Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

A két elhunyt magyar diák emlékére egy napra leállnak a `kacsahajók´

Egy napra kegyeletből leállnak a philadelphiai "kacsahajók" a jövő héten, a két magyar diák halálát okozó tavalyi vízi baleset július 7-i évfordulóján - közölte kedden a vízi járműveket a Delaware folyón üzemeltető Ride the Ducks cég vezetése.

A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) múlt héten közzétett jelentése szerint a turistahajó balesetéért elsősorban az azt uszállyal legázoló tolóhajó kormányosa tehető felelőssé, aki szolgálat közben mobiltelefonált és internetezett.

Megállapították azt is, hogy a tragikus balesetet megelőző percekben a mozgásképtelenné vált turistahajó fedélzeti matróza is SMS-ezett.

A 2010. július 7-én, Philadelphiában történt balesetben, amely során a megbénult "kacsahajó" 35 utasa és kétfőnyi személyzete a vízbe zuhant, a 16 éves S. Dóra és a 20 éves P. Szabolcs életét vesztette.

Az NTSB vizsgálata megállapította, hogy az uszályt mozgató tolóhajót irányító Matt Devlin nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így az útjába került, és segítséget kérő sétahajót nem is láthatta.

Devlin a műszakja folyamán 21 mobiltelefon-hívást intézett és a vállalati laptopon több mint két órán át szörfözött az interneten. A balesetet megelőző 12 percből 10-et töltött telefonálással. Akkor is a készüléken beszélt, amikor a kacsahajó kapitánya rádión megpróbálta figyelmeztetni.

A baleset követően a kormányos azzal magyarázkodott, hogy 6 éves fiának váratlanul megromlott egészségi állapota.

Peter Ronai, az áldozatok hozzátartozót képviselő New York-i ügyvéd az MTI-nek elmondta, hogy mivel nem sikerült peren kívül megállapodni a tolóhajó tulajdonosa, K-Sea Transportation képviselőivel az áldozatok hozzátartozóinak fizetendő kártérítésről, az illetékes philadelphiai szövetségi bíró a benyújtott kereset alapján előre láthatóan szeptemberben dönti majd el, hogy milyen formában folyjon az eljárás.

Ha a bíró - a K-Sea álláspontjával egyetértésben - megállapítja, hogy az esetre vonatkoztatható lehet a hajózási felelősségkorlátozási törvény, akkor a felpereseket fájdalomdíjként legfeljebb a tolóhajó árának megfelelő 1,6 millió dollár ítélhető oda.

Amennyiben viszont úgy dönt, hogy a törvény nem releváns, polgári peres eljárásban a családok számára ennél nagyobb összegű kártérítést lehet elérni.

Olvasóink írták

  • 2. bojtár 2011. június 30. 10:34
    „Itt egy kis félreértés van ugyanis megszüntették a közlekedésüket végleg.Hát ennyit az újság tájékozottségéról.”
  • 1. Infamous 2011. június 29. 11:42
    „sokra mennek vele...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szent László királyra emlékeztek Mosonmagyaróváron - fotók

Mosonmagyaróváron is körmenettel emlékeztek Szent László nemzetalkotó királyunkra. A hívők menetét… Tovább olvasom