Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Minden idők egyik legkülönlegesebb kocsija a megyénkben kalandozik a hétvégén - fotók

Most hétvégén rendezik meg az Audi Eastoric Rallye-t Győrben és környékén. A mezőnyt különleges járgányok alkotják: négy autót most részletesen is bemutatunk. Képekkel.

Újabb csodálnivaló oldtimerek kelnek útra a Kisalföldön: az eddig benevezett mintegy 60 oldtimer 450 kilométert tesz meg hazánk északnyugati részén, s a mezőny ellátogat Szlovákiába is. A versenyzők nem csak a látványt és a friss nyár végi levegőt élvezik: a századmásodpercekért küzdenek egymással…

Azok, akik vállalják az Audi Eastoric kihívását, 450 kilométer leküzdésével és a KRESZ betartásával néznek szembe két napon át. Festői tájakat, eldugott falvakat érintve számos településen haladnak keresztül, ahol az érdeklődők az út mentén meg is nézhetik a járgányokat, de több megállóponton is körbejárhatók lesznek az autóritkaságok.


Részletes programok, menetrend itt!

Miután közúti versenyről van szó, száguldásról szó sem lehet, az Oldtimer Szuperkupa versenyein a közlekedési szabályok betartásával juthatnak el a veterán autósok egyik feladattól a másikig. Az időmérő szakaszokon századmásodpercre előírt időket kell a lehető legprecízebben teljesíteni.

A fotocellák között leküzdött etapok döntik el a helyezéseket. Az lesz az első, aki a legkisebb eltéréssel teljesíti a szintidőket - hacsak nem követ el valamilyen útvonalhibát.

Az Audi Eastoric Rallye az Oldtimer Szuperkupa negyedik futama, központja most is az Audi gyár lesz, a járgányok innen indulnak és ide is érkeznek vissza.

Augusztus 26-án, csütörtökön délután az ETO Parknál gyakorolnak a kétfős csapatok. Bárki megtekintheti a verseny előtti bemelegítést, ez a program nyitott, de egyébként útközben is el lehet csípni a veterán szépségeket.

A győriek és a város közelében lakók pénteken délután a Dunakapu téren csodálhatják meg az öreg technikákat, ahová a Bornapok vendégeként 16.30-tól futnak be. A részletes programmal hamarosan jelentkezünk!

Az Audi Eastoric mezőnye most is soknemzetiségű: német, osztrák, cseh, szlovák és magyar sofőrök és navigátoraik szállnak autóba, hogy elvigyék a győztesnek járó díjat. Ebben az évben ünnepel az Audi Quattro, már 30 éves ez a típus, így a szervezők úgy döntöttek: számukra egy Quattro-s díjért is megy majd a küzdelem.

Bővebb infók a versenyről itt!


Íme, egy kis ízelítő a nem mindennapi járgányokból

Skoda 110 Rallye

Ez az autó már megjárta sok hajdani rallye-pálya sóderes, aszfaltos gyorsaságiját. A most navigátorként szereplő Sándor István neve nem ismeretlen a hazai autósport rajongók körében. Balatoni Mihály egykori jobb kezének sikerült visszavásárolnia azt az autót, amivel hajdanán versenyeztek. Az 1047 ccm-es motor 6000 fordulatnál 72 lóerőt teljesít. Ha összehasonlítjuk a mostani gépekkel, akkor látható igazán a fejlődés, hiszen anno ennyi - és persze némi tehetség, bátorság és szerencse-, elég volt a magyar bajnoki címhez. István ismét a jobboldali ülésből élvezi majd az Audi Eastoric oldtimer rallye-t, mert lánya, Fruzsina vállalta a vezetést.


Skoda 110 Rallye
Skoda 110 Rallye

 
BMW 600

Ez a valaha gyártott legkülönlegesebb autók egyike, amellyel Dr. Solymosi Tünde és Dr. Máté Kinga nevezett. Már tavaly is indultak és végig küzdötték a távot, de egy másik viadalon a parányi motor már nem bírta a megterhelő strapát és feladni kényszerültek. Időközben sikerült feléleszteni az 1957-es gyártású csöppség két hengerében szunnyadó 23 lóerőt és reméljük, sikeresen teljesítik a hölgyek az előttük álló 450km-es távot, illetve az időmérő feladatokat.


BMW 600
BMW 600

Ezt az autót - akármilyen könnyű is -, vezetője nem tudná egy önindító problémánál egyedül betolni, mert előre nyíló ajtaja miatt olyan akrobatikus képességekre lenne szüksége, amivel már akár a Guinness-féle Rekordok könyvébe is be lehetne kerülni. De autó, motor és utasaik egyelőre rendben vannak és várhatóan így is maradnak.

Jaguar E-Type

A mezőnyben nem kevesebb, mint öt Jaguar is indul. Ezek közül két csehországi páros is az egyik legszebb autónak tartott E-Type modellel áll rajthoz. Nem véletlenül állandó kiállítási darab a New York-i Modern Művészetek Múzeumában ez az autótörténeti ikon, melyet 1961-ben mutattak be a nagyközönségnek. Ez az 1969-es változat 4200 ccm-es motoros változat 260 lóerős. A prágai Thomas és Petr Fiala egy jól összeszokott apa-fia páros, akik tavaly egy nem kevésbé gyönyörű Ferrarival jöttek, de van otthon egy Austin Healey sportkocsijuk is. Rendszeres részvevői versenyeinknek, negyedik alkalommal indulnak az Oldtimer Szuperkupán.


Jaguar E-Type
Jaguar E-Type


Audi Quattro

Egy Quattro mind felett! A 30 éves Audi Quattro 8 járművével képviselteti magát. Lehet tetszés szerint válogatni, hogy kinek melyik tetszik! Hogy mire ez a nagy ünnepi hangulat? Az Audi idén ünnepli a quattro, vagyis a négykerékhajtás megszületésének (hivatalos bemutatójának) 30. évfordulóját.

A quattro hajtás a mára már legendássá vált típusban, az Audi Quattro-ban debütált. Mára a fogalmak kissé összemosódtak: ha ma valaki "Audi Quattro"-t emleget, mindenki egy akármilyen négykerék-meghajtású Audira gondol, holott az "Audi Quattro" valójában egy bizonyos autó volt, az az autó, amelynek megjelenése mind a rallye világát, mind a közúti közlekedést forradalmasította.


Audi Quattro 1985
Audi Quattro 1985


Ez volt a világon az első, közúti közlekedésre szériában gyártott, állandó összkerékhajtású modell. Ahogy a versenypályákon sokáig nem talált méltó ellenfélre, a közúton is méltán vívott ki elismerést magának. Míg 1984-ig csak az Audi Quattro-kat szerelték ezzel a hajtással, mára már sokadik generációját építik be a legmodernebb Audi típusokba.

Az autó, amelyet a többi négykerékhajtású Auditól meg kell különböztetni, napjainkban csak ős-Quattro-ként vagy (németül) "UrQuattro"-ként neveznek, mára kultuszautóvá vált, amely nem utolsó sorban a versenypályákon elért eredményeinek, és a típussal összefonódó legendás versenyzőknek, Walter Röhrl-nek, Stig Blomqvist-nek, Michele Mouton-nak és Hannu Mikkola-nak köszönhető.


Audi Quattro 1991
Audi Quattro 1991

Ilyenből is lesz az Oldtimer Szuperkupa győri versenyén!
 


Olvasóink írták

  • 3. info2009* 2010. augusztus 25. 20:12
    „A BMW 600-as gyonyoru, miert nem gyart egy hasonlot a gyar? Fiat 550-as mintara? Egyebkent is a mai kocsik (kiveve az elozo audi 8-ast - nem az ujat) mind ugy nez ki, mint amit Tavol-Keleten gyartanak es terveznek, rondak. A regi autoknak stilusuk van. Mi lenne, ha a BMW 600-as megcsinalnak ugy mint a Fiat 500-ast, csak hibridben?”
  • 2. akosbarkovics 2010. augusztus 25. 12:05
    „Okoska...”
  • 1. Mankapunka 2010. augusztus 25. 11:38
    „Mióta Oldtimer egy 85-ös Audi??

    Kell a min. 30 év.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Trükkös csalók 2: munkával hitegetnek, 6000 forinttal nyúlhatnak le

Munkát ígér egy csaló Győrben, aki az üzemorvosi vizsgálat díjával, 6000 forinttal akarja megkárosítani az álláskeresőket. Tovább olvasom