Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Mától kapható a világ legolcsóbb autója

Hétfőn hivatalosan is megkezdődik Indiában a világ legolcsóbb autójának, a Nanónak az értékesítése. A Tata autóipari csoport által gyártott kis autó módosított változata várhatóan 2011-től lesz kapható Európában.


A tavaly januárban bemutatott autó árát akkor 100 ezer rúpiában adták meg(ez hozzávetőleg 1500 euró, valamivel több, mint 400 ezer forint)adók, és egyéb illetékek nélkül. Kereskedők most arról számoltak be, hogy az autó 120 ezer rúpiába fog kerülni.

Tata Nano
Tata Nano

A Tata Nano nagyjából a hajdani Trabanthoz hasonló méretű és tömegű, négyszemélyes kisautó, amelyet nem szereltek fel semmiféle extra-tartozékkal. A négyüléses, négyajtós kocsi 33 lóerős, 623 köbcentis kéthengeres motorral rendelkezik, és 100 kilométereként 5 liter benzint fogyaszt, 3,1 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,6 méter magas.

Olvasóink írták

  • 15. Ing.Böck 2009. március 28. 16:37
    „SOK SÜLETLENSÉGET OLVASTAM MÁR LAPJUKBAN; DE EHEZ FOGHATÓT MÉG NEM: MONDJA KEDVES ELEMÉR; HOGYAN AKARJA EZT A SZEMETET KORMÁNYSZERVÓVAL UTÓLAG FELSZERELNI ?????
    A NAGYBETÜS ÍRÁS JOGÁT PEDIG FENNTARTOM MAGAMNAK; AKÁR TETSZIK ÖNNEK AKÁR NEM. M?G A MAGYARÁZATAIRA SEM VAGYOK KIVÁNCSI.”
  • 14. elemér 2009. március 28. 01:32
    „Már párszor elmagyaráztam hogy nem illik nagybetüvel irni a net-n. Semmiröl nem kell lemondani, mert aki megakarja fizetni a luxust, az ezekután is megteheti. Tata is beletud rakni minden feleslegesset és lehet azt variállni világszerte. Ebben a kocsiban viszont nemkell aludni. Mo.-n a kocsi soknak befektetés és lakás volt.”
  • 13. Ing.Böck 2009. március 27. 18:15
    „EZ AZT JELENTI; HOGY LEMONDUNK AZ AUTÓTECHNIKA MINDEN EREDMÉNYÉRÖL AMIVEL AZ UTÓBBI
    20 ÉVBEN A KONSTRUKTÖRÖK MEGÖRVENDEZTETTEK: EZ A SZAR NEM RENDELKEZIK SEM KORMÁNYSZERVÓVAL
    SEM KLIMÁVAL; TALÁN MÉG FÜTÉSE SINCS; RÁDIÓJA PEDIG BIZTOSAN NINCS; A KORMÁNYÁLLÍTÁSRÓL
    NE ÁLMODJON A VÁSÁRLÓ; TEHÁT VISSZA A ROSSZEMLÉKÜ VELOREXHEZ; A BURKOLT MOPED IRÁNYÁBA.
    AMI A FOGYASZTÁSÁT ILLETI AZ MEGDÖBBENTÖEN SOK,- ÉN MARADOK A MERCEDESNÉL.”
  • 12. pampus 2009. március 26. 18:20
    „Hát Magyarországra ilyet nem hoznak az biztos. Itt nem cél a kevés fogyasztású és a kevés adó vonzatú autó forgalmazása. Itt dög nagy Mercyket fognak gyártatni! Azzal lehet nyúzni!”
  • 11. elemér 2009. március 24. 18:37
    „Tata nemszereti a böbeszédüséget, de saját honlapján az interjun mondta hogy nemáll meg a benzinmotornál, mert tisztában van az ujabb és jobb fogyasztásu motorokkal is. Ezek pedig háromszor olyan jó fogyasztásuak lehetnek. Árban pedig felköthetik a mai gyártók a gatyájukat, ha versenyezni akarnak vele.”
  • 10. fortuna54 2009. március 24. 18:31
    „Elemér.Te csak száguldoz tovább a söprünyélen.”
  • 9. Goldmund 2009. március 24. 18:15
    „Magyar ára még biztos nincs, ui. 2011-ig kizárólag belső (indiai) piacra termelnek a Totalcar honlapja szerint. Átszámítva 480 ezer Ft az ára. A motorja pedig megfelel az Euro4-es szabványak. Ennyit a Trabival való összehasonlításról. Az alacsony fogyasztás pedig rendkívül előnyös annak, aki egymaga járna vele munkába 10-30 km-es távolságról. Ekkora távolságnál már egyetlen liter fogyasztáscsökkenés is sokat számít a havi költségeknél. A kis méret belvárosi parkolásnál szintén órisi előny. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg egy ilyen egyszerű autónak a szervizköltsége töredéke egy átlag mai autónak. Szerintem ebben az egyben fog hasonlítani a Trabira: valószínűleg ezt is maguk bütykölgetik majd a tulajdonosaik, míg ez egy mai, elektronikával zsúfolt autónál nehezen megy.”
  • 8. Gabby 2009. március 24. 13:19
    „Fostalicska, Magyarországon nem is lesz olcsó (1,5 mFt).Hát inkább trabi, mint ez.”
  • 7. elemér 2009. március 24. 04:38
    „1. hozzászólás Szilágyi_Zsolt

    Nocsak ("fílingje") kedves uram, tanuljon meg magyarul.

    Ez egy ujfajta kocsi, ami a 21-ik század találmánya. Kisseb, könnyeb, olcsób. Minden autógyár próbál valami hasonlót produkállni a világpiacra. Audi az nem versenyképes ilyesmiben a világpiacon. Ez a kocsi simán átmegy a smogtesten meg a biztonsági testen. Süritett levegős motor, és könnyü erős ujfajta müanyagot (composite) használlnak mind a hadiparban. Ezt majd nyugaton árulják. Rongyosfejüeknek és K. Eu.-ban viszont az felesleges. Gyár is felesleges, mert Tata ezt tervezi mindenhol helybelileg készitteni rendelésre. Egybe leönti a kocsit mint egy fürdőkádat, és nemkell festeni csak összerakni. Fogy majd mint a cukor, aztán lesznek nagy dugók Győrben mind az 5 leágazásnál.”
  • 6. libellula1980 2009. március 23. 18:11
    „Jah, próbababát csipesszel szedegetik össze.”
  • 5. vinyo 2009. március 23. 17:05
    „ezt megnézem majd az európai törésteszten:D:D
    vicces lesz :))))))))”
  • 4. gagarin 2009. március 23. 15:56
    „Azért ennyi pénzért amit adnak,azt azért csinálják,hogy a demográfiai adatok változzanak!
    Na ezt ide? Közutra? Minimális,sőt semmi biztonság?”
  • 3. Goldmund 2009. március 23. 15:10
    „Pedig szerintem itthon is lenne rá kereslet, ha forgalmaznák.
    Mint ahogy a kétüléses kis "autóknak" is, amelyeken ment a vita, hogy segédmotoros kerékpárnak avagy autónak számítanak.
    Olyanok biztos vennék, akik csak kis távolságra (mondjuk 50km-en belül) akarnak közelekedni olcsón. Pl. bevásárolni (a családba második autónak) vagy kertbe kijárni, munkába járni stb.
    És akik tényleg közlekedési eszköznek vennék, így nem azzal törődnének, hogy "még bringán is jobban mutatnak".”
  • 2. Truder 2009. március 23. 10:50
    „Hát,ezt inkább kihagynám,még bringán is jobban mutatok.. :)”
  • 1. Szilágyi_Zsolt 2009. március 23. 08:53
    „Akkor már inkább a Trabi, annak legalább volt "fílingje".”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szennyvízből készül bioüzemanyag Olso buszain

A norvég fővárosban a hatóságok azt tervezik, hogy 2010-től olyan buszokat állítanak forgalomba,… Tovább olvasom