Kisalföld logö

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 8°C | 19°C Még több cikk.

Eddig két autós használta az elektromos töltőt a győri parkolóházban

Az áprilisi átadás óta kétszer vették igénybe autósok a Jókai úti parkolóház töltőállomását - tömegmozgalomról tehát nem beszélhetünk.

Mint arról portálunk áprilisban beszámolt, Győrben a Jókai úti parkolóházban átadták az E.ON Budapest-Bécs elektromos töltőállomás-hálózatának legújabb egységét, melyet ingyenesen használhatnak az autósok.

"A Jókai úti parkolóházban elhelyezett elektromos töltőt eddig két alkalommal használták"

Igaz, az átadás pillanataiban borítékolni lehetett, hogy kígyózó sorok nem állnak majd a Jókai úti parkolóház töltője előtt - a beruházás nyilvánvalóan sokkal inkább szól a jövőnek, mintsem a jelennek.

Ennek tükrében akár kellemes meglepetésnek is nevezhetjük, hogy a töltőt már rákapcsolták elektromos autóra.

"A Jókai úti parkolóházban elhelyezett elektromos töltőt eddig két alkalommal használták" - közölte megkeresésünkre Ozsvárt Tamás, a Győr-Szol kommunikációs menedzsere.


Az 99,99 százaléka egyelőre parkolni, s nem feltöltődni jár a Jókai úti parkolóházba - fotó: Mészáros Mátyás.
Az 99,99 százaléka egyelőre parkolni, s nem feltöltődni jár a Jókai úti parkolóházba - fotó: Mészáros Mátyás.


Bárhol ingyen parkolhatnak az elektromos autók tulajdonosai Győrben

Szintén ismert, hogy az elektromos autók tulajdonosai a győri önkormányzat tavasz végi döntése értelmében ingyenesen használhatják a város parkolóit, nem kell félni, egyelőre ez sem lesz tömegmozgalom.

"Elektromos autók számára külön parkolóhely kijelölését semmi nem indokolja, a használható parkolóhelyek számát ilyen módon nem kívánjuk korlátozni, bárhol díjmentesen parkolhatnak.

Az elektromos meghajtású autótípusok száma jelenleg elég korlátozott, ezek pillanatnyilag követhetők és azonosíthatók. A forgalomban lévő típusokkal az ellenőrök tisztában vannak, így azok ingyenes parkolása biztosított.

Az önkormányzati képviselő-testület által jóváhagyott rendelet nem különbözteti meg az elektromos autókat a tulajdonos lakóhelye szerint, így ez a kedvezmény nem csak a győrieket illeti meg" - tette hozzá Ozsvárt Tamás.


Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. cicus10 2012. július 15. 06:42
    „egyszer mi is megérjük, vagy nem!!”
  • 22. Tündenéne 2012. július 12. 12:33
    „Mi ez a képaláírás? :D
    "Az 99,99 százaléka"? Kiknek? :)”
  • 21. acsali 2012. július 12. 12:32
    „A Bán a ladár utcában is elkéne egy elektromos töltőállomás.”
  • 20. kenderice 2012. július 12. 09:33
    „"Eddig két autós használta az elektromos töltőt a győri parkolóházban"
    Már megérte!”
  • 19. goldboy 2012. július 12. 00:14
    „Ismét nagyot léptünk a legtehetősebb réteg támogatásában! A zemberek rohanni fognak villanyautót venni! Az lpg adóját megduplázzák, a villanyautók vajon meddig mennek olcsóért? Amíg el nem terjednek?”
  • 18. pamutzokni 2012. július 11. 22:53
    „16.
    Meg van persze.
    Meg az is, hogy anno az oxigént kibocsájtó szervezetek (moszat, fa, etc.) voltak akkor mérgezőek az akkori fauna számára.
    A világ már csak változik... :)
    Vagy örök körforgás.”
  • 17. oPTiKa 2012. július 11. 21:39
    „Soför, ott a link, le van benne írva hogy mit hogy vettek figyelembe.
    Azt komolyan gondolod, hogy a svájci környezetvédelmi hivatalt megkörnyékezte az olajlobbi?

    A kolléganöm nem az a lámpánál padlógázzal indulunk típus... Ettöl függetlenül igazad van, egy hibriddel is lehet 50 literes fogyasztást csinálni, meg mondjuk, egy 2 literes dízellel is simán le lehet menni 5 liter alá.”
  • 16. Agent 2012. július 11. 21:20
    „13, az megvan ugye, hogy hazánk helyén is hullámzott trópusi beltenger? Ember meg ugye hol volt még akkoriban...”
  • 15. Söfőr 2012. július 11. 21:17
    „9.oPTiKa 2012.07.11. 20:16
    "Nemtom, a kolléganöméknek Toyota Priusa van, de mindig 7 liter feletti fogyasztásról beszél..."

    Akkor már ne haragudjon de egy közlekedési analfabéta. Nem mondom, hogy nem lehet 50 literes fogyasztást is kihozni, de azért tényleg tenni kell.

    Az autó visszajelzést ad, hogy kell vezetni. Nyilván nem padlógázzal kigyorsítani és telibe verni a féket.
    Egyébként az autós magazinokat és műsorokat, cikkeket nem is nézem meg ezzekkel a hibrid autókkal kapcsolatban, mert nem értik meg, hogy ezeknek az autóknak nem az a célja, hogy legyorsuljon mindenkit. Meg arra pályáznak, minél többet egyen. Hát egészségére az ilyennek, ezeknek a vezetéséhez egyfajta intelligencia kell.

    "a svájci környezetvédelmi hivatal tanulmánya szerint egy átlag hibrid autó kb. 30%-kal jobban szennyezi a környezetet, mint egy jobb dízel."

    Na ismét beleszólt az olajlobbi a tudományba. Ha belegondolunk jobban, ez egy vicc. Jó, persze kérdés milyen hibridet és milyen dízelt vettek figyelembe. Mert egy több literes Lexus és egy említett Citroen Saxo dízel összehasonlításban érthető. De azért ez a ritkább, valljuk be.”
  • 14. b.a 2012. július 11. 21:15
    „7: Akkor nekem a 2000-es évek elején valami csoda Saxo-m lehetett, mert azzal tényleg 4-5 liter között lehetett autózni. Több, mint 250e km-t raktam bele gond nélkül a csere előtt. Tudom, <moderálva> :)
    Priushoz kb 3 éve volt szerencsém, majd 1 hónapon keresztül és 7 liter körül volt az átlag. Ugyan úgy használtam, mint a többi autómat.”
  • 13. pamutzokni 2012. július 11. 20:40
    „11.
    Úgy szennyező, hogy növeli az üvegházhatást.
    Ha nem lenne a légkörben (na azt most meg ne kérdezd milyen szférának hívják azt a légköri magasságot, de egy a lényeg: körbe veszi a földet), a föld hideg lenne mint a fene. A CO2 nem engedi vissza az űrbe a földről visszaverődött meleg egy részét.
    Viszont ebből következik, ha vastagszik a CO2 légkör, egyre több meleget tart vissza.
    Röviden és tömören ennyi.”
  • 12. háté 2012. július 11. 20:21
    „Szerintem fizessenek a polgármesterék saját zsebből annak, aki ott tankol, - 30.000Ft-ot/tankolásonként!
    -hülyeurak!”
  • 11. oPTiKa 2012. július 11. 20:20
    „Pamutzokni, azt ugye tudod, hogy a fotoszintézissel a legtöbb széndioxidot nem az erdök, hanem az óceánokban élö moszatok bontják le?
    Amúgy nem nagyon valószínü, hogy a széndioxid szennyezö lenne... Nélküle ugyanúgy feldobnád a talpad, mintha túl sok lenne belöle.”
  • 10. pamutzokni 2012. július 11. 20:18
    „Mondjuk a tehenek a metángázzal irtják a földet, az is igaz (Egyik káosz-elmélet szerint a dínók is a saját f.ngjaikkal irtották ki magukat XD ).
    De ettől függetlenül a széndioxid káros - ha túl sok van benne a légkörben, túlteljesíti a feladatát (hő visszatartása)”
  • 9. oPTiKa 2012. július 11. 20:16
    „Nemtom, a kolléganöméknek Toyota Priusa van, de mindig 7 liter feletti fogyasztásról beszél... Pedig nem száguldozik vele és föleg lakott területen belül használja.

    Söfőr, a svájci környezetvédelmi hivatal tanulmánya szerint egy átlag hibrid autó kb. 30%-kal jobban szennyezi a környezetet, mint egy jobb dízel. Ebböl csak a közlekedéshez használt rész 18%... (A 113 oldalas tanulmány itt olvasható: http://www.esu-services.ch/fileadmin/download/frischknecht-2012-Umweltaskpekte-Elektroautos.pdf )”
  • 8. pamutzokni 2012. július 11. 20:10
    „6.b.a

    A széndioxid kb. azóta szennyező, amióta van :)
    És igen, a tehenek is károsak, kárognak is miattuk a zöldek, hogy egyre több van belőlük. Tudod a széndioxid is marhára (hehe) felelős az üvegházhatásért...
    De most had´ ne homályosítsalak fel róla, hogy mivel egyre kevesebb az erdő, egyre kevesebb levélzetnek kell egyre több széndioxidot lekötnie (segítek azért: fotoszintézis...)”
  • 7. Söfőr 2012. július 11. 19:42
    „6. b.a

    Igen, 3 liter felett szerintem is nagy motornak számít.
    Én kevésbé látok ilyen jellegű hibrideket, már csak ára miatt sem veszik. Prius viszont egyre több van, szemmel láthatóan.

    Dízelt? Na ne... Ami abból kijön, azt nem ajánlom senkinek. (abba már nem is mennék bele, hogy franciát...)
    (CITROEN Saxo 1.5 D SX Városi fogyasztás 6,8 l/100km)
    Ráadásul a csomagtere szerintem meg sem közelíti pl. a Priusét.

    De az sem tenne túl jót, ha a légkör csak CO2-ből állna. Akkor mi itt már nem irogatnánk egymásnak.

    Tarthatod parasztvakításnak, én vezettem, minden további nélkül lehet vele 4,0 liter körül járni vele városban, de akár városon kívül is. Persze lehet 50-nel is biztos, de én kihozok végtelent is, bármelyik autóból...

    Valóban nem 40 kg az akkumulátor. 39 kg egészen pontosan, sajnos rosszul tudtam, íme a pdf róla: http://href.hu/x/i5ee

    Egyébként simán 4,0 liter alá is vihető a fogyasztás, ha valaki ügyes: http://www.vezess.hu/teszt/2_8_literrel_is_elmegy/19420/?o=2”
  • 6. b.a 2012. július 11. 17:45
    „2: Mondjuk az összes Lexus, T Hihglander 3+ literrel elöl. Én több ilyet látok, mint Priust.

    Amúgy ha 4 literes fogyasztás alatt akarsz autózni, vegyél egy 1.5d Saxot vagy AX-et.
    A Co2 mióta környezetszennyező? Azt hiszem ideje lenne betiltani a teheneket és az óceánt.
    40 kg akksi? Azért azt én kétlem...

    A hibridet továbbra is parasztvakításnak tartom. 3,7 liter? :))

    Inkább használjuk minél tovább az autókat, mert egy újnak az előállítása nem csekély környezetterhelést okoz.”
  • 5. Söfőr 2012. július 11. 16:55
    „2
    Amúgy szerinted mi számít nagy benzinesnek?”
  • 4. Söfőr 2012. július 11. 16:32
    „2
    Nem egyről beszélünk. Azokra a hibridekre gondolok, amelyek eletromotorral és benzinmotorral vannak felszerelve, esznek városban 3,7-4,4 litert, köhögnek 90-100 g CO2-t. Nem úgy, mint az FFV és egyéb benzines/dízeles társai 8-10-12 litert, köhögnek 150-200g CO2-t.

    Tévedsz, nincs hibridben 300 kg hulladék, csak 40 kg elem. De ha az elemet hulladéknak tekinted, akkor dobd el a távirányítódat, a gyerekek összes elemes játékát. Sőt dobd ki az összes járművet, beleértve az FFV járműveket is, mert mindben ott az akkumulátor.

    Mellesleg inkább autóznék 40 kg elemmel a hátam mögött, mint 40 kg gázzal töltött bombával a csomagtartóban...”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A föld felett futó csöveken érkezik a melegvíz Győr belvárosába - fotók

Hasonló távhővezetékeket Kelet-Berlinben sűrűn látni, Győrben csak ideiglenesen, július végéig van szükség a hatalmas csőre. Tovább olvasom