Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Szokni kell majd a tempót

A végéhez közeledik – állami beruházásban – a 81-es főút győri átvezető szakaszának második építési üteme.

A végéhez közeledik – állami beruházásban – a 81-es főút győri átvezető szakaszának második építési üteme. Ennek során, mint többször írtunk róla, a Banai úti, már korábban elkészült csomóponttól az Ipar utcáig teljesen új nyomvonalra kerül a főút (a régi útvonal helyi közlekedésre történő meghagyásával). Új híd épült a vasút felett, az Ipar utcai, átalakított csomópont pedig a maga nemében páratlan lesz az országban. A befejezési határidő május 15., az építők jól haladnak. Kezdhetjük tanulni, hogyan közlekedjünk majd.

Ehhez egyébként jó időben segítséget kapnak a Győrben közlekedők. Elkészültek a tájékoztató látványrajzok, ezekből „ízelítőt" lapunk olvasói láthatnak először. (Több képet internetes portálunkon találnak a www.kisalfold.hu címen.) A képek felkerülnek majd Győr város honlapjára is. Később, az átadás előtti időszakban tájékoztatási kampány indul.

Kattintson a látványtervekre  >>

 

 

 

 

 



Ha valaki figyelmesen nézi a látványrajzokat, kiválóan eligazodhat a nyomvonalakat követve, melyik irányból melyik sávba kell majd sorolnia úti célja felé. A valóságban a sávfelfestéseken kívül a megfelelő helyeken, a csomópont „bejáratai" előtt az út fölé függesztett táblák igazítják el az autóst.

A besorolás után aztán már sok tennivalója nem akad a közlekedőnek. A forgalom a csomópontban több sávon halad, ezek között azonban nemigen nyílik lehetőség a váltásra. Bár a geometria olyan, mint a körforgalmaké, itt a jelzőlámpás irányítás érvényesül. Magyarán, aki zöldet kap, akadály nélkül haladhat, s nem kell attól tartania, hogy „kívülről" behajtanak elé a csomópontban. Persze, aki rossz sávba sorolt, bizony alkalmasint némi kerülőre kényszerül.

A csomóponton belül „áttolakodni" egy másik sávba meglehetősen veszélyes művelet. Nagy és gyors lesz a forgalom.
A rendszert úgy tervezték, hogy áteresztőképessége egy percen belüli. Vagyis aki éppen elkap egy piros lámpát, egy percen belül már zöldre is számíthat.

És számítania is kell. Ez a rendszer ugyanis feltételezi, hogy az autósok a lámpánál készenlétben állnak a továbbhaladásra, s nem a zöld jelzést látva kezdik keresgélni a sebességváltót. Az új csomópontban valószínűleg ezt lesz a legnehezebb megszokni. Szakemberek szerint ugyanis a győri autósok finoman szólva kényelmesek, nincsenek hozzászokva a tempóhoz. (Más kérdés, hogy eddig nem is sok helyen szokhattak hozzá, a zsúfoltság miatti zötyögéshez annál inkább...)
A 81-es főút átépítése számos érdekességgel szolgál majd a közlekedőknek – ezekről lapunkban részletesen beszámolunk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zárlat okozta a hétfői áramkimaradást

A hétfői áramszünet miatt bekövetkezett az, amire évek óta nem volt példa: leállt a győri hőszolgáltató erőműve, így a vállalat ügyfelei az egész városban hosszú órákig meleg víz és fűtés nélkül maradtak. A szünetmentes tápegységek ugyan ideig-óráig biztosítják a legfontosabb műszerek működését, a főberendezés áramellátását azonban nem lehet más forrásból pótolni a hatalmas, óránként két megawatt villamosáram-igényű erőműben. Tovább olvasom