Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Volán-ígéret

Mintegy százmillió forintos költséggel épít új buszvégállomást a Kisalföld Volán.
Az új helyen létesülő mosonmagyaróvári autóbusz-pályaudvarról egyeztettek szerdán a városvezetéssel a Kisalföld Volán vezetői. Pócza Mihály vezérigazgató a Kisalföld érdeklődésére elmondta: az új buszvégállomás kialakításáról már 2001-ben tárgyaltak az érintett felek, sőt, két tanulmány is készült Mosonmagyaróvár közlekedési rendszeréről. Azt vizsgálták, hogyan lehetne a város tömegközlekedési hálózatán javítani és mi az előnyösebb az utazóközönség nagyobb részének.

A vezérigazgató hangsúlyozta: pályaudvar áthelyezése csupán minimális változást hoz a kiszolgálás színvonalában. A környező településekről a városba érkező helyközi járatok közül eddig sem ment el mindegyik a vasútállomásra, zömmel az átszállás volt a jellemző. A buszok főként azért mentek ki a Hild térre, mert a közlekedés irányítását így lehetett megoldani. A Volán felméréseket is végzett, amikből kiderült, hogy mindössze négy vonalat érint e probléma, s az összes vonatot tekintve is mindössze alig 80 utasról van szó. A pályaudvar áthelyezése után a Hild teret továbbra is érintik egyes járatok és megfelelő számú megállóhely is marad.

Hozzátette: a legnagyobb problémát az jelentette, hogy a Hild téri ingatlan a MÁV tulajdonában van, sőt, ezen felül még hat magánlakást ki kellett volna váltani a buszpályaudvar megépítéséhez e területen. Ez rendkívül bonyodalmas eljárás lett volna és a Volán nem látott esélyt megvalósítására, tekintve, hogy hosszú évek óta semmilyen előrelépés nem történt ez ügyben.

A Széchenyi-egyetem és egy mérnöki iroda által elkészített hatástanulmányok hosszú távú elképzelést fogalmaznak meg. A vezérigazgató nem ért egyet azzal, hogy a városnak káros lesz ez a változás. Az eddigi, szerződésben foglaltak szerinti járatok továbbra is megmaradnak, több irányból pedig előnyösebb lesz az eljutási lehetőség. Az átszervezés a költségekre is kedvezően hat, hiszen megszűnnek az eddigi üresjáratok. Ez jelenleg a mosonmagyaróvári üzletág 40 buszát tekintve napi 300 többletkilométert jelent a helyközi közlekedésben. A vezérigazgató hangsúlyozta továbbá: a tömegközlekedési rendszer átalakítását egyeztetik a mosonmagyaróvári polgármesteri hivatallal és az érintett települések polgármestereivel is várhatóan május második felében.

Pócza Mihály cáfolta azt az információt, miszerint a hipermarket beruházója finanszírozná teljes egészében az új telephely megvalósítását. A cég mindössze csaknem harminc százalékban támogatja a megépítést. A vezérigazgató szerint a Volánnak akár 100 millió forintjába is kerülhet.
Az év végéig megépülő buszpályaudvar tervei ugyan még nem készültek el teljes egészében, ám annyit már lehet tudni, hogy korszerű, informatikai rendszerrel, fedett váróval ellátott utaskiszolgáló létesítmény lesz. A Volán közeljövőbeni tervei közt szerepel továbbá a járműkövetési rendszer kiépítése a helyközi járatokra is. Ennek technikai feltételei adottak lesznek az új autóbusz-pályaudvaron.

Kapcsolódó cikk >>

Szükség van a régi útvonalakra (2003-04-08) >>
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szükség van a régi útvonalakra

A móvári autóbusz-pályaudvar áthelyezésével egyes vélemények szerint sérülnének a környékbeliek… Tovább olvasom