Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

Olcsóbban buszozhat Párizsban, mint Győrben? Megnéztük

Győrben és Sopronban pár napja emelkedett a buszjegyek ára. Portálunk utanájárt, hogy 200-300 forintból meddig utazhatnánk Rómában, Londonban vagy Pozsonyban.

Mint megírtuk, Győrben 5 százalékkal, míg Sopronban 13 százalékkal emelkedtek a helyi busztarifák.

Jelenleg a megyeszékhelyen az elővételben váltott vonaljegy 230, a sofőrnél megvett 305, a családi jegy pedig 620 forintba kerül.

A Hűség városában a teljes árú menetjegy elővételben 240, az autóbusz-vezetőnél megvásárolva 280 forintot kóstál.



Szavazzon!



Bécs

Első körben ne kalandozzunk az Atlanti-óceán partjáig, s inkább nézzük a szomszédvárakat.

Bécsben a vonaljegy (Einzelfahrschein) 1,50 euró (átszámítva körülbelül 405 forint); egy utazásra jogosít átszállásokkal. 2 euróba kerül (540 forint) ha buszon vagy villamoson veszik meg.

Gyűjtőjegy (Streifenkarte) 6 euró (1620 forint); ami négy vonaljegyet foglal magában a Császár városban.

Pozsony

Pozsonyban a 15 perces utazásra feljogosító alapjegy 0,50 euró (135 forint), a 60 perces vonaljegy 0,70 euró (190 forint).

A 6 év alatti gyerekek ingyen utazhatnak, a 15 évnél fiatalabbaknak 50 százalékos kedvezmény jár.

Hosszabb időre szóló korlátlan utazásra feljogosító jegyek szintén vásárolhatóak a napijegytől egész a hetijegyig. Ezek ára 3,50 és 12 euró között mozog.

Prága

A cseh fővárosban az átszálló menetjegyek – a jegyek a jegykezeléstől 75 percig használhatók – 26 koronába (260 forint), az egy útra érvényes tikettek 18 koronába (180 forint), míg a 24 órás jegyek kereken 100 koronába (1000 forint) kerülnek.

A prágai buszsofőrök ugyan biztosan szimpatikusak, de jegyet vásárolni elég drága mulatság náluk: 31 koronát (310 forint) kell fizetni ezért a típusú "pótjegyért".

Design: Koncz Szabolcs.
Design: Koncz Szabolcs.


Róma

Az Örök városban 75 percig érvényes a sima vonaljegy, mellyel az első érvényesítéstől számított 75 percig utazhatunk több átszállással bármelyik tömegközlekedési eszközön.

Ára kimondottan baráti (1 euró=270 forint), s már csak azért sem érdemes potyázni, mert elég sok az ellenőr Rómában.

Az egy napos tikett pedig 4 euró (1100 forint) az olasz fővárosban.

Párizs

Európa tán legszebb városában 1,60 eurót (valamivel több mint 430 forint) kell fizetni azért a jegyért, mellyel 1,5 órán át lehet utazni bármelyik közlekedési eszközön, átszállással is.

A tízes jegytömb 11,60 euróért, azaz 3130 forintért szerezhető be a francia fővárosban.

London

A londoni metróhálózat igen kiterjedt, de ha valahova véletlenül mégse vinne metró, akkor buszra szállhatunk.

A metrójegy (zónáktól függetlenül) 4 fontba kerül (1240 forint), a buszjegy pedig 2 fontba (620 forint). A hat darabos gyűjtőjegy (Bus Saver) azonban csak 6 font (1860 forint), azaz darabonként 1 fontos áron jön ki.

Egy metrójeggyel annyi átszállás tehetünk, amennyire szükségünk van ahhoz, hogy eljussunk a célunkhoz - ez viszont a buszjegyre nem igaz.

Berlin

A német fővárosban a buszok mellett villamos, U-Bahn (metró), és S-Bahn (városi vasút) közlekedik.

A teljes vonaljegy 2,10 euró (570 forint), míg a három megállóig érvényes szakaszjegy 1,30 euróba (350 forint) kerül Európa egyik, ha nem a leggyorsabban fejlődő városában.

Összegzésként leszögezhetjük, hogy mind az európai nagyvárosokban, mint közeli szomszédainknál drágábbak a buszjegyek – bár azért tegyük hozzá: akadnak meglepő kivételek is –, igaz, a nyugat-európai fizetések is fényévekkel előttünk járnak.

S ehhez képest azért annyira nem nagy a különbség.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. otromba 2010. január 16. 10:22
    „Elmegyek Párizsba jegyet venni,és itt meg búszozgatok!Haszon: Látom Párizst!Hát nem?”
  • 55. szocdem 2010. január 11. 21:51
    „54.!

    A kedveznményezetteket nem veheted ki, mert azoknak is közlekedni kell! Ahoz meg pénzt kellene nekik adni - arra meg nem hajlandó a "bölcsek társasága".......

    Szerintem mindenkinek annyit kéne adni, hogy ne azt lesse hol kap kedvezményeket, hanem a saját életének jobbra fordulásával tudjon törődni. Ennyire egyszerű. Addig minden rohadt drága lesz!
    Már nem azért fizetsz mindenért sokat mert mások nem fizetnek, hanem azért, mert a kis vásárlóerő mellett másképp nem éri meg fenntartani a szolgáltatás szinvonalát!

    Egy példa. autóhasználatért 2,50 FT/km= 250 Ft/100 km. Ez normális???? Nem! De aki autóval járna, az nem venné igénybe a tömegközlekedést ha kifizetnék neki. ezért hát oda kényszeritik, hogy a tömegközlekedés be tudja szedni a zsét. Ez a magyar gazdasági modell egyik rákos daganata..”
  • 54. mindigatutit 2010. január 11. 14:48
    „szerintem azért drágább a közlekedés győrben illetve peste,mert rengeteg a kedvezményezett.ezen kellene változtani”
  • 53. maradando 2010. január 11. 13:33
    „Ami a cikkből kimardt ! Olcsóbban hajókázhat a mesés Velencében ! :-))”
  • 52. Balki8 2010. január 11. 09:32
    „42. Hi! akkor el kell menni London mellé dolgozni... *** :P
    vagy be kell költözni Győrbe, és akkor a bérlet árat albira fordítani, aztán biciklizgetni. :D Petőfi is sokat gyalogolt, drága volt a jegy. (ez van)”
  • 51. omarhulm 2010. január 11. 00:25
    „48. szocdem
    Ez igaz (lenne) ha az olvtárs hozzászólása nem úgy végződne, ahogy... Remélem érthető.”
  • 50. zotya975 2010. január 10. 16:51
    „Lopás ellen.: kettő darab biciklim van egy -nekem-drága 40 ezer fotintos csepel bicaj, ezzel jártam munkába, vagy a pincében volt, vagy alattam, vagy a zárható munkahelyi tárolóban. Ha tecsóba, városba, egyéb helyre kellett mennem arra volt egy ezeréves szintén csepel női bicaj, vakrozsdás, de amúgy kitűnő állapotban. Ha ellopják nem ér nagy kár, de eddíg még senkinek nem kellett.”
  • 49. Muaddib 2010. január 10. 16:33
    „" Összegezve a bicikli még mindig mindenhol a legolcsóbb "

    Kivéve ha ellopják, mert ha buszt viszik el az kit érdekel.”
  • 48. szocdem 2010. január 10. 14:16
    „44. omarhulm

    Az olvtárs 25 500.- Ft-os közlése a jegyárra vonatkozóan igaz. Az részletkérdés hogy a munkáltató fizeti vagy nem.. Az ár az amiről szó van, az pedig a többi országhoz képest igenis brutális, még euró értéken is.”
  • 47. XXXXL 2010. január 10. 13:50
    „Nem tudom a cikk irója járt e Párizsban, de tudnia kellene, hogy a város zónákra van osztva és zónaátlépésekkel nő a viteldíj. Ha egy zónán belül utazol 10 megállónyit kevesebbe kerül mint ha csak egy megállónyit mész, de az két különböző zónában van. Van olyan metrovonal amelyik 8 zónán suhan át és több mint 10 Euro a viteldij még végig érsz rajta, pedig nincs egy órás az út.....”
  • 46. zotya975 2010. január 10. 09:03
    „Hát ja sose értettem a városi munkatársaimat, amikor nyáron pólós időben képesek voltak 5-10 percet várni a buszra, amikor egy szar kempingel ennyi idővel hazacsetteghettek volna. Győrben szinte mindenhova el lehet jutni kerékpáruton, viszonylag jó a helyzet. Ha esik, ha hideg van járjon busszal, de jó időben mi a túróért nem képes letekerni valaki 3 kilómétert?!”
  • 45. pisti83 2010. január 10. 08:56
    „Belgiumban is olcsóbb a tömegközlekedés mint nálunk. Ott 1, 40 Euró egy vonal jegy, amivel 1 órán keresztül utazhatsz oda-vissza.”
  • 44. omarhulm 2010. január 10. 08:06
    „42.-es
    Ismét kezdődik a tények ferdítése: a munkásnak a helyközi bérlet 20%-át kell fizetni az esetek 99%-ában (a többit a gyár). Ha ön így fizet 25000-et akkor körübelül Szolnokról jár Győrbe naponta dolgozni...”
  • 43. rendi 2010. január 10. 07:45
    „Én Györi vagyok és autoval közlekedem.De sok vidéki munkatársam van akik nem egyszer panaszkodtak hogy a Buszon télen meglehet fagyni az utastérben, de a sofőr egy pólóban ücsörög mert olyan meleg van nála a vezetö fülkében. Kérdésem az hogy azért a 25-30 ezer forintos bérletért nem érdemlik meg az utasok hogy kényelmesen és emberi körülmények között utazzanak????????????????”
  • 42. arrabonai 2010. január 10. 03:30
    „Hogy mindenki értse: unokatestvérem gyári munkásként 14,5-et keres óránként London mellett. 183 fontot fizet a havi bérletért, ami tehát 12-13 órai fizetése, napi 80 km-es útért.
    Ehhez képest nálunk a helyközi 40km-es bérlet 25.500.-. Ki-ki kiszámolhatja hány órai bére.”
  • 41. elemér 2010. január 09. 20:52
    „Összegezve a bicikli még mindig mindenhol a legolcsóbb, kivéve a sétát.”
  • 40. RickCartman 2010. január 09. 19:27
    „Császár város= császárváros? Félre helyesírás, félre bú! Elő a matematikával! 405,- ft (Bécs, 1,50 euro) mióta kevesebb, mint a 230???
    Hangulat-,és hisztériakeltés az egész! Pont jó a párizsi, és a londoni példa, ősszel tapasztaltam, annyi mindkét városban,amennyinek írták! (Inkább sétáltunk a 4 fontos metrójegy helyett,persze azért a reptérre menet úgyis ki kellett próbálni a londoni metrót).
    Mit összegez a cikkíró a végén? Azt, hogy a nyugati fizetések magasabbak. Ezt eddig is tudtuk. Nah und....???”
  • 39. Lacika1981 2010. január 09. 19:01
    „Crawley-ban élünk a menyasszonyommal. Ez majdnem Győr méretű város. A jegy, ami 1 alkalomra szól 1,60 Font. Viszont vehetsz napi jegyet, ami 3,60 Font, amivel egész nap buszozhatsz egész nap, korlátlanul és ez az ár jócskán a minimálbér alatt van, ami nettó kb. 4,80 Font. A havi bérlet majdnem 60 Font, ez minimálbéren számolva kb. 2 napi kereset,ez otthon kb. 4 napi kereset. Szóval Győrben, Magyarországon a legdrágább az a menetjegy. Szóval ez a cikk egy kissé sántít, vagy a kedves szerkesztő úr egy kicsit félre tájékozott, jobb lenne, ha jobban utána járna a dolgoknak, mielőtt cikket ír, vagy ne írjon semmit, mert most mindenki, aki ezeket hozzá szólásokat nem olvassa, AZT HISZI MILYEN JÓ LÉT VAN OTTHON!”
  • 38. suellen 2010. január 09. 18:50
    „Eddig sem buszoztam, ezután sem fogok. Még ilyen horror benzinár mellett is olcsőbb az autó, pláne több embernek.”
  • 37. bakke 2010. január 09. 18:29
    „Drágábbak a jegyek, mint másutt, hülyeség hogy nem így van.”
56 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

15 évet is kaphat a fegyveres rabló

15 évet kaphat a férfi, aki autót rabolt Győrben, majd kirabolt egy pannonhalmi benzinkutat. Elfogása előtt kis híján karambolozott. Videóval. Tovább olvasom