Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Nem szóltak az önkormányzatnak, így lett felemás az aluljáró

Győr - Furán néz ki a győri vasútállomás alatt a belváros és a vidéki buszpályaudvar közti aluljáró: a felét átfestették, a másik fele csúfan maradt. Mint mindennek, ennek is oka van...
Nincs szerencséje Győrnek a vasútállomásával. Hajdanán valóban modern és kulturált körülményeket biztosító épület volt, benne például külön diákváró, ahol a tanulók a vonatindulásig akár a leckéjüket is megcsinálhatták, volt elkülönített váró az első osztályú utasoknak, a restiben figyelmeztették az utasokat, hogy perceken belül indul a vonatuk, ideje kimenni a peronra... Az idő persze haladt, megváltoztak az utazási szokások is, az állomás csak amolyan átjáróházzá vált. Most, hogy a Budapest–Hegyeshalom közti nemzetközi fővonal korszerűsítésére több mint 40 milliárdot szántak, s csaknem 10 milliárdot áldoznak állami és uniós pénzből a győri állomásra, magára az épületre már nem futja. A pénz a vágányok, biztosítóberendezések, felsővezetékek, peronok felújítására futja.

S valamennyi a belváros és a vidéki buszpályaudvar közti gyalogos-aluljáró átfestésére. S noha maga a vasúti pályafelújítás valóban rendben zajlik, ez utóbbi, afféle kiegészítőnek beerőltetett munkával „szemet szúró" gondok akadnak. Írtunk már róla (június 25-i lapunkban), hogy átfestették az aluljárót – meghökkentően türkiz színűre. Olvasóink is meghökkentek rajta, mint akkor nyilatkozták, csak divatlapokban láttak ilyen színt. Így aztán az építők is gondoltak egyet, átfestették az aluljárót. Most pasztellszínű, ahogy az utasok javasolták, halványsárga.
Ezzel talán nem is lenne baja senkinek, csakhogy furán néz ki az aluljáró. A festés félig, pontosabban a 6–7. vágányhoz vezető peronfeljáróig elkészült, onnan tovább, a buszpályaudvar felé meg csúfan maradt, mintha elfogyott volna a festék. Sok olvasónk kérdezte tőlünk: mi az oka?

Nos, mint mindennek, ennek is oka van. Jelen esetben az, hogy az aluljárónak a szóban forgó része nem a MÁV-é, hiába van a vasút alatt. Annak idején a város kérésére járult hozzá a vasúttársaság az aluljáró meghosszabbításához, kinyitására a buszpályaudvar felé. Ez a szakasz tehát Győr városáé – a MÁV szerint ennek megfelelően a karbantartása vagy felújítása is.

Lapunk kérdésére Németh Zoltán alpolgármester elmondta: az aluljárónak ez a szakasza valóban a városé. A gond az, hogy amikor hozzáfogtak a vasúti rekonstrukció győri szakaszához, a kivitelezők nem egyeztettek a város önkormányzatával, mit, mikor, hogyan csinálnak. Így aztán tényleg meglepetés volt, hogy az aluljárónak csak a felét festették ki. Az alpolgármester szerint jó lett volna ezt tudni, hogy a város „szálljon" be a felújításba, s időben lehetett volna rá pénzt keríteni. Azóta már folytatott tárgyalást az önkormányzat a kivitelezővel, árajánlatot is kért és kapott, csakhogy ez önmagában nem elég. Mivel közpénzről van szó, több millió forintról, az önkormányzatnak kötelezettsége más árajánlatokat is beszerezni, s azok közül a legkedvezőbbet választani. Ez viszont időbe telik.

Felemás az aluljáró: A vasút felújította a maga részét, de nem szólt időben a városnak. Fotó: Bertleff András

Most tehát még nem tudjuk megmondani, mikorra fejeződik be az aluljáró teljes felújítása. Feltehetően még időben van olvasóinknak az a javaslata is: az aluljáróban megfelelő táblán kellene tájékoztatni a vonaton Győrbe érkezőket (elsősorban persze az idegeneket), hogy milyen irányban induljanak a belváros vagy a vidéki buszpályaudvar felé. Ez ugyanis most hiányzik, csak a belvárosi oldalon van egy kisméretű „exit" jelzés...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új közlekedési szakok a Bercsényiben

Győr - Légi és vízi közlekedés üzemviteli szakokkal bővíti képzési választékát a jövő tanévtől a… Tovább olvasom