Kisalföld logö

2018. 02. 23. péntek - Alfréd -1°C | 2°C Még több cikk.

Irány az Alpokalja ékszerdoboza!

Mountex-Vasárnapi túrák – június 8. - A Mountex-Vasárnapi túrák ötödik állomásán, június 8-án a kőszegi hegyekben barangolunk. Ráadásként kicsit körülnézünk az Alpokalja meseszép ékszerdobozában.
A vonatunk vasárnap 7 óra 51 perckor indul Győrből Celldömölkre, ahonnan 10 perces várakozás után indulunk tovább Szombathelyre, majd Kőszegre. A vonatunk este 19 óra 19 perckor érkezik vissza a megyeszékhelyre. A teljes árú vonatjegy menettérti útra 4080 forintbaba kerül. A túra útvonala: Kőszeg – Fő-tér – Hősök-kapuja – Kálvária – Trianoni-kereszt – Hétforrás – Óháztető-kilátó – Szabó-hegy – Kőszeg. A kirándulás távja 15 km, míg szintemelkedése 550 m lesz. „Rövid pihenőt a Kálváriánál, míg hosszabbat a Hétforrásnál és az Óháztető-kilátónál ejtünk. Amennyiben marad rá időnk, visszafelé Kőszegen sétálunk kicsit" – mondta túravezetőnk Béli László.

Ha túrával kapcsolatban bármilyen felmerülő kérdésük lenne, a 30/276-26-29-es telefonszámon vagy a szeghalmi.balazs@kisalfold.hu címen szívesen válaszolunk.

Kőszeg jelképe

Nézzük, milyen látványosságok, természeti szépségek várnak csapatunkra. Kőszeg egyik jelképe a Jurisics-vár, mely 1532-ben történelmi hírnevet szerzett, amikor Jurisics Miklós várkapitány vezetésével 25 napon át állta a Bécs ellen vonuló Szulejmán hadainak rohamát. A mai napig jól látható, hogy az elővárat és a belső várat is vizesárok vette körül anno.

Hétforrás

A Hétforrás 424 m tengerszint feletti magasságban található. A hét ágból fakadó, kiépített, oszlopsorral díszített forrás neve a 18. századtól használatos, az egyes ágakat azonban csak az 1896-os millenniumi esztendőben nevezték el a honfoglaló hét vezérről.

Hétszer inni

A helyi hiedelem szerint aki mindegyik forrás vízéből iszik, annak a kívánsága teljesül. Úgyhogy ne lepődjünk meg, ha jókedvű turistákat látunk, akik végigkóstolják mind a hét vezérünk vízét, s közben arról értekeznek: Tasnak vagy Töhötömnek finomabb a vize.

Szerezzen most is pecsétet!

Június 8-án ismét gyűjthetnek Mountex-pecsétet a kiránduláson résztvevők. Azok a túrázók, akik legalább három pecséttel rendelkeznek, sapkát kapnak ajándékba, amit az igazolólap bemutatásával a Mountex győri üzletében vehetnek át. Minden igazolt, három túra után a résztvevők húsz százalékos kedvezménnyel vásárolhatnak egy túra felszerelést (túraruházat, lábbeli, hátizsák, túra) szintén a Mountex üzletében. Minden túra előtt mind a Vasárnapiban, mind a Kisalföldben megjelenő előzetesben ajánlunk továbbá egy terméket, amit az igazoló lappal rendelkező túrázók húsz százalékos kedvezménnyel vásárolhatnak meg a túra előtti szombatig. Ezenkívül az igazolószelvénnyel rendelkező kirándulók ugyanúgy jogosultak öt százalékos kedvezményre a Mountex üzletében, mint a Kisalföld-hűségkártyával rendelkező olvasóink.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Házon belüli az új győri jegyző

Győr - Dr. Lipovits Szilárd lesz Győr új jegyzője – értesült a Kisalföld. Úgy tudjuk, s ezt… Tovább olvasom