Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Félúton sincs még a Kossuth híd

Gyalogos- és autós torlódásérzékelő, jelzőlámpás irányítás, járdaszélesítés, díszkivilágítás – mindez még csak elképzelés, mégsem túl távoli. A napokban lezárult a Kossuth híd felújításának második szakasza. A korszerűsítésre eddig mintegy 170 millió forintot költöttek.
A közlekedők maguk is tapasztalhatják: amióta vörös borítást kapott a Révfalut és Belvárost összekötő Kossuth híd nagyjából 230 négyzetmétert lefedő kerékpárossávja, gyalogosok ritkábban tévednek rá. Az új burkolat kiépítése része volt annak az összesen mintegy 84 millió forintos beruházásnak, amelyet idénre tervezett a város. Tavaly 87 millió forintból kiszélesíttették a járdakonzolt, egyúttal a keleti oldalra kétirányú kerékpárút került. A hidegre fordult időjárás miatt idénre tolódott a szegecselt, acélgerendás szerkezetű híd vasbeton felületeinek só- és korrózióvédelme. A közel egy éve leszakadt hídvizsgáló kocsi helyébe is most került új, a régi szerkezet 1,6 tonnás volt, a mostani 3,6 tonna, az acél kocsipálya további 4,6 tonnával növeli a híd össztömegét.
A munkálatok a napokban fejeződtek be, a további elképzelésekről Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet kommunikációért felelős munkatársa beszélt a Kisalföldnek.

A kerékpárút burkolatának bevonata is része volt az idei hídfelújítási munkálatoknak. Fotó: Bertleff András
A kerékpárút burkolatának bevonata is része volt az idei hídfelújítási munkálatoknak. Fotó: Bertleff András

– Szerepel a tervekben a gyalogjárda oldali konzol kiszélesítése, amit az intenzív gyalogosforgalom már régóta indokol, és hátravan az acélszerkezet fedőmázolása is. A díszkivilágítást akkor szereltük le, amikor a kerékpáros oldali konzolt elbontottuk. Kiderült, hogy a lámpatestek rossz állapotban vannak, nem érdemes őket visszatenni. Remélhetőleg két éven belül, miután a konzolszélesítés teljesen befejeződik, a fényeket is helyreállíthatjuk. További elképzelés az útpályalemez cseréje és szigetelése. Megbízott tervezőink már most keresik annak lehetőségét, miképp oldhatnánk a belvárosi hídfőnél csúcs- időben kialakuló dugókat.

Jelzőlámpákat tervezünk felszerelni, amelyek csak a legforgalmasabb időszakokban működnek, és detektorok üzenetei alapján váltanak programot, szakaszolják a forgalmat aszerint, hogy az áthaladásra váró autók vagy a járdán összegyűlt gyalogosok torlódtak fel jobban. A technika kiépítése túrást, bontást nem, inkább szerelési munkákat igényel.

Máthé-Tóth Péter elmondta: a felsorolt munkálatokat muszáj ütemezni, mert az összköltség sok százmillió forintra rúg.

Olvasóink írták

  • 8. urbaniastapista 2012. október 11. 14:36
    „Meg a kiszélesített járdára is plexi karámot a turulmadarak tövébe ....
    Nincs egy normális ember a városvezetők körül, aki el merte volna mondani, hogy mekkora baklövés-sorozatba szaladnak bele?”
  • 7. humer 2012. október 10. 19:17
    „"Vicces fiú ez a Máthé-Tóth. Miről is van szó? Arról, hogy korábban a gyalogosforgalom kb. fele kelt át az autók előtt, marhaságuk miatt most 100%."
    Most majd kapnak koldusgombot: autópoliszban könyöröghetnek az átkelésért.”
  • 6. Bagócs 2012. október 09. 14:32
    „Azt vajon miért kell kimoderálni, hogy az egész probléma eredete a parkolási kérdés. Megszüntettek 600 helyet a rakparton, hogy építsenek 200-250-et 2-3 milliárdból.”
  • 5. humer 2012. október 09. 13:21
    „"Megbízott tervezőink már most keresik annak lehetőségét, miképp oldhatnánk a belvárosi hídfőnél...´
    Lehet tudni kik ezek a megbízottak? És kik azok akik a terveket, kivitelezést jóváhagyják?”
  • 4. Bagócs 2012. október 09. 12:48
    „Vicces fiú ez a Máthé-Tóth. Miről is van szó? Arról, hogy korábban a gyalogosforgalom kb. fele kelt át az autók előtt, marhaságuk miatt most 100%. <moderálva>”
  • 3. AnnaMeri 2012. október 09. 12:20
    „Nem fogom fel, mi folyik most a városban? Valakik szerint Borkai az ok... de hol vannak a többiek?
    Itt van az Ingolstadt, a Győr testvérvárosa... - Szép, tágas bélváros, nyugalom, Duna, hidak, bicikli, autók, mégis semmi parkolási gond nincs. Miért nem nem lehet tőlük ezt áttanulni- élni, várost rendezni, testvériesen?”
  • 2. humer 2012. október 09. 10:42
    „Goldmund a nyilatkozó ember soha nem ült kerékpáron, hiszen akkor nem nyilatkozna így. Magyarázkodása olyan, mint az iszapkatasztrófa után: mi szakszerűen jártunk el, meg a szakértői sunnyogás ...

    Az már régen látható, hogy többszáz millió forinttal sem sikerül igazolni, hogy a kerékpárosok dugót és torlódást okoznak a hídon, hiszen a kitiltás és átépítés után egyre hosszabbak a kocsisorok.
    Egy egyszerű elsőéves forgalomszámláló is meg tudja állapítani, hogy az óriási gyalogosforgalom és az erre torlódó gépjárművek miatt vannak arra dugók...
    A lámpázás meg egy újabb öngól: a dugó megmarad, és tovább nő a várakozás és mindenki lassabban tud majd haladni. Azt meg megnézem, hogy milyen detektorokat akar bontás nélkül beépíteni, ekkorát mellébeszélni... no ez szép. Arra nem gondol, hogy a híd 2 méter széles járdán nem fognak elférni az egyetemisták + nyugdíjasok és turisták.
    Az meg ismét egy nagy csúsztatás, hogy azért nincs gyalogos, mert vörös a színe: azért nem megy arra senki, mert a dunakapu tér tele van 3m magas korlátokkal és kb 50 centi helyen halad a kétirányú kerékpáros forgalom...

    Én a következőket javasolnám: kerékpárút/kerékpártilos táblák megszüntetése és a járda vissazadása a gyalogosoknak. A hídra visszafesteni a kerékpáros nyomot, a Dunakapu téren felfestett kerékpáros balra kanyarosó sáv a járdaszigetnél. Így a gyalogos forgalom azon a zebrán lecsökkenthető.

    De ez csak álom, a szakértőknél van az igazság és a tudás, hogy nyilatkozzanak..”
  • 1. Goldmund 2012. október 09. 10:13
    „"az összköltség sok százmillió forintra rúg" = Megy a közpénz a haverok zsebébe.

    A közelmúltban néhányszor áthajtottam rajta bicajjal - mégpedig az úttesten (Madarász szívrohamot fog kapni). Volt, hogy egyetlen autó sem ért utol, míg az úttesten tartózkodtam (hétvégén napközben). Hát ezért nagyon fontos volt a régi járdára terelni balesetveszélyes módon a bicajosokat!
    Miután a belvárosi kanyarban fölhajtottam a járdára és immár szabályosan közlekedtem, néhány gyalogost majdnem elcsapva meg is érkeztem a Kreszta-házhoz, ahol balra tértem és az Apáca utca után a Teleki utcán immár szabályosan ÉS normálisan közlekedhettem.

    Ezt persze Máthé-Tóth Péter soha nem fogja megérteni. Ahhoz valami más kéne: gondolkodásra képes agy. Ha esetleg hallott már ilyesmiről.... Boltban sajnos nem kapható!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tankönyvellátás egy helyről

A mostani tanévre még minden iskola maga intézte tankönyvbeszerzését: onnan és olyan könyvet… Tovább olvasom