Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Új buszt teszteltek Győr utcáin - fotók

December elején a Kisalföld Volán egy NABI Sirius típusú buszt tesztelt Győr utcáin. Képes összefoglaló a tapasztalatokról.


A NABI Sirius tetején található íves elem – bár rendkívül modern formát kölcsönöz a járműnek – kis problémát is okozott Győrben.

"Az autóbusz magassága ezzel együtt 3264 mm lett, vagyis a 3,1 m magassági korlátozással rendelkező Baross híd alatt nem fért át, így a Révai Miklós utcában nem közlekedhetett.

Ezért került végül a 7-17 vonalcsaládra, egyedül itt tudta egész nap elkerülni ezt a kritikus pontot" - tudta meg portálunk a Kisalföld Volántól.

Halk motor, túl jó fűtés

"A győri utasok mennyire voltak elégedettek ezzel a típussal a teszt során?" - kérdeztük a busztársaságot.

"Az utasoknak tetszett a próbajármű: az utastér tág, így az autóbuszon kényelmesen lehet mozogni.

A nyugodt utazást segíti, hogy a motor kifejezetten halk. A jármű fűtése is dicséretet kapott: különösen a mostani, téli időszakban fontos szempont, hogy az autóbuszon kellemes meleg van (bár egyes vélemények szerint kicsit túlságosan is).

A nyári kánikulában ugyanakkor légkondicionáló berendezés segítené a megfelelő klíma elérését. Panaszként néhányan azt említették, hogy az ülések viszonylag kemények, illetve a kapaszkodás helyenként kissé körülményes.


Új buszt teszteltek Győrben - fotók: Winkler Ágoston.

A hibák ellenére jó eltalált buszról beszélhetünk

Ezek a hibák viszont feltehetően egyszerűen korrigálhatók.

A gépkocsivezetők is alapvetően pozitív véleménnyel voltak az autóbuszról.

Egyikük úgy vélte, hogy az utastérhez hasonlóan a vezetőtér is elég tágas, sőt, a vezetőülés és a kormány is kifejezetten kényelmes.

Kisebb hibák azért szerintük is előfordulnak, az ajtónyitást jelző gombok például nem mindig látszanak jól, és az egyik visszapillantó tükör elhelyezése sem tökéletes. Mindezek ellenére összességében jó konstrukcióról van szó" - összegzett a Kisalföld Volán

"A buszállomány bővítésének módja a későbbi közbeszerzések eredményének függvénye"

Arra a felvetésünkre, hogy a jövőben várható-e, hogy ebből a kissé futurisztikus típusból bővíti állományát a cég, a következő választ kaptuk: "a Kisalföld Volán Zrt. mindig nyílt közbeszerzési eljárás keretén belül szerzi be új autóbuszait.

Emiatt erre a kérdésre egyelőre nem tudunk válaszolni, a buszállomány bővítésének módja a későbbi közbeszerzések eredményének függvénye".


Ide kattintva olvashat további érdekességeket a NABI Siriusról!


Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. kamep 2010. december 10. 21:51
    „a győri buszsofőrök utálják a kredot. Főleg a csuklóst esős időbe, mert nagyon csúszósak.
    de van a volánnak egy munkástanácsa és ott lehet beszélni a dolgokról. mit kéne hogyan kéne milyet kéne”
  • 47. elemér 2010. december 10. 20:42
    „Igen aki a falun lakik annak lehet hogy jobb de városi embernek erre nincs szüksége. Mo.-n sokan szeretik játszani az eszüket.”
  • 46. Freehill 2010. december 10. 19:51
    „#45: nem hiszem, hogy olcsóbb, az autóra az üzemanyagon kívül igen súlyos költségek nehezednek: adók, biztosítási, karbantartási, javítási, parkolási díjak... A buszon lehet olvasgatni, nem kell stresszelni a nagy forgalomban sem, nem kell parkolóhely után kutatni. Ha elromlik a busz, nem az utasnak kell szervizbe szaladgálnia. Tény, hogy sebességben, rugalmasságban és utazási kényelemben az autó jobb, de ha még több autó lesz, ezeknek az előnyöknek egy része is elveszik, mert a torlódásban az autó sem fog tudni haladni. Előbb-utóbb Győrben is el fog jönni az az idő, amikor bizonyos helyekről kitiltják az autókat, mert egyszerűen nem fognak elférni, és csak a buszok mehetnek majd be.”
  • 45. adamasz1977 2010. december 10. 15:39
    „Minden tiszteletem azoké akik busszal járnak. A kocsi jobb, gyorsabb, OLCSÓBB, nincs "menetrendje", kényelmesebb stb................”
  • 44. fióka 2010. december 10. 15:05
    „jól nézzétek meg ülni nem fogtok rajta:)”
  • 43. kockasajt 2010. december 10. 12:43
    „Jöhetne már valami új, elég már a sok komfort nélküli Credo -ból”
  • 42. elemér 2010. december 10. 12:13
    „Anobono most eltalálta. Ez amire én voltam kiváncsi, motort és sebváltó milyen és ki gyártsa és hol, mert az nincs a honlapon. Ezekszerint a motor az nem Mo.-n készül hanem Hollandia, Overijssel-ben. Az árt nem adják meg, mert lehet alkudni.

    A NABI Sirius autóbusz már elérhető a legszigorúbb EEV kibocsátási normának megfelelő, tiszta dízelmotorokkal. Az MAN D0836 motorok bonyolult katalizátor és adalékanyag nélkül teljesítik a jelenleg kötelező Euro 5 szintet már most meghaladó normát.

    http://autoline.info/sf/spares-engine-engine-MAN-Motor-D0836-LFL41-10032518421810138900.html

    Persze az USA-ban pár éve már a hibrid hajtásos buszok a menök városokban. Ezt ugy hirdetik mint a dizeles kamionokat szokás, simán átmegy a Rocky Mountain hegyeken. Nem kell lassulni.

    A hatsebességes ZF Ecolife automata sebességváltót alapos tesztelés során hangolták össze a kiváló motorral és a megfelelő áttételű differenciálművel, így gondoskodva a takarékos üzemről, tovább kímélve a környezetet. ZF EcoLife automata váltó Mercedes, lehetséges hogy Mo.-n készül de kétlem.

    http://www.freeweb.hu/borsodbusz/zf.htm

    A NABI több mint egy évtizedes tapasztalattal a háta mögött készen áll a NABI Sirius autóbuszok környezetbarát hajtásmódokkal történő továbbfejlesztésére is, mint például a sűrített földgáz-üzem vagy a hibrid hajtások. USA-ban pár éve a hibrid az amit használlnak a városokban. Legnagyob földgáz mezöi pedig az USA-nak vannak. Itt van hogy mi készül Mo.-n. Tudom hogy a felnöttek fele nem olvas könyvet és 3/4 pedig gyerekcipöben jár a net-n. A net anyanyelve angol.

    http://www.nabi.hu/oldal/NABI_Sirius”
  • 41. annobon 2010. december 10. 11:08
    „Erről jut eszembe: hogy hívják a legális korrupciót? lobbizásnak!”
  • 40. annobon 2010. december 10. 10:49
    „34-hez: "Miért nem jó a megyében gyártott helyi munkaerővel ráadásul a Kisalföld Volán társtulajdonában
    lévő buszgyár terméke ?" Biztosan azok is jók és megfelelnének a célnak. Csak gondolom a menedzsmentjük kevesebbet juttatott bizonyos megrendelői zsebekbe...”
  • 39. animani72 2010. december 10. 10:04
    „Fázok akármilyen magas vagy alacsony vagy kényelmes!!!:(”
  • 38. .Atis 2010. december 10. 07:45
    „37. hozzászólás tubafb 2010.12.09. 23:05
    Egy kicsit utána kéne nézni a dolgoknak!A NABI is magyar gyártmány!Az Egyesült Államokban nem is kis darabszámban közlekedik!Csak idehaza ismerik kevesen.Ha minden igaz akkor Budapesten és Kaposváron készítik őket.”
  • 37. tubafb 2010. december 09. 23:05
    „Tisztelt Kisalföld Volán!
    Jaj, de flancossak ezek a buszok. Talán a Credo Citadelái már ( hazai termék ) szóba sem jöhetnek? Jó lenne már támogatni a hazai gyártást is! Remélem megfontolás tárgya lesz!”
  • 36. bbalint 2010. december 09. 21:42
    „Kedves Mankapunka!
    azt hogy a lefújó szelep milyen hangos, az nem annak a függvénye hogy mekkora rendszer nyomása, mert ugyebár minden levegőcső végén ott van a ZAJCSÖKKENTŐ !!!!!!
    amúgy a zöld L betű eléggé összetett dolog, de az csak EURO2, ezek a buszok, meg minimum EURO4 esek.
    és már nem is L betű, hanem S vagy 3-as van kitéve.”
  • 35. megmondó 2010. december 09. 20:57
    „http://www.gyoribuszok.hu/ webhelyen több mint 70 külső-belső fotó található az új NABIról.
    Akit érdekel bővebben látogasson oda és nézegesse meg közelebbről az új buszt!”
  • 34. peet2 2010. december 09. 19:34
    „Miért nem jó a megyében gyártott helyi munkaerővel ráadásul a Kisalföld Volán társtulajdonában
    lévő buszgyár terméke ????”
  • 33. éaa 2010. december 09. 18:53
    „Remélem, az ülések elég tágasak és nem rám ülnek, hanem leülnek mellém!”
  • 32. kurbli 2010. december 09. 17:58
    „17. hozzászólás animani72!
    Tudod amelyiken van utastér fűtés, azon be is van kapcsolva.

    "Ja, kedves buszsofőr barátunk, meg egyszáll rövidujju ingbe nyomja!!!"
    Az a helyzet, hogy a vezetőfülkében ugyan akkora radiátor van mint az utastérben. Nem beszélve arról, hogy a fülke ajtó nincs nyitogatva 2-3 percenként, hanem van hogy 2-2,5 óránként!!!
    A másik, hogy ő a munkahelyén van! Nem csak 10 percet, hanem sokszor 10 órát!
    Aztán az sem mindegy, hogy +5 fok van, vagy -5”
  • 31. Powerarc 2010. december 09. 17:27
    „Amelyik nagyot "tüsszent", arról leesett vagy elveszett a hangtompító fej(ek), azért olyan hangosak és nemcsak kutyának ijesztő, az embereket is nagyon tudja zavarni.”
  • 30. elemér 2010. december 09. 17:10
    „A North American Bus Industries (röviden NABI) története 1976-ban kezd?dött, amikor kereskedelmi megállapodás született a magyar Ikarus és ámerikai Crown Coach vállalatok között. Együttm?ködésük eredményeként 1977-ben megjelent Los Angelesben az els? Magyarországon tervezett csuklós autóbusz. Az 1980-as években az együttm?ködést felbontották és az Ikarus új stratégiai megállapodást kötött az Union City Body Company-vel (UCBC), hasonló m?ködés szerint: Magyarországon tervezték a buszokat és gyártották a vázakat, míg a végszerelésre az Egyesült Államokban került sor. 1992-ben az Els? Magyar Alap tulajdonába került az UCBC, Amerikai Ikarus néven. Így már nem csak a tervezés, de a design és az alkatrészek biztosítása is magyar feladat volt. A karosszéria a budapesti (Mátyásföldi) gyárban készül, míg az autóbuszok kiszerelése az Alabama állam-beli Annistonban történik a NABI Inc. üzemében. 2001-ben, zöldmez?s beruházásként felépült a NABI kaposvári gyára, ahol a világon egyedülálló kompozit autóbuszok készülnek. A NABI 2000-ben, az brit Optare felvásárlásával lépett az európai piacra, majd 2002-t?l kínálta a Magyarországon gyártott NABI 700 SE el?városi, helyközi autóbuszt. A 2006-os évben az amerikai NABI Inc., és a magyarországi NABI üzemek, egy új tulajdonos, az amerikai Cerberus Capital Management, L.P. tulajdonába kerültek. A cég budapesti üzeme továbbra is az acélvázas autóbuszokat készíti modern technológiák alkalmazásával. A 2001-ben alapított és 2008 óta ismét üzemel? kaposvári gyáregység pedig az üvegszál er?sítés? karosszériákat készíti, m?ködése során a magyar és Európai Uniós környezetvédelmi el?írásoknak is megfelel.

    A NABI Sirius nem csupán külső megjelenésében, hanem biztonsági szempontból is hasonlít az ámerikai piacra gyártott buszokhoz, amelyek az acélvázas szerkezetnek köszönhetően fokozottan strapabíróak. Emellett környezetvédelem tekintetében is kiemelkedő adottságokkal bír: a NABI Siriusba szerelt 8 literes dízelmotor az EU5-ös normát túlteljesítő EEV besorolásnak is megfelel adalékanyag nélkül, amely csak várhatóan csak 2013-tól lesz kötelező az Unió területén. Úgy néz ki hogy diesel motor van benne hátul, mert több variáció is létezik

    http://hu.wikipedia.org/wiki/NABI”
  • 29. elemér 2010. december 09. 16:32
    „Többféle busz futkoz NY-ban. Miért olyan magas ? Azért mert Joe kosaraz és magas. Remélem ezzel segitettem.

    http://www.google.com/images?um=1&hl=en&biw=1024&bih=573&tbs=isch%3A1&sa=1&q=buses+nyc&btnG=Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=”
48 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szlovák–magyar turisztikai együttműködés

Győr-Moson-Sopron - A szlovák–magyar határrégió idegenforgalmi értékeit népszerűsítő… Tovább olvasom