Kisalföld logö

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 7°C Még több cikk.

Új közúti híd épülhet a Mosoni-Dunán

Győr - A győri belváros tehermentesítését várják a szakemberek attól az új hídtól, amely két városrész, Sziget és Révfalu között épülne fel a Mosoni-Dunán. A beruházás több mint négymilliárd forintba kerül.

Várhatóan két-két és fél év múlva már autók közlekednek a Szigetet Révfaluval összekötő hídon – nyilatkozta a Kisalföldnek Borkai Zsolt győri polgármester, akinek erről szóló előterjesztését holnap tárgyalja a közgyűlés. A testület azt már tavaly novemberben megszavazta, hogy a műtárgy megépüljön, most többek között azt kell jóváhagyniuk a képviselőknek, milyen ütemezésben tesznek félre pénzt a megvalósításra.

A város összesen 4 milliárd 120 millió forintot szán a beruházásra, aminek nagy részét – 3,5 milliárdot – a tervezés és a kivitelezés viszi el. A szükséges területek megszerzését 250 millió forintra taksálják, egyéb költségekre pedig 200 milliót szánnak. A képviselők a legutóbbi ülésen a műszaki lebonyolításra már megszavaztak 170 millió forintot.

A kétszer egysávos híd a mai Vásárhelyi Pál (azaz a kis Erzsébet) híd helyére kerül. Emellett jelentős átalakításokat kell majd végeznie a nyertes kivitelezőnek a csatlakozó úthálózaton is.

Körforgalom épül a Rónay Jácint utca–Szövetség utca–Hédervári út, a Kálóczy tér–Egyetem tér csomópontban, a Petőfi híd szigeti hídfőjénél és a Ráth Mátyás téren. Számos útszakaszt teljesen felújítanak, például a Híd utcát a Töltésszer utcáig, a Kiss Ernő utcát, az Erkel utcát. Több helyre jelzőlámpák kerülnek, egyes szakaszokat pedig egyirányúsítanak.

Borkai Zsolt kérdésünkre elmondta: a kamionok által nem használható híd megépítésétől azt várják, hogy csökken a belváros és a Szent István út forgalma. A jelenlegi helyzet ugyanis az, hogy sok autós csupán rövidebb útvonal híján hajt át a központi városrészen. A polgármester szerint jó esély van arra, hogy maga a híd 2010-ben elkészüljön, míg a csatlakozó utak átépítését várhatóan 2012-ben fejezik be. A tervezésre-kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást közvetlenül a csütörtöki közgyűlést követően meghirdetik. Miután a beruházás egy időben zajlik majd a Széchenyi István egyetemi fejlesztésekkel, nemrégiben döntés született arról, hogy egyeztető bizottságot hoznak létre az universitas és a városháza szakembereinek bevonásával.

Az új híd a kis Erzsébet gyaloghíd helyére kerül, amelyet elbontanak és arrébb állítanak fel, várhatóan a Püspökerdő és az Aranypart között. Fotó: Bertleff András
Az új híd a kis Erzsébet gyaloghíd helyére kerül, amelyet elbontanak és arrébb állítanak fel, várhatóan a Püspökerdő és az Aranypart között. Fotó: Bertleff András

A politikus beszélt arról is, hogy a kis Erzsébet gyalogoshidat elbontják és új helyen állítják fel. Arról még nem határoztak, hogy pontosan hol. A folyón lefelé az ott lévő hidak miatt nehezen elképzelhető a szállítása, így várhatóan a Püspökerdő és az Aranypart közötti felállítás jöhet szóba. Borkai Zsolt hozzátette: mindez technikailag megoldható. Győr történetében éppen száz éve már véghezvittek hasonló feladatot: 1908-ban, a Rábca elterelésekor a Győrt Szigettel összekötő hidat uszályokon vitték Pinnyédre. Jelenleg is ott látható, míg az egykori folyómeder helyén ma a Bercsényi liget zöldell.

Olvasóink írták

38 hozzászólás
12
  • 38. adamw 2008. június 14. 18:20
    „Rábca:D”
  • 37. Hné 2008. június 13. 14:40
    „Véleményem szerint a kis Erzsébet gyalogoshidat a Rápca folyó fölé kellene felállítani Pinnyéd és Ujváros összekötő hídjaként. A két városrész közti gyalogos és kerékpáros forgalom jelenleg szinte lehetetlen a nagy kerülőút miatt.Biztosan több ember használná, mint ahányan a püspökerdő és a homokos közt .”
  • 36. adamw 2008. június 13. 11:35
    „és még egy fontos megjegyzés, barátajjjjiimm:):)

    a hídra felcsatlakozó utaktól, a Petőfi-hidat az új híddal összekötő folyosótól meg részint várható szerintem a környék rehabilitációjának felgyorsulása is.
    Elképzelhető,hogy megjelennének új kereskedelmi egységek,melyek igényelnék a fokozottabb közbiztonságot, és arra a rendőrség is jobban odafigyelne. Aztán a környékbeli ingatlanok is jelentősen felértékelődnének, mert javulna az elérhetőség,közbiztonság. ->tulajdonoscserék.. És ugye a fürdő terveit is támogatná az út, a környék megújulása.
    Igenis városbarát az új híd. Már csak a részletes terveken múlik...”
  • 35. adamw 2008. június 13. 11:16
    „Kedves Vargaz!
    nagyon sajnálom a balesetek miatt. valóban vannak kritikus részei,főként a gyalogos-kerékpáros viszonyban a jelenlegi hálózatnak. Viszont meg kell ,hogy jegyezzem, az új (monjuk 5-6éven belüli) építésű kerékpárutak, átkelők megfelelően tartalmazzák a felhajtásokat, általában az út pályatestétől el vannak választva, és a körforgalmakban is teljesül a beláthatóság.
    Magam is kerékpározom, és maximálisan elégedett vagyok. Ajánlom újfenn már külföldi/belföldi városok, Budapest bekerekezését...

    Az új győri híd pont középről vinné kifelé a forgalmat. Mint már eddig is sokan írtuk, a belváros mentesülne az áthaladó forgalomtól.Mentesülne a vagonygyári csomópont is. És közvetlen kapcsolat lenne Marcalváros-Adyváros illetve Sziget-Révfalu közt, a szűk nádorvárosi és belvárosi keresztmetszeteket elhagyva.

    Ez a híd nem a külső gyűrű eleme. Ez a belső gyűrűé.Célja: gyors átkelés a sűrű zónán,folyókon, vasúton.

    Végezetül: a kanyarodó autók tragikusan sok halálesetet okoztak a Tihanyi-Szigethy csomópontban. ott több évet kellett várni arra,hogy eltolják a gyalogos- és kerékpáros átkelőhelyet. Ez véleményem szerint egy elfogadhaató megoldás. Továbbá célszerű lenne törekedni (persze ahol lehet) a jobbra kanyarodók lámpás elszeparálására a jobboldali gyalogosok zöld jelzésétől.”
  • 34. vargaz 2008. június 13. 08:48
    „Ha egy város a civilizált világban növekszik, akkor a központból kifelé tolják a nagyforgalmú utakat, hidakat, csomópontokat. Győrben építünk egy forgalmat vonzó hidat középre, a gyalogos hidat pedig eltoljuk jó messzire.
    Lehet, hogy a többi városhoz képest sok a kerékpárút, de nagy részük kerékpáros közlekedésre alkalmatlan. Keskenyek, a gyalogosok helyét foglalják el, a felhajtásnál 5-8 cm-es éles buckák vannak, a körforgalmakban az egyenes haladáshoz két alkalommal kell veszélyesen a keresztező autók között áthajtan az elsőbbséggel rendelkező úton. A kereszteződésekben rendkívüli veszélyt jelentenek az oldalt érkező autók, nagyon sok a repedés, kátyú, indokolatlan és veszélyes kanyar. Rendszeresen járok dolgozni kerékpárral. Eddig a kerékpár úton 3-szor lökött fel gyalogos, 4-szer ütött el az autó és kétszer estem el a kerékpárúton lévő kátyúban. Az autók között 2-szer ütött el autó és egyszer estem el egy gödörben az utóbbi 30 évben. A jelenlegi kerékpár utak a szándékos és hanyag közúti veszélyeztetés kategóriájába tartoznak.”
  • 33. gutentagnak 2008. június 12. 20:31
    „:D:D:D:D:D:D
    tudom h két ´d´:D
    De akkor állj le Te is oké?:)
    tisztelettel: ádám:)”
  • 32. adamw 2008. június 12. 20:27
    „Gutentag , nagyot égsz, ugyanis 1 db ´d´ betű:)”
  • 31. kiralyge 2008. június 12. 17:38
    „Örülök, hogy idáig eljutottunk már, hogy a megépülő híd könnyebbé teszi a két városrész (Sziget-Tévfalu) könnyebben megközelízhetővé válik, a Belváros terheltsége csökken.
    De!
    Már megont a mának tervezünk és építünk. Miért nem a holnapnak??? Ha már hídat építünk annak, én szerintem is kétszer két sávosnak kellene lennie, hogy 30-50 év múltán (100 év múltán lehet, hohgy ez is kevés lesz) is megfeleljen az elvárásoknak és a várható forgalom növekedésnek. Az a minim, hogy ha marad a kérszer egy sáv, a lehetősége legyen meg a bővítésnek!!!”
  • 30. Los Banditos 2008. június 12. 15:19
    „Miért éppen híd?
    Nem lenne jobb egy alagút? Ezzel a Mosoni-Duna vízkérdését is lehetne szabályozni. Az egyetemen biztosan rengeteg tanulmányt írtak a diákok ezzel kapcsolatban, hiszen a téma a lábuk előtt hevert.
    Egy ilyen kapcsolatot 50-100 évre terveznek, legyen szó hídról vagy alagútról.
    Én nem javasolnám a 2x2 sávnál többet, mert az a forgalmat vonzaná. A szélső sávot csak a tömegközlekedésben részt vevő járművek használhatnák.
    A forgalomra panaszkodókat elküldeném egy kisebb pesti péntek délutáni idegnyugtatásra, vagy egy indiai forgalombiztonsági "tanfolyamra". http://uk.youtube.com/watch?v=KZBuDPx9r44&feature=related

    Ami ebben a kisvárosban tapasztalható az a helyieknek tűnik csak nyűgnek. Aki élt már nagyobb városban az tudja értékelni igazán, hogy milyen szerencsések a győriek.”
  • 29. gutentag 2008. június 12. 11:57
    „Csak annyit tennék hozzá, hogy a "had" az hadd (pl. hadd írjam be). Meg még annyit, hogy ilyen komoly témát nem kellene helyesírási tanácsokkal szétszedni. Mindenkibe bele lehet kötni, és biztos, hogy van benne elgépelés is.
    A témáról meg annyit, hogy aki házhozszállítással vagy kiszállásos szolgáltatással (ne tessék rosszra gondolni, pl. tv-szerelő vagy legyen akár biztosítási ügynök) foglalkozik, annak rémálom a naponta esetleg többször is megteendő Sziget - Révfalu útvonal.”
  • 28. adamw 2008. június 11. 23:24
    „Szia Free!!
    Amm..

    Rát(h) Mátyás, az első magyar nyelvű folyóirat kiadója/szerkesztője.
    Abba a gimnázimba jártam ,ahova ő is.(Soproni Líceum) Had tudjam;)
    Nem egyértelmű,hogy hogyan használatos, mivel maga is többféleképp használta nevét.
    lásd: http://hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A1th_M%C3%A1ty%C3%A1s

    A hosszú távú alatt azt értettem, ami szerepel a rendezési tervben, és régen a gyor-ph.hu-n közzétettek.
    (úgy emlékszem 2013-as maximummal).”
  • 27. Freehill - 2008. június 11. 18:36
    „(Na, már megint XI-et írtam XXI. helyett, bocsánat.)”
  • 26. Freehill - 2008. június 11. 18:32
    „Én örülök az új hídnak, mert talán segíteni fog a belváros forgalmának csillapításában. Eszméletlen, ami a Teleki utcában van - és most már nem csak csúcsidőben: akár 15 percig is araszolnak benne a buszok, egy néhány száz méteres szakaszon. Ha viszont az autók nem mehetnek be (múlt szeptemberben kipróbáltuk egy napra), akkor a rakpart - Kiss János utca - Pálffy utca dugul be ugyanúgy, vagyis ez sem 100%-os megoldás. Ezeknek az autóknak nagy része Révfaluból tart dél felé, tehát átmenő forgalom, semmi keresnivalója nincs a belvárosban. (Bár gondolom, a szigetiek sem felhőtlenül boldogok, hogy éppen rájuk terhelik majd át. Pláne, hogy itt kulturális/fürdőnegyedet szeretnének megvalósítani, a Belváros kiterjesztéseként. Már megint látszik, hogy a városnak nincs közlekedési koncepciója: a Tihanyi Árpád útról sem tudták eldönteni a tervezők, hogy nagykapacitású gerincútvonal, vagy forgalomcsillapított "kertvárosi" utca legyen: az eredmény ennek megfelelően felemás, és egyúttal használhatatlan lett.)

    Problémám a hídhoz kapcsolódó úthálózattal van: már megint csak az autók érdekeit tartják szem előtt, a tömegközlekedés rovására. Meg akarják szüntetni a Híd utcai rendelővel szemközti buszmegállót, gyalogoljanak csak az utasok a fürdőtől még 150-200 métert. Autóparkoló persze lesz bőven. Nem biztos, hogy a XI. században ezt a trendet kellene követnünk...

    adamW említette a kötöttpályás közlekedést: néhány korábbi elképzelés az új hídon vezette volna át a villamost a Belvárosból a leendő "Fürdővároson keresztül" az egyetemre - teljesen jogosan. Ha ennyi pénzt kiadunk az új hídra, nem kellett volna ezt a lehetőséget is figyelembe venni? Ja, bocsánat, elfelejtettem, hogy nincs hosszú távú közlekedési koncepciónk, viszont egy új hidat sürgősen le kell tenni az asztalra...

    Végül részemről is egy kis nyelvi kötözködés :). Nem Ráth, hanem Rát Mátyás tér, ill. nem Töltésszer utca, hanem Töltésszer.”
  • 25. Oklahoma 2008. június 11. 18:32
    „#4

    "Az északi elkerülőt is be kellene fejezni" Egyetértek a megállapításoddal csak éppen rossz helyen kopogtatsz ! Az ugyanis állami fejlesztésü és kezelésü út(lenne). Ennyi erővel a 19-es autóút autópályává fejlesztéséát is követelhetnéd a városvezetésen azt is be lehetne már fejezni !”
  • 24. adamW 2008. június 11. 17:46
    „na akkor ennyit a stílusról:D az utolsó szó jogán...(az előző hozzászólás utolsá szava...lásd:D):D

    (bocsánat , had kérdezzem meg, fölényes volt a stílusom? nem akartam, csak van ez a megszokott fórum hangnem....)
    az a nagy helyzet,hogy úgy gondolom,hogy azokhoz képest akik itt olyanokat irogatnak,hogy "a fősulisok részegesek, mocskos XY, nem lehet győrben biciklizni B+". .... szóval nem hinném ,hogy bármilyen szinten bunkó lennék...

    "Sajnos a város közlekedésszervezésén egyáltalán nem látszik, hogy helyben képzik a közlekedésmérnököket"-- Ez így van, s ha a városnak van valami elképzelése,akkor az néhány politikus , néha építész tollából ered. Igazából ezek mindig ugyanazok az emberek. (ha persze ciklusváltás ,akkor *(-1)). Attól a szakmai bázistól,amely csodaszarvasokat rajzolgat A4-esekre, nem tudok többet elképzelni. Mert ez történik. Egyszer Autópolisz,aztán valami más, végül állat szimbólumok. De a legnagyobb baj,hogy ezen rajzok és a kiírás közt nem történik semmi.

    szóval ez nem a SZIF (SZE), nem a hallgatók,nem az oktatók hibája.

    Évek óta beszélnek együttműködésekről, de tényszerűleg nincs itt semmi.
    Az alapkoncepció helyes szerintem. De a tömegközlekedés terén, és ott ahol bejönnek a lobbik,multik, money áltában fájdalmas idealista jeleket mutatva elmegy a város esze...

    "Új Bácsai út - úgy tűnik a telkek eladásán kívül sajnos más célja nem volt"--- magam az egész környéket alaposan újragondolnám.
    Ott, RÉvfalu azon részén még nem integrálódott össze a városi igényekkel a régi falu....

    "Szauter utca - kritikán aluli minőség, hangfogó fal az út és a vasút között!!"- :D:D:D:DTényleg!!!! atyaég!”
  • 23. baligász 2008. június 11. 17:11
    „Már az egyetemi sportcsarnok helyett ezt a hidat kellett volna leverni. Régi probléma ez. Ha valaki Kisbácsa ill. Nagybajcs, vagy Vámosszabadi ill. a Szigetköz felől Sopron vagy Móvár irányába akar menni, annak vagy a Széchenyi hídon a kamionok közötti evickélés marad, vagy pedig a Teleki utca a kicsi makett-szerű idióta körforgalmaival és az úttesten át az Otp-be meg a török kebabjába rohangáló gyalogosok közötti szlalomozás.
    A Kisböske feljebb helyezése szükséges pl. a bicikliforgalom miatt is, nem beszélve arról, hogy a hídról majd közelebbről szemügyre lehet venni a nudizó csajok pinnáját.”
  • 22. L.G. 2008. június 11. 16:22
    „adamw!

    Mielőtt félreértés esne!
    Szakmai koncepciódat nem kritizáltam. Néhány pontban egyet is értünk. Laikusként véleményemet már korábban leírtam.
    Amire reagáltam az a stílus volt. Sajnos a város közlekedésszervezésén egyáltalán nem látszik, hogy helyben képzik a közlekedésmérnököket. Ennek ismeretében volt kissé irritáló a fölényes stílus.
    Kitartást kívánok őszinte szakmai véleményedhez! Sajnos ebben a városban úgysem szakmai szempontok alapján döntenek.

    És néhány dolog amin mérgelődni szoktam:
    Általános elv a városban a forgalomlassítás. Levegőt nem kapunk, de legalább jó sok üzemanyagot elégetünk (bioetanol előnyben...)
    Szauter utca - kritikán aluli minőség, hangfogó fal az út és a vasút között!!
    Új Bácsai út - úgy tűnik a telkek eladásán kívül sajnos más célja nem volt
    83-as főút - még építeni kellene mellé legalább 5 bevásárlóközpontot (jó nagyot ;)), mert néha haladni is lehet”
  • 21. Flatron:) 2008. június 11. 15:07
    „par example le wikipedia,
    álgyőri mérnökúr:D
    irni be teesík: győr hídjai
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Gy%C5%91r_h%C3%ADdjai”
  • 20. adamw 2008. június 11. 15:00
    „a győriek szájhagyományában révfalusi híd. a megnyitsonért bocs, de elgépelés mert először mást akartam írni. Gratu a kibogarászásért!
    de
    Neee!!
    egy mérnök .... csak nyelvtanórát tud a témához hozzátenni? :)

    akkor folytassam mint mérnökhallgató?
    pl:
    50 évben van a híd tervbeN. és nem tervbe...
    najó, nem követem a szálkakeresés útját más fórumírásaiban...
    várom a szakmai hozzászólásokat is:);)!”
  • 19. Tabornok 2008. június 11. 14:26
    „Remélem megvalósítják!”
38 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magasabbra teszik a sebességmérőt

Győr - Balul sikerült letenni a biztonságos közlekedést szolgáló sebességmérő berendezést a Baross… Tovább olvasom