Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Jövő héten kész lesz a Jedlik híd

Az ütemtervnek megfelelően augusztus 31-re elkészül a Jedlik híd, amely igazi híd formáját ezen a héten mutatja meg.
A gyalogosok szeptember közepétől, az autósok várhatóan október végétől használhatják a Révfalut és Szigetet összekötő hidat. A valamivel több mint nyolc hónapja készülő építményt ugyanis akkor tudják véglegesen átadni a forgalomnak, ha végeztek a régi „kis Böske" (Vásárhelyi) híd bontásával, ez pedig várhatóan szeptember 24. után lehetséges. A fél pályát azonban már előtte is használhatják a járókelők és a biciklijüket toló kerékpárosok, várhatóan szeptember 13-tól.

Szeptember közepétől a gyalogosoké a terep. Közben a hídfőket is fogadóképessé varázsolják. Fotó: H. B. E.
Szeptember közepétől a gyalogosoké a terep. Közben a hídfőket is fogadóképessé varázsolják. Fotó: H. B. E.


Besűrűsödtek az események, hiszen egyetlen szűk hét van hátra a két városrészt összekötő híd elkészültéig, s ezen a héten fejezik be véglegesen az aszfaltozást, a közvilágítás kiépítését, s mintegy leleplezésként lebontják az építmény munkaállványzatát. Vagyis mostantól érdemes fényképezőgéppel járnia annak, aki szívesen örökíti meg a várostörténet eseményeit, különösen látványos lesz a szeptember 10-re tervezett próbaterhelés, amikor kamionok, teherautók lepik el a monstrumot. A híd ezt nyilvánvalóan bírni fogja, de  így aztán semmiképpen sem kell attól tartani, hogy a gyalogosok és a kerékpárosok kockázatot vállalnak, amikor rálépnek az új pályára. Ezt egye- lőre csak az északi – vagyis Sziget felől nézve a bal – oldalon – tehetik meg és szűk két hétig a biciklisek sem pattanhatnak fel a járműre, mivel két ellenirányú sávra tervezték a forgalmat. A kezdeti korlátozásra a „kis Böske" miatt van szükség, mivel azt innen tudják csak lebontani, s addig a déli oldal munkaterület marad, állvány és világítás nélkül.

Németh Zoltán alpolgármester elmondta: az időjárás által hátráltatott ütemeket sikerült behoznia a kivitelezőnek és a jövő kedd tartható. Ekkor lesz „híd" a híd, a műszaki átadásra viszont csak a levezető utak elkészültével kerülhet sor. Ezzel kapcsolatban sem áll rosszul az építkezés – tette hozzá Németh Zoltán –, a révfalui oldalon a Kálóczy téri körforgalom tulajdonképpen készen van és szeptember 10-re a teljes terület a hídtól az egyetemi parkolóig végleges formát ölt.

A következő fontos mérföldkő természetesen az lesz, amikor az autósok is felmehetnek a Jedlik hídra. Ez attól függ, hogy mikorra áll készen a szigeti oldal levezető része és hogy zárul az azt követő forgalomba helyezési eljárás. Ezzel kapcsolatban az alpolgármester úgy tájékoztatott: a Stromfeld és a Szarvas utcai körforgalmat ezen a héten kezdik építeni, s várhatóan október 22-re készülnek el. Mindenki azt szeretné – tette hozzá –, ha október végén már járhatnának a gépkocsik Révfalu és Sziget között.

A révfalui oldalon a Kálóczy téri  körforgalom tulajdonképpen készen van és szeptember 10-re a teljes terület a hídtól az egyetemi parkolóig végleges formát ölt.

A balra látható régi hidat az újról fogják bontani,  ezért először csak a fél pályát használhatjuk.  Fotó: H. Baranyai Edina
A balra látható régi hidat az újról fogják bontani, ezért először csak a fél pályát használhatjuk. Fotó: H. Baranyai Edina

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. Freehill 2010. augusztus 27. 17:01
    „#34/3: ha külön jelzőtábla ezt megengedi. De akárhová azért nem :)”
  • 34. gig 2010. augusztus 27. 12:59
    „1. Az autósok csak október végétől használhatják, így nem tűnik választási propagandának. Ha annak szánták volna, kissé felemás lenne. Inkább arról van szó, hogy a város épített egy új hidat, önerőből, hamarosan használhatjuk, és sokan nagyon örülünk ennek. Pont.

    2. Az előzőhöz kapcsolódva: a hordógurítás már megtörtént, június 11-én került rá sor. Úgyhogy ez sem lehet választási kampányesemény...

    3. Úgy tudom, a KRESZ szerint igenis szabályosan hajthatnak be egyirányú utcába forgalommal szemben a kerékpárosok.”
  • 33. b.a 2010. augusztus 27. 09:06
    „#31

    Úgy, hogy az is szabály és a másik is.

    Látom nem tudjuk meggyőzni egymást :)”
  • 32. humer 2010. augusztus 26. 21:35
    „#15. Loich
    Érdekes ez a Révfalusi híd, az senkinek sem tűnik fel, hogy 30-as tábla van rajta :)
    A Jedlik híd is érdekes lesz, főleg a körforgalmaknál...
    Átadás után az hónapban átlag napi 2 balesetet jósolok, majd tavasszal talán csökken...”
  • 31. _p_ 2010. augusztus 26. 13:11
    „30

    Most hogy kerül a csizma az asztalra? Ki beszélt piros lámpáról?

    Ha nem lenne bicikli út akkor mehetnék az úttesten is, mint számos helyen ahol nincs bicikli út a városban. De te akkor sem mehetnél autóval a bicikli úton ha nincs autó út csak bicikli út. De látom meddő vita. Maradjunk annyiban, hogy te rázkolódj és cserélj kereket én meg lelkismeretfurdalás nélkül megyek az úton ha jobb minőségű. (és nem megyek át a piroson de ezt nem értem tényleg miért kell mondanom). Én itt nem a bicikliseket képviselem hanem egy biciklis vagyok, de te meg nem az autosokat képviseled hanem egy autos vagy. (amugy én is szoktam sokat vezetni, csak azért, hogy ne mondjad azt hogy elfogult vagyok)”
  • 30. b.a 2010. augusztus 26. 11:34
    „Tehát ha a versenyautómmal nem tudok közlekedni az úton, mert leér, akkor mehetek a kerékpárúton esetleg a járdán mert az jobb?:))

    Ha van kerékpár út, akkor ott KELL menni. Én naivan kerékpárosként is betartom a szabályokat. A piroslámpa azzal is piroslámpa.”
  • 29. _p_ 2010. augusztus 26. 11:06
    „28.:

    az autón van lengéscsillapító a biciklin meg nincs, illetve ha padkázol vagy kátyúzol egy versenybringával egyből lehet kereket cserélni.

    Pár ember meg nem értem hogy jutott el addig az értelmezésig, hogy ez nyavalygás, vagy a hídon való fanyalgás...”
  • 28. b.a 2010. augusztus 26. 09:54
    „#19

    Akkor ezentúl ha nagyon kátyús lesz az út, felhajtok a járdára a kocsival, hátha ott kevesebb a gödör. :))”
  • 27. czindi 2010. augusztus 26. 09:51
    „Örülök, hogy végre valami a tervezett időre kész lesz, ez egy csoda ebben az országban. Egyébként nasi12 -vel értek egyet: sőt: BÖRTÖNBE velük( kényszer-munka táborba, természetesen!)”
  • 26. nasi12 2010. augusztus 25. 23:24
    „Már megint az okoskodók.
    Nem elég, hogy három rozoga (bűnös) lelkületű Dunnakörös miatt, elvitték a Dunánkat, lenyúlták annak vizét, tönkre téve az egész szigetközünket, mások élvezik a mi vizünk által termelt áramot.
    Nem elég, hogy a főváros közlekedés káoszának megoldására tervezett északi M0-ás építkezésének évtizedekig sikeres gátlásában, kalyibájának sikeres megvédésével sok ember közlekedési haláláért felelős ződek a történelem legnagyobb bűnözői közé kerültek, de már a várva várt Győr belvárosának közlekedési káoszát megoldó Jedlik hidat is támadják a káosztámogatók.
    Hát Bravó Magyarország!
    Bravó MSZP? és Lehet Mocskosabb a Politika (LMP)!”
  • 25. turelem 2010. augusztus 25. 22:00
    „A sok fanyalgó most eszi a kefét!!! Egy újabb választási ígéret TELJESÜLT! És 4 év alatt, nem 12 év alatt. Hajrá Borkai!”
  • 24. soci70 2010. augusztus 25. 21:19
    „Srácok mit siránkoztok.
    Jártatok már KINÁBAN ott mindenki megfér egymás mellet :) örüljünk az új hídnak, csak az a baj,hogy nem valami szép.....:(”
  • 23. arrabonem 2010. augusztus 25. 18:50
    „Patriot,
    Te repülsz?
    Vagy két Győr van?”
  • 22. Patriot 2010. augusztus 25. 18:35
    „Kutyát sem érdekli a biciklisek nyavalygása!
    Az a lényeg, hogy egyre jobb a közlekedés színvonala Győrben, és ezt aki nap mint nap autóba ül az tapasztalhatja.”
  • 21. Misztertejfel 2010. augusztus 25. 16:09
    „Engem a biciklis-mizériában csak az bosszant autósként, hogy a kerékpáros mindig valamilyen erkölcsi piedesztálon állva sérti meg a KRESZT, simán szembe jön velem bármelyik egyirányú utcában (ami néha életveszélyes és a félreértések elkerülése végett továbbra is szabálytalan), körülnézés nélkül kiteszi a kedvenc balkezét és zsutty, már előttem is van, s alkalmasint úgy érzi, hogy a saját falujában nem lehet őt elütni, ezért minek a lámpa. Természetesen nem a többségről beszélek, hanem azokról, akik velem ezt csinálták, de az már a többség tudatában is ott van, hogy a biciklis a jövő embere, akinek csak akkor kell leszállnia a járgányról, ha éppen vakokat kísér át a zebrán vagy kismadarakat ment a kemény tél elől, az autós meg egy büdös bunkó, dudál, pöfékel, száguld, pokolra jut.”
  • 20. Loich 2010. augusztus 25. 15:22
    „Mindíg van kifogás. persze nem tökéletesek a bicikliutak, de az autóutak sem. Nem is zavarna ez annyira, ha nem tömeges jelenségről lenne szó. De már szinte divat ott kavirnyálni biciklivel az autók között szerte a városban, ha van bicikliut ha nincs, akár csúcsforgalom van akár üres utcák.”
  • 19. _p_ 2010. augusztus 25. 15:01
    „#15 Loich:

    Azon nem gondolkodtál el, hogy sok biciklis (pl én is) azért megyek az úton a bicikli út helyet, mert nem akarom hogy szétmennyen a valagam a roszz bicikli út miatt, ami hepe hupás?”
  • 18. Freehill 2010. augusztus 25. 15:00
    „#15: jó, hogy éppen a Bartók Béla utat említed, próbáltál már végigmenni azon a kerékpárúton normál (gyaloglásánál kicsit gyorsabb) tempóban? Olyan szűk ívek vannak, hogy nem lehet normálisan haladni, sőt, helyenként közvetlen balesetveszélyt is jelent az út beláthatatlansága. Én meg tudom érteni azokat, akik nem hajlandók használni... A Révfalusi híd egy régi építmény, nem autópálya. Hosszabb távon nem is biztos, hogy az autóknak rajta kellene maradniuk. Ott merre menjenek a biciklisek?

    Szerintem néha Te is kerékpárra ülhetnél, sokkal egészségesebb, mint mindig autózni, és utána másképpen látnál néhány dolgot :)”
  • 17. arrabonem 2010. augusztus 25. 14:58
    „15.
    Az a baj, hogy olyanok tervezik és építik a kerékpárutak zömét, akik utoljára bölcsiben, három kerékkel ellátott változatot hajtottak.
    Pl. a Kálvária úton én is hanyagolom a kerékpárutat, mert nagyjából életveszélyes a sok rosszul kialakított kereszteződés miatt (engem nem érint, de gyengébben összerakott gépek kerekét simán szétkapja a sok durva padka is). A Bartók Bélán egyszer csak elfogy a kerékpárút, viszonylag brutál rávezetés a kocsik közé, amit rendszeresen elparkolnak. Naná, hogy hamarabb kimegy mindenki.
    Szóval a barmai egy része csak önvédelemre berendezkedett túlélő, a tényleg hülyékért meg nem kár, kocsiban én is szidom őket...”
  • 16. Freehill 2010. augusztus 25. 14:35
    „#13: én az ÜRES hídról írtam! Ha van ott gyalogos, akkor természetesen jogos, hogy le kell szállni. Én is mérgelődtem már, amikor hétvégén tele volt a híd emberekkel, több kisgyerekes család is ott nézelődött, és néhányan nagymotorokkal(!) rohangáltak közöttük, nem is kevesen. Ilyen esetben teljesen jogos a tiltás és a büntetés. De ha nincs ott senki, akit zavarna, akkor teljesen értelmetlen "csakazértis" megnehezíteni a kétkerekűek életét.”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csapadékvíz csatorna, útfelújítás 120 millióból

A szabadhegyi csapadékvíz-elvezető rendszer kiépítése harmadik ütemeként kezdődnek meg a munkák… Tovább olvasom