Kisalföld logö

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda 0°C | 7°C Még több cikk.

Autóbuszjáratok szűnhetnek meg

Mosonmagyaróvár - Járatok szűnhetnek meg vagy alakulhatnak át a helyi közösségi közlekedés menetrendjének felülvizsgálatára létrejött munkacsoport javaslatai szerint, melyeket októberben – az iskolákkal való egyeztetést követően – terjesztenek a képviselők elé.

Tavaly 80 millió forintos veszteséggel számolt a Kisalföld Volán Zrt. a mosonmagyaróvári járataira, ebből 50 millió forintot kompenzált a város.

Azaz azok a mosonmagyaróváriak is ˝fizetnek˝ a buszjegybe, akik soha vagy csak ritkán szállnak fel erre a tömegközlekedési eszközre. Sok buszjárat kihasználatlan, valójában csak az 1-es vonalnak lenne létjogosultsága – derült ki az elemzés során. Júniusban döntött a város képviselő-testülete arról, hogy egy bizottságot hoznak létre a település közösségi közlekedésének felülvizsgálatára, alkalmazkodva az utazási igényekhez.

Az említett bizottság a napokban tartotta megbeszélését. Világossá vált, hogy az 1-es járaton kívül egyik sem rentábilis, a 3-as és 7-es vonalakon a vizsgált időszakban szombati napon egy ember sem utazott, hétköznap is csak egy-két ember szállt fel a buszokra. A 4-es és a 6-os vonal is hasonlóképpen kihasználatlan.

Az új tömegközlekedési koncepció – az iskolákkal, munkaadókkal történő egyeztetést követően – októberben kerülhet a város képviselő-testülete elé. A javaslat keretében gondolkodnak a 4-es, 6-os és a 7-es vonalak megszüntetéséről, ezeken a vonalakon a helyközi járatok vehetők majd igénybe. Az 1-es vonal megmaradna, de a buszok csak csúcsidőben és akkor indulnának, amikor helyközi járatokkal nem válthatók ki. Aki az 5-ös járat vonalán (egyébként ebből 3–4 járat maradna meg csúcsidőre, az iskola- és a munkakezdéshez igazodva) szeretne közlekedni, a szigetközi, illetve a Rajka és a Dunakiliti irányába induló járműveket vehetné igénybe, ezek a Pozsonyi út–Ujhelyi utca–Béke utca vonalán közlekedhetnek. Ehhez a változtatáshoz három új buszmegállót kell kialakítani, ennek lehetőségeit vizsgálják.
 
Muráncsik László, aki a képviselő-testület delegált tagja a bizottságban, elmondta: annak is keresik a lehetőségét, hogy az általános iskolások valamilyen formában ingyenes bérletet válthassanak, de ez egyelőre úgy tűnik, csak segélyezési formában valósítható meg. A bizottság képviselője hozzátette: az új koncepció szerint nullszaldósra hozható ki a helyi tömegközlekedés működtetése. Amennyiben a javaslatra októberben rábólint a testület, legközelebb a decemberi menetrendváltozáskor léphetnek érvénybe a módosítások.
 

Az új tömegközlekedési koncepció októberben kerülhet a város képviselő-testülete elé.

Olvasóink írták

  • 7. Győri 2009. október 25. 15:05
    „-Ennél szerencsétlenebb közlekedési koncepciót,ami Móváron van csak azok találhatják ki akik nem közlekednek vonattal és busszal.
    A busz végállamást kivinni a vasuti pu. mellöl eleve kijelölte a tömegközlekedés tönkremenését,ehhez a helyi testület kivállóan aszisztált.
    A városba érkező utas legfeljebb az előzőleg egyeztetett ismerőssel tudja megoldani helyi közl.gondjait,
    véletlenül sem a közl. vállalattal.
    A most megmaradt járatok sem örülhetnek,csak most meguszták.
    A jelenlegi szerkezet nem a tömeg-közlekedést akarja megoldani mivel utas nélkül nem az ugye.
    Most sem utast akarnak csábítani.
    A városi vezetőknek kellene valami erős akarat,cselekvőkészség.
    Remélem valaki csak a sarkára áll,elkezd gondolkodni. Sok szerencsét!”
  • 6. eco 2009. augusztus 11. 23:16
    „Így majd a vidéki utasok kifizetik a veszteséget,mert ha többet megy a busz a városban akkor nő
    az utazási távolságuk és persze a jegyek ára is.Pl János-Móvár egyszer 300 Ft.- máskor ha városi járat is 400ft.-”
  • 5. RickCartman 2009. augusztus 11. 11:30
    „pompás: 80milliós veszteség, ebből 50-et kifizetett a város(azaz mi, valamennyien!)...remek, hadd folydogáljanak a milliók, tízmilliók a zsebünkből!!!Felelősök vajon kik?Ennyi pénzt eltapsolni?Azonnal büntetőeljárást inditani, börtönben a helye, aki ennyi közpénzt(akár csak 1,-Ft-ot is!)elherdál!!”
  • 4. Bálintos 2009. augusztus 11. 05:11
    „Azért nincs a buszokon senki mert mindegyik félórás,órás közökkel közlekedik!Na és ha legalább hárman vagyun k akkor olcsóbb a taxi!!”
  • 3. rivotril2mg 2009. augusztus 11. 04:06
    „olcsó a taxi is, buszjegy is drága, meg végül is amióta 100asával hordják a 0 forintos suzukikat nincsenek rászorulva a helyi tömegközlekedésre, bőven lehetne felére csökkenteni a járatok számát.”
  • 2. mlac 2009. augusztus 10. 21:01
    „A buszjegy ára :215 Ft!
    Azért ez messze van a 300 ft-tól!
    Azért látom, hogy pl az 5-ös városnáző buszon délután és hétvégén van 6 utas, abból legalább négy 65 éven felüli, aki nem fizet!
    De ez még csak hagyán, az osztrák állampolgárnak sem, aki 65 év feletti sem kell fizetni!!!!!
    Na ez a felháborító.
    Meg az, hogy 60 fős buszok közlekednek 5-6 utassal!
    Az 5-6 utas nem igényel tömegközlekedést!”
  • 1. fan 2009. augusztus 10. 18:49
    „Ha az egész buszközlekedés megszűnne nem lehetne észre venni . Ha évente 5-6-szor betévedek soha sincs busz az állomáson amire ne kellene várni legalább 15 percet hogy induljon. Az meg nagyon okos ötlet hogy az amúgy is tömött vidéki buszokra még a városban közlekedőket is feltuszkoljuk.A jegy is elég drága. Ha megveszem közel 300 Ft-ért legalább állni kényelmesen tudjak ha már ülni nem.
    Egy szó mint száz, a menetrend semmit nem ér ez kihat a kihasználtságra és az üres buszt az utazónak kell megfizetnie.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemétdíjban fizetjük a fejlesztéseket

Nagytérség - A mosonmagyaróvári nagytérségi hulladékgazdálkodási társulás fejlesztési pályázatát… Tovább olvasom