Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Firtl Mátyás: az árvíz is megmutatta, hogy kell az M9 autópálya

– A májusi-júniusi árvíz is bizonyította, hogy meg kell építeni az M9-es autópályát – hangoztatta a Győr-Moson-Sopron Megyei Védelmi Bizottság szerdai ülésén Firtl Mátyás (KDNP), Sopron országgyűlési képviselője.

Amikor megsüllyedt a víz által alámosott M1 autópálya, a forgalmat alacsonyabb rendű utakra kellett terelni, de azok egy része olyan rossz állapotban van, hogy nem bír ki ekkora terhelést – mondta.

Az ülésen Janák Emil, az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetője arról beszélt: fel kell készülni a kiugróan súlyos árvizekre, de az állam is „csak egy bizonyos szintig adhat biztonságot" az ilyen természeti csapások ellen.

Az emberi tényező szerepe kapcsán megjegyezte: számos gazda beszántotta a földjén futó vízlevezető árkokat, így ugyan pár százalékkal növelni tudta a termőterületet, de ezt annak árán érte el, hogy most akár az egész termését elvihette a víz.

Szóvá tette, hogy a májusi első árhullámról későn kaptak jelzést, az is csupán 30-60 milliméternyi csapadékról szólt, miközben több helyütt 100, Bakonyszombathelyen 150 milliméternyi csapadék hullott. A két héttel később indult második hullámban azért is tudtak eredményesebben védekezni, mert volt egy-két nap felkészülési idejük.

A megyei katasztrófavédelem vezetője egyebek mellett arról beszélt: ők onnan értesültek a Mezőörsöt fenyegető árról, hogy a polgármester homokzsákokat kért tőlük. „Ekkor már szó sem lehetett kitelepítésről, kimenekítést kellett végrehajtani" – mondta Szűts György.

Olvasóink írták

  • 11. Tabornok 2010. július 23. 09:22
    „"fióka 2010.07.22. 09:45"
    Szerintem rosszul látod az útépítést Magyarországon. Itt a németek is drágán építenének, mert ha nem tejel, nem épít. Nálunk, nem a dolgozók magas bére miatt drága az útépítés, hanem a korrupció miatt.
    Most már tudsz mindent, ugye? Meg lennék lepve, ha eddig nem tudtad volna.
    Szép napot!”
  • 10. fióka 2010. július 22. 09:45
    „megint felépítenek másfél milliárdból pár kilómétert javasolnám ,hogy német kivitelező csinálja ha annyira akarják ők legalább tudnak autópályát építeni nem beszélve róla,hogy fele árból.”
  • 9. oPTiKa 2010. július 21. 22:33
    „deathbird, azt mégse mondhatták, hogy azért legyen autópálya, mert a nyuszikán nem volt sapka...”
  • 8. deathbird 2010. július 21. 21:27
    „http://hu.wikipedia.org/wiki/M9-es_aut%C3%B3%C3%BAt_%28Magyarorsz%C3%A1g%29
    hogy a budos fityiszbe jon ez a megsullyedt m1eshez”
  • 7. solyomszem 2010. július 21. 19:40
    „a janák úr is inkább a patakmedreket tisztitatná,ha éppen nem az ő hatáskörébe tartozok valsmely patak meder, akkor legalább harsányan hallathatná a hangját ,elvégre ő a szakember,vagy előbb utóbb az ő talpára is úti laput kötnek.az ominózus cuhai bakony ér medre is 20 éve legalább nem volt takaritva öles fák jelzik a patak nyomvonalát amig a szem ellát,de ezenkivül jó pár meder, vagy fákkal vagy gazzal van benőve,méteres listát tudnék irni róla,még szerencse ,hogy a pándzsát elkezdték csinálni,na de abban sincs köszönet ,már több helyen bedőlt a partvonal ,a töltés pedig majdnem függőleges , egyszóval a vicc kategória határát súrolja.”
  • 6. passuth 2010. július 21. 17:12
    „Papa kavicsbányái merre vannak ? Akkor legyen Sopron-GYőr-Székesfehérvár,vagy Győr-Veszprém,ha már Tokaj felé nem megy:-)”
  • 5. akinemfél 2010. július 21. 16:42
    „Hahaha...”
  • 4. bn 2010. július 21. 15:04
    „Egy olyan autópálya kellene, ami végre nem Budapestről indul/érkezik. Egy Győr-Székesfehérvár-szeged, vagy egy Sopron-Győr-Keszthely-Pécs nyomtáv sem lenne hülyeség...
    Csak hogy a "vidékiek" is tudjanak közlekedni Budapest érintés nélkül....”
  • 3. johnson69 2010. július 21. 14:43
    „Észak-Déli tengely kellene,M1,M7,M6 összekötésével.Győr,Veszprém,Balatonakarattya,Pécs irányában.Nyáron elviselhetetlen a 82-es főút forgalma.”
  • 2. miro132 2010. július 21. 13:42
    „szerintem az M9 es autópálya nem vonzana akkor forgalmat mintha a a M85 készülne el Sopronig és az M86 Szombathelyig először. Ha indokolt akkor kellene öszzekötni a kettőt. Sajnos az M85 Sopronig való kiépitése nincs benne az autópálya törvényben helyette az M9 et erőltetik ami hiba.”
  • 1. pistika 2010. július 21. 13:39
    „Nem a terhelést nem bírják az alacsonyabbrendű utak, hanem szét vannak rohadva. Meg kell rendesen csinálni, oszt jónapot! Nehogy már a postás tervezze az utakat...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Régiós programkavalkád

Tombol a nyár és a fesztiválhangulat. Komoly- és könnyűzenei koncertek, kulturális és szórakoztató… Tovább olvasom