Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A divatiránytű és a ruhásszekrény sóhaja

A divatszakmában dolgozók többsége követni és diktálni is igyekszik a trendeket. Az Escadánál gyakornokoskodó Hutyán Gergely azonban azt tanácsolja, ne álljunk be ebbe a sorba, de fedezzük fel a saját divatiránytűnket jelentő ruhákat.
– Nem kell feltétlenül követni a legújabb trendeket, ahhoz, hogy valaki jól nézzen ki. Nem vagyok híve annak, hogy megveszek valamit egy szezonban, utána többet fel sem veszem. Ennek nincs értelme, nem így kell a ruhatárunkat okosan alakítanunk, de persze ettől még nem feleslegesek a divattervezők – szögezte le Gergely. Magyarázata szerint a hölgyeket abban segítik a divatházak új kollekciói, hogy folyamatosan látnak új formákat, új trendeket, amikkel esetleg még nem találkoztak, ezáltal lehetőséget biztosítanak számukra, hogy kipróbáljanak valami újat. Persze a divat örök körforgásban van, minden visszatér felújított vagy újratervezett formában. Ez a tény pedig összecseng azzal a takarékos, környezetbarát szemponttal, miszerint nem szabad a boltkórosság túlzásába esni, annyi ruhadarabot vásárolni, hogy sikongasson otthon a szekrény, mert abba már egy friss rongy se fér.


A divattervezőnek tanuló fiatal szerint az a legfontosabb, hogy senki se próbáljon másra hasonlítani. Már csak azért se, mert ami másnak jól áll, nem valószínű, hogy ránk is passzol. Persze érzék kell ahhoz, hogy valaki rájöjjön, mi áll jól neki és mi nem. De iránytűt jelenthet egy olyan darab – még akkor is, ha mondjuk már öt éves –, amire több ismerős és ismeretlen is azt mondja, olyan, mintha ránk öntötték volna. Főleg ha még jól is érezzük magunkat benne. Az egymás és a divat majmolásából azonban az adódik, hogy aki egy kicsit is el mer térni az aktuális trendtől, azt „kinézik" az utcán.


A magyar fiatal azt tanácsolja, hordjunk minél több színt, ne csak szürkét, barnát, feketét és legyen harmóniában az öltözék. Barna cipőhöz ne párosítsunk fehér övet és táskát, mert kaotikus a hatása. Kiegészítőknél a kevesebb a több. Ha van egy extrémebb felsőnk, amin gyöngyök, kövek vannak, akkor ahhoz már nem szükséges gyűrű, fülbevaló plusz tucatnyi karkötő, mert olcsó és közönséges hatást kelt. Legyen egy jól kiválasztott darab, akar egy koktélgyűrű vagy egy dögös nyaklánc és készen vagyunk.


A negyvenes hölgyeknek azt javasolja, ne lessenek el ötleteket tinilányaik gardróbjából, ne az ő butikjaikban vadásszanak „ráncfelvarró" megoldásokra. Épp a korukhoz, alkatukhoz passzoló öltözék tud éveket fiatalítani rajtuk. Gergely szerint a tervezők gondolnak arra, kiknek állnak majd jól egy-egy kollekció darabjai, de nyilván nem tudnak egy szezonban az összes testalkatra megfelelő öltözéket alkotni. Az Escadánál többféle méret van és mindegyikhez vannak próbamodellek, hogy a vékonyabb és a kevésbé vékony testalkatra szánt ruhákat is tesztelhessék.


Geri tanácsai továbbtanulóknak

„Nagyon fontos azt megérteni, hogy csak magunkra számíthatunk. Ezáltal édesebb is a dicsőség. Azóta lettem igazán önálló, mióta egy ekkora nemzetközi luxus divatcégnél dolgozom, de a fontosabb döntésekben még mindig kikérem a bölcsebbek véleményét. Nehéz a divatiparban jó gyakorlati helyet találni, több száz cégnek, több száz e-mailt írtam. De fontos, hogy olyan célokat tűzzünk magunk elé, amelyek elérhetetlennek tűnnek, mert ezáltal tudunk előrejutni. A külföldi lét nyitottabba teszi az embert, nem ítélkezik elsőre olyan könnyen, mert annyi különböző emberrel találkozik, hogy teljesen megváltozik a gondolkodásmódja. Muszáj toleránsnak lenni a másikkal. Ma már nem gondolkozok azon kétszer, ha valamilyen lehetőség adódik idegen országban. A divatszakmában ez a készség nem csak előny, nélkülözhetetlen."


Claudia, Linda meg a retro

A 80-as években Európában az Escada divatház sportosan elegáns kötött darabjait imádták leginkább a nők, amelyek manapság a retro divathullámán a szekrények mélyéről újra a felsőbb polcokra kerültek. Sokkoló színpárosítások – például rózsaszín naranccsal, kék zölddel –, gazdag hímzések, változatos minták jellemezték már az első kreációkat is. A vidámságot, életörömöt árasztó stílus a márka védjegye lett. A 90-es években pedig már az Escada a legnagyobb luxusmárkák egyikének számított. Katalógusaiban Claudia Schiffer és Linda Evangelista képviselte a stílust. Nemrég ugyan csődvédelmet kért a divattervező cég, de neve túlságosan értékes, így több befektető is jelentkezett működésének finanszírozására. Végül az indiai iparmágnás, a Mittal kohászati cégcsoport tulajdonosa vásárolta meg a menyének, aki Londonban él és nemrégiben meglátogatta a müncheni központot, ahol Gergellyel is beszélgetett egy rövid ideig.

 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Olajat visz a Pó

Parma. Pusztulnak a vízimadarak a Lambro folyó környékén, a monzai olajfinomítóból több millió liter… Tovább olvasom