Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Két csomópont 130 millióból

Győr - Az állam helyett korszerűsítette a győri önkormányzat a megyeszékhelyet Pápával összekötő főút egyik csomópontját, és biztonságosabbá tett egy városi kezelésű utat is. Mindez 130 millió forintba került.
Három hónapon belül a második nagy közlekedési beruházás avatásán vehettek részt a gyirmótiak. Novemberben a városrészt Győr belső területeivel összekapcsoló kerékpárutat, tegnap pedig a 83-as főút–Ménfői út–Új élet utca, valamint a Ménfői út–Határ út átépített csomópontját vette át Borkai Zsolt polgármester és Szabó Jenő, a terület önkormányzati képviselője.

Az ünnepségen elhangzott: régi problémát sikerült orvosolni. A megyeszékhelyet Pápával összekötő főút ezen szakasza a megye legveszélyesebbjei közé tartozik (illetve remélhetőleg csak tartozott): hatalmas járműforgalom terheli elsősorban a közeli bevásárlóközpontok, az M1-es autópálya felhajtója, valamint Gyirmót és Ménfőcsanak növekvő lélekszáma miatt.

A két csomópont az átalakítás után az autósok, a biciklisek és a gyalogosok számára is biztonságosabb lett. Fotók: Bertleff András
A két csomópont az átalakítás után az autósok, a biciklisek és a gyalogosok számára is biztonságosabb lett. Fotók: Bertleff András

A beruházásra 130 millió forintot költött a város, részben az állam helyett, hiszen a főút nem Győr, hanem a Magyar Közút Kht. kezelésében van. A pénzből jelzőlámpássá alakították át a 83-as főút–Ménfői út–Új élet utca kereszteződését úgy, hogy az később ne akadályozza a szakasz kétszer kétsávossá bővítését. Mostantól a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságos átkelése is garantált. A fejlesztés részeként körforgalmat építettek a Ménfői út és a Határ utca találkozásánál.

Olvasóink írták

  • 12. hartg 2009. február 08. 15:29
    „Nekem az emelletti, Baumaxos csomóponttal van az a bajom, hogy a gomb megnyomása után nagyon sok idő telik el, míg bármi történik, így, még aki türelmesebb is, fogja magát, és egyszerűen átmegy/átbiciklizik, akármilyen színű is a lámpa, és úgy látja, nem jön autó. Namost akkor kérdés, hogy melyik veszélyesebb, ha nincs lámpa, vagy ha ilyen van.
    Ennél a csomópontnál, amiről szó van, pedig olyan irdatlanul sok lámpán kell átmenni, amíg a város felől biciklivel balra tudok kanyarodni, hogy inkább beállok a kocsi-kanyarodósávba. Pedig én még körforgalombanl is biciklivel balra kanyarodáskor körbe megyek... :-) (merthogy nem ez az általános áthaladási gyakorlat, úgy tapasztalom)

    Az öltönyösdihöz: Reprezentációra szükség van, ezért is fizetjük őket.”
  • 11. Poncius 2009. február 07. 10:40
    „#4

    Jó a meglátásod mert valóban akkor ad zöldet amikor egyébként is következne.
    De akkor biztosan ad és ez a lényeg.
    Az oka pedig a következő: Önállóan gyalogos zöld fázis nincs. Ez mindig valamelyik
    álltalában a gyalogossal párhuzamosan haladó (főirányt keresztező, vagy kanyarodó)
    járműiránnyal együtt kap zöldet.
    Azonban az érzékelő hurkos (detektoros) vezérlésnél ha nincs a gyalogossal
    párhuzamosan haladó irányba (általában mellékirány keresztezés) érkező jármű
    akkor ezt a fázist (gyalogossal együtt ) a program kihagyja. Értelemszerűen, mivel csak
    gyalogost az érzékelő hurok nem érzékel. Viszont ha megnyomod a gyalogos "zöld"
    gombot akkor a következő zöld fázisba akkor is betesz ha egyébként veled azonos
    fázisba nics gépjármű mozgás (nem jött jármű, nem halad át az aszfaltba beépített hurok felett)
    Tehát alkalmazni kimondottan akkor érdemes ha az egyik keresztező irány gépjármű forgalma
    jóval kisebb (nemegyszer nulla) miközben jelentős gyalogos vagy kerékpáros mozgás várható.”
  • 10. Poncius 2009. február 07. 10:14
    „#8

    Ez a két jelzőlámpás csomópont nagyon is sokat jelent a környéken élőknek.
    De erről a 40-es buszon közlekedők(főleg a buszvezetők) tudnának sokat mesélni.
    Az ősszel elkészült kerékpárút biztonságos átvezetéséhez pedig nagyon is kellett az első
    jelzőlámpás csomópont is.
    Ha erről a két fejlesztésről csak annyi jut eszedbe amit írtál akkor nagyon savanyú lehet
    a szőlő mostanában. Teljesen egyetértve #9"Valaki" hozzászólásával.
    Helyetted pedig megkérdezem hogy a legveszélyesebb kereszteződésbe (Autópálya lehajtó-Metró)
    amik tisztán állami kezelésű útak Molnár Csabi vezette szoci minisztéárium tervezi-e valaha
    az átépítését biztonságosabbá tételét. Vagy ez csak kelet-magyarországi privilégium ?”
  • 9. Valaki 2009. február 07. 08:15
    „Csak azért mirigykedtek, mert a ti időtökben nem volt mit avatni! :)))”
  • 8. pmfc 2009. február 06. 22:17
    „Ez most komoly, hogy két jelzőlámpás csomópont elkészüléséhez kivonult az egész banda???

    Még pár év, és egy lámpa kicserélésénél is nagy ünnepséget fognak rendezni!!”
  • 7. sziszifusz 2009. február 06. 21:33
    „Ritkán férni ilyen igazságos emberhez!
    Polgármester Úr!
    Bátran lépjen a Szijjártó érdekében,- mint a Pádár lemondatásakor!
    Van önnek protektora - vegye példaképnek - még életében nem hazudott!
    Az igazat ne csak a valódit - mint a Molnár Péter vagy hogyishívják sporthivatalos - a Kisalföldben!
    Tisztulunk már.”
  • 6. Primax 2009. február 06. 20:39
    „Egy dolgot nem értek ( soha nem is értettem ) :
    Miért kell egy ilyen remek eseményt öltönyös politikusok gyűlésévé degradálni ?
    Úgy tudom, az a munkájuk, hogy az őket megválasztó népet "szolgálják", amiért tisztességes ( ! ! !) fizetést kapnak.
    Akkor meg minek ez a cécó ilyen alkalmakkor ?
    A gyári munkás/tanár/rendőr/boltos/orvos/taxis/fodrász/földműves/lakatos/menedzser....stb. sem ünnepelteti magát, ha elvégezte a dolgát.”
  • 5. Peti85 2009. február 06. 09:31
    „Na az a nyomógombos rendszer nem úgy müködik ám hogy megnyomom aztán kapásból zöld...Igen az tény hogy sok helyen nem müködik maga a gomb...de ahol igen ott lényegesebben hamarabb vált zöldre a gyalogos és pirosra a gépjármű forgalom lámpája.”
  • 4. colomano 2009. február 06. 09:05
    „Költségmegtakarítást lehetne elérni, ha a gyalogos-kerékpáros nyomógombos jelzőberendezést nem szerelnék fel. Ezek ugyanis sehol nem működnek a városban! Az ember hiába nyomja meg, bármikor, csakis akkor vált zöldre, amikor a program szerint is következne.”
  • 3. Poltergeist 2009. február 06. 06:33
    „Két csomópont 130 millióból---->ez így ebben a formában nem igaz.
    Két csomópont 80millióból--->a maradékot felosztották egymás között a jó munkájuk eredményeként.”
  • 2. Judytka 2009. február 05. 19:39
    „Piros pont!! :))”
  • 1. éaa 2009. február 05. 19:36
    „Köszönet Szabó Jenőnek! Mind két kereszteződés olyan mint az álom.
    Reggelenként - főleg, amikor esik az eső és fúj a szél - abban reménykedek, hogy az Új élet utcában fedett megállóban várok, kb 20 percet a teljesen kiszámíthatatlanul közlekedő 40-es buszra.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Frigyes-laktanya egy építésügyi krimi?

Győr - Az örökségvédelem másképp látja a győri Frigyes-laktanya felújításának eddigi történetét,… Tovább olvasom