Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Bornak cégér, borásznak marketingtudás - konferencia Pannonhalmán

A Leader program keretében nyert pályázati támogatást, több mint tízmillió forintot a Medius Bt. a Pannonhalmi borvidék szakmai hálózatának kialakítására és a borvidéket bemutató hiánypótló kötet kiadására.

Céljaihoz kapcsolódóan megrendezte az első Pannonhalmi Bormarketing Konferenciát is tegnap a pannonhalmi Viator étteremben. Az együtt gondolkodás jegyében mintegy százan gyűltek össze, borászok, polgármesterek, a vendéglátás és e szakma képzésének képviselői.

A konferencián elhangzott, hogy a borvidéken bizakodásra ad okot, a fejlődést jelzi a környék termelőinek telepítési kedve. Az elmúlt év kezdeményezései alapján és idei terveik szerint nagyobb területen alakítanak ki új ültetvényeket, mint amennyin kivágják a tőkéket.

A borvidék hírnevének növelése érdekében azonban érdemes közösen további lépéseket tenniük, a reklámszakma tapasztalatait, más borvidékek bevált ötleteit felhasználva. Szó volt többek közt arról, hogy a vevő igényeit úgy kell kiszolgálni, hogy érezze a borász személyes figyelmét.

A borértékesítésben a bor minősége alapvető, de olyan ,"apróságokra" is ügyelni kell, mint a név kiválasztása, a címke megterveztetése. Azaz jó bornak is kell a cégér, a pincészet vezetőjének pedig nem árt a marketingtudás.

A szakemberek úgy vélik, világszerte van jövője a bortermelésnek, mint üzletágnak és a világpalettán a magyarországi borvidékek színfoltnak számítanak. Ezért sem szabad hagyni szerintük, hogy külföldi befektetők aknázzák ki a hazai bortermő tájak remek adottságait.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szócska az egészségügyisekkel beszélget Győrben

Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár párbeszédre hívja a térségben dolgozó orvosokat és… Tovább olvasom