Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Körforgalom: elkészültek a szegélyépítéssel - galéria

Az Útkezelő Szervezet megbízásából a KÖZGÉP Zrt. kivitelezésében épülő Pálffy u. – Gárdonyi u. – Újvilág u. körforgalmú csomópontban elkészültek a szegélyépítéssel.

A forgalom már az új forgalmi rend szerint zajlik.

Galéria a munkálatokról. Fotók: Szük Ödön

Az úttest, kerékpárút és járdák burkolatának elkészítése, valamint a csomópont környezetének rendbetétele után a szeptemberi iskolakezdésre készül el teljes mértékben a beruházás.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. pappe 2011. augusztus 18. 08:20
    „A kerékpárosoknak három csoportja van a körforgalom vonatkozásában.
    1) Akik az "elsőbbségadás kötelező" táblát figyelmen kívül hagyva ugyanolyan slunggal tekernek át az autósok előtt, mint ahogyan a bicikliúton haladtak.
    2) Akik megállnak az "elsőbbségadás kötelező" táblánál, de nem szállnak le a bicikliről és várják, hogy egy autós megkönyörüljön rajtuk és átengedje őket (vagy elfogyjon a kocsiáradat)
    3) Akik megállnak, leszállnak és a kerékpárt tolva (immár gyalogosnak számítva) átmenjenek a zebrán. Aztán vagy átengedik őket az autósok, vagy nem...
    Alighanem a gyakoriságot nézve is a három eset így követi egymást (tehát leggyakoribb az 1-es és így tovább.)”
  • 22. Hedon 2011. augusztus 17. 20:42
    „#19
    "Valaki írta, hogy az átkeléseknél kötelező tolni a biciklit, nekik ajánlom: "

    Némi szövegértési problémád lehet de ez javítható.
    A következőket írtam:
    "Egyetértek, a körforgalmak ki és belépő ágát keresztező kerékpárosoknak
    NINCS elsőbbségük. Persze ez ki is van táblázva minden irányból.
    Leszállva, aztán mint kerékpárt toló gyalogosok úgy már igen.

    Az hogy valakinek nincs elsőbbsége az praktikusan annyit tesz hogy lassít
    vagy adott esetben rövid időre megáll.
    Ha leszáll a kerékpárról és tolja azt, akkor gyalogosnak minősül és a zebrán
    áttolva elsőbbsége van. Amit remélhetőleg meg is kap.

    Az építkezés egyébként ma is gőzerővel haladt már a felső aszfaltréteg
    terítését kezdték meg finisherrel. Ahogy ma láttam holnap el fognak vele készülni.

    Jó látni azt is hogy vannak cégek akik a kerékpár sáv térköveit a haladási irányra
    merőlegesen (keresztbe csíkozva) rakják le ahogy a szakma szabályai szerint kell.
    Érdekes módon a Strabagna ez alól is felmentése van Győrben.
    Nem kevés pénz takarítható meg azzal hogy nem kell minden második sort
    fél kövel kezdeni aztán meg zárni is. (Egy darab gyémánt korong a vágáshoz kb. 40 000Ft).
    És itt nem egy fog elkopni mire végeznek.”
  • 21. Tündenéne 2011. augusztus 17. 19:03
    „16 Unknown, akkor eddig szerencséd volt én éppen ma 13 óra környékén jártam arra, és bizony bő 10 percet araszolgattunk :) de éppen aszfaltozták a körforgalmat, szóval ennyi mondjuk belefért (más kérdés, hogy amint elindítottak minket az irányító munkások, azonnal átsétált előttem egy munkás körülnézés nélkül, éppen csak az volt a szerencséje, hogy iszonyat lassan mentem...).

    Mindent összevetve, akár biciklisek mellett, vagy ellen, vagy bárhogyan is, de az a kereszteződés egyszerűen szörnyű volt eddig, a körfogralom azon az állapoton kizárólag javítani tud. Más kérdés, amivel én is egyetértek, hogy a kerékpárosok útvonalai hihetetlenül gyatrák, gondoljunk pl. a Nádor aluljáró LIDL felőli oldalára, valamint a továbbmenő Tihanyi Á. úti szakaszra, agyrém, 100 méterenként egyyszerűen keresztezi a gyalogosok járdáját, MI EBBEN AZ ÉSSZERŰ??? Ezt sose fogom megérteni, de mindegy.

    Én viszonylag kevesebbet kerékpározom, legtöbbször gyalog közlekedem, néha autóval, de ez a kereszteződés eddig minden közlekedő szempontjából életveszélyes volt.

    Humer

    "Geometrialiag úgy vannak kialakítva és a járművek vezetői úgy érkeznek, hogy gyakorlatilag csak balra néznek."

    Ha Ön csak balra néz egy körforgalomnál, az erősen problematikus :) akkor az egyirányú utcás kereszteződésnél sem néz el mindkét irányba? Mert úgyse jöhet az egyikből mondjuk kerékpáros, mentő vagy neadjisten egy kapatos és eltévedt gyalogos? :)”
  • 20. Tudós-1 2011. augusztus 17. 17:39
    „AKI MEGTERVEZTE, AKI JÓVÁHAGYTA ÉS AKI KIVITELEZTE - AZOKNAK BÜNTIBŐL KERÉKPÁRON BE KELLENE JÁRNI AZ ÁLTALUK EL.....OTT KIVITELEZÉST.
    NEM ÉRTEM, HOGY MIÉRT NEM LEHET EGY NORMÁLIS TERVET ÉS KIVITELEZÉST KÉSZÍTENI A MAI MAGYARORSZÁGON?
    SEM A PARKOLÓK FELFESTÉSE, SEM A PARKOLÓHÁZI FÉRŐHELY KIALAKÍTÁSA, SEM AZ UTAK ÉPÍTÉSE NEM EUROKOMFORN ITT SEM GYŐRBEN.
    A POLITIKUSOK PEDIG JÓL EL FOGJÁK ADNI A SZART IS, MIKOR FELAVATJÁK!”
  • 19. humer 2011. augusztus 17. 16:51
    „szószatyor: az ilyen kis ívek kerékpárúton semmilyen építési szabványnak nem felelnek meg, mégis sorban készítik ezeket, de köteles vagy használni
    valaki írta, hogy az átkeléseknél kötelező tolni a biciklit, nekik ajánlom:
    http://www.youtube.com/watch?v=coMsUMJd9MU”
  • 18. szószatyor 2011. augusztus 17. 13:43
    „A tervezéshez csak annyit, hogy a kerékpárosoknak kijelölt vonal tényleg borzalmas. Nem csak ennél a körforgalomnál, hanem több másiknál is. Túl keskeny, túl kicsi ívekbe akarja kényszeíteni a közlekedőt. Aki kitalálja ezeket , biztos hogy életébe nem ült még kétkerekűn. A legborzasztóbb eddig a Graboplast előtti szerintem, ahol a szűkreszabottság kb. egy ovis tanpálya szabványainak felel meg. Ráadásul azért is bosszantó mert tengernyi hely van körülötte, elfért volna szélesebb járda is. Nem tudom hogy egyazon csoport/iroda tervezi-e ezeket, vagy a régi szabvány a ludas, de egy biztos, én nem maradok a piros köveken, mert képtelenség.”
  • 17. Demanda 2011. augusztus 17. 10:10
    „12. humer

    Azt kifelejtetted, hogy a kerékpárúton folyamatos összetűzés lesz a kerékpárosok és gyalogosok között.

    9. newface11

    Értelmezni lehet, csak a közlekedés szempontjából értelmetlen és így betarthatatlan. Épp a napokban volt egy cikk a Mosonszolnok-Bősárkány közötti értelmetlen táblaerdőről. Értelmezni ott is mindet lehet, de betartani értelmetlen. A kerékpáros nem azért ül kerékpárra, hogy felvezessék a járdára, ahol a gyalogosok csámborognak a bicikliúton, hogy 5 méterenként leszálljon és tolja a kerékpárt, vagy hogy dísztéglákon zötyögjön.

    Már írtam több helyen: Te mit szólnál, ha a kocsidból 50 méterenként ki kellene szállnod, hogy told 10 métert? Megtennéd, vagy sem? Meg úgy egyáltalán, akkor használnál autót, vagy sem? Ezt nem értem, miért kell az embereket betarthatatlan, így életveszélyes szituációkba belevinni, vagy éppenséggel leszoktatni a kerékpározásról a biztonság címszava alatt? Pont az ellenkezőjét valósítják meg, gratulálok.

    Ha meg az ember nem használja, hanem marad a valójában biztonságosabb autóúton, onnan meg az autósok dudálják le, mert "van neked bicikliút paraszt, menjél fel oda". Balkánon élünk, az a helyzet.”
  • 16. unkown 2011. augusztus 17. 08:57
    „érdekes módon újabban Győrben nem kell hosszú sorokban állni ha útfelújításba botlok, változás szele?
    az érintett körforgalomnál még megállnom sem kellett eddig, így kellene minden felújításnál dolgozni, jól végzik a dolgukat!”
  • 15. pappe 2011. augusztus 17. 08:35
    „Kár itt érveket meg ellenérveket felsorakoztatni. A lényeg az, hogy abban a kereszteződésben igenis a legjobb megoldás a körforgalom. Ennyi.”
  • 14. ombi 2011. augusztus 16. 23:17
    „11: Valóban bosszantó, ha csak az ellenkezés kedvéért akadékoskodik valaki, bármi is épül.
    A fordítottja ugyanolyan bosszantó, amikor ujjong valaki, pusztán azért, mert bármi is épül, figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy már az építés közben látható, hibás a koncepció, torz a terv.
    A Gárdonyi utcára vezeti fel a Nádor aluljáró az Adyváros felől érkező jelentős bicikliforgalmat. Hagyjuk most figyelmen kívül azt a mocsadékot, amit a kerékpárút művelt tervezői az Árpád úthoz odaböffentettek.
    Megérkeznek a biciklisek a Pálffy utcához, a képek alapján úgy látom, piros betontörmeléken kell továbbhaladniuk.
    Első kérdésem a helyeslőkhöz: szerintük miért jobb a rázókövön biciklizni, mint sima aszfalton?
    Ez a piros sáv úgy tűnik, a körforgalmon kívülre viszi a kerékpárforgalmat.
    Második kérdésem a helyeslőkhöz: ha hely van elég, szerintük miért jó a közlekedőknek, hogy a biciklik és a többi jármű forgalmát tíz-húsz méterenként szétválasztják, újra összeeresztik, csak hogy megint szétválaszthassák, aztán össze?
    Eddig, ha a szépségszalonnál a biciklis ráhajtott a Pálffy utcára, mehetett az Újvilág utca felé, vagy védve haladhatott egészen a Batthyányi liget végéig. A 10-es kép alapján úgy ítélem meg, a kerékpárok ki lesznek kényszerítve a körforgalmon kívülre akkor is, ha ebből az irányból érkeznek. Az Újvilág utca felé egy egyszerű balkanyar helyett elsőbbséget adnak a Pálffyn a gyalogosoknak, a körforgalomból a Gárdonyi utcára kilépőknek, a körforgalomból az Árkád felé kilépőknek, és a körforgalomból az Újvilág utca felé kilépőknek, és közben ha keresztezik a járdát, amit csak feltételezek, mert a képekből nem derül ki, még a gyalogosoknak is.
    Harmadik kérdésem a helyeslőkhöz: szerintük miért jobb háromszor elsőbbséget adni a járműforgalomnak, mint egyszer?
    Nézzük ezt a kereszteződést, Münchenben van:
    http://maps.google.hu/?ll=48.14366,11.557065&spn=0.000621,0.00142&t=h&z=20&vpsrc=6
    Hajszálnyival nagyobb forgalmú helynek tűnik, mint a Pálffy utca, mégis együtt tudják tartani a különböző járművek forgalmát. Higgyék el, t. győri tervezők, ez a korszerű, jövőbe mutató gondolkozás!”
  • 13. humer 2011. augusztus 16. 21:52
    „mozart: nem a tervezővel meg a kivitelezővel van a gond, hanem a győri és országos jogszabályokkal, amelyek még a 60-as évek szellemében születtek”
  • 12. humer 2011. augusztus 16. 21:51
    „Ezekkel a körforgalmakkal az a fő gond, hogy csakis a gépjárműforgalom igényeit veszik igénybe és nem egy 21. századi városi megoldás.
    Nem életszerű, és teljesen ellentétes a kresz jobbkézszabályra alapuló alapfelvetésével, így minden résztvevőnek legalább egyszer elsőbbséget kell adnia a balról jövőnek, cserébe lassúbb a haladás és kevesebb a várakozás. (ezért vannak a táblaerdők)
    Geometrialiag úgy vannak kialakítva és a járművek vezetői úgy érkeznek, hogy gyakorlatilag csak balra néznek.
    A kivitelezés is több esetben a kresz és egyéb jogszabályt megszegi, például a közepére emelt dombokkal.

    Az oda kényszerített, járdán vezetett a balesetveszélyes piros macskaköveken érkező kerékpárosoknak pedig többszörösen balesetveszélyes, mert
    - szűk kanyargós úton jönnek
    - balról a hátuk mögül érkezőknek kell elsőbbséget adni,
    - a gépjárműveknek alig kell lassítaniuk az áthaladáshoz, míg a kerékpárosoknak gyakorlatilag hullámvasút az egész.
    - a kerékpárosokat gyalogosként kezelik, de a gyalogosoknak kijáró jogokat elveszik.

    Ezért aki nem akar itt meghalni, nem fogja használni és kész. Én ezt javaslom minden közlekedőnek.”
  • 11. antikomcsi 2011. augusztus 16. 20:50
    „Úgy utálom ezt a szokásos debillkedést itt a neten, hogy mkinél okosabbak vagyunk bármi is épül.
    Ezzel a körforgalommal kapcsolatban még nem adott ki tiltakozó közleményt vmelyik helyi városvédő vagy környezetvédő egyesület???”
  • 10. Hedon 2011. augusztus 16. 20:40
    „Szerintem ez a körforgalom tervezésileg teljesen rendben van.
    Akik szerint pedig hibás azoktól várnám a konkrét észrevételeket.

    #9
    Egyetértek, a körforgalomak ki és belépő ágát keresztező kerékpárosoknak
    NINCS elsőbbségük. Persze ez ki is van táblázva minden irányból.
    Leszállva, aztán mint kerékpárt toló gyalogosok úgy már igen.
    Én az egyetem, Kálóczy téri körforgalmánál naponta tudnék
    elütni kerékpárosokat akik szinte lassítás nélkül próbálják meg keresztezni
    a ki és belépő ágakat.
    A csomópont átépítése kíváló gondolat volt, köszönet érte.”
  • 9. newface11 2011. augusztus 16. 20:07
    „Én semmi olyan táblát nem látok, amit egy kerékpáros ne tudna értelmezni. A körforgalmaknál amúgy is előszeretettel felejtik el, hogy nekik van kitéve az elsőbbségadás kötelező tábla és csak simán behajtanak a körforgalomban, aztán meg nekik áll feljebb, ha egy autós csak épp hogy meg tud állni. Én a múltkor bringával mentem és direkt lelassítottam, erre a mögöttem lévő biciklis majdnem belém jött. Erről ennyit. Én semmi teljesíthetetlent nem látok. Itt még az sem zavaró, hogy körbe kell menni a kerékpárral, ellentétben az új bácsai úton lévő óriáskörforgalommal.”
  • 8. mozart 2011. augusztus 16. 20:01
    „A tervezője hol vette a diplomáját, az Ecserin????”
  • 7. ombi 2011. augusztus 16. 19:34
    „Kerékpáros szempontból stílusában illeszkedik a közelmúltban átadott forgalmi létesítményekhez.
    Ffffffff!”
  • 6. Hedon 2011. augusztus 16. 18:59
    „#2

    A tempóra és a különbségekre vonatkozóan egyetértek az észrevételeiddel.
    A válasz pedig valószínüleg a következő:
    A cikkben említett körforgalom kivitelezője a Közgép Zrt.
    Szemmel láthatóan maximális gép és szakmunkás kapacitással vonultak fel
    és dolgoznak azóta is max. fordulaton.

    A megcsúszni látszó vagy már elúszott munkák kivitelezője pedig a Strabag.
    A Magyar Aszfalt (értsd Strabag) az Audis munkák miatt valószínüleg elhavazott.

    A Petőfi téri körforgalom még úgy ahogy készülgetett de a Híd utcai projekt
    már erősen belassult a rakpart úton pedig ami folyik az valami gyalázatos tempó.
    Azt szinte feladták és mint valami tartalék munka van kezelve.
    Igaz ennek az útnak a csiga lassúsága még nem észrevehető hiszen kvázi "zöldmezős"
    munkaként készül. A meglévő forgalmat nem zavarja

    Egyébként idéznék a június 24-i közgyűlési beszámolóból:
    ,,A szigeti városrészben felújításra kerülő utcák aszfaltozásainak várható befejezési határideje a következő:
    - 2011. július 20.: Töltésszer utca, dr. Róth Emil utca, Petőfi tér.
    - 2011. július 28.: Péterffy S. utca, Ráth M. tér
    - 2011. augusztus 12.: Kossuth L. utca

    Tehát a Töltésszer utca és a Kossuth Lajos utca építése elvileg vastagon csúszás
    vastagon kötbéres lenne. Jó lenne tudni a ténylegesen rögzített határidőket.
    A város vezetésnek az egyetemi körforgalmat óriási hiba lenne a Strabagra bízni.
    A munka elvileg a KSH (Közgép+Strabag) konzorciumé, ragaszkodni kellene hogy azt is a Közgép építhesse át.”
  • 5. urbaniastapista 2011. augusztus 16. 17:53
    „Pesten már új szelek fújnak, itt még állott a levegő.
    http://iho.hu/hir/hat-uj-kerekparut-a-bubi-melle”
  • 4. Demanda 2011. augusztus 16. 17:47
    „urbaniastapista: Jah... A tervezőt és azt, aki erre így rábólintott elküldeném egy pár hetes gyakorlati képzésre, nevezetesen hogy kerékpárral járja körbe a várost, és próbálja meg szabályosan és biztonságosan használni az általa (is) tervezett megoldást. Nem fog menni.”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Toborzó! Ovis és kisiskolás focizni vágyó gyermekeknek

A GYIRMÓT FC labdarúgó egyesülete szeretettel várja a 2004.; 2005 évben született, ovis és… Tovább olvasom