Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Kikerülő, új utat terveznek

A közeljövőben megszűnhet a Hegyeshalomban évek óta egyre nagyobb problémát jelentő átmenő kamionforgalom.
Évek óta egyre nagyobb problémát jelentenek Hegyeshalomban a településen naponta keresztülrobogó kavicsszállító kamionok. Ez a teherforgalom az elmúlt időszakban pedig még erősebbé vált. A község mellett évtizedek óta működő kavicsbányából csupán egyetlen útvonalon, a falun keresztül vezető Kossuth és Fő utcán tudnak szállítani. A folyamatos kamionforgalom a lakók szerint amellett, hogy rendkívül balesetveszélyes és nagy zajjal jár, jelentős mértékben rontja az utak állapotát is. A vasúti átjáró közvetlen környezetében a legrosszabb a helyzet, a folyamatos kamionforgalom miatt egymást érik a kátyúk. A település lakói a probléma mielőbbi megoldását sürgetik.

Max Mihelak, a Heka Rt. ügyvezető igazgatója a Kisalföld érdeklődésére elmondta: az elmúlt időszakban valóban több kamion szállít a bányából alapanyagot, ugyanis innen viszik többek közt az épülő M7-es autópálya kőröshegyi völgyhídjához a kavicsot és a homokot, valamint Szlovákiába sztráda- és alagútépítésekhez. A tucatnyi kamion napjában többször fordul a bányától és ezek mindegyike keresztülhalad a településen.

A probléma megoldása érdekében az elmúlt évben az önkormányzat, a MÁV és a Heka Rt. közösen járta be az érintett területeket. A MÁV kezelésében lévő, a vasúti átjáró körüli útszakasz felújítása 27 millió forintba kerülne, ám a vasúttársaság forráshiány miatt ezt ez idáig nem tudta teljesíteni. Az önkormányzat az elmúlt hónapban ismét egyeztetett a Heka Rt. tulajdonosával az ügyben.

Max Mihelak elmondta: cégük a MÁV nehéz anyagi helyzetére tekintettel hajlandó részben átvállalni az útépítés költségeit. A munkálatokra már megkérték az árajánlatot, és ennek ismeretében döntenek majd a kivitelezés részleteiről. Ezenfelül vállalták, hogy a kavicsszállító útvonalon folyamatos locsolással portalanítanak, sőt, az önkormányzat locsolóautójának felújítási költségeihez is hozzájárultak. Az ügyvezető kérte továbbá a rendőrséget, hogy a kavicsszállítók útvonalán lehetőségeihez mérten gyakrabban ellenőrizze a se bességhatárok betartását. Az útjavítás és a portalanítás azonban csupán tüneti kezelés, ezért az önkormányzat hosszú távon egy másik útvonal kijelölésére kérte a bánya tulajdonosát.

Vincze Zoltán polgármester elmondta: az új útvonal kialakításától a cég sem zárkózott el, sőt, konkrét elképzeléseik is vannak ezzel kapcsolatban. Már megkezdődött a tervezés előkészítése is.
Az elképzelések szerint az M1-es autópálya mellett működő kavicsbányához közeli csomópontra csatlakoztatnák a kivezető utat. Így a teherautók a bányából közvetlenül a sztrádára, illetve az 1-es számú főútra tudnának ráhajtani. A számítások szerint a mintegy fél kilométeres szakasz megépítése közel 500 millió forintba kerül.

A beruházás előkészítése már megkezdődött. Elkészíttetik az útvonal tanulmánytervét, tárgyalnak az autópálya kezelőjével a rácsatlakozás lehetőségeiről és a szükséges engedélyekről. Emellett az önkormányzattal közösen keresik a pályázati lehetőségeket a forrás előteremtéséhez a szükséges önrész biztosításával.

A polgármester szerint a település számára rendkívül fontos, hogy a bánya tovább működjön, hiszen harminchét helyi családnak biztosít megélhetést. Emellett a cég az egyik legnagyobb helyi adófizető és számos közösségi célt is támogat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Biciklitől a kinőtt ruhákig mindent árultak

A magyaróvári piacnak hat évvel ezelőtti átépítése óta rendkívül lecsökkent a forgalma, a korábbi szombatonkénti zsúfoltság helyett csupán néhány vevő lézeng a pavilonsoron lévő kofák között. A piacot működtető Városüzemeltető és Fenntartó Kft. ezért döntött úgy, hogy bolhapiac rendezésével megpróbálja fellendíteni a forgalmat a magyaróvári belvárosban. Tovább olvasom