírozz a város polgárainak pénzével!”
  • 27. kukszi 2010. augusztus 19. 14:59
    „Hát ezért nem működik Csornán semmi,mert csak azt keresitek hogyan nem lehet.
    Ezért húzott el mellettünk Kapuvár egy fényévnyire.
    Még most sem a közbeszerzés kiírásával foglalkoztok,hanem majd a testület ,majd ez, majd az, ez a helybejárás.

    Észre kellene venni a világ felgyorsult, nem lehet arra várni majd pártbizottság megmondja.
    Csak megjegyzem a közbeszerzést már rég ki lehetett volna írni.Mert mi van ha a pályázat nem nyer vissza vonják,és annyi.
    Csak a pályázat írási munka veszik el, a hivatali dolgozók egyet gyakoroltak,úgy gondolom vannak elegen, a munkaidejükbe belefér.”
  • 26. praetorianus 2010. augusztus 19. 13:42
    „A polgármester felkutatta és megiratta a pályázatot. Annak olyannak kell lenni, hogy célszerű, okszerű, jogszerű legyen. Tehát, ha a polgármester nem végez jó munkát a csapatával, nem hogy a Gyopi, hanem a jóisten sem tud segíteni.Az ugyanis törvénytelen lenne. Közbeszerzést pedig nem lehet lefolytatni addig, míg nincs pénz!!
    Ezt könnyen el tudom neked magyarázni: biztos vettél már lottót. De abban is biztos vagyok, hogy a lottó vétel után nem kötöttél szerződést egy 200 milliós tengerparti nyaraló felépítésére.
    Felnőtt, felelős emberek - lásd Turi György - akkor folytat le közbeszerzést, ha már tudja, hogy van rá pénze. Jegyzem meg, ebben a Gyopi is egyetért velem. Ha nem így lenne, már régen szorgalmazta volna, mint alpolgármester, hogy írják ki pénz nélkül a közbeszerzést. Tehát te most a Gyopi ellen is érvelsz, csak hogy egy tisztességes városvezetőt bírálhass. Miért fáj ennyire, hogy a Gyopi tévedett? Van ez így. Egy üggyel alaposan kell foglalkozni, akkor kisebb az esélye, hogy pontatlan leszek.”
  • 25. hajracsorna 2010. augusztus 19. 13:18
    „Ugyan kedves praetorianus, meséld már el nekem, hogy Turi úr munkája hol is van ebben a pályázati sikerben?

    Szerintem az ő dolga az lenne, hogy mielőbb lebonyolítja a közbeszerzést, és összehívja a testületet. Márpedig nem hallottunk erről...”
  • 24. praetorianus 2010. augusztus 19. 12:57
    „Huncutjutka! Ahogy én figyelem a médiát, Turi úr egyetlen szóval sem kritizálta Gyopi országgyűlési munkáját. Nagyon jó, hogy ott van, és hogy lobbizik! De ne akarjon mindent egyszerre! Egy várost vezeteni, egész emberes feladat. Ezért van szükségünk arra, hogy a városvezető is egy tisztességes, konzervatív ember legyen, kinek nem kell utazgatnia a parlamentbe hétközben, nem kell esténként a nagy mennyiségű törvényjavaslatot olvasgatnia, véleményét kialakítania, hanem minden nap közöttünk van, és a városáért dolgozik. Tehát, ha nem a szívünkre, hanem az eszünkre hallgatunk, akkor azt kell mondanunk:
    LEGYEN GYOPI A PARLAMENTBEN, TURI A POLGÁRMESTERI SZÉKBEN!
    És ha odafigyeltél volna, nem fúrja a sikert! Örül a közös munka gyümölcsének- melyben az ő munkája is ugyanúgy benne van. De mint felelős városvezető, el kellett mondania, bármennyire is szeretné, szeptemberben nem indulhat a munka. Gyopi itt tévedett - hiszen mint szakember, ő is tudja, hogy közbeszerzés nélkül nem megy.”
  • 23. Huncutkajutka 2010. augusztus 19. 11:22
    „Hát ezt nem hiszem el, hogy Turi megint hozza a formáját! Ha őszinték szeretnénk lenni magunkhoz, akkor azt mondhatjuk, hogy attól, hogy a pályázat jól meg van írva, még nem biztos, hogy győzni fog, ez nyilván politikai kérdés is. Vagyis Alpárnak sikerült intézkednie a Parlamentben! Lám, lám, mégiscsak jól végzi a munkáját! De sajnos nem Turié a dicsőség, kampány révén gyorsan, tisztességes ember módjára meg kell fúrni a sikereket, majd ő megmondja hogy lesz ez az útfelújítás! Így hát, Csorna, fő az önérdek, várnod kell még kicsit arra az új útra! GRATULÁLOK POLGÁRMESTER ÚR!”
  • 22. hajracsorna 2010. augusztus 19. 10:42
    „Ez pontosan így van kukszi! Minden szavaddal egyet értek.

    Ha Gyopáros nem hozna támogatást, az lenne a baj. Így meg, hogy hozott, az a baj, hogy de miért nem szeptemberben kezdődik a felújítás, miért csak októberben. Ez jellemző.”
  • 21. kukszi 2010. augusztus 19. 09:43
    „Mindenképpen örülünk a Toldi út pályázatának elnyeréséhez, de én úgy gondolom felülről nagyon rá kellett segíteni.
    Lehet írni, bármilyen jó pályázatot írni, ha nincs rásegítés megsüllyed, ezt viszont gyakorlatomból tudom.
    Eddig az volt szöveg Csorna azért nem nyer, mert a döntés a szocik kezében van.
    Hát most valami csak változott?

    Most meg , hogy meg van a pályázat süllyedezni látszik, sok a nyöszörgés.”
  • 20. praetorianus 2010. augusztus 18. 23:48
    „Örülünk a Toldi utcára szánt pénznek!
    Amennyiben Gyopi, mint országgyűlési képviselő, ehhez hozzájárult, nagyon köszönjük neki! Igazolja, azt a sok szavazatot, amit leadtunk rá! Teljes erejével dolgozzon a hazáért, a városért a parlamentben! Így tovább!
    Köszönjük Turi György, és a hivatal munkáját, amellyel egy sikeres pályázatot dolgoztak ki! Turi Györgyöt is ezért szavaztuk a polgármesteri székbe! Teljes erejével dolgozzon a városért itthon! Így tovább!
    Hát nem szép ez a harmónia?! Az országgyűlési képviselő minden erejével a parlamentben dolgozik a városért, a polgármester meg itthon!!! Maradjon is ez így, ha már ilyen jól működik!”
  • 19. huszárkapitány 2010. augusztus 18. 21:35
    „Kedves CS Kovács én úgy tudom Csornának egy vezetője van és az Dr Turi György”
  • 18. sorok_közt 2010. augusztus 18. 21:29
    „Én arra lennék kiváncsi, ez a két ember most hogy dolgozik össze. Laikusként úgy gondolom, reggel összeülnek hármasban a jegyzővel, megbeszélik az aznapi teendőket,irányvonalakat,stratégiákat határoznak meg, intézik a konkrét ügyeket. Ezért kapják a fizetésüket. Ha nem így történik, valakinek nem járna az a fizetés...”
  • 17. sorok_közt 2010. augusztus 18. 21:29
    „Én arra lennék kiváncsi, ez a két ember most hogy dolgozik össze. Laikusként úgy gondolom, reggel összeülnek hármasban a jegyzővel, megbeszélik az aznapi teendőket,irányvonalakat,stratégiákat határoznak meg, intézik a konkrét ügyeket. Ezért kapják a fizetésüket. Ha nem így történik, valakinek nem járna az a fizetés...”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Eredményesen szerepeltek a tűzoltóversenyen

A Rábapordányi Önkéntes Tűzoltóegyesület eredményesen szerepelt a Fertőendréden rendezett Hadarics… Tovább olvasom