Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 4°C Még több cikk.

Kivonul Szerbiából a WAZ

Kivonul Szerbiából a Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) német lapkiadó konszern - jelentette szerdán a belgrádi sajtó. Az esseni óriáscég működését hónapok óta botrány lengi körül Szerbiában.

Előbb kétes üzletemberekkel való együttműködéssel vádolták, most pedig azzal, hogy "megzsarolta" a szerb állami vezetést.
A médiacsoport - amely Magyarországon is jelen van, portfóliójába tartozik többek között a HVG hetilap - közölte: fokozatosan beszünteti tevékenységét Szerbiában.

A Press című szerbiai lap előző nap azzal vádolta a WAZ-et, hogy "megzsarolta" Boris Tadic szerb elnököt. Bodo Hombach, a német konszern igazgatója a szerb államfőnek elküldött bizalmas levelében állítólag azt írta: ha a kiadó nem szerezhet többségi részesedést a Vecernje novosti című országos napilapban, kivonul a szerb piacról. A Blic című újság szerint a WAZ azzal fenyegetőzött, ha nem teljesül követelése, lobbizni kezd német vállalatok körében, hogy ne fektessenek be Szerbiában, és megpróbálja elérni a német kormánynál, hogy Berlin fékezze Szerbia európai integrációját.

A német cég visszautasította a vádat, "merő kitalációnak" nevezve, hogy a WAZ nyomást akart volna gyakorolni bárkire. Közleményében elismerte, hogy Bodo Hombach levelet írt Tadic elnöknek, de azt állította, a levélben az igazgató arra kérte az államfőt, "segítsen a médiacsoportnak abban, hogy a törvényekkel összhangban, tisztességes módon menjen végbe a piacról való kivonulás". Elismerte ugyanakkor, hogy az igazgató a levélben utalt arra, a médiaház milyen tapasztalt befektető Szerbiában.

A WAZ a "jelentős nehézségek és a nyilvános rágalmazások ellenére reméli, hogy nem haraggal hagyja el az országot" - írta közleményében a német vállalat.

A Vecernje novosti, valamint a Blic és a Press főszerkesztői a múlt hónapban nyílt levélben azzal vádolták a WAZ-et, hogy - egy cigarettacsempészéssel gyanúsított kétes hírű üzletemberrel, Stanko Suboticcsal karöltve - egyeduralomra tör a szerbiai lapterjesztési piacon.
A német lapkiadó 50 százalékos tulajdonosa a Politika című szerb országos napilapnak, és többségi részesedése van az újvidéki Dnevnik című napilapban, emellett országos kioszkhálózatot is működtet Szerbiában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

7,1 - Erős földrengések Indonéziában

Erős földrengések sorozata rázta meg szerdán Indonézia keleti Pápua tartományát. Hatására… Tovább olvasom