Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 9°C Még több cikk.

Kétszázmillióból kétkerekű aszfaltcsík Győrben

Összesen közel hat kilométernyi kerékpárút épül és újul meg 206 millió forintból Győrben.

A városban hetvenöt kerékpártároló épül közintézmények mellett. Az Ifjúság körúton a közvilágítás javítása, a gyalogátkelő kialakítása után most épülhet a kerékpárút.

Győr kerékpárforgalmi hálózatának fejlesztését célzó beruházás projektindítóján pénteken Radnóti Ákos önkormányzati képviselő elmondta: Adyváros, Marcalváros, Gyárváros és Nádorváros is érintett a porgramban.

Összesen közel hat kilométernyi kerékpárút épül: a Nyugat-Dunántúli Operatív Programban a költségek 90 százalékát (mintegy 186 millió forintot)tudják finanszírozni, a többit, mintegy 20 milliót a város állja.

Az első ütem hamarosan elindul, ebben az Ifjúság körút is érintett: itt korábban a közvilágítást korszerűsítették, majd gyalogátkelő-helyet adtak át, s ősszel az összes parkolóhelyet is lefestik.

Radnóti Ákos szerint a fejlesztések által a körút még biztonságosabb lesz a közlekedők számára. A városban egyébként hetvenöt kerékpártároló is épül közintézmények mellett.


A kerékpárutak építése két részben valósul meg, az első ütemben az alábbi nyomvonalakat érinti a beruházás:
- Ifjúság körút - Vasvári P. u. - Lajta út kerékpáros nyomvonal
- Kálvária út - Tihanyi Á. út közötti kerékpáros nyomvonal
- Bartók B. út - Szent Imre út kerékpáros nyomvonal
- Kálvária út - Szigethy Attila út kerékpáros nyomvonal

A második ütem közbeszerzése várhatóan 2012. végén elkezdődik, így 2013 tavaszán kerülhet sor az újabb építésre és felújításra az alábbi szakaszokon:
- Mészáros Lőrinc út (a Tihanyi Á. és a Fehérvéri utak között) kerékpáros nyomvonal
- Kandó K. út - Hűtőház út kerékpáros nyomvonal

Összességében 5866 m kerékpárút épül, ezek több mint 70 százalékán körülbelül 5000 jármű/nap az átlag a kerékpárforgalom tekintetében.

A létrejövő kerékpárforgalmi hálózatban 20 kiemelt forgalmi csomópontot alakítanak át.

A projekt keretében kerékpáros szemléletformáló kampányt is szerveznek, valamint 7 közintézmény közelében 75 darab kerékpártámaszt helyeznek ki.


Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. festéktüsszentő 2012. augusztus 03. 17:23
    „Így legyen lottó ötösöm.

    A Bartók B. úton megkezdték a sárga csík húzását a járdára. 33misi/km-ért. Na jó, a járda végét kialakítják rampásra.

    Igen tisztelt Polgármester úr!
    Annó, valakik, amikor épültek a járdák, megtervezték, h annak milyen szélesnek kell lennie. Szerintem nem csak úgy "gondolom formán" ment a kivitelezés. Erre önök, persze a nagytisziteletű Balogh et. is beleértve, húztak egy csíkot a közepére. Nesztek kerékpárút.

    Polgármester úr! Amikor majd az átadó ünnepség lesz, ne próbáljon meg jópofizni a kerékpárosoknak. Inkább valami ilyesmit mondjon:
    "Kedves autós barátaink! Újabb 6 km, ahonnét eltakarítottuk az utatokból a kerékpárosokat".”
  • 46. humer 2012. július 19. 23:54
    „oreg1965, aghla: megépítették a gyirmóti kerékpárutat, szép és jó, szépen szlalomozik a város határában. Nem tudom hányan járnak be gyirmótról kerékpárral, nekik biztosan nagyon fontos volt ez a szakasz függetlenül attól, hogy ócska macskaköves.
    Azt viszont nem étrem, hogy aki a Pápa felé haladna, annak nem sokat ér az egész egyszer csak véget ér.”
  • 45. oreg1965 2012. július 18. 14:20
    „aghla!

    Igazad van, a Gyirmótra vezető út valóban jó, csak nem tudom, miért nem volt jó az építőknek az aszfalt, sokkal olcsóbb lett volna, mint a díszburkolat, és akkor esetleg lett volna pénz a Nagy Imre úti körforgalomtól a Metróig vezető 20 éves bringaút 10-15 éves hibáit is kijavítani!
    Lást http://bringautak.blog.hu

    Öreg”
  • 44. oreg1965 2012. július 18. 11:00
    „Új kerékpárút???

    Isten ments!!! A meglevőket kellene járhatóvá tenni, mert Győrben kb. 20 km-nyi akadálypálya van kerékpárút címén!
    Már 10-15 km/h-s sebességnél is minimum összteleszkópos mounten bike kell, különben szétrázza az ember minden alkatrészét a bicikliút! Járhatatlanok 25-30 km/h-s tempónál, ami pedig igencsak elvárható lenne.
    http://bringautak.blog.hu - itt összeszedtem pár szépséget...

    Van olyan bicikliút, amin naponta 1000-es nagyságrendben zötykölődnek a bringások, de sok helyen még rámpa sincs a kereszteződésben, sok helyen a vadiúj kiépítésnél sem voltak képesek az utat a bicikliúttal egy szintbe hozni, kátyúk, felgyűrődések tarkítják az utakat, 15-20 éve hozzá sem nyúltak.

    Szóval ne új utat, a meglévőket csinálják meg tisztességesre!!!

    Bagó István”
  • 43. Alina01 2012. július 16. 07:56
    „32. eger 2012.07.14. 14:56

    Nekem pont onnan válaszoltak, amikor megkérdeztem, hogy az Erzsébet liget melletti biciklissávot mikor alakítják ki végre...ez májusban volt és azt írták, hogy júliustól kezdődik a munka és láss csodát úgy néz ki tényleg....lehet, hogy a kérdésfeltevésed volt rossz, a lenti pocskondiázós stílusú írásokhoz hasonlóakra én sem válaszolnék.”
  • 42. agoston1754@freemail.hu 2012. július 15. 14:45
    „"33. Mankapunka 2012.07.14. 18:02
    agoston
    Simán lehet látni a balról jövök lámpáját. Ismerősöd inkább járjon kivilágított lovaskocsival."

    Én (sem) nem látom a balról jövő körforgalomba lévő autó forgalmi jelzőlámpáját, (de még csak azt sem tudom merre kellene keresenem, mert nem az eget bámulom) igy az, hogy neki zöld, piros, vagy sárgfa miatt jobban rálép-e a gázra, vagy esetleg kiégett és emiatt megy tovább azt én nem tudhatom...
    Mindegy. Az illető sokkal óvatosabb, mint az átlagos körforgalomban... Talán nem alaptalanul...”
  • 41. festéktüsszentő 2012. július 15. 13:58
    „A 33 misi/km úgy fog kijönni, h abból alakítják ki az útkereszteződéseket, jelzőlámpákat, körforgalmakat, csatorna és közműcseréket stb (ha már eccer hozzányúlnak) . És gondolom a közműegyeztetések, tervezés hatástanulmány, engedélyeztetés, műszaki ellenőrzés stb stb stb sem két forint. Sokan jól fognak lakni belőle. Ja a bicikliseket meg bepréseljük a gyalogosok közé. Csak hogy az autósok jól érezzék magukat. És ha pl Madarász fórumtársunknak olyan kedve van, hogy a körforgalomban elengedje a "szépen várakozó" kerékpárost, akkor még jó is lesz nekünk.

    Pár éve "tehát már lehetett volna benne modern koncepció" építették meg a Tihanyin a kétirányú kerékpárutat. Az már nem sárga festékkel készült, de egy szemernyivel sem jobb annál. A Lidlinél életveszélyes a gyalogosk és a biciklisek keveredése. Az egész nyomvonalon oda-vissza kereszteződik a gyalogos és kerékpáros nyomvonal. Szűk az út kétirányú forgalomra. A Malom ligetnél bevezetik a buszmegállóba. A Török I u.-nál teljesen agyatlanúl van vége. (Utána szembe 1irányú) . És akkor még teljesen standard, hogy az Álmos u. tól a Lidliig lesz egy kpárútón táborozó (kisteher)autó.

    Szóval kedves városvezetők! Ha újra valami hasonlót terveznek építeni, akkor azt a pénzt inkább szórják szét a nép közé a Baross úton.”
  • 40. Jandex 2012. július 15. 12:17
    „Ennyire rossz a Ft?!
    1 Km 33,33 milla?”
  • 39. tricse 2012. július 15. 09:08
    „eger
    Nekem se válaszolnak! Csak tudnám akkor minek van ott az email cím a város honlapján!”
  • 38. aghla 2012. július 15. 08:06
    „Változások igenis vannak! A Gyirmótra vezető út kifogástalan. Nincsenek lépcsők a kereszteződésekben, jó a burkolat.
    /igaz, a néhény méteren valóban indokolt védőkorlát értelmetlenül hosszú/

    https://picasaweb.google.com/aghlaci/Gyirmot?authuser=0&feat=directlink

    A demonstratív biciklis felvonulás, a képviselői fogadó órák, a civil szervezetek munkája ami változtathat. Az aktív, véleményüket megfogalmazó polgárok erősítik a hasonlóan gondolkodó tervezők "házon belüli" pozícióját, segítik őket a begyöpösödött régi elvek felszámolásában. Ha ezt nem hisszük el, miért blogolunk?”
  • 37. pindla 2012. július 14. 23:44
    „36. aghla

    "Ha a szavazás bármit megváltoztatna, már rég betiltották volna" /Ken Livingstone/
    Ugyanez a véleményem a lakossági fórumokról. Ez még nem Európa, ahol a lakosságnak szánt dolgokba a lakosság beleszólhatna, hogy mégis mit akarnak. Itthon még az a módi járja, hogy sokkal jobban tudják azt ők az íróasztal mellett.”
  • 36. aghla 2012. július 14. 19:39
    „eger!

    Nem kérdezni kell, hanem korrekt tájékoztatást kérni pl. lakossági fórum formájában.
    Oda lehet menni és átgondolt, értelmes kérdéseket lehet feltenni. Egyébként az is kudarcba fullad.”
  • 35. Ambar 2012. július 14. 19:35
    „Hát én el nem tudom képzelni hogy 1km kerékpárút építése hogy kerülhet 34millió ft.ba!Számomra hihetetlen hogy ebbe mit számolhatnak el tényleg érdekelne?”
  • 34. Mankapunka 2012. július 14. 18:03
    „eger

    Olvassák,csak jókat nevetnek közben rajta,és elütik a munkaidőt vele.”
  • 33. Mankapunka 2012. július 14. 18:02
    „agoston

    Simán lehet látni a balról jövök lámpáját. Ismerősöd inkább járjon kivilágított lovaskocsival.”
  • 32. eger 2012. július 14. 14:56
    „23 aghla-nak:
    Sajnos, a lakossag@gyor-ph.hu -ra hiába írok, hiába kérdezek, eddig egyetlen esetben sem kaptam választ kerékpáros témájú kérdésemre, pedig azokat névvel, e-mail címmel tettem fel. Pl. a Kossuth
    -hídi kerékpárúton tapasztalható gyalogos-babakocsis-járókeretes-hosszúpórázos kutyákkal kapcsolatban a balesetveszély miatt, a rakparti járda közepére elhelyezett lámpaoszlopok miatt, a Széchenyi híd után az Új-Bácsai úton hiányzó 300 m hosszú kerékpárút miatt, a kerékpárutakon található lépcsők miatt a régi színház előtti kerékpárúton rendszeresen parkoló autók miatt... a sort folytathatnám. Én valószínűnek tartom, hogy amit oda írunk, senki nem olvassa el.”
  • 31. pindla 2012. július 14. 14:14
    „30.

    Azt is nehéz elmagyarázni, hogy miért van felfestve a sárga kocka ott, ahol nincs elsőbbsége a kerékpárosnak. Ha az ilyen helyeken sima zebra lenne felfestve, akkor eszébe juthatna a bicajosnak, hogy azon nincs elsőbbsége. Az, hogy a sárga kockák közt sincsen, az sokakat megtéveszt. Ha visszapörgetjük a Kisalföld Online-t, akkor láthatjuk, hogy a kerékpárosok gázolásának 90%-a ilyen megtévesztő felfestéseken történik.”
  • 30. agoston1754@freemail.hu 2012. július 14. 13:10
    „Például a 29-es hozzászólással is egyetértek.
    Az, hogy Szlovákia felöl nem tudnak bejönni a keékpárosok meg sem említem...
    Ami miatt hozzászólok az az, hogy valaki már világosítson fel hogy mégis miért van a körforgalomnál "elsőbségadás kötelező" a kerékpárosnak? Mert ha jön egy autós, akkor a kerékpárut elött a zebrán a gyalogosnak elsőbséget kell adnia az autósnak, a kerékpáros meg várja meg az autóst... Az a kisebbik baj, hogy én nem értem, de a nagyobb baj az, hogy pl kb 3 héttel ezelött ezt egy portugál kerékpárospárnak sem tudtam elmagyarázni, és nem a gyenge angoltudásom miatt, hanem mert nem csak ők nem érttették, hanem én sem és képtelen voltam elmondani nekik a közlekedés szabályának a lényegét...
    Csak mellékesen a "lámpás körforgalmat" sem értették, mert egy Soproni ismerős megkérdezte: és mi van akkor, ha a bemenetelkori zöld jelzésnél a balról jön az autó? Hát, ő ezért lassit le a behajtásnál, mert ott attól még jöhet balról a körforgalomból autó, ő azt honnan tudja, hogy nem jon? Én azt mondtam, hogy nem tudhatja, tehát ha ugy gondolja, akkor lassítson, vagy áljon meg. Én nem garantálhatom azt, hogy nem jöhet a körforgalomból autó.
    Na mindegy. Van mit javítani.”
  • 29. tincatinca 2012. július 14. 11:44
    „ami itt az országban útépítés-néven fut, az szégyen. nekem is út- és hídépítő a szakmám, de szerencsére nem ebből élek. ég a pofám minkor látom a sok el(szabott) utat és a szitkozódó embereket (a diplomát csak azért nemadtam vissza, mert az jó máshol is). a régi lobbi pedig diktál, mit -hogyan mennyiből kell megcsinálni, hogy azért a "káposzta is megmaradjon". a kivitelezés minőségéről csak annyit, hogy a csomóponti átvezetéseknél a mai napig nem sikerült még zökkenőmentes ráfutást megvalósítani. én naponta tekerek 15-20 km-t városon belül és havonta kell a bicóm kerekeit centíroznom az ütések miatt. autóban és íróasztal mellett ülve könnyű kivitelezési terveket gyártani.
    felfestett kerékpársáv a járdán + jegy kiadó automata: jereváni utcai posta - hosszában vágták fel a kerékpársávot, hogy bekábelezhessék az automatát. visszaaszfaltozták és most ott van egy 5-6 cm-s dilatációs hézag, amibe simán belefér és belefut a bicókerék. eső után áll benne a víz-észrevehetetlen. baleset esetén ki viseli majd a felelős-séget a megrendelő (győrszol), vagy a kivitelező (magyar aszfalt)?”
  • 28. Karlos 2012. július 14. 09:56
    „Bízzunk benne hogy a kivitelezéskor a kerékpárosok ész érvei is szerepet játszanak a végső eredményben, és hogy a projekt részletes pénzügyi elszámolása is nyilvánosságra kkerül. Ekkora összegből az eddig megépült kerékpár út -ügyi retteneteket is korrigálni lehetne.”
47 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kenyérfesztiváltól a lóerőkig! Szemezgess a hétvégi programokból

Gyűjts ötletet a hétvégi szabadidő elöltésére, szemezgess megyei programajánlónk rendezvényeiből -… Tovább olvasom