Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Tankolás: 20 forintos különbségek

A megyében, sőt, egy városon belül, egy kilométeres körzetben sem mindegy, hol tankol az ember, mert literenként akár húszforintos különbséget is találhatunk.


Sokan ismét Ausztriában tankolnak, akik nem, azoknak próbálunk hasznos tippeket adni.

Azon mindenesetre már kár keseregni, hogy szerdán csúcsot döntött az üzemanyagár Magyarországon: a benzin átlagos ára elérte a 330 forintot, a gázolajé pedig a 303-at...

Szerdától a legdrágább töltőállomásokon benzint  literenként 346 forintért, gázolajat  324-ért tankolhatunk. Győr-Moson- Sopron megyében a holtankoljak.hu üzemanyagár-keresője szerda esti adatai szerint a legolcsóbb benzint  321 forintért Levélen, illetve 321,9 forintért a 85-ös főút mellett Enesén és Kónyban kaptuk; ezzel szemben az M1-es autópálya mellett Mosonmagyaróvárnál 343,9 forintot fizetünk ugyanezért. Nem mindegy tehát, hol tankol az ember, erre több példát is felhozunk cikkünkben, íme:

Ugyanannak a társaságnak a kútja határon innen és túl, az árkülönbség mégis húsz forint. Ennyivel olcsóbb literenként a benzin Ausztriában.
Ugyanannak a társaságnak a kútja határon innen és túl, az árkülönbség mégis húsz forint. Ennyivel olcsóbb literenként a benzin Ausztriában.

Győrben alig kell egy kilométerrel többet autózni, s két benzinkút között 11 forintos különbséget találunk: a Vasvári Pál utcában 323,9 forint a 95-ös, a Szigethy Attila úton pedig 334,9. Egy ötvenliteres tanknál 500 forintot lehet tehát spórolni. Átlagosan egyébként 332,9 forint a benzin ára a megyeszékhelyen, ami olcsóbb, mint például Mosonmagyaróváron (a Halászi út melletti kútnál 335,9 forint) vagy Sopronban, ahol több benzinkút is 336,9 forintért hirdeti a 95-öst.

A dízel árában szintén tíz forint különbséget látni Győrön belül (296,9–307,9 forint), s ugyanúgy igaz, hogy az átlagár a megyeszékhelyhez képest magasabb a másik két  nagyobb városban: Sopronban (304,9 forint)  és Mosonmagyaróváron (309,9).

Erich Ehrenhofer szerint  minden második vásárló a határ túloldaláról érkezik a sógorokhoz. Fotók: Magasi
Erich Ehrenhofer szerint minden második vásárló a határ túloldaláról érkezik a sógorokhoz. Fotók: Magasi

– Mindig megérezzük, ha Magyarországon emelkedik az üzemanyag ára, olyankor minden második vásárló a határ túloldaláról érkezik. Egyébként is magas a magyar vevők aránya nálunk, mintegy 30–40 százalék. A mi töltőállomásunk van a legközelebb Sopronhoz, sokan onnan jönnek, mert  literenként 15–20 forintot spórolhatnak – mondta el portálunknak Erich Ehrenhofer, a cinfalvi (Siegendorf) töltőállomás tulajdonosa. Ottjártunkkor épp az autóját tankolta tele a keszthelyi Horváth László. Elmondta, épp Bécsbe tart, hiszen gyakran szólítja külföldre a munkája. Ha teheti, itthon csak pár ezer forintért vesz üzemanyagot, amikor keletre indul, akkor  Ukrajnában tankol, ha nyugatra, akkor Ausztriában tölti tele az autóját.

– Mindig az osztrákoknál tankolok.   Nem hittem volna, de egy ismerősöm letesztelte: a magyar benzinnel kevesebb utat tudott megtenni, mint az Ausztriában vásárolttal – fogalmazott a kópházi Fekete Ibolya.

Sopron legolcsóbbnak tartott benzinkútjánál tegnap 335 forint volt a benzin, a legdrágább helyeken öt forinttal több ennél.

A legkedvezőbb árat kínáló töltőállomás egyébként ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozik, mint a cinfalvi, ahol a 95-öst 1,19 euróért, átszámítva 320 forintért adták.




A legolcsóbb  üzemanyagárak a megyében*

95-ÖS:
 1. OIL, Levél, József Attila út 1.: 321 forint.
1. AVIA, Levél, Szerviz út 8.: 321 forint.
2. LUKOIL, Enese, 85. sz. főút: 321,9 forint.
2. KEROL, Kóny, Dózsa György út 67.: 321,9 forint.
3. MAGÁN, Győr, Vasvári Pál u. 1.: 323,9 forint.
4. MAGÁN, Győr, Reptéri út 2. ,ipari park: 325,9 forint.
5. MAGÁN, Győr-Ménfőcsanak, Győri út 2/A: 326 forint.
5. OIL,  Csorna, Soproni út 66.:  326 forint.
DÍZEL:
1. MAGÁN, Győr, Vasvári Pál u. 1.: 296,9 forint.
2. AVIA, Levél, Szerviz út 8.: 297 forint.
2. OIL,  Levél, József Attila út 1.: 297 forint. 
3. LUKOIL, Pér, Fehérvári út 25.: 298,9 forint.
4. OIL, Csorna, Soproni út 66.: 299 forint. 
4. OIL,  Győr, Régi Veszprémi út 4., 6–20: 299 forint. 
5. MAGÁN, Fertőszentmiklós, 85. sz főút: 300 forint.
*Forrás: www.holtankoljak.hu, a szerda estig lejelentett adatok alapján.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Mankapunka 2010. március 14. 16:32
    „Akkor jól szoktad neki nyomni,ha ennyit eszik. Én inkább maradok a nagypapis stílusban,fölösleges a városban sietni,nem nagyon jutsz előrébb,meg a rendőröknek is megcsillan a szemük,ha sietsz.

    Neked inkább az a baj,hogy a 8 szelepes motorod van,16 szelepes 1,4-es szerintem már jól megy.Nem kell ennél több.

    Jövőre életbelépő kötelezőre leszek kíváncsi,mikor a teljesítmény lesz a "főnök" a számításban,és akkor lehet váltok dízelre,mert a tabellában is a F-s dízelt emelték ki,hoghy mennyivel kevesebb lesz rá a kötelező,mint eddig.
    Én akkor lehet váltok egy 1,7-es DTI-re,és az még gyengébb is,mert csak 75 vagy 82 lovas. Nekem ezek a gépek bőven elegek lennének. Nem kell visszaváltogatni bennük.”
  • 35. zotya975 2010. március 13. 19:01
    „Eddíg a legjobb fogyi 6.2-volt vegyesben de ez közvetlenül a jogsi megszerzése után nagypapis stílusban. Nem mintha most száguldoznék, de ugye friss jogsi, nem pörgetni, max.90-el. Általában csak városban megyek 7-8 között ingadozik, ha van egy hosszabb út akkor lemegy 7-alá. A legutóbbi 8.5-volt ez felesben szesszel, és kizárólag rövidtáv 1-2 kilóméter mínuszokban. Majd egyszer mérek hosszútávot is, teletank, fel a pályára, aztán mondjuk 200Kilóméter után megint teletank. Kiváncsi vagyok mennyit eszik stabil 90-100-as tempónál . 130-nál már nagyon erölködik, nagy a bódé, kicsi a motor. Nem is tudja tartani megpakolva 5-ben emelkedőn. Jobban jártam volna egy 1.6-al.”
  • 34. Mankapunka 2010. március 13. 18:29
    „ja ja ja,akkor látom jól kicentized a tankod.Így mindjárt más.
    Mennyivel eszik többet 100-on,ha szoktad írni a fogysztás???
    Én mindem tankolást írok,hogy mennyit eszik adott időszakban.

    hozzá vagyok szokva,mert mindig kérték a cégek a teherautón a tankolós paírt,aztán bennem maradt,hogy írjam.”
  • 33. zotya975 2010. március 13. 18:09
    „Hát úgy, hogy 330 a benzin, 232 az etanol, ez kábé 100Forint különbség, és úgye 25-25Liter megy bele, tehát 2500-at spóroltam, kicsit többet eszik, de igazából csak gondolom, mert nincs számottevő fogyasztás növekedés. Jobban húz, hamarabb felkapcsolok, nem pörgetem annyira, és vissza is hozza a többletfogyit.”
  • 32. Mankapunka 2010. március 13. 12:55
    „Én csak 1500-1800Ft spórolást számoltam. Neked,hogy jön ki????”
  • 31. zotya975 2010. március 12. 18:35
    „Nem is csinálok többet ilyet, jól mőködött a felessel, így is 2000-2500-at spórolok tankolásonként.”
  • 30. Mankapunka 2010. március 12. 18:29
    „zotya
    Szegény elektronika nem tudja jól dúsítani hidegen. vigyázz,nehogy tönkretedd a "kicsikét".
    Vigyázz rá. Én most látom a balesetes képnél,hogy jó autót választottam.”
  • 29. zotya975 2010. március 12. 18:18
    „Most egy kicsit elsokaltam a szeszt, 50-50%-al nem volt gond, de most 30 liter szesz, meg 20 liter benya van benne, nehezen indul, és hidegen fullad. Ha bemelegszik már nincs gond.”
  • 28. Tapmancs 2010. március 12. 17:07
    „24. astra1

    Nem azt mondtam hogy nincs különbség a benzinek között. ("Nem azért mert nem lehet igaz,")

    Hanem azt hogy ezt saját tapasztalattal nem lehet megállapítani. Én is tudok ugyanannyi és ugyanolyan benzinnel 200km-rel többet menni úgy, hogy CSAK a vezetési stílusomon változtatok. Céges autóval volt szerencsém kipróbálni nem egyszer. Tankolás mindig ugyanott történt.”
  • 27. Mankapunka 2010. március 12. 12:07
    „Meg van!!!!!!!!!! Meg van!!!!!!!!!!!!!!!! Avia. Mert eddig nem volt fenn a holtankoljakon sem.”
  • 26. Mankapunka 2010. március 12. 12:01
    „zotya

    Nem tudod mi a neve,mert sehol sem szerepel a nyilvántartásban.
    Tudom a bekötő utat,20 tonnás korlát van rajta,mert régi ócska fekete kővel aszfaltozott út.”
  • 25. Mankapunka 2010. március 12. 11:59
    „külföldi

    De akkor is egy 2,5-es motort valmivel itatni kell,azért írtam,hogy relatív.
    Gázolaj az tuti,hogy úgy működik ahogy írtad. nekik kötelező az adalék télen a paraffin kiválása végett.

    Kinti benzin maximum azért lehet jobb,emrt már több benne a bio-etanol.

    tudom,én is hallottam Ingolstadtos Audistól,hogy mennyire szar a mi benzinünk.”
  • 24. astra1 2010. március 12. 11:00
    „Tapmancs 2010.03.12. 08:39

    Nincs igazad. A benzin minősége is meghatározó. Ne mondd nekem, hogy minden kúton egyforma a benzin minősége. Adalékok aránya meg hasonlók. (Víztartalom....) Én mértem már 150 km különbséget is.(egy tanknál pedig az már 10 liter....) Két magyar kút benzinje között. Az egyik egy nagy hazai a másik egy magánkút volt. Ahol 10 forinttal kevesebbért adták.”
  • 23. Tmoha 2010. március 12. 09:55
    „Akik Ausztriában tankolnak, biztosan nem itthon veszik meg a rávaló eurót a munkanélküli segélyből, a zöme kint dolgozik, fehéren, vagy feketén.”
  • 22. külföldi 2010. március 12. 09:39
    „Mankapunka: nem a végletekről beszéltem, hanem egy normál autóról. Passat 110 LE. Amúgy lehet 325-ös BMW-vel is takarékosan közlekedni, csak meg kell tanulni. Én sem közlekedek 170-nel az autópályán, pedig az autó bírná.
    Ettől függetlenül, tény, ami tény, hogy jelenleg Ausztriában olcsóbb az üzemanyag.
    Egyébként akinek az autója tényleg nem megy többet az osztrák benzinnel, annak csak annyit tennék még hozzá, hogy (szerintem) jobb adalékok vannak az osztrák üzemanyagban, már csak ha abból indulok ki, hogy kinn télen nem ritka a -20 fok és nem hiszem, hogy mindenki emiatt "alpesi dízelt" tankolna. Mert a sima dízellel is elindul az autó a hidegben is. Aztán ez csak feltételezés.”
  • 21. tökmindegy 2010. március 12. 09:25
    „Roli0910
    O, azaz nulla litert.”
  • 20. Roli0910 2010. március 12. 09:11
    „Tudja valaki, hogy hány liter üzemanyagot lehet behozni hivatalosan a tankon kívül kannába ?”
  • 19. Tapmancs 2010. március 12. 08:39
    „Aki azt állítja hogy az osztrák benzinnel többet lehet menni, az igen nagyot kamuzik. Nem azért mert nem lehet igaz, hanem ezt így kijelenteni óriási tudatlanságra vall a témában. Ezt kizárólag laborkörülmények közöt lehetne bebizonyítani. A fogyasztást leginkább a vezető stílusa határoza meg (óvatosan a gázzal, óvatosan a fékkel...), de befolyásolja a domborzat, gumik nyomása, hőmérséklet, páratartalom és még millió tényező. Támpontot adhat ha két teljesen ugyanolyan autó egy időben, ugyanolyan terheléssel, ugyanolyan gyorsításokkal-lassításokkal (egymás mögött) végigmegy egy hosszabb távot (min. 500km), miközben az egyik magyar, a másik osztrák benzinnek van megtankolva. Ezek nagyjából azonos körülményeket jelentenek. De a gyártási szórás miatt ez sem teljesen megbízható. Szóval erről annyit ha valaki "biztosan" állítja hogy az osztrák benzin jobb.”
  • 18. zotya975 2010. március 12. 06:56
    „Ha mész a 82-esen Balaton felé, elmész az autópálya alatt, utánna kábé egy kilóméterre jobbra van egy bekötőút ki van írva, hogy Baráti azon van a falu előtt. ja voltam is már az új Unix-ban.”
  • 17. maradando 2010. március 12. 01:32
    „Mikor bűszkén bejelentették tavaly ősszel,hogy nem veszűnk fel tőbb IMF hitelt: egy hétre rá megjelent egy elemzés ,miszerint 2010 tavaszra akár a 350 forint is lehett a benzin ár. Milyen véletlen,hogy már akkor tudták előre . Ami nem sikerűlt a IIvilágháborúban ,most valóság lett.Megszálták az autós magyarok "Nagymagyarország"benzinkútjait ! :-))”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri hallgatók és a városmarketing

A Miskolci Egyetem Marketing Intézete az elmúlt év végén hirdette meg városmarketing versenyét. A… Tovább olvasom