Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Biciklivel a megye útjain - akadályok mindenhol vannak

Nincs olyan térsége a megyének, ahol a biciklis dolgát ne nehezítené meg valami vagy valaminek a hiánya. Győr környékén például régi nóta az 1-es főút problémája.


Sokan szívlelték meg múltkori felhívásunkat, és hasznos észrevételekkel szolgáltak olvasóink a kerékpáros közlekedés problémáival kapcsolatban.

Leszögezhetjük, hogy nincs is olyan térsége a megyének, ahol a biciklis dolgát ne nehezítené meg valami vagy valaminek a hiánya. Győr környékén például régi nóta az 1-es főút problémája.

Győrszentiván-Kertváros és Gönyű között nincs biztonságos kerékpározásra lehetőség. Csaknem négy kilométeres szakaszról van szó, ami nemcsak közlekedésbiztonsági, de turisztikai szempontból is igen fontos, mivel az EuroVelo 6 egyik szakaszáról beszélünk.

Szakonyi Petra, a Győr Stratégiai Városfejlesztési és Városépítési Osztály stratégiai tervezője ezzel kapcsolatban elmondta: útpénztári támogatással júniusig elkészülnek a kerékpárút-építés tervei erre a szakaszra is, a további nehézségeket azonban nemcsak a mintegy 60 milliós beruházás anyagi forrásának előteremtése, hanem a kerékpárút nyomvonalának biztosításához szükséges telekkisajátítás jelenti. Számos tulajdonost érintő kérdésről van szó és sajnos gyakran előfordul, hogy egy-egy lakó a minél nagyobb haszonszerzés reményében ül le tárgyalni – így a megegyezés és a telekkialakítás néha két-három évet is igénybe vesz, és a megvalósítás is több évet csúszik. Az 1-es főút esetében is csak remélhetjük, hogy ez nem így lesz és ha sikerül megegyezni a lakókkal, akkor elképzelhető, hogy jövőre sikerül benyújtani a pályázatot a bicikliút kialakítására.

A szigetközi kerékpárút úttörőnek számított, de ma már sok rá a panasz. Fotó: K. Cs.
A szigetközi kerékpárút úttörőnek számított, de ma már sok rá a panasz. Fotó: K. Cs.


Hasonló problémával küzdenek az Abdán élők és a Tatai úton közlekedők is. Abdára szabály szerint csak töltésen és kukoricáson át visz az út, nehéz hát az első követ vetni arra, aki a főúton kerekezik. Szakonyi Petra elmondta: bár a tervek már három éve elkészültek, itt is a kiskerttulajdonosokkal folytatandó tárgyalások ideje jött el, akárcsak a Tatai útnak a Tibormajorig tartó szakaszánál.

A megyei kerékpáros-infrastruktúra úttörője volt a szigetközi út, amelyet a kilencvenes évek első felében építettek. Mára azonban igen sok lett rá a panasz, elsősorban a gyökerek miatt feltöredezett aszfalt miatt. Az alsó-szigetközi Győrladamér csak egyike az érintett önkormányzatoknak, amely a kezdetek óta nem tudott felújítást végezni. Tatai Zoltánné polgármester elmondta: a település mindenképpen szeretne javítani a Győrladaméron egyébként még istenesnek számító állapoton, és ezzel kapcsolatban pályázati lehetőségre vár. Hozzátette: a szigetközi kerékpárút soha nem volt másodlagos kérdés a faluban, mivel ezt a helybéliek is használják, a vállalkozók pedig igyekeznek a főút mellé települni, kihasználva a turizmust.

Vannak egyéb problémák: A 83-as főúton önmagáért beszél a tábla, amely után 25 méterrel véget ér a bicikliút. Fotó: B. A.
Vannak egyéb problémák: A 83-as főúton önmagáért beszél a tábla, amely után 25 méterrel véget ér a bicikliút. Fotó: B. A.

Sopron, illetve főként a Fertő tó környékéről több, egészen konkrét észrevételt is kaptunk, ezek között szerepelt a Fertőboz és Hidegség, valamint a Hidegség és Fertőhomok közötti szakasz rossz állapota. Egy olvasónk nehezményezte azt is, hogy Fertőboz és Balf között egy szakaszon nincs elvezetve a csapadék és állandó jelleggel sártenger alakul ki. Olvasónk felháborítónak nevezte azt ˝a hanyag munkát˝, amit Kópházán végeztek, az új út szegélye alkalmatlan ugyanis arra, hogy kerékpárral áthajtsanak rajta. Minderről egyébként képeket és magyarázó feliratokat is találnak az érdeklődők a http://www.zooomr.com/photos/sopronbybike című oldalon.

Olvasóink írták

  • 5. humer 2010. április 29. 09:03
    „urbaniastapista: Válasszuk szét a dolgokat: itt a települések közötti kerékpárutakról van szó. Ezekben az esetekben előnyös az elválasztott kerékpárutak rendszere, csak amíg a kivitelezés elkészül, az utakból valahogy kimarad az anyag (alapozás, talajmunka futófelület) a repedezés a túl vékony és nem megfelelően előkészített útalaptól van.
    Ami a gond a megyei utakkal kapcsolatban, az a koncepció teljes hiánya: pl az EuroVelo 6 győr megyei szakasza, amelyen európa sok biciklistája végig szeretne gurulni, de gyakorlatilag járhatatlan helyekre terelik őket. (gyönyörű kis országimázs :( )
    Sok helyen elég lennee 1-2 km utat kiépíteni, pl Abda, vagy Kunsziget felől, és jelentősen javulna a helyzet.
    A gyirmóti, vagy csanaki útnál a vonalvezetés mellett a béna kisajátítási lehetőségek és pl. az autópálya csomópont rossz kivitelezése is közrejátszik.
    Lehet, hogy nem kellene erőltetni ezt a főút melletti, azzal javarészt párhuzamos kerékpárút dolgot, de lehet, hogy csak ilyenre lehet az euban pályázni, nem tudom.”
  • 4. urbaniastapista 2010. április 28. 22:53
    „Győr és vidéke:
    Ménfőcsanakiaknak is sokat segített az Aranyhal étteremhez vezetett bicikliút. :(
    Győrújbarátra is remek kerékpárút vezet. :(
    A Baross híd nádorvárosi oldala is teljesen kerékpárosbarát. :(
    A Szent István úti közlekedési lámpák áthangolása is teljesen kerékpáros és gyalogosbarát elvek szerint történt. :(
    Remek, takarékos és hatékony kerékpáros koncepciót fogadott el a városvezetés, megvalósulása 2112-re reális. :(
    Továbbra is piros rázókövekből épülnek kerékpárútnak csúfolt valamik. :(
    A Fehérvári úti ALDI előtt alig 1 méter széles kétirányú kerékpárutat adtak át, 2009-ben. Mintha 2 méteres sávval épült volna út teherautóknak. :(
    Tovább is ...”
  • 3. Goldmund 2010. április 28. 22:52
    „Na igen, a repedések.
    Az autós utaknál megy a szövegelés, hogy "ilyen nagy forgalomnál hamar tönkremegy". Jó lenne tudni, akkor a bicikliutak mitől mennek tönkre? A kerékpárok is megterhelik az aszfaltot? Vagy inkább arról van szó, hgy ilyen vacak minőségben épül minden út, autósnak is, biciklisnek is?”
  • 2. ZéZé 2010. április 28. 19:15
    „A szentiváni bicikliút is szét lett ...-va. Ami a Chio mellett indul a falu felé. tele repedéssel keresztben.
    most meg még a szélei is le lettek törve, plusz beszakadt az út alatt egy helyen. igaz ilyen autós utak mellett ezt nem is tudom, hogy észreveszi e valaki ?!”
  • 1. miracle 2010. április 28. 15:42
    „Így van sajnos. És ezek után a kreszben ne dumáljanak arról, hogy menjek be a kerákpárútra, bármi is legyen az.
    Nem fogok! Az nem kerékpárút, ami a kukoricásban vezet, meg az sem amelyik a kavicsos töltésen, meg az sem, amelyiken 10 km/h fölött az ember már 3-4-szer feltörli az aszfaltot a minőség (hiánya) miatt.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Waldorf-pedagógia egyre népszerűbb: sok a gyerek, kevés a hely

Győr - Nincs tovább, a waldorfosok kinőtték a bérbe kapott Madách utcai épületet és a Balassi-iskola… Tovább olvasom