Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

Meghalt a pap által elütött motoros

Nagyvárad - Öt napig küzdött az életéért a 22 éves váradi motoros, akit múlt héten kedden gázolt el egy halotti torba igyekvő ortodox pap a váradi Rulikowski úton.

Vasárnap a nagyváradi Klinika intenzív osztályán erős gyomorvérzés miatt életét vesztette az a nagyváradi 22 éves fiatalember, akit az elmúlt héten kedden a nagyváradi Universitatii utcában (Rulikowski út) elütött egy ortodox pap a személygépkocsijával.

Bár a motoros viselt bukósisakot, a történtek után nagyon súlyos, életveszélyes koponya- és mellkasi sérülésekkel, többszörös bordatöréssel és végtagtörésekkel, hátgerinctöréssel szállították kórházba, s azóta is az intenzív osztályon feküdt.

A helyszíni szemle szerint a pap felelős a történtekért, a fiatalember haláláért felelnie kell
A helyszíni szemle szerint a pap felelős a történtekért, a fiatalember haláláért felelnie kell

Túlélési esélyeit minimálisra becsülték az orvosok, súlyos légzési nehézségei voltak a sérülések miatt, de egy héten át küzdött az életéért. A vasárnap fellépett komplikáció azonban legyőzte...

A Bihar megyei rendőrség szakértői egy héttel ezelőtt a helyszíni szemlén azt álapították meg, hogy a 48 éves gépkocsivezető, Viorel Samasca balra kanyarodáskor, amikor be akart állni a parkolóba, nem adott elsőbbséget az ellentétes menetirányú forgalmi sávban érkező motorosnak, aki már nem tudta elkerülni az ütközést.

A rogériuszi Sfantul Nicolae parókia papja egy temetésről jött, s a halotti torra igyekezett az egyetem kantinjába.

A motor az ütközés után még vagy 100 métert csúszott az aszfalton a szemtanúk szerint. A pap ellen még akkor eljárás indult, tettének jogi besorolása viszont a fiatalember halálával megváltozott, immár közúti baleset során gondatlanságból elkövetett emberölés jogcímén folyik.

A jogosítányát elvették, de a vizsgálatok lezártáig ideiglenes engedélyt kapott, amivel vezethet...

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Korrekt 2008. augusztus 26. 22:03
    „...azthiszem, PÁRATLANNAK van igaza:(

    Már régóta külföldön élek, de amikor hazamagyek (nem ritkán) szinte retteg az ember.
    Ugy a morál mint a tudás siralmas, már mint az autó vezetés szinten:(”
  • 21. lehelke 2008. augusztus 26. 17:15
    „remelem nem magyart utott el a reszeg roman pap!!! a cikkbol nem derul ki ! miert csak a pap szarmazasat irjak le !!!!????? a szerencsetlen fiuet pedig nem !!!!????”
  • 20. Sokat autózó 2008. augusztus 26. 15:08
    „NoBo, még valami. Ha Te valóban "normálisan" közlekedsz motorral, mint ahogy állítod, azaz az én felfogásomban a forgalom ritmusában, akkor bizony minden tiszteletem a tiéd!

    Csak sajnos még nem találkoztunk, pedig ha a 84-85-ösön jársz, akkor sok esélye lenne...”
  • 19. Sokat autózó 2008. augusztus 26. 15:05
    „NoBo!

    Naponta járok sok-sok kilómétert ezen a szakaszon. Találkozom is sok-sok motorossal. És ezeknek _mindegyike_ nagyságrenddel nagyobb sebességgel közlekedik, mint az autós forgalom. Motorost még soha nem kellett megelőznöm.

    Ennyit az általánosításról, ez inkább tapasztalat sajnos. Majd ha azt látom, hogy 10 motorosból legalább 5 a forgalomnak megfelelően közlekedik, akkor változtatok a véleményemen. Pedig még az is rossz arány lenne.

    És itt ne azt hozzátok elő, hogy ha kilencvennel megy, akkor leszorítják az útról. Igen, le, de ha autóval mész ennyivel, akkor is leszorítanak. Itt arról van szó, hogy a forgalomnak van egy normális ritmusa. Ez a mostani utakon bizony nem 90, hanem 100-110. De ennyiért még a rendőr sem nagyon bánt.

    A 30-as táblás példa is nagyon rossz. Ott a legnagyobb hibás annak kihelyezője. Nagyon ritka esetben lenne indokolt a 30-40-es korlátozás.”
  • 18. hellboy 2008. augusztus 26. 15:00
    „a motor felett kb 2 méterrel már nem, s ott van a parkoló, oda akart bekanyarodni a pap.”
  • 17. Zärovonal 2008. augusztus 26. 14:36
    „Az ott nem egy zärovonal?? Akkor miert akart a pap kanyarodni??? Sebesseg ide vagy oda...”
  • 16. Harcona Marcos 2008. augusztus 26. 14:01
    „NoBo, tipikus fórumozóként (és motorosként) nem azzal vitatkozol amit írtam, hanem elkezdesz személyeskedni. Csak, ha már az általánosításnál tartunk... Vagy tényleg nem voltam érthető.

    Szóval:
    Nem feltétlenül a motoros hibája, csak éppen nem lehet megállapítani, hogy mennyivel ment, ha nincs féknyom.
    Amúgy ha gyorsan hajtott, akkor pont arról van szó, hogy még reagálni sem volt ideje, és már el is szállt.

    Az, hogy szabálytalanul elé kanyarodtak, az nem jelenti feltétlenül azt, hogy ő szabályos volt. Elképzelhetőbb az az eset, hogy az öregúr elkezdett kanyarodni, aztán a motoros megérkezett százzal, vagy felette. Még az is lehet hogy látta, csak úgy gondolta, hogy még messze van az és elfér. Szóval ha a féknyomból nem is, de abból lehet következtetni a sebességre, hogy mindene összetört. Ha ez így elfogadható ´tény´-ként.”
  • 15. Sm 2008. augusztus 26. 13:51
    „Én ezen a sajnálatos baleseten nem csodálkozom, akár ki is volt a hibás, mivel ott az emberek elég ´érdekesen vezetnek´. Pl: város 50-nél haladva autóval, még a busz is dudálva leszorít..... hát még városon kívűl....!”
  • 14. NoBo 2008. augusztus 26. 12:44
    „Látod, látod Harcona......
    Te és a hozzád hasonlók legnagyobb baja az általánosítás....
    Amit írsz, az egy réteg, de mellette ott a több száz/ezer normális motoros és nem csak a chopperosok. Így ha valamihez lövésed sincs, ne irogass oktató dumát.... Ha valakit megöl egy japán, akkor az egész japán nemzet gyilkos, vagy mi?! Ha meg nincs féknyom, akkor az azt jelenti, hogy rohadtul eléje kanyarodott az autós...... Erre ez is a motoros hibája?! A 30-as ütközést meg arra írtam, hogy a tények ismerete nélkül ne irogassunk gyorshajtásról, mert igenis 30-as ütközésnél is lehet halálos a baleset, ha a szitu épp olyan..... Amúgy kíváncsi lennék, ha magadba nézel, Te hány 30-as táblánál tartod be a 30-at.....

    Sokat autózó, rád szintén az általánosítás igaz..... Aki normálisan megy, az igenis lejárató kampánynak veheti.....”
  • 13. Harcona Marcos 2008. augusztus 26. 11:30
    „Derti hozzászólása miért buta?!

    Maradjunk annyiban, hogy a fene se tudja mennyivel ment a motoros, viszont a szituáció leegyszerűsítve az, hogy a kanyarodó a hibás.
    Ilyenkor meg egyszerűsiteni szoktak, főleg ha nincs féknyom, akkor semmi mást nem tudnak csinálni. A szemtanú nem traffipax.

    De őszintén, látott már valaki ilyen motort szabályosan menni?! A chopper az igen, esetleg még a túramotor is - főleg ha külföldi. Sportmotort meg eleve azért vesznek, mert állatmódra megy. Aztán állatmódra mennek is vele.

    Jó volna, ha a motorosok megértenék, hogy az nem ellenük irányuló kampány, ha bőven a reakcióidőm alatt vágódnak elém, mellém, vagy jönnek szembe olyan sebességgel, amire én nem vagyok köteles számítani.
    Az itt említett 220 km/h az több, mint 60 méter másodpercenként. Láthatóan nem bírják felfogni, hogy nem a másik, hanem még ők sem tudnak reagálni vészhelyzetre ilyen sebességnél. Fizikai képtelenség. Ha figyelem is a tükröt -mondjuk előzésnél-, akkor 3 mp alatt van mögöttem a látóhatárról. Ha nem ennyire veszett a tempo, akkor legyen 5 mp, miközben nekem a tükrön kívül a forgalmat is figyelnem kell.

    A sok pszichopatának ezt kellene legelőször megtanulni.

    30-as ütközést túl szoktak élni, attól nem megy tropára mindene, 200-ast pedig csakis versenypályán, védőruhában van esélye.

    Amúgy valóban nem divat szabályosan közlekedni, indexet használni, stb.
    Talán máshol már említettem, nem is nagyon vág ide: ha a fényszórók beállítását is figyeljük, akkor az autóknak kb. egyharmada szabálytalanul van kivilágítva.
    Ha pedig ötvennel találok menni, akkor próbálnak azonnal letolni. (Pedig nem kicsi és nem gyenge a gép, de lehet vele csak 50-et is menni, nem úgy, mint a ´mi autónkkal´, kettes golffal, hármas bömössel, opel calibraval, stb. háemcsé autókkal. :-)

    Persze az is jó volna, ha a rendőrök nem kizárólag a helységnévtábla, 81-es út 40-es tábla, stb. ´könnyűzsákmány´ helyeken mérnének, de az már megint egy más téma.”
  • 12. Cady 2008. augusztus 26. 11:00
    „Nemrég egy ismerősünk és barátnője hazafelé jött Balatonról. Szabályosan közlekedett, nem adták meg nekik az elsőbbésget... Ő meghalt, a lány kórházban.
    Nem figyelünk egymásra, ez a legnagyobb baj! Mikor tanuló vezető voltam, ledudáltak a 30-as táblánál... Motorosok és autósok között is van agyament! Az élet másodperceken múlik és szerencsén...”
  • 11. sokat autózó 2008. augusztus 26. 10:57
    „Minap hallottam egy motorost hencegni, hogy Sopron-Fertőszentmiklós 8 perc. Lakott területen 160, azon kívül 220 km/h...

    De mennyi hasonlót látok naponta ezen a szakaszon. Előzéskor mögém kerül a semmiből, és én vagyok a figyelmetlen? Na ne.

    Talán nem is "motorosok elleni kampányról" van itt szó, hanem szándékos emberölési kísérlket elleni kampányról?”
  • 10. NoBo 2008. augusztus 26. 10:43
    „Derti! Milyen buta hozzászólásod van! Látszik, hogy közelében sem vagy a motorozásnak. Elmondanám, hogy volt, aki 30-al ütközött, mégis meghalt, volt aki 200-nál túlélte...
    Minden az adott helyzettől függ!!! Viszont nekem is már elegem van a Kisalföld motorosok elleni kampányából.... Minden egyes baleset címoldali "nagy" hír....”
  • 9. Derti 2008. augusztus 26. 10:36
    „Érdekes dolog azért, hogy a pap balra akart kanyarodni, tehát nem ment gyorsan, a motoros irányába a mozgása elhanyagolható, a motoros mégis szanaszét törte magát.
    Egyik motoros ismerősöm nemrég ugyanígy ment neki egy autónak, 60nal ütközött, eltört a csuklója, összesen ennyi baja lett.
    Mennyivel ment a motoros, amitől ennyire összetörte magát?...”
  • 8. stef 2008. augusztus 26. 10:22
    „Nekem leginkább az újság témaválasztásával van bajom: bocs, de bármilyen szörnyü is, de ki a fenét érdekel itt a Fertöparton, hogy valaki 1000km-re tölünk balesetet szenved. Ilyen alapon írják meg azt is, hogy meghalt x-ezer ember Afrikában meg Délamerikában mert nincs napi 2 deka kenyere+1dl tiszta vize !
    Ennyire nincs téma és bulvár lesz a Kisalföldböl? Vagy csak mesterségesen szítják tovább az ismert autós-motoros ellentétet? Szánalmas firkászok!
    Én is autós vagyok és elöreengedem a motorost ha menni akar (akár a piros lámpához is!), ettöl még nem kerülök hátrányba, és megköszönöm az autósnak, ha kienged mikor kerékpárral közlekedem. Ilyen 1szerü!”
  • 7. pártatlan 2008. augusztus 26. 10:15
    „ez az! ugorjunk csak egymás nyakának, az megoldás! itt elsősorban a gondolkodással, a hozzáállással van a baj...szerintem! amíg a közlekedési morál a béka s***e alatt van(akár autós, akár motoros... vagy bringás!!!), addig ne várjuk h kevesebb baleset legyen!”
  • 6. Jocix 2008. augusztus 26. 09:55
    „a cikket is olvasd el alaposan... SZABÁLYOSAN KÖZLEKEDŐ motoros. Ha gyorsan ment volna nem lett volna SZABÁLYOS...”
  • 5. Jocix 2008. augusztus 26. 09:53
    „Azt nem állítottam hogy a motorosok mind betartják a sebbeségkorlátozást. Viszont az is tény hogy pl csak itt helyben Győrben nézzünk körül bármelyik utcában. Akkor látni 50nel közlekedő autóst ha tanulóvezető. Ha esetleg egy kezdő vagy a száguldozós koránt már rég meghaladó kismotoros a megengedett 40 km/h val halad akkor megint ugyanott tartunk. FELLÖKIK, LESZORÍTJÁK. Ebben a témában nincs igazság. Hacsak nem állítunk minden sarokra trafit. De ez ugye kicsit vicces lenne. Tehát el kéne a fair play a vezetésben is. Én pl éjjel nappal lámpával közlekedek motorral is. igaz 4 havonta egy izzó de nekem ennyit megér. Ki tudja lehet egyszer ezen múlik. Figyelem és odafigyelés egymásra. Azt se felejtsük ki, hogy tőlünk nyugatra nézzük pl olaszországot, figyelnek a motorosokra mert felfogták hogy gyorsabb, könnyebb közlekedés mint a dugóban araszolás.”
  • 4. Harcona Marcos 2008. augusztus 26. 09:44
    „Most nézem alaposabban a képet. Hm, véletlenül megint egy sportmotor. A motorbalesetk hány százaléka történik velük?!
    ...és csúszott még száz métert. Elég valószinütlen, hogy legfelhebb ötvennel ment volna.”
  • 3. Harcona Marcos 2008. augusztus 26. 09:38
    „Egyrészt ez valóban hogy kerül ez ide?!

    Másrészt a motorosoknak illene tisztában lenni a legelemibb fizikai alapismeretekkel. Mondjuk a km/h és a m/s közötti váltószámmal. Gyengébbek kedvéért: ha valaki 72 km/h sebességgel megy, akkor az 20 méter másodpercenként.

    Tisztelet a kivételnek, de nagyjából ez az alja sebesség amivel a városban közlekednek. Szóval 100 méterről nagyon kicsi egy motor, főleg ha még a lámpával is spórol.

    Az autós persze lehet figyelmetlen is, de az is lehet, hogy csak körülnézett, és pillanatok alatt ott terem egy motoros, ahol korábban semmi nem volt. A motorosbalesetek jelentős részénél akkor is szerepet játszik a gyorshajtás, ha a közvetlen ok az autós szabálytalansága volt.

    Persze előfordul, hogy szabályosan közlekedő motoros szenved balesetet, de gyalogossal, autóval és vonattal is előfordul - csak más és más a következmény...

    ...

    Kötelezővé tenném a ´láthatósági´ ruhát (narancs/sárga fényvisszaverős) a motorokon, és az éjjel-nappali lámpahasználatot mindenhol. (Az amúgy az autóknál is.)
    Ha motoroznék, akkor pedig magamtól gondolnék rá, hogy nem biztos hogy akkora baj, ha nem fekete ruhában suhanok, hanem valami láthatósban.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Támad a következő vihar a Karib-tengeren

Karib-tenger - Új trópusi légörvény alakult ki a Karib-tengeren - jelentette az amerikai Nemzeti… Tovább olvasom