Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 21°C Még több cikk.

Az Audi új győri gyárában évente akár 162 ezer jármű készülhet - Fotók

A gyár névleges kapacitása 500 jármű lesz naponta két műszakban, de igény esetén ezt növelni tudják. Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költ a négykarikás gyár.

Az Audi épülő győri járműgyárában akár 162 ezer autó készülhet évente. Ulrich Minke, az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója a beruházás jelenlegi állásáról tartott pénteki sajtótájékoztatón elmondta: a gyár névleges kapacitása 500 jármű lesz naponta két műszakban, de igény esetén ezt növelni tudják.

Épül az Audi győri új járműgyára. Fotó: H. Baranyai Edina.
Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, az invesztíció révén 2.100 új munkahelyet teremtenek. A gyártás jövőre indul. A kivitelezést tavaly kezdték, s az építkezés ez évben be is fejeződik.

Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába. Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek.

A csarnokok alapterülete összességében eléri a 250 ezer négyzetmétert. A jelenlegi motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió négyzetméterre bővül a jelenlegi 2 millió négyzetméterről. Az ügyvezető igazgató közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük.

Elsőként az Audi A3 limuzint fogják készíteni az új győri járműgyárban. A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, a gép saját súlya 5.000 tonna. Jelenleg 1.500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2.200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában.

Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.

Olvasóink írták

  • 19. GumiApo 2012. május 03. 08:25
    „Valóban nem vagyok a főnökök kedvence mert nem nyalok. De pl PD-re magam mentem át. ÉS hogy észlény vagyok e vagy sem azt ne ez alapján döntsük el kérlek. Ha valamit nem tudsz biztosan akkor nem ítélkezz. PD-ről pedig a leépítések miatt kellett eljönnöm ahogyan pár száz embernek még rajtam kívül.”
  • 18. Sárkányfűárus 2012. május 02. 23:45
    „Gumiapó! Ha te 2 év alatt ennyi helyen megfordultál a cégénél akkor nem lehetsz a főnökök kedvence, meg egy nagy észlény sem....”
  • 17. habitus 2012. április 28. 20:13
    „zoli76 os,Te ugy látom ugyszeretsz dolgozni, hogy 8 orábol 4 et dolgozol,látni lehet a magyar munkamorál,t 2 dolgozik 4 meg nézi, neked meg a sok audi ellenzönek ez tetszik.Ezt a munkamorált egyik nap láttuk az utcán Adyvárosban, erről ennyit.”
  • 16. GumiApo 2012. április 28. 19:13
    „Üdv! Immáron lassan 2 évvel a hátam mögött a cégnél, elmondhatom hogy a munka tényleg betanított, DE nem egyszerű se V6 TDI-n se PD-n se GE-n. Tény hogy sok helyen csak nyalással lehet előre jutni de a normális korrekt munkást is értékelik ha valakinek van mersze akár jogosan vissza üvölteni a főnöknek. Érdekes világ a cég. Minden sor más hangulat és szabályok úgymond még íratlanul is. Nem lehet őket össze hasonlítani. De tény hogy amit zoli76os ír az baromság. Ennyi pénzért ennyi meló bárkinek megéri.”
  • 15. canislupus 2012. április 28. 17:48
    „15. zoli76os 2012.04.28. 13:11
    Magánügyed, mit csinálsz! Senki nem kíváncsi rá, hol nem akarsz dolgozni! Én személy szerint örülök, hogy nem nálunk rontod a levegőt, hanem máshol kavarod a sz@rt!”
  • 14. zoli76os 2012. április 28. 13:11
    „13. -upho-
    Irtam az első hozzászólásomban,hogy mikor még csak a gyár épült volna akkor már jelentkezőket kerestek,és nem mentem és nem is fogok oda menni soha ami nem azt jelenti hogy rosszabb helyen dolgozok jelenleg is csak nem fogok ilyen alapvető munkát végezni ami egy betanított munka.”
  • 13. Agent 2012. április 28. 12:12
    „11, ha nem jártál a gyárban, írod "Én meg örülök most is,hogy nem tettem be a lábam oda még a kezdetekkor!"
    akkor honnan tudod, mit, hogyan kell csinálni és, hogy aki eltölt akár 10 évet a cégnél az nem tanul hanem felejt???”
  • 12. -upho- 2012. április 28. 11:57
    „Az olyan emberektől mint te, zoli76os, az esetek 90%-ban kiderül hogy sokkal szarabb munkahelyen dolgoznak sokkal szarabb fizetésért, mint amit szidnak. A szakmád, a tudásod csakis és annyit ér, amennyire azt használni, alkalmazni tudod. A sorozatgyártás az ilyen, Henry Ford óta, de már a céhekben is felosztották a folyamatokat a középkorban. Ugyan így készül minden használati tárgy ami téged is körülvesz, a monitorod, a billentyűzeted, a kávéscsészéd. Hogy számok is legyenek: több mint 1000 fő munkavállaló van jelenleg ingolstadti, győri képzésen akik az új autógyárban fognak dolgozni.”
  • 11. szenttehén 2012. április 28. 10:09
    „Hát igen, az új csarnokba csak mérnököket keresnek!”
  • 10. zoli76os 2012. április 28. 09:24
    „Agent! Akkor nem nyomogatni hanem mérni meg db-ot cserélni vagy valamit beszerelni némelyik 5 csavart vagy az ajtót,minden nap mint egy segédmunkás aki semmihez sem ért. Ha valaki odamegy és akár 10-évet is eltölt ott az nagyon sok mindent elfelejt a tudásából mert nem használja amit egy szakembernek kell.De ami tt van az nem szakmunka.”
  • 9. Agent 2012. április 28. 09:15
    „9, vicces mi?:):) Van pár ezer munkaállomás a cégnél, de olyan ahol zöld és piros gondot kell "nyomogatni mint egy defektes", nincsen. A fantáziádban persze nyilván van.”
  • 8. zoli76os 2012. április 28. 07:34
    „Én meg örülök most is,hogy nem tettem be a lábam oda még a kezdetekkor! Zöld meg a piros gombot nyomogatni mint egy defektes és erre keresnek szakembert :D Vicces az egész !”
  • 7. zsi-ci 2012. április 28. 07:31
    „5.! A pd-n nem csak csak nyalogatással lehet előrébb jutni. El lehet menni iszogatni is a feljebb lévővel vagy esetleg focizni is:( De amúgy jogos s felvetésed! Elég "érdekes" a Pd. ilyen szempontból sajnos.”
  • 6. canislupus 2012. április 28. 07:26
    „1. ekkenekepen 2012.04.27. 19:02
    Ezeket a baromságokat meg honnan veszed? Ráadásul úgy adod elő a hülyeségeidet, mintha ott dolgoznál, és rohadtul bennfentes lennél! Szerintem még a közelében sem voltál”
  • 5. Agent 2012. április 28. 07:10
    „1. az, hogy totálisan tájékozatlan vagy a témában, még hagyján, de, hogy az ebből kanyarított (és kellően rosszindulatú) agymenésedet még ki is írod magadból, na ez a gond és nem csak ennél a cikknél, hanem majd´ mindenhol.”
  • 4. Sárkányfűárus 2012. április 28. 06:31
    „És itt is majd a Hátsó fertály nyalogatásával lehet előre jutni mint pl. a Pd-n????”
  • 3. zsi-ci 2012. április 27. 20:30
    „1.! Te miről beszélsz??? Én már voltam az új csarnokokban. Elég szoros a határidő a legelső autó legyártásáig a mostani állapothoz képest:(”
  • 2. doubt 2012. április 27. 20:15
    „Éljen! Biztos munkahely.”
  • 1. Cloeon_dipterum 2012. április 27. 19:31
    „Sokra nem megyünk a kocsikkal.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Esély az egyenlőségre

Fogyataékkal élők és többszáz egészséges fiatal közös programokon vehetett részt pénteken Győrben:… Tovább olvasom