Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Enesei elkerülő - Év végére ígérik a 7 km-es szakaszt

Az Enesét elkerülő 7 kilométeres szakasz kivitelezése hamarosan befejeződik, az itt lakók az év végén fellélegezhetnek - ígéri a beruházó NIF Zrt.

A rendkívül nagy forgalmú, s a térségben élőknek sok kellemetlenséget okozó M85-ös főút Győr és Csorna között tervezett 2x2 sávos gyorsforgalmi út öt fő szakaszra bontható. Ezek közül az Enesét elkerülő 7 kilométeres szakasz kivitelezése nemsokára befejeződik, az itt lakók az év végén fellélegezhetnek.

Győr-Sopron-Moson megye egyik legnagyobb forgalmú útja az M85-ös, amelynek a Győrt Csornával összekötő szakaszát a távlati tervek szerint végig 2x2 sávos építik ki úgy, hogy az út elkerülje a településeket. Az egyik szakasz, az Enesét elkerülő építése lassan a befejezéséhez közeledik, és év végre átadják a 7 kilométeres szakaszt a forgalomnak.

Az új út északról kerüli el Enesét, és keletről nyugatra haladva a 7-es kilométerkő előtt tér el a régi nyomvonaltól. Az út előbb aluljáróval keresztezi a Rábapatonára vezető utat, azután keresztezi előbb a Szapud-Ószhelyi csatornát, majd a Péterház-pusztai csatornát és a Petőház-pusztai csatornát. Ezután ismét aluljáróval keresztezi a Bezi utat és áthalad ismét a Szapud-Ószhelyi csatorna felett. A csatornán való áthaladás után a nyomvonal ismét aluljáróval földutakat keresztez, majd még két csatornaágon áthaladva a 14-es kilométerkő előtt csatlakozik vissza a jelenlegi 85-ös útba.

A 2x2 sávos osztott pályás úton a megengedett sebesség 110 km/óra lesz.

Az építők

A kivitelezést a CÉ-LA Enese 2009 Konzorcium nyílt közbeszerzési eljáráson nyerte el. A konzorcium tagjai a COLAS Építő Zrt. és a LAVINAMIX Építő Kft. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt., amely a projektet az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósítja meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az KÖZOP-on belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 12.943.543.560 forint.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. gjozsi88 2010. július 31. 09:20
    „GYMS!
    A 85-ös nem kerüli el Enesét...!
    Ugyanis lakott területen belül haladhatunk át, még a szervizut ellenére sincs 70-es lehetőség!
    A csornai elkerülőről, pedig a Fidesz a kampányban rohadtul igérte, annyit tudunk, mint el nem kezdödött beruházást a Fidesz le fogja állitani...!”
  • 26. Hedon 2010. július 29. 13:22
    „#24

    Tévedésben vagy. Ezt eleve nem a KRESZ szabályozza hanem
    a közutak tervezési szabályzata.
    Azt hogy a hétköznapi köznyelv fordítva gondolja attól az még így van.

    pl. helyszínről elhajtó autós magára hagyja az elütött és megsérült
    gyalogost:
    köznyelv szerint cserbenhagyás történt valójában segítségnyújtás
    elmulasztásának minősül ami súlyosabb minősítés mint a cserbenhagyás.”
  • 25. sorok_közt 2010. július 29. 10:25
    „Végre valaki! Kösz Goldman a támogatást. Egyébként a nyomtatott lap címében már felüljáróról ír a cikkíró is.”
  • 24. Goldman 2010. július 29. 09:01
    „Hedon: Te is meg a cikkíró is alapos tévedésben vagytok. Olvasd el a Kresz idevaló részét. Ne bele lapozz, hanem már a a legelején a fogalmaknál megtalálod az információt.
    Egyébként mindig a magasabb rendú út úgymond az alap és ahhoz viszonyítottan van a többi út.
    Természetesen kivételek mindig vannak. Ha a magasabb rendű megy az utak (környezet)eredeti szintjéhez képest lejjebb (pl. Győrben) akkor valóban aluljárónak szokás nevezni. De nem ám akkor amikor egy dűlőút megy át felette!”
  • 23. GYMS 2010. július 29. 00:01
    „Elkerülik azt az Enesét, amit a 85-ös amúgy is elkerül...
    Mi meg Csornán megdöglünk a 85-ös és a 86-os városon belüli egyesülése miatt!
    No comment.”
  • 22. Wolfi 2010. július 28. 22:09
    „Ami nálunk útépítés név alatt folyik azt tanítani kellene a Rendőrtiszti Főiskolán, csak ott az lenne a neve,hogy bűnszervezetben-különösen nagy értékre elkövetett lopás! Ezt az utat Ausztriában kihoznák az itteni költségek 60-70%-ból sokkal jobb minőségben.
    Margit híd Pesten? Csak úgy folynak bele a milliárdok. Londonban ennyi pénzből egy szinte ugyanekkora 2x3 sávos új hidat építettek! Az útépítésre fordított pénzek kb: 40 %-át lenyúlják és ezt tudja a régi meg a mostani kormány is! De lehet, hogy keveset mondtam...
    Metró? Van ismerősöm aki ott dolgozik... Ott viszont nem igaz a 40 %!! Ott legalább 60-at lopnak el, aminek a fele visszamegy bizonyos pártkasszákba! Börtönbe az összessel....”
  • 21. sorok_közt 2010. július 28. 21:38
    „19!

    Ezek szerint útépítés területén bajnokok vagyunk: miénk Közép-Európa leghosszabb völgyhíja, mi tudunk tíz méteres homokbuckába a legjobb alagutat fúrni, nálunk épül a világ első földfeletti aluljárója?!

    Nemrég jöttem haza Horvátországból. Kőország fiai a hasukat fognák a röhögéstől, ha látnák az enesei (rábapatonai) homokvár építők hónapok óta tartó tili-toliját.”
  • 20. b.zoli 2010. július 28. 20:46
    „nem tudom nem akarok bele sem szólni de mégis nem fér a fejembe hogy hogyan lehet homokból utalapot csinálni? esőzések után akkora a repedések hogy 1 ember simán elveszik benne. nem beszélve a "felüljáróról" ahonnan a lezuduló viztömeg méteres szélességü repedést csinált .”
  • 19. Hedon 2010. július 28. 20:18
    „#15
    #17

    A cikkírónak most (kivételesen) igaza van.
    Ugyanis ahogy "01010" írta mindig a magasabb rendű út szempontjából
    történik a viszonyítás.
    Amikor az autópálya vagy autóút egy vasút felett "megy át" akkor az autópálya
    szempontjából autópálya felüljáróról beszélünk.
    Amikor pedig az autópálya vagy autóút egy dűlőutat keresztezve
    az alatt megy át - függetlenül attól, hogy a dűlőút átvezetése van megemelve-
    autópálya aluljáróról kell beszélni”
  • 18. anuvuk 2010. július 28. 18:18
    „Ahogy olvasom, vízfolyás, csatorna, van bőven. A betont, a vasalatot remélem nem sajnálták !!!”
  • 17. sorok_közt 2010. július 28. 17:50
    „Röhej az, hogy valaki aluljárónak nézi azt, amit Enese térségében lát. Van szeme?”
  • 16. kackac 2010. július 28. 17:46
    „röhej”
  • 15. sorok_közt 2010. július 28. 17:46
    „01010!

    Az alatt az út alatt, amiről a cikk szól, semmilyen út nem halad át, felette ugyanakkor négy is az említett szakaszon!”
  • 14. 01010 2010. július 28. 16:37
    „"Miféle aluljáróról ír a tisztelt cikkíró? Én félkész felüljárókat látok csak..."
    mindig a felsőbbrendű úthoz képest a mérvadó”
  • 13. Loich 2010. július 28. 16:32
    „11., 12 jó a kérdés, tényleg jó lenne választ kapni rá, hogy kinek és miért készül egy teljesen felesleges elkerülőút...”
  • 12. radír 2010. július 28. 16:15
    „Nem lehetne az arra illetékestől - ha megtalálható - megkérdezni, hogy kinel lesz jobb az elkerülővel. Egyébként hajrá csonai!!!”
  • 11. Csetneky 2010. július 28. 16:08
    „Egyetlen dolog indokolja az enesei elkerülőt mondjuk a csornaival szemben. Az, hogy megfelelő információval bíró elvtársaknak ott jobban sikerült felvásárolniuk az érintett területeket, mint a másik helyen.”
  • 10. Loich 2010. július 28. 15:33
    „Az enesei elkerülőnek az ötlete is egy vicc: a legnagyobb forgalomban is legfeljebb pár perc Enesén áthaladni, minden irányból. Semmi nem indokolja az elkerülőt: a lakóházak az úttól jópár méterre vannak az egyik oldalon, az út másik oldalán a vasút fut. Az erre szánt pénzt át kellet volna csoportosítani a csornai elkerülőre , ami égetően sürgős mind országos, mind nemzetközi forgalom tekintetében.”
  • 9. sorok_közt 2010. július 28. 15:18
    „Miféle aluljáróról ír a tisztelt cikkíró? Én félkész felüljárókat látok csak...”
  • 8. miro132 2010. július 28. 14:03
    „#7 nincs tervebn. Csak Csorna es Gyor kozott lesz egyszer 4 savos a 85 os. Valamiert az M9 est eroltetik Sopron fele.........”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Veréb Fesztivál – idén már az ötödik

Csornán a hétvégén ötödször rendezik meg a Veréb Fesztivált. Az eredeti helyszínt két év után… Tovább olvasom