Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Győr szégyenfoltjára épülne a City Point: mutatjuk a látványterveket

Győr szégyenfoltjára épülne a City Point: mutatjuk a látványterveket
Két hete írtunk arról, hogy a City Point nevű multifunkcionális központ korszerűsítené a vidéki buszpályaudvart, de a megvalósítás tíz éve lassan halad. Bodrossy Attila vezető tervezőt arról kérdeztük, miért állt hosszú ideig parkolópályán a City Point. Szavazás.

"A 45 ezer négyzetméteres központ alagsorból, földszintbe helyezett buszállomásból, három emeletből, tetőteraszból állna. A City Point 300 férőhelyes mélygarázzsal rendelkezne és az épület tetején szabadtéri színpad is helyet kapna" - írtuk cikksorozatunk első részében.

15 éves terv

A City Point terveit az elmúlt másfél évtizedben több mint tízszer dolgozta át - legutoljára most szeptemberben - Bodrossy Attila építész, a győri Dimenzió Tervező Kft. vezető tervezője. "A 2002-ben kezdtem el dolgozni a projekten, jóval előbb, mint a győri Árkádon. A City Point 2006 utáni tervezésekor több olyan tapasztalatot használtam, amit az Árkád-munka során szereztem. Ma már nem titok, hogy az Árkád beruházója olyan szerződést kötött a Rábával, miszerint ha a City Pointot előbb elkezdték volna építeni, mint a saját bevásárlóközpontjukat, akkor jogkövetkezmény nélkül kihátrálhattak volna az üzletből" - kezdte Bodrossy Attila.

 
Bodrossy Attila tervezte az Árkádot és a Dunacentert Győrben. Az építész szerint a City Point teteje hangulatos, szép kilátást biztosító életteret kínálna. Fotó: H. Baranyai Edina.
Bodrossy Attila tervezte az Árkádot és a Dunacentert Győrben. Az építész szerint a City Point teteje hangulatos, szép kilátást biztosító életteret kínálna. Fotó: H. Baranyai Edina.


"A buszpályaudvar és a vasútállomás borzalmasan elmaradott"

"A City Point esetében több tényező balszerencsésen alakult: jött a gazdasági válság, a német beruházó előző magyarországi képviselője számos hibát vétett és ellenlábasa is akadt a beruházásnak. Tömören ez a múlt. Jelenleg mind a buszpályaudvar, mind a vasútállomás borzalmasan elmaradott, távol áll az utasok igényeitől. Ezen a helyzeten szükséges változtatni" - folytatta Bodrossy Attila. Arra a kérdésünkre, hogy a City Point szellőzése miként valósulna meg – a folyamatosan induló buszok kapcsán ezt több Olvasónk felvetette az első cikk után -, azt a választ kaptuk: "öt óriási kémény biztosítaná a légmozgását. Szükség esetén a levegőcserét ventilátorokkal támogatnák".

 
Tervek: Bodrossy Attila

A City Point és az intermodális csomópont kompatibilis egymással

"A City Point tervei illeszkednek a győri intermodális csomópont elképzelésével. Minden nagyvárosban elemi érdek, hogy a vasút és a buszpályaudvar egymás szomszédságában alkosson központi állomást. Győr kivételesen jó helyzetben van e téren. Igaz, a tömegközlekedési csomópontok összekapcsolása és korszerűsítése így is több milliárd forintba kerülne" - zárta szavait a győri Dimenzió Tervező Kft vezető tervezője. A német befektetői kör ügyvezetője, Harry Ilchmann szintén hangsúlyozta: a City Point és az intermodális csomópont tervei most kompatibilisek egymással.

Folyt. köv. innen 

A győri vasútállomás és buszpályaudvar együttes modernizálásának tervéről először 2011 áprilisában született döntés a kisalföldi megyeszékhely közgyűlésén. A megvalósíthatósági tervekre 760 millió forintot költött eddig az önkormányzat kizárólag uniós pályázati pénzekből. Cikksorozatunk következő részében azt térképezzük fel, hogyan áll a győri intermodális csomópont ügye.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ők a partyarcok a győri éjszakában, Kasza Tibivel is buliztak - fotók!

Ők a partyarcok a győri éjszakában, Kasza Tibivel is buliztak - fotók!
A győri szórakozóhelyek bulifotói. Tovább olvasom