Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Kacsahajó baleset, Philadelphiában kezdődik a per

A philadelphiai szövetségi bíróságon hétfőn megkezdődik az a kártérítési per, amelyet a városban 2010. július 7-én bekövetkezett vízi baleset két magyar áldozatának hozzátartozói indítottak a felelősök ellen.
A philadelphiai szövetségi bíróságon hétfőn megkezdődik az a kártérítési per, amelyet a városban 2010. július 7-én bekövetkezett vízi baleset két magyar áldozatának hozzátartozói indítottak a felelősök ellen.

P. Szabolcs 20, S. Dóra 16 évesen halt meg a baleset következtében.
A halált okozó veszélyeztetés ügyében lefolytatandó tárgyaláson állapítják meg, hogy a két áldozat hozzátartozói mekkora összegű kártérítésre jogosultak a Delaware folyón tragikus balesetet szenvedett kacsahajó (kétéltű turistabusz), valamint az azt legázoló, tolóhajó által mozgatott uszály üzemeltetője részéről. De az alperesek között szerepel a philadelphiai önkormányzat és mások is.

A tolóhajó kormányosa, Matt Devlin tavaly augusztusban halált okozó kötelességszegésben - ami hajózási jogban a gondatlanságból elkövetett emberöléssel egyenértékű - bűnösnek ismerte el magát, amiért novemberben egyévi szabadságvesztést kapott.

A csaknem két évvel ezelőtt történt philadelphiai baleset idején a Devlin által kormányzott uszály által legázolt kacsahajón 35 utas - többségükben cserelátogatáson lévő magyarok - és kétfőnyi személyzet tartózkodott. Az ütközés következtében két magyar fiatal életét vesztette, holttestüket két nappal később emelték ki a folyóból.

A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) vizsgálatának tavaly júniusban nyilvánosságra hozott megállapításai szerint a tragédiáért elsősorban a tolóhajó kormányosa volt felelős, aki nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így nem is láthatta az útjába kerülő, mozgásképtelenné vált és segítséget kérő sétahajót. Devlin - aki kisfia váratlan megbetegedésére hivatkozott - szolgálat közben folyamatosan mobiltelefonált és internetezett.

A balesetet megelőző percekben a vélt műszaki hiba miatt leállított turistahajó fedélzeti matróza is SMS-ezett.

A két magyar fiatal családja egyaránt beperelte a tolóhajó és a kacsahajó üzemeltetőjét, a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks nevű vállalatot, amelyekkel nem sikerült peren kívül megállapodniuk.
Az ügyben illetékes philadelphiai szövetségi bírónak első lépésben azt kell döntenie hogy vonatkoztatható-e az esetre az alperesek által idézett, 1851-ben elfogadott hajózási felelősségkorlátozási törvény, amelynek értelmében a felpereseket kártérítésként legfeljebb a tolóhajó és a kacsahajó árának megfelelő 1,6 millió plusz 150 ezer dollár ítélhető oda. A törvény azon hajótulajdonosok esetében alkalmazható, akik bizonyítani tudják: nem voltak tudatában annak, hogy a birtokukban lévő járműveken tapasztalt problémák a későbbiekben halálos kimenetelű balesethez vezethetnek.

A felperesek ügyvédjei szerint a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség. Amennyiben azonban a bíró úgy dönt, hogy a felelősségkorlátozási törvény nem releváns, polgári peres eljárásban a családok számára ennél nagyobb összegű fájdalomdíjat lehet elérni.

"Undorító, hogy egy olyan órásvállalat, mint a K-Sea, amelynek hajóit 400 milliárd dollárra biztosították, kicsinyes alkuba bocsátkozik a kártérítésről. A kacsahajók üzemeltetőjének biztosítása ennél kisebb, de az is milliókban mérhető" - mondta az üggyel kapcsolatban korábban az MTI-nek Peter Ronai, az áldozatok hozzátartozóinak egyik ügyvédje.
A tárgyalás az előzetes várakozások szerint körülbelül egy hónapig tart majd.

Olvasóink írták

  • 4. szabo1936 2012. május 08. 01:55
    „It csak 2 szemely fog jo penzt keresni ezen a szerencsetlen katasztrofan!
    1.Mengeluzzi
    2,Ronai hazaspar
    A torveny Amerikaban,hogy az ugyvedet kell kifizetni a karosultak elot ha marad valami az a karosultake.
    Elemernek 100% igaza van.”
  • 3. elemér 2012. május 07. 18:20
    „Valójában Rónai kioktassa öket hogy mit kell mondani a sajtónak és azt leforditsa. Szóval jogilag neki ott nincs semmi keresnivalója. Ö csinálja a propagandát itt föleg az illegálisoknak. Engem keressetek ha baj van, én majd intézkedek és 30% az enyém.”
  • 2. Tündenéne 2012. május 07. 15:31
    „1. elemér 2012.05.07. 14:44

    Na ebbe aztán tényleg ne szóljon bele.”
  • 1. elemér 2012. május 07. 14:44
    „Mongeluzzi cégje képviseli a familiát a biróságon, Rónai ott csak tanácsol mint tolmács. Magyarul kioktassa ?ket hogy mit kell mondani, aztán azt leforditsa. http://www.smbb.com/attorneys
    "K-Sea and Ride the Ducks, citing an 1851 maritime law, want the judge to cap their financial liability based on the value of their own vessels involved in the crash: $1.65 million for the tug and $150,000 for the duck boat, said Robert Mongeluzzi, an attorney representing the victims´ families." (Mercurynews.com)
    Úgy történt a baj, hogy elfelejtették a radiátorra visszarakni a sapkát az el?zö nap. Tulmelegedett a motor és gözölgött. Azt hitték hogy tüz van és leállitották a vizben. Vártak, sajnos rossz helyen, mert az a sáv a tutajoknak volt.
    http://www.mercurynews.com/news/ci_20561335/fatal-duck-boat-crash-civil-trial-begins-philly”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megölték az al-Kaida jemeni vezetőjét

Egy amerikai pilóta nélküli repülőgép támadásának következtében életét vesztette az al-Kaida… Tovább olvasom