Kisalföld logö

2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

Nagyban változnak a buszok jegy és bérlet tarifái Győrben, jön a 24 órás bérlet

Noha a jegy- és bérletárak csak augusztustól változnak, ez már érint(het)i a júliusi bérletvásárlásokat is. Új bérlettípus lesz a 24 órás bérlet.

Mint arról a kisalfold.hu részletesen beszámolt, a győri közgyűlés május végi döntése értelmében nem csak a győri menetrendben, de a díjszabást illetően is komoly változások várhatók a helyi buszközlekedésben augusztustól.

A számos változás között talán a legfontosabb: elbúcsúzhatunk az egyvonalas bérletektől, mivel az új vonalhálózat szerkezete miatt ezek kezelhetetlenné válnának.

Nézzük példával, milyen változást is hoz az egyvonalas bérletek megszüntetése.

"Az új, bonyolultabb vonalhálózat esetén a helyzet tovább fokozódna, lehetetlenné téve az átláthatóságot"

"Már most sem könnyű a buszvezetők dolga, amikor egy röpke pillanatig felmutatott bérletről el kell dönteniük, hogy érvényes-e.

Az egyvonalas bérletek ugyanis más vonalak közös szakaszain is érvényesek (ami persze azt is jelentheti, hogy a felszálló utasnak már a következő megállóban le kellene szállnia, de ezt a buszvezető nem tudja hatékonyan kiszűrni), és az évek során további engedmények is születtek, például a teljesen más útvonalon haladó 12-es és 15-ös buszokra is elég az egyvonalas bérlet.

Az új, bonyolultabb vonalhálózat esetén ez a helyzet tovább fokozódna, lehetetlenné téve az átláthatóságot, s rendszeres konfliktusokat okozva az ellenőrök és az utasok között.

Másrészt nem is igazságos, ha a városközponttól akár 10 kilométerre lakók olcsóbban utazhatnak, mint a jóval közelebb élők (akiket ráadásul sokkal olcsóbban lehet kiszolgálni) egyszerűen azért, mert előbbi városrészbe egyféle úton tudnak eljutni az autóbuszok, míg máshová felváltva több, különböző útvonalon" - magyarázta portálunk megkeresésére Winkler Ágoston, a Kisalföld Volán menetrendi előadója.

A szemeszterbérletet nem kedvelték a győri utasok

Megszűnik a szemeszterbérlet is, amelyet alig vásároltak a győri utasok.

A fentiek helyett minden vonalra érvényes általános bérletet vezetnek be, amely az utasok többsége számára kedvezőbb lesz a jelenlegi összvonalas bérletnél - ezt a bérletet eddig is jóval többen vásárolták -, hiszen havi 6000 Ft helyett csak 5600 Ft-ot kell majd fizetni érte.

A tanulók bérletének ára nem változik, de a jövőben a szeptember hónapra váltott tanulók bérletének érvényessége nem augusztus 27. napjának nulla órájától, hanem szeptember első napjának nulla órájától kezdődik.



















Új bérlettípus lesz a 24 órás bérlet

Új bérlettípus lesz az automatákból vásárolható 24 órás bérlet 800 Ft-ért, amely az alkalmi utasoknak és a városba látogató vendégeknek, turistáknak is jó szolgálatot tehet, már egy átszállásos oda-vissza utazásnál megéri megváltani.

A szóban forgó bérlet bármely kezdőnappal és időponttól (óra, perc) váltható, és az érvényességének kezdetétől számított 24 órán át (a bérleten feltüntetett időpontig) érvényes azzal, hogy az érvényesség idején belül megkezdett utazás annak lejárta után még befejezhető. A bérlet a rajta feltüntetett időpont előtti időszakra utazási jogosultságot nem keletkeztet.

A fővárosi gyűjtőjegy mintájára aki egyszerre 10 jegyet vásárol az automatákból, 10 százalék kedvezményt kap (2500 Ft helyett csak 2250 Ft-ot kell fizetnie), ezzel is biztatják az utasokat arra, hogy a jegyüket előre váltsák meg.

Sokan nem tudnak róla, de a közelmúlt fontos változása, hogy a győri buszjegyek a régi gyakorlattal ellentétben már nem járnak le tarifaváltozásnál sem, így nyugodtan lehet tartalékolni őket szükség esetére: ez mostantól olcsóbb is lesz, másrészt így nem az utolsó pillanatban kell automatát keresgélnünk.

A változásokról részletesen olvashatnak a Kisalföld Volán honlapján!

Íme, az új jegy és bérlet tarifák - forrás: Kisalföld Volán Zrt.
Íme, az új jegy és bérlet tarifák - forrás: Kisalföld Volán Zrt.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. InciFinci 2013. július 03. 19:32
    „"...érint(het)i a júliusi bérletvásárlásokat is." pontosíthatják a hírt, mert érinti, ugyanis van változás. Én ma nem vehettem negyedéves összvonalas bérletet, mert elvacakolták a bevezetést. Vehettem egy havit 6000Ft-ért. Kösz!”
  • 26. Freehill 2013. július 03. 15:59
    „pampuska: lehet nem elhinni dolgokat, de attól még ez nem hit, hanem tények kérdése, amiknek utána lehet nézni :)
    Nem azt írtam, hogy kevesebb bevétele lesz a cégnek, hanem hogy nem lesz (érdemileg) több.”
  • 25. pampuska 2013. július 03. 12:11
    „Freehill! Te mindent elhiszel, amit a cikkekben olvasol??? Gondolod, hogy úgy módosítják a bérletárakat, hogy azentúl kevesebb bevétele legyen a cégnek??? Ezt szerintem még te sem hiszed el!!!”
  • 24. Freehill 2013. július 03. 10:57
    „pampuska: "Szerintem azért így emeltek az árakon és nem pl. 15-20 %-os emelést végeztek, mert sokkal több egyvonalat bérlet fogyott eddig"
    Legalább azt a cikket elolvashatnád, amihez hozzászólsz. Benne van, hogy *összvonalasból* fogyott sokkal több! A sokak által emlegetett "burkolt áremelés" akkor lenne igaz, ha az összvonalas ára nem csökkenne, így viszont a fenti arányok alapján várhatóan nem lesz több a KV bevétele. Persze aki eddig egyvonalassal utazott, annak egyénileg nyilván költségnövekedés.”
  • 23. pampuska 2013. július 03. 09:46
    „Kedves Tunde24! Akik eddig egyvonalast vettek, azok nem véletlenül tették!!! Csak a munkahely miatt váltottak egyvonalast, nem volt szükségük összvonalasra. Nem gondolom, hogy a munkaidő után mostantól utazgatni fognak a városban, csak mert megéri. Akiknek erre van igényük és idejük és szükséges nekik, azok eddig is összvonalat vettek! Szerintem azért így emeltek az árakon és nem pl. 15-20 %-os emelést végeztek, mert sokkal több egyvonalat bérlet fogyott eddig, így majd több lesz a plusz bevétel a szeretett Kisalföld Volánnak!!! Csak az a baj, hogy a színvonal nem nő egyenes arányban a bérlet-és jegyárakkal!”
  • 22. radairosseb 2013. július 03. 07:59
    „nagyokosoknak persze az nem esik le, hogy sok azért vesz egyvonalast, mert meg akarja spórolni az 1500 forintos különbözetet, és nem azért mert nem lenne rá szüksége.”
  • 21. buggyant 2013. július 03. 05:46
    „De rosszul járnak, főként azok, akik nem akarják keresztül-kasul szelni a várost, hanem egy vonalon elmennek dolgozni meg vissza.”
  • 20. ATX 2013. július 02. 21:43
    „18: "kb havi 1200 ft-" Az ugye máris kompenzálja nekik mondjuk a havi rezsicsökkentést...”
  • 19. mir 2013. július 02. 20:12
    „14. Tunde24 2013.07.02. 13:48

    Kb jan 1-jéig aztán majd visszapakolják 6000-re :)”
  • 18. Tunde24 2013. július 02. 19:51
    „ATX!Azért annyira rosszul nem járnak,kb havi 1200 ft-tal emelkedett nekik,de viszont az egész városra érvényes.”
  • 17. ATX 2013. július 02. 17:06
    „15: "Az összvonalas olcsóbb lett" Viszont jóval többen fognak összvonalast venni az egyvonalas (megszűnő) helyett. Ők azok, akik rosszabbul járnak...”
  • 16. rubeola 2013. július 02. 16:51
    „Köszi "mecsoka"! Kerestem én ezt az infót a Kisalföld Volán honlapján is, de sajna nem találtam, talán nem jó helyen kerestem.”
  • 15. toto72 2013. július 02. 14:38
    „Az összvonalas olcsóbb lett, ha jól látom.”
  • 14. Tunde24 2013. július 02. 13:48
    „Én örülök és meglepett,hogy olcsóbb lett a bérletem:))”
  • 13. mecsoka 2013. július 02. 12:38
    „11. rubeola: A családi jegy igénybevételére a legalább 2 gyermekével együtt utazó szülő(k) és a vele vagy
    velük együtt utazó gyermekeik jogosultak, ha a gyermekek nappali tagozaton tanulnak, és ezt
    érvényes diákigazolvánnyal igazolják. A családi jegyre egyébként a menetjegyre vonatkozó
    szabályokat kell alkalmazni. Családi jegy kizárólag az autóbuszon váltható.”
  • 12. Jandex 2013. július 02. 12:23
    „11. rubeola 2013.07.02. 11:09
    Az egész Kossuth utca és bármennyiszer utazhat vele! :)))”
  • 11. rubeola 2013. július 02. 11:09
    „Tud valaki válaszolni arra a kérdésemre, hogy: mit jelent a családi jegy? Kik, illetve hányan utazhatnak vele és hányszor?”
  • 10. Irwine 2013. július 02. 09:57
    „Én továbbra sem értem azt, hogy ha a 7 napos bérletet lehet személyi igazolvánnyal használni, akkor a havit miért nem? (lásd: kvrt.hu-n)
    Miért kell pénzért csináltatni egy külön igazolványt, amihez még fényképet is vinnem kell (ami ugye szintén pénzbe kerül) és készítéskor ugyanúgy elkérik hozzá a személyit és a lakcímkártyát is. Ezen kívül olyan nagy, hogy kb. külön táska kell hozzá (ha bérlet kisebb lett, akkor ez miért nem?) és mivel papírból van már pár hónap után elkezd szétmenni, akár tokkal együtt, amit ugye szintén adnak el helyben. :D
    Tehát valaki mondja már meg miért is kell ezt kötelezően megvenni? (Kérdeztem a KV-t is e-mailben, de nem kaptam értelmes választ)”
  • 9. ATX 2013. július 02. 09:53
    „7: Igazad van. Túlbonyolított dolgokat lehetne egyszerűsíteni, csak akkor nehezen tudnák vele keresztülvinni a burkolt áremelést! Ennyi.”
  • 8. ATX 2013. július 02. 09:46
    „3: "Ennyire hülyének nézi az embereket a Kisalföld Volán?" Igen.
    5: "kikelet_, ezt nem a Kisalföld Volán, hanem a györi közgyülés döntötte el" De gondolom a Kisalföld Volán előterjesztésére...”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

161 kilós betonkenut építettek a győri egyetemisták, s majdnem dobogóra léphettek - videó

A Magyar Betonkenu Kupán negyedik helyen végeztek a győri egyetemisták Ráckevén. Az olimpiai bajnok Horváth Csaba szerint "több mint nehéz felgyorsítani a betonkenukat". Tovább olvasom