Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Átvette megbízólevelét Gyopáros Alpár

Szerda délelőtt a csornai Városházán átvette megbízólevelét Gyopáros Alpár, az 5-ös körzet új országgyűlési képviselője.


A dokumentumot Turi Sándor, a választókerület választási bizottságának elnöke nyújtotta át a politikusnak.

„Kérem, hogy munkáját a választókerülthez tartozó ötven település lakóinak érdekében és javára végezze. Az ön felé megnyilvánuló bizalom kellő erőt ad ahhoz, hogy eredményesen lássa el feladatait és ezáltal hozzájáruljon Csorna és környéke fejlődéséhez. Azzal a reménnyel nyújtom át a megbízólevelet, hogy lelkiismeretesen képviseli körzetét az Országgyűlésben" -fogalmazott Turi Sándor.



Gyopáros Alpár a Kisalföld érdeklődésére megjegyezte: elképzelései szerint képviselői esküjét már hétfőn leteheti a Parlamentben.

Olvasóink írták

38 hozzászólás
12
  • 38. karsa 2009. december 12. 22:30
    „Kedves Baradlay!
    Nem értetted meg a lényeget. Először is: Az én nevem tényleg Karsa. Tehát nem bújok ilyen történelmi álnév mögé, mint te.Igen,én tényleg büszke vagyok Csornára, mint szülővárosomra, hogy ott most ilyen eredmény született.
    Az Ember fia a szülőfaluján, szülővárosán keresztül kapcsolódik hazájához. Így én, mint "Rábaközi gyerek", büszke vagyok hazámra is, Csornára is, és ha már ennyire belemerültünk, gyerekkorom falujára,EGYED-re is.
    Hiszen ez jelenti a HAZÁT. Elhunyt szüleim sírját, az ott élő embereket,rokonokat, volt iskolatársakat, barátokat.
    Miért ne szeretném őket, hiszen ők a családom, a hazám. Miért ne lennék büszke rájuk?”
  • 37. Baradlay 2009. december 01. 01:47
    „Hiaba buszke Csornara <moderálva>!!!!!! Lenne buszke a HAZAJARA!!!!!!!!”
  • 36. banya21 2009. november 29. 22:38
    „A tavaszi választásokhoz egy kis előrejelzés, ha nem figyelünk:

    http://www.es.hu/?view=doc;24587

    http://www.kritikaonline.hu/kritika_09okt_bako.html#fel

    Ezek alapján dönthet mindenki, akit még érdekel Magyarország sorsa.”
  • 35. FREDDY/S 2009. november 29. 20:11
    „30.
    Valódi tiszta vizet, mert a betegségeink 90%-át megisszuk, nemde...”
  • 34. Akadékos 2009. november 29. 20:07
    „33:
    Örülök, hogy sikerült megvilágítanom a különbséget! :-)

    Ha "az időközi eredménytelen": erre most is megvannak a szabályok: 50%-os részvétel szükséges az első fordulóban, 25% a másodikban. Ha nincs 25%, akkor 90 nap múlva újra...
    Az (lenne) az érdeke a pártoknak, hogy be legyen töltve a hely, általában a második fordulóra össze szokott jönni (kivéve az idén Pécs).

    "a társadalmon belül is erősebben kellene jelen lenniük a demokratikus hagyományoknak".
    Ez az, ami nem épült ki, nincs a köznép számára elérhető és könnyen használható demokratikus véleménynyilvánításra lehetőség.
    Illetve igen korlátozott: Népszavazási kezdeményezéssel élhetnek. Seres Mária tudna erről mesélni milyen egyszerű egy ilyet végigcsinálni...
    Az 1989-ben lévő 4 igen-es Népszavazást minden "Rendszerváltó" akarta. Lett 60%-os részvétel és eredményes Népszavazás.
    Azután az 1990-es júliusi Népszavazásnál már összezárt (mutyi) a 90-es választáson nyerő és második helyezett párt: A köztársasági elnök közvetlen választására vonatkozó Népszavazásra, csak 15% ment el.
    Az akkori nagy pártok "elfelejtettek" mozgósítani...És lőn: azóta a parlamenti pártok szavazzák meg a Köztársasági elnököt, ergo még egy (Civil) kontroll pont csökkentés...
    http://valtor.valasztas.hu/valtort/jsp/t0.jsp

    A demokratikus hagyományok hiányával küzd a CM. Nem a Fidesz, MSZP, Jobbik, stb. ellen van,
    hanem a parlamenten kívüli (Civil) vélemények kizárása ellen.

    Normális esetben lenne független sajtó, amelyik kiáll a demokrácia mellett,
    ha olyan történik, ami ellen fel kell szólalni. Képviselnék az átlagemberek véleményét.
    Tényleg, mennyit hallottál a 600 ezer aláírással történtekről.
    Annyit, amennyit a (cseppet sem független) médiák hírigazgatói jónak láttak...
    A jóságos képviselő urak "meghallották" a nép szavát 600 ezer aláírás után
    és nyitottak egy újabb gumírozott kiskaput, amelyen kislisszoltak (Választókerületi pótlék).

    Amit nem hallottak meg (mert nem akarták), az pedig az volt, hogy ha a köznépre vonatkozik a számlával való elszámolás kötelezettsége, akkor Ők miért kivételek? Rájuk miért nem vonatkozik a saját törvényük. Nem az a probléma, ha többszörösét keresik az átlagfizetésnek, hanem az, ha átláthatatlan és korlátlan lehetőséget biztosítanak saját maguknak, miközben hülyének nézik és egymás ellen uszítják az átlagpolgárt.”
  • 33. rick 2009. november 29. 19:07
    „32.

    Kösz! Végre valaki, aki érezhetően tudja mit beszél (ír).

    Rendben is lenne ez a visszahívósdi, főképpen akkor látnám értelmét, ha valaki rendre a körzete valós és nyomós érdekei ellen szavaz, csak azért mert így van meg a parlamenti többség.

    A probléma ott van, hogy a népszavazási kezdeményezésekhez hasonlóan jönnének a "csakazértis" kezdeményezések. A "hívjuk vissza, mert nem fizeti a sörömet" típusúak. Másik kérdés, hogy ha 25% elég hozzá, akkor itt nem merül fel a kérdés, hogy ha a többi 75% nem mondta, hogy hívjuk vissza, akkor miért is hívnánk vissza?

    A másik dolog, hogy egy visszahívási kezdeményezés után megtartandó választáson valószínűleg ugyanúgy rezegne a léc részvételt tekintve, mint most. Ha meg a rendes választásokon 58% részvételnél 70%-al megválasztott képviselő visszahívásakor kiírt időközi választáson 27%-os részvétellel kap 55%-ot, akkor mit mondunk? Újabb legitimációt kapott? Hiszen kevesebb mint fele szavazatot kapta mint korábban?
    És ha összejön a 25% a visszahíváshoz, de az időközi eredménytelen? Hányszor kell időközit tartani?

    Összetett dolog ez nagyon, tény, hogy erősebb kontrollt biztosítana, de ehhez szerintem a társadalmon belül is erősebben kellene jelen lenniük a demokratikus hagyományoknak.

    Az ívet aláírom.

    üdv: rick”
  • 32. Akadékos 2009. november 29. 15:05
    „Kedves rick,

    30:
    "mit tegyünk a demokráciáért a jövő héten?"
    Töltsd le és gyüjts aláírásokat! Az aláírások összegyűjtésére - az OVB jóváhagyása után - 4 vagy 2 hónapja van a kérdés feltevőjének. A Népszavazáshoz 4 hónap és 200 ezer aláírás kell.
    Ehhez most 2 hónap alatt elég 50 ezer aláírás, hogy a Parlament napirendre vegye. Persze el is utasíthatja a mostani garnitúra (nem lepődnék meg), de egyszer talán lesz demokratikus - a választóikat képviselő - parlament.

    26:
    Ha most 45140 aláírást hoznál, mert a jelenlegi képviselővel elégedetlen vagy, akkor sem hívhatod vissza a képviselőt, mert be van betonozva! Változtathatnál rajta valahogyan?
    "Aki egyszer aláírta visszavonhatja?". Aki aláírná az adott képviselő visszahívásáról szóló az aláírásgyűjtőt, az csak azzal ért egyet, hogy legyen új szavazás. Ez hasonló a nép szintjén alkalmazható bizalmatlansági indítvánnyal. Ha összegyűlik a visszahíváshoz (értsd új választáshoz) szükséges aláírás , akkor az azt követő választás eredménye lesz, hogy a képviselő megy vagy éppen marad és újabb legitimációt kap.

    A populista lózungokról annyit, hogy igencsak rezgett a léc a mostani választáson, mert a szavazók negyede + 88 ember ment el csak szavazni a titkos(!) szavazásra. Gyakorlatilag annyi, amennyi névvel vállalt aláírás kellene egy képviselő visszahívásához a CM, illetve az Aláírásgyűjtő ív szerint.

    Így talán már érthető mi a bajunk a mostani demokráciával? Mi csak azt szeretnénk, ha nem lennének bebetonozva a képviselők és számon kérhető lenne a megválasztásuk után is, mit és hogyan tesznek!
    Most ki tudja számon kérni a 386 honatyán, hogy egy 200 ezer aláírásos kérdést 600 ezer aláírással teljesítő népszavazási kezdeményezést is kikerülnek és szembeköpik a demokráciát, vele a törvényeket.
    Rájuk a saját törvényeik sem vonatkoznak, illetve bármikor megszavazhatják, hogyan ne vonatkozzon semmilyen hátrányos felvetés sem.
    Ehhez pedig segítenek mindazok, akik bedőlnek a "Jöhet a változás" matricáknak, mert nem eléggé néznek szét, nem eléggé gondolják végig, hogy a kormány/ellenzék szerepcsere csak egy térfélcsere.

    Üdv: Akadékos”
  • 31. karsa 2009. november 29. 14:18
    „Messze kerültem szülővárosomtól,Csornától.Egy baranyai iskola alapítványának elnökeként meghívtam az alapítványi bálunkra a térség MSZP-s országgyűlési képviselőjét. Beszélgettünk. Tudta, hogy nem helybéli vagyok, érdeklődött, honnan kerültem ide. Győr -Moson-Sopron megyéből, 26 éve, válaszoltam. Csornán születtem. Csornán, hangsúlyoztam még egyszer. Hirtelen megértette, mindkét kezét égnek emelve mondta:Csornán? Jaj.. Büszke voltam szülővárosomra...”
  • 30. rick 2009. november 29. 12:47
    „29.

    Hallgatom a javaslatod, mit tegyünk a demokráciáért a jövő héten?”
  • 29. FREDDY/S 2009. november 29. 11:18
    „28.
    Pár hónapig meg nincs szükség demokráciára, nemde...”
  • 28. rick 2009. november 29. 08:17
    „27.

    Ez így van. Változtatni kell szerintem is. Sokak szerint kell. Persze van aki szerint meg nem kell.
    Meg aztán mi, akik szerint változtatni kell, nem mindig értünk egyet a szükséges változtatás minden részletében.

    Sebaj, pár hónap múlva lesz egy demokratikus választás. Mindenkinek lesz lehetősége arra, hogy eldöntse melyik jelöltet támogatja. Ha meg szerinte egyik sem felel meg, akkor ő maga is elindulhat. Persze nem személyes kívánságműsor lesz az eredmény...”
  • 27. FREDDY/S 2009. november 29. 05:20
    „26.
    Hogy az ország ilyen helyzetben van, sajnos az nem vicc, csak egyesek nem veszik észre, hogy a megoldáshoz a jelenlegi struccpolitikára nincsen szükség, változtatni kell, nemde...”
  • 26. rick 2009. november 28. 23:54
    „25.

    A választók negyedének indítványára... Névvel, címmel... Vicces lenne. :D :D
    Meddig lehetne gyűjteni? Évekig? Vagy mondjuk 30 napig? Aki egyszer aláírta visszavonhatja?
    Egyszerre lenne választás is a visszavonással együtt? És ha az érvénytelen?
    Vissza lehet hívni képviselőt azért, mert megszavazza az adóemelést? Vagy mert nem akarja visszaállítani a halálbüntetést? Vagy mert nem áll élére a "sört ingyen minden magyarnak" mozgalomnak?

    Sok a kérdés, és eddig csak populista lózungok hangzottak el, amire persze sokan harapnak, mert a társadalmi, közéleti állapot tényleg sz*r.

    De legyen. Működjön így. Legyen sok olyan jelöltje tavasszal a CM-nek, akiből képviselő lesz és szavazzák meg. Utána ez lesz a szabály. Addig viszont nem ez a szabály.”
  • 25. Akadékos 2009. november 28. 22:07
    „23: rick:

    Itt a módszer: http://www.civilmozgalom.hu/visszahivhato_ff.pdf

    Az érvényesség határán azért mozgott a választás, mert a politika azt hozta az elmúlt 20 évben, amit mindannyian ismerünk. Ez nem mozgósítja az embereket, hanem taszítja. Itt az idő változtatni! Ha a legkevesebb eredményt voksoló 143 db MIÉP-es nem megy el szavazni, akkor a cikk apropója nem jön létre!

    Én gratulálok Gyopáros Alpárnak! Kívánom, hogy sikerüljön a helyi érdekeket képviselni akár a pártjával szemben is! Ne csak egy szavazógép legyen a frakcióvezető által vezényelt pártfegyelem intézményében!
    Sok sikert a körzet EGYÉNI képviselőjének!

    Üdv: Akadékos”
  • 24. FREDDY/S 2009. november 28. 19:39
    „23.
    eső után köpönyeg, nemde...”
  • 23. rick 2009. november 27. 14:06
    „20.

    A négyévenkénti választás tulajdonképpen megadja a lehetőséget arra, hogy az arra érdemtelennek tartott képviselőt "kiszavazzák" a választók.

    Te hogy képzeled el a visszahívást? A választók legalább 50%-a kell hozzá? Vagy elég pár hangoskodó? Ha visszahívtad, utána tartasz egy időközit? Ami a mostanihoz hasonlóan nagy eséllyel az érvényesség határán lebeg majd?”
  • 22. éaa 2009. november 26. 23:36
    „barcog !Komissar!
    Ne hagyjátok, hogy az apátia eluralkodjon rajtatok.
    Ez a választókörzet már nem pukkanhat le jobban! Csorna élhetelen a sok átmenő kamion miatt. A határátkelőkön be kell vezeti a Csorna-matricát, és a város ellenőrizze ezt. Aztán majdcsak megépül az elkerülő.
    Nagyon fontos, hogy a Rábaköz falvai ne néptelenedjenek el! A falumba olyanok költöztek, amilyenek soha nem laktak abban a faluban.”
  • 21. balassaz 2009. november 26. 21:29
    „andor47-nek! és közben kiürül a parlament, mert folytatják a kivonulósdit.”
  • 20. FREDDY/S 2009. november 26. 19:01
    „Majd, ha a képviselők visszahívhatók lesznek, akkor eljöhet a népképviselet ideje, addig ,meg marad a médiamese, nemde...”
  • 19. Komissar 2009. november 26. 14:59
    „15. hozzászólás éaa 2009.11.26. 00:38

    16.barcog 2009.11.26. 05:31 látja jól a helyzetet.
    Sajnos ez a képviselőcske semmire sem lesz képes.
    Mert ennél a pártnál, no meg a többinél is csak addig vagy te fontos, míg az x-et beírod, aztán életbe lép a pártfegyelem, oda - kell szavaznia - ahova a frakcióvezető utasítást ad.
    Itt csak akkor álmodozhatunk, ha a kommunisták és az őket felváltó "ifjabbak" teljesen el nem tűnnek.
    És az újak vállalják döntésük következményeit.
    Addig minden álom hiú ábránd.”
38 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem újítják meg az összedőlt emlékművet

Kapuvártól nem messze, a magyar–osztrák határon álló Andaui híd komoly történelmi múlttal… Tovább olvasom