Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

Így borult sötétbe a győri Városháza! - fotók

A Föld órája akcióhoz megyénk három legnagyobb városa, Győr, Sopron és Mosonmagyaróvár csatlakozott idén. A Lajta-parti városban hétfőn kapcsolják vissza a díszvilágítást.


Vasárnap 8.59


Így borult sötétbe a győri Városháza! Fotók: Tudósító

Szombat, 20.45

Szombat 20.30-ig 4363 személy, 70 település, 278 intézmény, vállalat csatlakozott a Föld órája akcióhoz.

Előzmények:

A Föld óráját minden év márciusában rendezik meg.

A WWF által életre hívott nemzetközi eseményben arra kérik a háztartásokat, a vállalkozásokat és a településeket, hogy kapcsolják le és ki a nem létfontosságú lámpáikat és elektromos berendezéseiket egyetlen órára, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a klímaváltozás elleni cselekvés szükségességére.

A kisalföldi megyeszékhelyen idén a Városházánál, a Jedlik Ányos hídon, a Széchenyi téren, a Rába parton a Várfal sétányon, valamint a Káptalan dombon a Bazilikánál kapcsolják le a díszvilágítást - döntött a győri önkormányzat.

A Hűség városában szintén lekapcsolják az épületek díszkivilágítását.

Mosonmagyaróvár harmadik alkalommal csatalkozott a Föld órája akcióhoz. A Lajta-parti városban már pénteken lekapcsolták az összes díszkivilágítást, s takarékossági okokból hétfőn, azaz 4 nap múlva kapcsolják vissza a reflektorokat és lámpákat a megvilágított szobroknál, épületeknél, tereken.

A lekapcsolás a Mosoni templom, Bíróság, Városháza, Kormos szobor, Szt. László tér Polgármesteri Hivatal, Nepomuki szobor, Trianoni keresztet érinti. A FUTURA épület díszkivilágítása szintén elsötétül.

A Föld órájához magánszemélyek, cégek és vállalkozások is csatlakozhatnak. Szombaton 20 óráig 4276 személy, 70 település, 277 intézmény, vállalat jelezte részvételét a zöld akcióban.

Többek közt két olimpiai bajnok, Kozák Danuta és Vajda Attila is a gyertyafényt választja most szombaton.


Ön is a gyertyafényre szavaz?

Amennyiben igen, várjuk fotóit, videóit elsötétülő megyei épületekről a tudosito@kisalfold.hu e-mail címre!   

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. pancser 2013. március 27. 18:32
    „26. Dwatson 2013.03.25. 21:56
    A globális felmelegedés érezzük, forró Húsvétunk lesz!
    Az a baj, hogy a szenzációhajhászás is globalizálódott és nagyon nehezen tudják kivonni a hatása alól magukat a tudósok is.
    Valamit felkapnak és fújják, olyan hírekkel lehet pénzt keresni amire felfigyelnek az emberek. Szerintem egy hagyományos izzó a legkörnyezetbarátabb világítás. Olcsó, nincsenek venne szennyező anyagok mint a fénycsőben. Hőt termel? Na és? Ha a lakásban télen ezek égnek legalább csökken a többi energia, mondjuk a gáz felhasználása. Azt még a laikus is láthatja, hogy egy kompakt fénycsőben sokkal több cucc van és nem is akármilyen cucc, a villanykörte tiszta fém és üveg!”
  • 26. Dwatson 2013. március 25. 21:56
    „Szerintem a karácsonyi másfél-kéthónapos energiapazarláson kellene inkább elgondolkodni!
    A kompakt fénycsövek nagyobb kárt okoznak a környezetre mint a villanykörték,mert higannyal vannak töltve,és ha összetörik,a higany kikerül a környezetbe.Kevesen tudják hogy egy fénycső összetörése után a lakást ki kell szellőztetni.A kompaktfénycsövek nagyfrekvenciás sugárzást is bocsátanak ki magukból,ezért olvasólámpákba nem ajánlatos használni őket,de a szemre egyébként is rossz hatással van a ledlámpával egyetemben mert vonalas a színképe,vagyis a látható fény minden spektrumát nem,vagy nem egyenletesen sugározza ki.
    Sajnos a legtöbb esetben a ráírt élettartam és a leadott fényerő nem teljesül,pedig a magas árukat csak hosszas használat után hoznák be.”
  • 25. oxana 2013. március 25. 13:30
    „24. pancser Nem egészen így van. Az is benn van a Teremtés könyvében, hogy el kell terelni a folyókat, megszámlálhatatlan fákat kidönteni az öserdökben, mérgezett anyagot beleengedni a folyókba, egy eldobott cigi miatt millió hektáros erdök semmisülnek meg? Igaz, a természet rengeteg kincset ad nekünk. De nem tudunk vele takarékosan bánni, az emberiségnek semmi nem elég már. Az utódokra, unokákra, dédunokákra vagy még tovább ma rettenetesen kevés ember gondol. Utánam a vízözön.”
  • 24. pancser 2013. március 25. 08:44
    „Én úgy gondolom a civilizáció minden vívmányát meg kell szüntetni, hiszen másról sem hall az ember, hogy a civilizáció minden bajnak az oka és benne az ember!
    Ezt ugyan viccnek szántam, de tényleg így van, ez ömlik a nyakunkba mindenhonnan. Pedig büszkének kellene lenni, hogy a magunk javára tudjuk befogni a természet erőit, ehhez minden jogunk megvan, felhatalmazást magától az Istentől kaptuk, hiszen mindent nekünk adott a Földön, azzal hogy hajtsuk az uralmunk alá.(Teremtés könyve)”
  • 23. miracle 2013. március 24. 17:05
    „Túrabakancs
    Ne csúsztass. Először is ez kb olyan mint ha azt mondanád, hogy ha 2 órával tekernénk meg, még többet takarítanánk meg. Ez - nagyjából - így is van, de egyáltalán nem jelenti azt, hogy akkor 1 órával meg nem is nyerünk semmit. Amit te írsz az inkább arról szól, hogy a másik időzónában kéne lennünk (mint pl Románia) Másodszor az elméleted nem teljesen helyes, mivel ha télen is a nyári lenne, akkor reggel kellene többet égetni a villanyt és amikor ennek hossza eléri az 1 órát, akkor már semmit sem nyerünk vele, hiszen a délutáni 1 órával későbbi felkapcsolás már nem hoz semmi pluszt, csak nullára egyenlíti ki.
    állampógár
    Az nem meggyőzés kérdése, hanem általános iskola 2. osztályos matematika anyag, hogy napi 4 óra villanyégetés az kevesebb, mint 5. Mondjuk 7-kor felkelek és nem kapcsolok (tök mindegy, hogy fél 6-kor v fél 7-kor világosodik), délután viszont 6 helyett 7-kor kezdem, de ugyanúgy 11-ig.”
  • 22. Túrabakancs 2013. március 24. 16:36
    „miracle! /20/
    Csak akkor lenne értelme az óra átállításnak, ha tavasszal ez megtörténne mint ahogy
    most is fog, majd ősszel nem térnénk át az újabb visszaállításra. Csak ebben az esetben
    lenne hosszabb távon energia és pénz megtakarítás.
    Hogy miért?
    Tavasszal előre állítjuk az órát, tehát később sötétedik, vagyis valóban később kell villanyt
    kapcsolni. Ezzel szemben ősszel meg vissza kell állítani az órákat, emiatt meg hamarabb kezd
    sötétedni, tehát előbb kell villanyt kapcsolni. Magyarul amit tavasszal nyerünk, azt ősszel/télen elveszítjük.
    Így ennek semmi rételme. A nyári időszámítás szerint kellene maradni egész évben, ez lenne a normális és
    energia hatékony megoldás.
    himbi!
    A LED-es megoldás valóban hatékony a spórolás szempontjából, viszont ezek kiépítése/cserélése hatalmas
    költségeket róna a háztartásokra, önkormányzatokra. Hiába hozza be majd valamikor az árát, pénz az most
    kellene rá, nem is kevés. Ez itt a baj.”
  • 21. állampógár 2013. március 24. 15:30
    „Még a híradókban is mindkét állítás felváltva szerepel megtakarítás ügyben.Egyszer azt mondják jelentős máskor azt,hogy nem az. Spec. engem nem győztek meg eddig a megtakarításról.Plusz az átállásnak is van költsége.Meg nem forintosított káros hatásai is.”
  • 20. miracle 2013. március 24. 15:02
    „himbi
    A fagyi- és jégkrémfogyasztásomot, valamint a strandbérletemet ne írjam hozzá? Esetleg téli időszámítás alatt a fűtést?
    Mi köze a légkondinak (ami órállítástól függetlenül így is úgy is megy vagy nem megy) ahhoz, hogy világítani kevesebbet kell otthon ? Almát az almával hasonlítsd össze, ne önkényesen összeválogatott tételeket.”
  • 19. himbi 2013. március 24. 13:44
    „18.miracle!
    Részben igazad van! Persze csak akkor ha a 60-s 70-s években élnénk! Javaslom, hogy április 1-től a következő óraátállításig írd fel a havi villanyóraállásodat majd pedig az átállítás után újra kezd el írni. Utánna nézd meg, hogy összességében spóroltál e valamit? Jön a nyári időszámítás... ugye a világításra költött pénz kevesebb lesz viszont sok lakásban van már légkondi. Ha nyár akkor meleg ha meleg akkor pedig a légkondival hűtik a levegőt ami ugye a villanyszámlán is meglátszik! Ha meleg van akkor többet fognak működni a hűtők is ami szintén plusz költség! A véleményem az, hogy a megtakarítás talán 100 Ftokban ha mérhető, de nem vagyok még ebben sem biztos, hogy egyáltalán megtakarítunk bármennyit is.”
  • 18. miracle 2013. március 24. 12:07
    „Oreg35
    Dehogynem lehet óraállítással megtakarítani, ne terjeszd már te is ezt a hülyeséget. (Nyáron reggel nem ég a villany, ahogy eddig se, este viszont 21-23 helyett csak 22-23 között. Napnál is világosabb, hogy 1 óra megtakarítás)”
  • 17. Oreg35 2013. március 24. 08:44
    „Én meg ugyan olyan hülyeségnek tartom, mint az óra állítgatását! Csak duma az ily módon elérhető megtakarítás! A Napot nem lehet becsapni!”
  • 16. himbi 2013. március 24. 08:35
    „Ledes világítóeszközökből is van már melegfehér és hidegfehér színhatású is. Nem vibrál, ezért nem bántja a szemet, kapcsolgatásokra érzéketlen vagyis nem rövidíti az élettartamát. Nem szükséges megvárni a bemelegedést a megfelelő fényerősséghez úgy mint egy fénycsöves világításnál. A LED azonnal produkálja a kívánt fény erősséget. A fényereje nem csökken a hosszabb használattól, szerintem te a fénycsöves világításra gondoltál... Gondolj bele... LEDes a kerékpárvilágítások jórésze is és azok fényereje sem csökken.Ha merül az elem akkor igen, valóban jelentkezhet fényerőcsökkenés. Persze itt nem az olcsó, de gagyi kategóriára gondolok amikor a ledes égőkről beszélek hiszen ott az első ezer óra után már valóban lehet fényerőcsökkenést észrevenni. http://www.anrodiszlec.hu/product_info.php/products_id/6928
    Egy jobbminőségű ledes fényforrásnál azonban kb a 6 ezredik óra után következik be a fény erejének a negatív irányba való változása kb 5%-al. Itt jön a kérdés... Mennyi us a 6 ezer óra? Mennyit világítasz egy adott helyiségben naponta, Hány év alatt megy el az a bizonyos 6 ezer óra?! Környezetszennyezés... Van egy 40W-os hagyományos izzó... 40W-nyi energiát kell megtermelni az erőműveknek ahhoz, hogy világíts vele. Ja és ennek az energiának a jórésze hővé alakul és nem fénnyé mint a Ledes technológiánál. Az áram megtermelése is körnezetszennyező mégpedig nem is kicsit. Magyarországon még nem elterjedt a szélenergia, de az sem teljesen környezetkímélő!!! A szélkereket is le kell gyártani ami környezetszennyezéssel jár, a szélkerekek mellett sehol nincs erdő ami oxigént termel. A szélkerekekmeghatározott távolságán belűl nem ültetnek semmit. Szóval mindent egybevetve én még mindig
    a LEDes technológát tartom környezetkímélőbbnek. Nem mindegy, hogy valami 4W-ot vagy 40W-ot fogyaszt ezzel szemben mai áron számolva nem mindegy, hgy 0.2 Ftot vagy 2 Ftot fizetek ki 1 órai világításért. Gyártási költsége pedig a hagyományos izzóknak is van.”
  • 15. dödike 2013. március 24. 08:04
    „Én is hozzájárultam, mert este 10-kor lekapcsoltam a konyhában.”
  • 14. Kukac40 2013. március 24. 07:33
    „13. himbi Na ez így nem igaz. Más a szín hőmérséklete ezért másként érzi a szemed is. Olyan ledes izzó ami tudja valós (nem papíron leírt szépítés) 40W-os izzó fény teljesítményét 2700Ft-ért nem árulnak. Közvilágításoknál nem elég az izzót cserélni, hanem a komplett lámpatestet kell, ami nem olcsó és még ehhez jön hozzá a munkadíj. Amibe ez kerül hosszú évek alatt térül csak meg, ezért sokkal egyszerűbb kikapcsolni őket, a következő vezetésre mutogatni, vagy számon kérni rajtuk a választások után. Az már csak egy mellékes szempont, hogy a ledes izzók fényereje folyamatosan csökken, hiába a hosszú élettartam a teljes fényerőt nem tudja végig. Ahol nem fontos a fényerő ott érdemes használni őket. Amikor tönkremennek akkor viszont jön a következő gond az elektronikai hulladék, ami ma már nagyobb kárt okoz mint egy hagyományos izzó használata, és megsemmisítése.”
  • 13. himbi 2013. március 23. 22:24
    „Át kell térni ledes világításra mindenhol! Ha 1 Kw áramot 50 Ftnak számolok akkor 1 db 40 W-os hagyományos izzó 2 Ftot fogyaszt el óránként míg egy 4 w-as ledes izzó aminek a fényereje kb a 40 W-osnak felel meg az 0.2 Ftot fogyaszt. A különbség 90% megtakaríás. Na, igen egy jóminőségű ledes fényforrás ára 2700 Ft is lehet míg a hagyományos izzó (amik már lassan kimennek a forgalomtól teljesen) csak 40- 50 Ft körül mozog darabja. Míg a normál izzó élettartama mondjuk kb. ezer óra addig egy ledes fényforrásnak legkevesebb 10 ezer órát garantálnak, de inkább többet. Érzékeltetés képpen ha egy lakásban van 3 db 40W-os hagyományos izzó ami napi szinten 1-1 óát világít akkor annak az energiaköltsége havi 180 Ftot fog jelenteni. Ha van a lakásban 3 db 4 Wos ledes fényforrás akkor ennek az energiaköltsége 18 Ft-ot jelent! Ne feledjük, hogy csak 3 és csak 40 W-os izzóról volt szó ami csak 3 órát világított mindennap.”
  • 12. csirke3 2013. március 23. 22:11
    „http://diesurbis.wordpress.com/2013/03/23/a-fold-oraja/”
  • 11. megmondó 2013. március 23. 21:00
    „"A kisalföldi megyeszékhelyen idén a Városházánál, a Jedlik Ányos hídon, a Széchenyi téren, a Rába parton a Várfal sétányon, valamint a Káptalan dombon a Bazilikánál kapcsolják le a díszvilágítást"

    EZ megint félreinformálás! Csak a Városházát kapcsolták le, semmi mást! Miért kell hazudozni?”
  • 10. Kukac40 2013. március 23. 18:51
    „4. blaze Ugyebár a kivilágítás nem saját ötlet, hanem elvárás volt. Nem igen láttam Sopron méretű várost, ahol egyes részeken nem létezett közvilágítás, vagy lekapcsolták volna azt. Sok helyen lehetne energiát megtakarítani, hogy értelme is legyen de mégsem teszik.”
  • 9. Oreg35 2013. március 23. 18:16
    „Valami nem stimmel az időponttal!" A Föld óráját minden év márciusának utolsó szombatján rendezik meg."
    Győr is csatlakozik a Föld Órája akcióhoz!
    "Március 23-án este fél 9 és fél 10 között a világ több mint száz országa burkolózik sötétségbe."
    Na, most akkor mikor is?”
  • 8. fleto.franci 2013. március 23. 17:37
    „Megint mit csinált a Jobbik?
    Múltkor Rómában a Colosseum, most meg a Tűztorony?

    Valakik nem bírnak magukkal? :-)”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megvannak a nyertesek! Két Olvasónk utazhat Székelyföldre a Csíksomlyó expresszel

A Kárpáteurópa Utazási Irodával szervezett közös játékunkon kétszemélyes utat, több könyvet… Tovább olvasom