Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Szombattól gyorsabban mehetünk

Győr-Moson-Sopron - Március 15-én lép életbe a múlt héten bejelentett "felfelé-sebességkorlátozás". Megyénből egy útszakasz tartozik ide: 90 helyett 100-zal lehet menni Gönyű és Ács között az 1-esen.
A Magyar Közút Kht. munkatársai pénteken valamennyi kijelölt útszakaszon elhelyezik a megemelt sebességhatárokat jelző táblákat. Így a tervek szerint legkésőbb szombat reggel már az ország 25 pontján lehet az eddigi 90 helyett 100 illetve 110 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedni - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Kht. kommunikációs főmunkatársa.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a múlt héten jelentette be, hogy az ország 25 pontján, kísérletképpen felemeli a sebességhatárt. A változás azt jelenti, hogy március közepétől 122 kilométeren emelik a sebességhatárt az országban, 31 kilométeren lehet majd 100-zal és 91 kilométeren lehet majd 110-zel menni az eddig megengedett 90 helyett.

A közlekedési minisztérium közleményében emlékeztet arra, hogy a KRESZ 2007. évi módosítása óta van lehetőség arra, hogy a sebességhatárt felemeljék a településeken kívül is. Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok különböző műszaki paramétereit és ezek alapján hozták meg a döntést. 

Március közepétől a sebességhatár 100 km/órára emelkedik többek között az 1-es főúton Tata - Almásfüzitő között és az Ács - Gönyű közötti szakaszon, a 81-es számú főút Bakonysárkány - Kisbér közötti, valamint a 117-es számú főút Esztergom - Tát közötti 2 szakaszán.

Március közepétől az alábbi utakon emelkedik a sebességhatás 110 km/órás sebességgel lehet haladni a 3-as, 4-es, 7-es, 8-as, 21-es, 44-es, 354-es, és 67-es utak egyes szakaszain.

Olvasóink írták

  • 16. gyakor 2008. március 14. 16:09
    „Azon kívűl, hogy többen fognak belefutni a háromlábuba, nem látom semmi értelmét a szakaszos gyorsításnak. Nem old meg semmit. Már megint született egy rendelet, csupán azért, hogy a közlekedés nagyobb gondjait eltakarják. Gratula!!”
  • 15. soproni* 2008. március 14. 14:00
    „Nem lesz túl sok változás,hisz kevés az autósok közt olyan,aki eddig betartotta a megengedett 90-et.”
  • 14. polgar2 2008. március 14. 12:44
    „Azt nem tudom ki találta ki, hogy az M1-ről a kiürített Rajkai határátkelőhöz vezető útszakasz elején kiteszik az autóútat jelző táblát és km-ként 90 km/h sebességkorlátozást. Nem lett volna egyszerűbb az autóút jelző táblát ki sem tenni. Akkor a sebességcsökkentő táblák oda-vissza sem kellettek volna. Ez is egy kis adalék az esztelen keveréshez.”
  • 13. magyaro 2008. március 05. 18:17
    „Azon nem gondolkodtatok, hogy a tank nem megy olyan gyorsan, mert lassan olyanok lesznek az utak, hogy azzal lehet csak közlekedni.”
  • 12. vidéki 2008. március 05. 13:20
    „Annak is csak gratulálni tudok aki 100km/h-val megy majd a 81-es szakaszán (Bakonysárkány-Kisbér).
    3 éve járom ezt az utat hetente 4*,de még mindig nem tudtam megszokni.Állandóan változik az út minősége.
    Ahol tegnap 80-al lehetett menni ott ma csak 60-nal.
    Előbb az utat kellene megcsinálni rendesen,aztán gondolkodni az ehhez hasonló lépésekről.”
  • 11. közlekedő 2008. március 05. 12:31
    „Egyetértek widékivel, és a hasonló véleményen lévőkkel, ezért nem osztom, hanem szorzom a véleményüket.”
  • 10. Andrew28 2008. március 05. 11:05
    „Én kedvencem a 30 km/órás faluk + grátis kamera! meg zsaru. ilyenkor nem is az utat figyelem hanem a km órát a műszerfalon mert ugye ha 35 megyek akkor már kaszál a rendőrség! azért néha az utat is figyelem ha jut rá kapaciti!”
  • 9. Túrabakancs 2008. március 05. 08:53
    „Véleményem szerint a legtöbb baleset a figyelmetlenségből
    adódik, nem pedig a gyorshajtásból! A baleseti helyszínelők
    legtöbbször a gyorshajtást állapítják meg a baleset okaként
    hiszen ez mindig evidens, hihető. Aki lassabban halad a ko-
    csival hajlamosabb az elbambulásra, ráadásul vezetés közben
    telefonálgat, eszeget valamit. Akik tempósabban (nem szágul-
    dozva!) vezetnek, sokkal jobbak a reflxeik!
    Widékivel teljesen egyetértek, csak kicsit nyersen fogalmazott!
    A Lujóról pedig nem írnék jellemzést, nem bírná a klaviatúra...
    /jövőre 1400-trafi az utakon ráadásul magánkézben, lesz itt
    nemulass! Kezdődhet a pénzbehajtás! /”
  • 8. widéki 2008. március 05. 08:21
    „lujo! Én előbb senkit nem hülyéztem le,veled ellentétben. Én a köcsögöt a gonosz, pitiáner, vagy rosszindulatú szinonimájaként írtam, ami talán nem egyértelmű a szövegkörnyezetből. Egyébiránt beírásodról csak az jut eszembe hogy ha olyan magas lennél, mint amilyen hülye, akkor ülve nyalogatnád holdat...bocs :-) Amúgy túl vagyok a kétmillión (km) , tehát kevés újat tudsz mondani. Azt viszont megnézhetnéd, amikor az ujfalusi agyatlanul kitett 30- as táblánál a háromméteres tuják közé szó szerint bebújva lő a közeg. (persze lehet, hogy pont te vagy az...)”
  • 7. Balazs 2008. március 05. 06:57
    „Az ács-gönyü szakaszon ezekutan is lesznek szo szerint vadak az uton hiaba emelik fel a sebesseghatart. rendszeresen jarok ezen a szakaszon sotetben es ritka hogy ne lenne kint vmilyen allat az uton vagy mellette. egyszer majdnem sikerult egy szarvast fognom, nagyobb volt mint az auto. tegyuk fel 90-el elkapom mi maradt volna belolem? a kocsirol nem is beszelek mert akkor mar ugyis mind1 neki. egyszer kora reggel egy astra egy vaddisznot kapott el. a motorig ment be szegeny para. szepen lebontotta a kocsi elejet.ugyhogy szerintem ezen a szakaszon csak ovatosan tovabbra is.”
  • 6. Lizsu 2008. március 05. 00:21
    „widékinek teljesen igaza van, én is ponz erre gondoltam először. Van olyan útszakasz amelynek csak 1,7 km-én lesz sebességemelés. 1,8km-nél meg majd kint fog állni a háromlábú...”
  • 5. lujo 2008. március 04. 22:22
    „Widéki. Te olyan sötét vagy, hogy téged dugnak a rúdelembe szénrúd helyett. Te bele gondoltál már, mekkorát üt egy gépkocsi akár 50 Km/óránál? Szerintem nem, csak jártatod a szádat. Én nem ellenzem a sebességhatár megemelését, mert a mai technika igenis megkívánja már. Nem lehet a zsigulikkal és trabantokkal gondolkodni már. De azt igen, hogy 21 óra vezetgetés helyett O km-es hülyegyerekek akarják megmutatni, mi a jó az utakon. ráadásul apuci autójával. Nem hinném, hogy ez lenne a fő baj. Szerintem mi emberek nem vagyunk felkészülve erre a technikára, illetve sebbességre.
    Tudod amikor lehülyézel valakit, nem hiszem, hogy belegondolsz, holnap ő tőlük kérsz segítséget, ha bajban vagy. Kicsit gondolkozz el ezen.”
  • 4. widéki 2008. március 04. 21:20
    „Ez is csak arra lesz jó, hogy a felfelé korlátozás megszünte után ötszáz méterrel bújjanak bokorba köcsög rendőreink traffipaxolni, oszt levenni a száztízzel száguldozó potenciális tömeggyilkosokat, mert az majd megvédi a kalapos hatvannalmenőt, meg a likas államkasszát...”
  • 3. pan.cser 2008. március 04. 20:04
    „Helyes!”
  • 2. Kultúrpatkány 2008. március 04. 18:13
    „Most már lassan a minimális sebességet is be kellene szabályozni!Ahol lehet menni 50-el, ott 30-al , ahol lehet menni 90-nel ott 60-nal döcögnek egyesek, feltartva a forgalmat és úgyan olyan zavaróak, mint a gyorshajtók!Egy két oktatótól is meg kellene vonni az engedélyt, aki nem arra tanítja a tanulóját, hogy a szabályokat betartva együttéljen a forgalommal, hanem 30-al "köszörülik"végig a várost!”
  • 1. Cseter János 2008. március 04. 17:22
    „Csodálom, hogy kifelejtették a Tét-Lébényi út Lébényt elhagyó szakaszát! Ott szokták a gyorsasági versenyeket szervezni. A hullaszállitókkal és a temetkezési vállakozókkal vajon egyezkettek?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Óriási gázáremelés a láthatáron?

Kilenc hónap: ennyi idő kell ahhoz, hogy hozzánk is elérjen a száz dollár fölé ugró nyersolajárak… Tovább olvasom