Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Díjmentes: a közlekedőké az M85-ös Enesei elkerülője

Az M85-ös főút Győr és Csorna között tervezett kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Enesét elkerülő szakaszát átadták szerdán a forgalomnak.

Hét kilométerrel közelebb Vas megyéhez

Szerda délelőtt átadták az M85-ös Enesét elkerülő szakaszát: már a forgalom számára is megnyílt az egyelőre díjmentes, hét kilométeres aszfaltcsík. "A csornai elkerülő építése is hamarosan elkezdődhet" - ígérte a ceremónián az államtitkár.

Zsiga György, a Colas Út Zrt vezérigazgatója, s a kivitelező CÉ-LA Enese 2009 konzorcium képviselője "készre jelentette" az utat: "az enesei elkerülő hét kilométeres szakasza a szerződéses határidőre megfelelő minőségben elkészült" - mondta. Rékasi Győző, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irodavezetője kiemelte: a szakasz uniós forrásból épült. "Szakembereink a minőségvizsgálat során első osztályúnak ítélték meg az elkerülőutat, kifogásokat sem tettek." Rékasi üzemeltetésre rögtön át is adta az Állami Autópályakezelő Zrt vezérigazgatójának, Bakó Attilának. Működtetni egyébként majd a Lébényi Autópálya Mérnökség fogja, mely az ünnepség közben is már takarította a havat az aszfaltról.

Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára ünnepi beszédében úgy fogalmazott: bár még néhány napot várni kell karácsonyig, az eneseiek máris ajándékot kaptak. Mégpedig olyat, melyet hosszú évek óta kértek: azt, hogy mentesítsék őket a Győr és Csorna közötti útszakasz forgalmától. "Idén országosan hat elkerülőutat adtunk át összesen 23 milliárd forintból, a következő esztendőkben 230 milliárdot szánunk ugyanilyen célokra. Az enesei elkerülő is mutatja, hogy a magyar építőipar világszínvonalon tud dolgozni." Kiemelte: 15 százalékban hazai forrásból valósult meg ez a beruházás. "A csornai elkerülő megépítése talán még ennél is fontosabb, hamarosan ott is elkezdődhet a munka" - tette hozzá.

Korábban: a fejlesztés eredménye egy autóúti paraméterekkel megépült 7 kilométeres, kétszer kétsávos út, mely gyorsforgalmi úthálózathoz nem csatlakozik (azaz, nincs közvetlen kapcsolata az M1 autópályával sem), ezért emelt sebességű főútként kerül forgalomba helyezésre, a megengedett sebesség 110 km/óra lesz, és valamennyi járműkategória számára díjmentesen használható. Az elkerülő szakaszon 3 db csomópont (7+300 kmsz. Rábapatona (ez tulajdonképpen az induló csomópont, de a továbbépíthetőség érdekében még egy 500 méteres szakasz is elkészült a 6+800-7+300 kmsz. között.), 9+900 kmsz. Enese, Bezi 8417. j. út, 13+800 kmsz. 85. sz. főúti visszakötés Kóny és Enese között) és 5 db aluljáró található.

A szakaszon pihenőhely nincs. Irányonként 2 forgalmi sáv használható, burkolt leállósáv nincs, de a burkolt leálló öblökben és a 2,75 m széles stabilizált padkán lehetőség nyílik a műszaki hibás járművek félreállására.

A szakaszt az ÁAK Lébényi Autópálya Mérnöksége üzemelteti.

Győr-Moson-Sopron megye egyik legnagyobb forgalmú útja az M85-ös, amelynek a Győrt Csornával összekötő szakaszát a távlati tervek szerint végig kétszer kétsávosra építik ki úgy, hogy az út elkerülje a településeket.

A beruházás megvalósulásával gyorsul a Győr és Csorna közötti közlekedés, a környező községekben lakók utazási időben és távolságban szintén közelebb kerülnek a megyeszékhelyhez. A napi 1200 tehergépkocsi és várhatóan a személygépkocsik jelentős része is elkerüli majd a jövőben a települést.

A beruházás az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A beruházás adatai
Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Kivitelező: CÉ-LA Enese 2009 Konzorcium
Szerződéses összeg: 5 795 527 717 Ft + Áfa

Olvasóink írták

  • 18. alekínyó 2011. december 25. 19:33
    „Ennyi idő alatt a horvátok "össze kötötték" Közép-Európát a tengerrel. Pedig ott kellett melózni rendesen...”
  • 17. miro132 2011. december 25. 08:43
    „kiprobaltam az uj utat a hetvegen. kicsit fura hogy nem betonozott a leallosav. A patonai korforgalomnal a kozlekedok inkabb a regi ut fele haladnak gondolom megszokasbol ... Csorna felol tobben hasznaltak az uj utat mint Gyor felol..”
  • 16. Hedon 2011. december 23. 19:10
    „#15

    A belinkelt cikkben szerepel tehát nem feledkeztem el legfeljebb nem olvastad el.

    Persze ettől még a Puch Lacis szöveggel beégtél alaposan.”
  • 15. Jerry 2011. december 23. 17:41
    „Hedon,csak arról az apró tényről feledkeztél meg, hogy éppen a csornai fideszes városvezetés vétózta meg az mszp idején az elkerülő út építését, és ezért kezdték meg az enesei útszakaszt,mert különben vissza kellett volna fizetni az EU támogatást.Na meg azt az apróságot is elhallgattad, hogy kedves képviselőnk nem is oly régen még büszkén jelentgette, hogy elintézte, hogy mégis megépül a csornai elkerülő,aminek mellesleg az első terveit még 1980-ban elkészítették,amikor képviselőnk még a bölcsőde elkerülésén álmodozott. Bizony a tények makacs dolgok.....”
  • 14. Hedon 2011. december 23. 10:24
    „Ami még a 12-es kommentemből kimaradt:
    Közben meg is találtam egy korábbi cikk kommentjei között:
    http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/puch_a_helyiek_okoztak_a_csuszast/2075373/

    Itt a 6. kommentelő:
    "6. Hajrá Csorna! 2008.10.29. 09:09
    Hölgyeim, Uraim!
    Ez a Puch László véletlenül nem azonos azzal a pUch Lászlóval, aki nemrég azt mondta, hogy az enesei elkerülő megoldja a csornaiak gondjait?!?!?!?
    Azt se, amit kérdez... "

    Akkor erről ennyit.”
  • 13. Goldman 2011. december 23. 09:37
    „"Hét kilométerrel közelebb Vas megyéhez"
    nem is tudtam, hogy az elkerülőn ennyivel rövidebb az út a 85-öshöz viszonyítva...:)”
  • 12. Hedon 2011. december 23. 09:19
    „# 11

    "Valahogy én is hiányolom innen a sok lelkes narancshívőt, akik tele szájjal hirdették, hogy mekkora eredmény az elkerülő felépítése, és hogy az hogyan fog segíteni Csornának"

    Nem kicsit vetődtél árnyékra.
    A kivitelezés 2009-ben kezdődött, az pedig hogy elsőként ez a szakasz
    épül arról éppen Gyurcsány idejében döntöttek.
    A hivatkozott idézet pedig az mszp-s Puch Lászlótól származik.”
  • 11. Jerry 2011. december 22. 20:42
    „.Valahogy én is hiányolom innen a sok lelkes narancshívőt, akik tele szájjal hirdették, hogy mekkora eredmény az elkerülő felépítése, és hogy az hogyan fog segíteni Csornának.Az biztos, hogy valakik jól jártak az állami megrendeléssel,viszont a közlekedők nagyon rosszul az út megépítésével.Ugyanis az út érdekessége, hogy a 85-ösön Enese elkerülése végett a településről kitiltották a kamionokat, mármint azokat,akik nem az enesei tűzépre mennek, vagy épen Tét felé tartanának.Ezek felmennek az elkerülőre, de mivel az útszakaszra matrica van előírva, nekik fizetős lesz.A személykocsik végi mehetnek a falun, majd találkoznak a kamionokkal a nyugati végen egy stop táblánál, a keleti végen a körforgalomban.Aztán majd lehet drukkolni, hogy honnan fog előbb kiérni a mentő, Győrből vagy Csornáról. Hát ha le esik a hó, vajon melyik utat ki fogja takarítani?A főutat a közútfelügyelet, a másikat az önkormányzat.Már ha lesz,mert ugye lehet, hogy nem is lesz önkormányzat az új törvény miatt.Azért csak hurrá, Enese fejlődik, elkerüli a főút,Csorna nem fejlődik,mert elkerülte a józan ész.”
  • 10. bősárkányi 2011. december 22. 00:28
    „hipphipphurrá”
  • 9. Hedon 2011. december 21. 20:05
    „# 8
    Tudom, arra itt a Csorna elkerülő nyomvonal terve.
    Érdemes letölteni aztán megnyitni.

    http://www.roads.freeweb.hu/road_plans/m85_m86_csorna.pdf”
  • 8. sorok_közt 2011. december 21. 19:55
    „6.!

    A (volt) termáltól is el kell jutni a döri elágazóig...”
  • 7. Dwatson 2011. december 21. 17:37
    „Díjmentes,meddig?”
  • 6. Hedon 2011. december 21. 17:14
    „# 4

    A dolog egyszerűbb csak az újságírónak kicsit utána kellene nézni a dolgoknak.
    A Csorna elkerülőnek 2 része (üteme) van.
    1. Az első ütemben épül a közös fonódási szakasza. A 85-ös és 86-os utak közötti K-i oldal.
    Hozzávetőlegesen a dőri elágazótól a szilsárkányi almáskertek közötti rész.
    Az engedélyes tervek itt 2x3 sávval készültek teljesen érthetően
    mivel ez lesz az M85-M86-os autóutak közös szakasza.
    2. Ütem 86-os és 85-ös utak közötti Ny-i szakasz ami Rábatamási
    mellett lesz visszakötve (remélhetőleg csak ideiglenesen) a régi 85-re.
    Ennek az átadása a 2016-os időpont mint a projekt legkésőbb elkészülő része.
    Addigra már Győr- Szombathely között elvileg végig meglesz a tök új
    nyomvonalon az M85-M86 autóút összeköttetés.

    Akit a dolog jobban érdekel:
    http://www.roads.freeweb.hu/road_plans/m85_gyor_csorna_low.jpg”
  • 5. Goldman 2011. december 21. 16:42
    „"5 db aluljáró található": hmmm, hol is?
    Tudom erről már valaki megírta anno, hogy ez így helyes, de azért az út felett átívelő hídat mégiscsak felüljárónak értelmezzük.”
  • 4. szemi70 2011. december 21. 16:37
    „Na akkor!
    Ez rész az M85-M86-nak. Előbb megépítik a 2x2 sávot Győr és Szombathely között,és majd csak utána építik a csornai elkerülőt. Csak utána!!!!!!!! Ez a lényeg! Addíg meg szívhatjuk a szmogot,továbbra is. 2015-re igérik az elkerülő átadását.
    Hányadszor?
    Basszus,hol vannak most azok,akik az előző ciklusban útlezárás csináltak miatta,érte!?”
  • 3. gig-big 2011. december 21. 14:58
    „Ilyenek az EU-s pályázati pénzek: el kell költeni, pl. útra a semmiből a semmibe.”
  • 2. Hedon 2011. december 21. 14:44
    „#1

    Anno Molnár <moderálva> ez volt fontos nem a Csornai elkerülő.

    Jó lett volna olvasni arról hogy belátható időn belül lesz-e folytatása.
    Bár a régészek után már a fakivágások is lezajlottak a tervezett
    nyomvonalon, tahát remélem 2012-ben lesz folytatás.”
  • 1. hellboy780917 2011. december 21. 11:51
    „akkor ez most csak enesét kerüli ki? nem ér el csornáig? mert akkor nemsokan fognak emiatt felmenni rá... csornáig lenne értelme de így erre a pár km-re dobtak ki az ablakon pár milliárdot? jókis pénzmosás volt ez valakinek....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adjunk nevet a kapuvári hídnak!

Kapuváron jó fél éves munka után novemberben adták vissza a forgalomnak a megszépült és szélesített hidat, amely a város déli városrészt köti össze a központtal. Tovább olvasom