Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Garanciális javítás: van is, nincs is szabály

Győr-Moson-Sopron - Igen, van szabály, ha az nem is fogalmaz egészen konkrétan – szögezte le Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi egyesület elnöke.

A minisztériumi rendelet szerint a forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a javítást vagy cserét megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ha a szerviz vagy a forgalmazó két héten belül nem javítja meg a garanciális készüléket, akkor a fogyasztó pár napig még kénytelen türelemmel lenni, hisz ez alatt az idő alatt még a javító ˝törekedhet˝ a javításra. Jelentősebb időtartam-elhúzódás esetén – például három hét után – azonban ez már a fogyasztó számára jelentős kényelmetlenséget jelent, ezért ilyenkor joggal követelheti a cserét vagy a vételár visszatérítését.

Olvasóink kérdéseiket a rimanyi.zita@kisalfold.hu e-mail címre küldhetik ˝A Kisalföld a vásárlókért˝ akció keretében.


Olvasói kérdés

Van-e valamilyen szabály a garanciális készülékek javítási határidejére? Esetemben egy asztali számítógép garanciális javítása júniustól októberig tartott.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halász Judit Győrben is hódított

Generációk nőttek fel Halász Judit hangján, s a leggyönyörűbb, hogy a mai gyerekeknek is jut ebből a… Tovább olvasom