Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Nézze meg térképen, hol kátyúznak megyénkben tavasszal

Jelen állás szerint az idei esztendőben 200 millió forint jut kátyúzási feladatokra a megye útjain. A februári kemény mínuszok a szokásosnál is több repedést okoztak az utakon.

"A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron megyei igazgatósága a kezelésében lévő 1 616 km hosszúságú közúthálózat állapotát rendszeresen figyelemmel kíséri.

Útellenőreink beutazási terveik szerint, folyamatosan járják az úthálózatot és regisztrálják a sürgősen javítandó burkolathibákat.

A burkolatállapot átfogó felmérésére a korábbi évekhez hasonlóan, tavasszal kerül majd sor" - kezdte a kisalfold.hu érdeklődésére Horváth József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatói titkárságvezetője.

A februári kemény mínuszok rengeteg repedést okoztak

"A több, egyébként is rossz állapotban lévő útszakasz a téli időjárási hatások miatt és után természetesen nagyobb károsodást szenvedett, mint a viszonylag frissen épített vagy felújított szakaszok.

A rossz állapotú szakaszok burkolatrepedésein beszivárgó víz fagyása és olvadása tovább repeszti az aszfaltot, illetve a burkolat alatti földműbe szivárogva teherbírás-csökkenést okoz. A burkolat állapota szempontjából kedvezőtlen az útpálya és környezete sok helyen nem megfelelő víztelenítése is.

A februári -15 Celsius-fok körüli éjszakai hőmérséklet sok olyan repedést is okozott a burkolaton, amelyek kevésbé hideg esetén nem jöttek volna létre.

A nagyon alacsony hőmérsékletű napoknak tehát fokozott rongáló hatása volt, de a következményeivel az olvadás során, és az ezt követő időszakban szembesülünk" - folytatta Horváth József.


Megakátyúból is akad szép számmal az utakon.
Megakátyúból is akad szép számmal az utakon.


Bűnrossz utak a teljesség igénye nélkül

"Több rossz állapotú szakaszunk van Győr-Moson-Sopron megyében, amelyek egyes szakaszait már idén is többször kellett javítanunk.

A teljesség igénye nélkül néhányat megemlítenénk: a 86. sz. főút Csorna és a Vas megye határ közötti leromlott szakaszait, vagy a 85. sz. főút Barbacs és Bágyogszovát környéki útszakaszokat.

Rendszeresen javítani kell a Gönyű táblától Győr felé eső párszáz méteres 1-es főúti szakasz is.

A mellékutakat tekintve rossz állapotú szakasz a Rábaközben a kónyi bekötőút az Enese felé eső fénysorompó környékén.

Több rossz mellékúti szakaszunk van Iván és Csapod, valamint Jobaháza és Osli környékén, illetve Tényőn, Sokorópátkán, Gyömörén, Téten, Felpécen, Nyalkán, Tápon, Tápszentmiklóson és a Szigetközben is" - magyarázta a titkárságvezető.



Kátyús utak 2012 nagyobb térképen való megjelenítése
Rossz állapotú útszakaszon a Rábaközben és Győr környékén.

Elkezdődtek a tavaszi kátyúzások  

"Az utakat állapotuk miatt a téli időszakban is rendszeresen kátyúztuk, de ekkor a nem ideális körülmények miatt csak a balesetveszélyes hibák elhárítására szorítkoztunk és az ebben az időszakban elérhető téli hidegaszfalt keverékeket használtuk.

Ez az anyag kevésbé tartós javításra alkalmas, de kényszerűségből ezzel kell dolgoznunk.

Ezen a héten, egy-egy munkanapon már működik a megyénkben aszfaltkeverő-telep, ezért most már meleg aszfalt keveréket is használunk, thermoládás szállítással.

A téli szolgálat miatti készenlét március 15-ig tart, ezt követően nagyobb erőket tudunk bevetni burkolatjavításra a gépeink téli adaptereinek átszerelése után.

A tavaszi időszak elején mindig egy nagyobb ütemű kátyúzás kezdődik, a tavaszi csapadékos időben ezt folyamatosan végeznünk kell, aztán a szárazabb nyári időszakban lehet csak ezt a tevékenységet némiképp csökkenteni, amit az őszi csapadékos időben újra erősíteni kell majd.

A nyári időszakban tudjuk azokat a nagyobb volumenű javításokat elvégezni, amelyek mennyiségi lehetőségeire még nem bocsátkoznánk becslésekbe" - közölte Horváth József.







 












200 millió forint jut megyénkben kátyúzásra
 

Arra a kérdésünkre, hogy idén mennyi pénzt tud költeni kátyúzásra a megye útjain a Magyar Közút megyei igazgatósága, a következő választ kaptuk: "a 2012-es tervünkben jelenleg közel 200 millió forint közvetlen költség szerepel ezekre a feladatokra, igaz, az év során jelentkező többlet-igények ezt módosíthatják más feladataink kárára vagy előnyére."

Két évvel ezelőtt egyébként 4800 tonna kátyúzó anyagot használt fel a négy megyei üzemmérnökség körülbelül 406 millió forint értékben.

Mindebből az következik, hogy vagy kátyúból lett kevesebb az elmúlt két évben szűkebb pátriánkban, vagy a kátyúzásra szánt keret csökkent jelentősen.


Ide kattintva olvashat információkat arról, hogyha kátyúkár éri az autóját, akkor mi a teendő.


Olvasóink írták

  • 14. Ikvafalvy 2012. március 23. 01:15
    „Haa tinyleg utakat kiine ipiteni,nem maszatuni!”
  • 13. tereziaebert 2012. március 17. 16:58
    „Itt nem kátyúzgatni kell, hanem tisztességes munkával, tisztességes technológiával, állandó ellenőrzéssel ÚJ UTAKAT kell készíteni!
    Ebben az országban mindenki csak pofázik, a kormányok pedig építgetik a büdös trágyadomb gazdaságpolitikát, szociálpolitikát, az emberek ködösítését pedig szép butító beszédekkel teszik maguk megnyugtatására élvezetessé , a zsebeiket pedig tömögetik a "gempával"!
    Nagyon érdekes, hogy a pár évvel ezelőtti BŐNYI POLGÁRMESTER MEGKAPTA AZ EURÓPAI UNIÓS PÉNZT, HOGY A BŐNY-SZŐLŐHEGY ÚTVONALAT EGÉSZEN AZ AUTÓPÁLYA FELETTI HÍDIG ELKÉSZÍTSE. Képzeljék el, hogy az ÚT NEM ÉPÜLT MEG CSAK EGY DARABIG...A PÉNZ MEG ELVARÁZSOLÓDOTT!
    Az út annyira rossz, hogy az ember majdnem térdig elmerül a sárban...Hát ki felelős ezért?
    SAJNOS SENKI NEM MER ERRŐL BESZÉLNI, MÉG AZ ÚJSÁGÍRÓK SEM...HÁT HOGY A FRANCBA VAN EZ?
    Nem elég, hogy a környék, aminek szépnek, rendezettnek kellene lenni...ráadásul nemzetközi biciklis út...úgy néz ki mintha a 18.században lenne mindez.
    Mi a francot akarnak a megbízott politikusok, ha szart sem csinálnak, csak a hatalom tulajdonában visszaélnek hatalmukkal.”
  • 12. Tündenéne 2012. március 14. 19:09
    „Elég a belvárosban autózni: Tarcsay V. u., Türr István u., Bástya... stb. és akkor még ki se mozdultam a városból.”
  • 11. .viki27. 2012. március 14. 18:30
    „Katasztrofális a hozzá állás is!Csak a Kálvária utcát nézem a régi nyomdánál ahol van az a nagy kanyar az Eszperantó útra közel egy hétig volt a kanyarban lezárva nagyon is baleset veszélyesen.Így haladnak akkor hamarabb elfogy a pénz mielőtt a kátyuk felét eltüntetnék.Az Öttevény Kunsziget közötti útra is ráférne már a felújítás nem kátyúzás hanem felújítás.Két üzem is van a faluban nem igaz,hogy senkinek sem érdeke megcsinálni.Ezért nem jönnek befektetők mert nincs infrastruktúra.De viszont van teljesítmény adó amiből nekünk épülnek az utak.Csak azt nem tudni mikor majd ha valamelyik pártkatona útépítő céget alapít.”
  • 10. lajospapa 2012. március 14. 12:19
    „Majd mikor már ennyire sem futja, akkor lesz nagy sírás-rívás! :)”
  • 9. RUDI 2012. március 14. 10:32
    „Kátyúk sajnos mindig is voltak, s lesznek is ,de viszont ha megfelelő anyag kerül bekeverésre talán kevesebb lenne.Mindig is hivatkozás van, csak erre futotta, nincs miből,spórolunk kicsit nehogy rugalmasan lehessen közlekedni . Közben mi közlekedők kivagyunk téve a sok kárnak, s mikor is bejelentsük még talán bennünket ér meglepetés, hogy rosszul közlekedünk, vezess óvatosan, és nem ér baj ,kerüld ki a kátyúkat stb.Meg ahogy a szólás ,mondás járja mit is akarsz, hisz Magyar aszfalt.”
  • 8. @Gabben 2012. március 14. 09:53
    „Magyar aszfalt nincs miről beszélni........”
  • 7. urbaniastapista 2012. március 14. 08:27
    „"A nyári időszakban tudjuk azokat a nagyobb volumenű javításokat elvégezni, amelyek mennyiségi lehetőségeire még nem bocsátkoznánk becslésekbe"
    Ha jól értem, ez azt jelenti, hogy nem lesz a kátyúzáson felül útfelújítás az idén.
    Mert ha nyáron akarnak valamit megcsináltatni, azt már most pályáztatni kellene.”
  • 6. Bo9903 2012. március 14. 08:00
    „A 83-as is förtelmes, és sok helyen nem kátyú van, hanem gödör, ráadásul keskenyek az utak, az út széle felrepedve..... össze-vissza taknyolnak, aztán majd jön rá a jó tikkasztó meleg, akkor majd felszedik a járművek kerekei a7 "aszfaltot", akkor meg azért lesz gödör mindenhol...”
  • 5. habitus 2012. március 14. 07:18
    „Jéger igy igaz a magyar munka ,csapni valo”
  • 4. habitus 2012. március 14. 07:17
    „Rábaközi utakat kéne megnézni Dör , Rábapordány, Egyed utvonalon katasztrofális.Láttam hogy dolgoztak ott az emberek, ilyen munkáért nyugaton kirugták volna. őket”
  • 3. jéger 2012. március 14. 07:05
    „Nem kátyúzni kellene. Hanem új aszfalt réteg kellene a 85-86-os számú főútjainkra. Kátyúzás csak pénz pazarlás, a minőségéről meg nem is beszélve.”
  • 2. Mankapunka 2012. március 14. 00:52
    „Néhol,nem kátyú van,hanem egy 10 centis részen besüllyedve az aszfalt,amit messziről nem lehet látni,aztán huppan egyet az autó. Erre is ránézhetnének. Gondolok itt a Vasvári Pál utca szélső sávjára,mikor megy a Lajta út felé a Szent Imre út után.”
  • 1. kapa66 2012. március 14. 00:14
    „Elég szomorú, ha kátyúznak és nem a kátyúkat állítják helyre, mert akkor még több "gödör" lesz és rosszabbak lesznek az útjaink.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi-fejlesztés: Borkai szerint Győr a legjobb hely a logisztikai parknak

A győri önkormányzat által ajánlott terület a legmegfelelőbb az Audi tervezett logisztikai parkjának… Tovább olvasom