Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Újabb olvashatatlan rendszámú és kavicsot szóró teherautók a 85-ös főúton - fotók

"Ha Magyarországon elkezdenek utat építeni, az a legjobb megoldás, ha az ember beszerez egy Lada Nivát" - mondta Olvasónk. A szélvédőjét ért kár meghaladja a 280 ezer forintot, amit összeszedett az M85-ös építése során.

12.36 - Újabb Olvasónk, újabb olvashatatlan rendszámú teherautókat fotózott a 85-ös főúton 

"A képeken látható teherautókról azért készítettem fotót, mivel mindegyikről potyogott a kavics.

Az első két fotón lévő kocsin olvashatatlan a rendszám, a harmadikon látható kocsi lökhárítóján pedig nem takarták le a kavicsot. Utóbb kocsi a döri csomóponttól Csorna belvárosáig szórta végig a kavicsot" - írta Tudósítónk.

Nagyon kommentálni sem kell a kialakult helyzetet, pusztán leszögezni: most már valóban elkezdhetnének dolgozni a hibák javításán a vállalkozók, s legfőképpen megtéríteni az autósoknak okozott kárt!


Újabb olvashatatlan rendszámú és kavicsot szóró teherautók a 85-ös főúton - fotók: Tudósító

Korábban - Háromszor törte be kavics a szélvédőjét a 85-ös főúton, kártérítés nincs

A kisalfold.hu július elején foglalkozott először azzal, hogy kavicseső veri az autósokat a 85-ös úton.

Cikkünkben többek közt arról faggattuk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t - az állami cég beruházásában valósul meg a csornai elkerülő -, hogy mit tehetnek azok a sofőrök, akiknek járművét sorozatban teherautóról lepattanó kavicsok, kövek találják el az új főút építése során?

A válaszok között elhangzott: "az okozott kárt minden esetben a teherautó rendszámával kell bizonyítani".

"Egy szélvédő cseréje százezer forintos nagyságrend"

Első írásunk megjelenésékor sejteni lehetett, hogy a való életben minden bizonnyal sokkal nehezebb a kár bizonyítása, mint a szép elvek szintjén. Nos, ezt alátámasztja egy újabb autós kálváriája megyénk egyik legfontosabb közlekedési ütőeréről.

"Családi okokból rendszeresen utazom a Budapest-Sopron útvonalon, így a 85-ös főúton is. Valóban áldatlan állapotok uralkodnak ott, a csornai elkerülő építése miatti kavicsesőt az én autóm is többször megszenvedte. A főúton kapott kavicsok miatt tavaly december óta kétszer cseréltem szélvédőt az autón, most viszont harmadszor is szükség lenne rá, ugyanis nyáron újabb kavicsot kapott.

Tekintettel arra, hogy egy szélvédő cseréje százezer forintos nagyságrend, a harmadik alkalommal szerettem volna élni az előző cikkükben említett lehetőséggel, miszerint az útépítő az okozott károkért felelősséget vállal" - kezdte portálunknak László.


Képünk illusztráció!
Képünk illusztráció!


"Az egyik helyről irányítottak át a másikra"

"A legutóbbi, nyári eset során feljegyeztem a sérülést okozó tehergépjármű rendszámát, amely ezután bekanyarodott egy leágazásnál az útépítésre, így megállítani nem volt lehetőségem, betétlapot nem kérhettem tőle. Reménykedtem benne, hogy az útépítő így is vállalja a felelősséget.

Már elérni is nehéz volt őket, hiszen aki nem környékbeli - mint ahogyan én sem- , és nem tud befáradni munkaidőben a csornai irodájukba személyesen intézkedni, közvetlen telefonszám és e-mail cím híján csak nehézségek árán tudja kideríteni, kihez is fordulhat segítségért. Próbálkoztam a Közgépnél, a Közútkezelőnél, a Magyar Közútnál, valamint végül a Strabagnál.

Az egyik helyről irányítottak át a másikra, míg végül a Strabag egyik munkatársa válaszolt panaszomra: nem fogadták el a kárigényemet" - folytatta Olvasónk.

Ide kattintva olvashatnak arról, hogy rendszám nélkül közlekedett egy teherautó a 85-ös főúton.

Kattintson a nagyobb képért!
Kattintson a nagyobb képért!


A NIF Zrt. ismételten felszólította a kivitelezőket, hogy korrekten gondoskodjanak az autósok panaszairól

"Sajnos, újra bebizonyosodott, hogy ebben az országban semminek nincs felelőse, s mindenki csak a másikra mutogat, ezen már nem is akadok fenn. Csupán azon, ha valaki nyilatkozza: elég rendszámmal bizonyítani a kavics okozta kárt, majd a valóságban ez még sincs így" - zárta szavait László.

"Győr-Csorna közötti szakaszokon három konzorcium végzi a munkálatokat. A Győr-Enese szakaszért a CC M85 I. Konzorcium, az Enese-Csorna szakaszért a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt., míg a Csorna elkerülő építésért az MK Csorna Konzorcium teljeskörűen felel. 

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ismételten felszólította a kivitelezésért felelős vállalkozókat, hogy a lakosság érdekeit kiemelten szem előtt tartva gondoskodjon a panaszok kezeléséről, kivizsgálásáról és az utak megfelelő tisztításáról, karbantartásáról.

A panaszokat a káreset pontos idejének, helyének és a jármű rendszámának feltüntetésével a különböző szakaszokon az alábbi megosztás szerint tudják eljuttatni a konzorciumokhoz: Győr-Enese között történt káreset: CC M85 I. Konzorcium, m85tata@colas.hu, Tata 2890, Környei u. 24., Enese-Csorna között történt káreset:  Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt., m85ch@colas.hu, 1033 Budapest, Kórház u. 6-12., Csorna elkerülő: mkcsorna@strabag.com" - válaszolta megkeresésünkre Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

Nem jár áldozatok nélkül az M85-ös főút megépítése

Végszóként szögezzük le: gyaníthatóan a szóban forgó probléma nem egyedi. Az útépítés során napi szinten számos autós szenvedhet komoly anyagi károkat, vagyis úgy tűnik: nem jár áldozatok nélkül az M85-ös főút megépítése.



Mennyibe kerül egy-egy összezúzott szélvédő cseréje?


"Egyetlen szélvédő cseréje a saját autómban 94 ezer forintba került, összesen a három több mint 280 ezerbe.

A fényszórók műanyagbúráját és a fényezett lökhárítót szintén összeverték a kavicsok, számtalan apró kis leverődés, benyomódás látszik a fényszórókon.

Eddig több mint 200 ezer km-t bírt sérülés nélkül az autóm, de úgy tűnik, ha Magyarországon elkezdenek utat építeni, az a legjobb megoldás, ha az ember beszerez egy Lada Nivát" - jegyezte meg szarkasztikusan László.


hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pannika súlyos betegség után készülhet az országos döntőre

A megyei dalos verseny megnyerése után készülhet a folytatásra, az országos döntőre Németh Károlyné,… Tovább olvasom