Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 8°C Még több cikk.

Banki Hitel Károsultak: 250 ügyfél április óta Győrben

Győr - Április közepén nyílt a Batthyány téren a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete győri irodája, amelyet azóta több mint kétszázötven bajbajutott keresett fel megoldási lehetőségért, tanácsért, képviseletért.

˝Mindenre van megoldás˝ – vallja mottóként Várnai-Kiss Annamária, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete győri irodavezetője. Megnyitása – április közepe – óta több mint kétszázötven ügyfél kereste fel a Batthyány téren található helyiséget. A megyei bajbajutottakon kívül még Székesfehérvárról is érkeztek hozzájuk segítségért.

– Elsősorban a harmincas-negyvenes korosztály érintett a problémás ügyekben. Többüknél hitel hitel hátán terheli a családi kasszát. Sokan túlvállalták magukat, havi törlesztésük több százezer forintra rúg, míg jövedelmük ennek csak a harmada. Olyan is előfordult, hogy a személyi kölcsön mellett felvett jelzáloghitelük havi törlesztőrészlete annyira megnőtt, hogy képtelenek fizetni. Több hónap telik el így, mire a bank felmondja a szerződést, ami előbb-utóbb a végrehajtáshoz vezet – említette az elmúlt közel két hónap tipikus eseteit Várnai-Kiss Annamária.

– Mit tudunk mi ilyenkor segíteni? Elsősorban tájékoztatjuk őket azokról a lehetőségekről – fizetési könnyítésről, futamidő-hosszabbításról, bankváltásról –, amelyek megoldáshoz vezethetnek. Emellett jogi és gazdasági képviselettel, ha szükséges, pszichológiai tanácsadással is segítünk a bajbajutottaknak. Ha valaki túl későn fordul hozzánk, akkor már nehezebb, olykor megoldhatatlannak tűnik a helyzet, miként abban sem tudunk közbenjárni, ha valaki közüzemiszámla-elmaradással vagy adótartozással kapcsolatban kér irodánktól segítséget.

Várnai-Kiss Annamária, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete győri irodavezetője szerint az emberek nem mérik fel anyagi helyzetüket, mielőtt banki hitelt vesznek fel. Fotó: Krizsán Csaba
Várnai-Kiss Annamária, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete győri irodavezetője szerint az emberek nem mérik fel anyagi helyzetüket, mielőtt banki hitelt vesznek fel. Fotó: Krizsán Csaba

Az irodavezető szerint fontos a megelőzés. A tájékoztatás, illetve a tájékozottság hiánya, nem megfelelő hitelkonstrukció kiválasztása sokszor egyenes út az eladósodáshoz. Az ügyfél sok esetben szakmai ismeretek híján nem megfelelően méri fel anyagi helyzetét, nem érti meg a bank által kibocsátott leírásokat az egyes pénzügyi tranzakciókról. Olyan kötelezettségeket vállal magára, amit később nem tud teljesíteni. Ezért a bankok leendő ügyfeleinek – döntés előtt – is tudnak tanácsot adni, hogy a számos piaci ajánlat közül a számukra legelőnyösebb konstrukciót válasszák.

– A megelőzés azért is lényeges, mert az emberek gyakran saját magukat keverik olyan helyzetbe, amelyből utóbb nem, vagy nehezen tudnak kilábalni – említette végül Várnai-Kiss Annamária, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete győri irodavezetője.


A segítség száma

A Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete győri irodája a Batthyány tér 11. szám alatt található. Aki tanácsot, segítséget szeretne kérni, érdeklődhet a (30) 751-1618-as mobilszámon, illetve ügyfélfogadási időben személyesen hétfőtől csütörtökig 10-től 16 óráig.

Olvasóink írták

  • 2. bugriskin 2009. június 16. 05:36
    „A nevében is benne van, hogy "károsultjai" Persze nincs károkozó! A devizával való üzérkedés, ha ezt a bankok gyakorolják az nem bűncselekmény ? A spekulánsok a hiszékeny kisembereken gazdagodnak meg üldözetlenül!
    Ők ugyan is forintot adnak kölcsön, nem valutát! A spekuláció a szerződés szövege és be is válik mert a deviza azaz a külföldi pénznem mindenkori árában követelik vissza. Ügyes átlátszó trükk ami nagyon is jól jövedelmező!
    A spekulánsok (a bankok) nagyon is jól tudják becsapni, átverni az ügyfeleiket! Naná,hogy az olcsónak feltüntetett "deviza alapú" forint kölcsönt ajánlják és nem véletlenül! Tudatosan ! Hisz ezt a fajta bűnözést nem üldözi a bűnüldözés! E nép meg már megszokta,hogy ott verik át ahol csak akarják! Ezért nem a külföldi pénzt adják, mert ilyen alapon, azt nem venné meg (nem kölcsönözné)az akinek forintra van szüksége.”
  • 1. akinemfél 2009. június 15. 10:56
    „Kiváncsi lennék csak egy azaz egy konkrét esetre,amikor az ugyfél elmondja,hogy neki tényleg,de tényleg segítettek.
    Jobban tetszene egy olyan cikk. Vagy nincs ilyen eset ?
    Ha pszichologushoz kuldik az aztán segítség !
    Es ki fizeti az iroda alkalmazottjait ?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Koncerttel indult a 4 Évszak Fesztivál nyári sorozata

Győr - Fesztivált csináltak a Dunakapu téren, no meg fergeteges hangulatot. Sztárokkal vette… Tovább olvasom