Kisalföld logö

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 26°C Még több cikk.

Gyorsvasút lesz Párizs és Győr között

Előbb Pozsony és Bécs de később Budapest és Győr és az osztrák főváros is gyorsvasút épül.
A strasbourgi polgármesteri hivatal nemrégiben operatív megbeszélésre hívta a Párizs–Strasbourg–München– Bécs–Győr–Budapest nagy sebességű vasúti kezdeményezés tagjait. A kisalföldi megyeszékhely önkormányzatát Eredics Imre alpolgármester képviselte.

Az ülésen arról volt szó, hogy az Európai Bizottság a 22 közlekedési nagyprojekt közül ötöt kiválasztott, amelyet gyorsítva, 2015-ig kíván megvalósítani. Ezek közül az egyik a Párizs–Strasbourg–München–Bécs–Pozsony vasúti folyosó nagy sebességűvé fejlesztése. Külön koordinátort is kineveztek ennek élére, Balázs Péter volt magyar EU-biztost.
Ő arról tájékoztatta a résztvevőket, a prioritás nem jelenti a Bécs–Győr–Budapest szakasz ellenzését, csak azt, hogy Pozsonyba előbb lehet majd az osztrák fővárosból gyorsvasúton eljutni, mint Budapestre.
A jelenlévők egyértelműen kifejezték elkötelezettségüket, hogy számukra mindenképpen a Magyarország számára kedvező variáció megvalósítása a legfontosabb cél, mert az a folyosó továbbfejleszthető Délkelet-Európa irányába. Ennek megfelelően a Bécs–Pozsony irány csak szárnyvonal lesz.
A jelenlegi elképzelések szerint a francia szakaszon 300–350, a németországi részeken 200–250, Ausztriában 200, Magyarországon 160 kilométeres óránkénti sebességgel száguldhatnak a vonatok, ami a menetidő jelentős csökkenését eredményezi. Az említett városokon kívül megálló lesz Nancyban, Metzben, Karlsruhéban, Stuttgartban, Ulmban, Augsburgban, Salzburgban, Linzben és St. Pöltenben.
Eredics Imre a Kisalföld kérdésére elmondta: már folyik a hazai szakasz fejlesztése a kívánt sebességre, európai uniós támogatással. A politikus hozzátette: hosszabb távon a 200 kilométer per órás sebességet kell lehetővé tenni itt is. Ehhez új vasúti pálya kiépítése szükséges, miután vonat ilyen sebességgel lakott területen belül nem közlekedhet. Az elkészült győri rendezési terv tartalmazza is a nyomvonalat, az M1-es autópálya mellett, a sztráda déli oldalán.

Az elővárosi vasút a megoldás

Eredics Imre alpolgármester szerint Győrnek a villamoshálózat kiépítésénél is fontosabb az elővárosi vasút megteremtése. „Győrbe jelenleg huszonöt-harmincezren járnak be dolgozni más településről. Valamikor a győri vasútállomás naponta tizennyolcezer embert fogadott, ma csupán hatezret, a többiek busszal és autóval jönnek. A helyzeten javítani kell, mert ez megoldást jelentene a közlekedési problémákra, kevesebb környezetszennyezéssel járna, és az Európai Unió is a vasútfejlesztéseket támogatja kiemelten" – fogalmazott a politikus. Ehhez szerinte az Országgyűlésnek meg kell alkotni a személyszállítási törvényt, ami lehetővé teszi a tarifaközösséget – azaz hogy egy bérlettel legyen igénybe vehető a tömegközlekedés –, valamint olyan fejlesztéseket kell végrehajtani, ami lehetővé teszi az átszállást fedett helyen úgy, hogy ötven-hetven méternél többet ne gyalogoljanak az utasok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Senkit se hagyjunk magára!

A nyugdíjasok fele szigorú pénzbeosztással él, de sokan vannak náluk is nehezebb helyzetben. Tovább olvasom