Kisalföld logö

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 12°C | 24°C Még több cikk.

Autóztunk kicsit, avagy a győri közlekedés kritikus szemmel

Győr - Úgy érzi, nem fogalmaznak egyértelműen a táblák? Nem látja az útburkulati jeleket, mert azok nincsenek? Vér György győri oktatóval, vizsgabiztossal épp azért ültünk autóba, hogy a megyeszékhely közlekedésének legveszélyesebb pontjait, ellentmondásait bemutathassuk olvasóinknak. Videóval.


Vér Györgyöt múlt pénteken szólaltattuk meg először, mikor is több telefont kaptunk a győri útátalakítások miatt kialakult reggeli dugók miatt.

A Magyar Autóklub oktatója, a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgabiztosa akkor úgy fogalmazott: "a gondokat az generálja, hogy – nem találok rá jobb kifejezést – brutálisan álltak neki a felújításoknak, az átépítéseknek".


Így közlekedünk mi. Videó: Cseh Róbert.


Nos, vissza a jövőbe, avagy mostani témánkhoz: körülbelül nem haladtunk három kilométert Győrben, de már négy olyan úton jártunk, ahol az útburkulati jelek finoman fogalmazva is nehezen kivehetőek.

Ezek közül kettő esetében gyakorlatilag nem is látszottak a vonalak - valami kis festéknyom talán -; például az egyik legforgalmasabb csomópontban, a Szent István út és Baross-híd Városház téri találkozásának kanyarodó sávjainál sem.

Riportunk során több olyan helyszínen is jártunk, ahol a táblák sem fogalmaznak egyértelműen.

"Még az adóhatóságnál is van lehetőség a hibát javítani"

"Akármennyire is visszatartják a notórius száguldozókat a több tízezer forintos büntetések, azért nem értek egyet ezekkel a drasztikus büntetésekkel, mert számos helyen Győrben nem egyértelműek a szabályok. Ez pedig nem fair.

Megjegyzem: még az adóhatóságnál is van lehetőség a hibát javítani, a közlekedési szabályok szerint azonban rögtön kőkeményen büntetnek a rendőrök.

Szerintem sokkal etikusabb volna csak a rendszeres visszatérőket, vagy a súlyos kihágáson elkapottakat szigorúan büntetni" - mondta Vér György.

Miért nem sikerül soha tisztességesen rendbe tenni az utakat?

A Győrt keresztül-kasul átszelő portyánk során persze nem tudtuk nem észrevenni a szabálytalanul parkoló autók armadáját, vagy az utak áldatlan állapotát.

Amikor arról kérdeztük Vér György véleményét, hogy mi igaz abból a szóbeszédből, miszerint az utak azért vannak ilyen katasztrofális állapotban, hogy három év múlva is legyen munkájuk az útfelújítást végző cégeknek, a vizsgabiztos így válaszolt: "én nem fogalmaznék ilyen keményen, mindenesetre az tény, hogy a minőségi garanciákat sokkal jobban számon kellene kérni".

Valóban: tán ez volna a legkevesebb. 

Olvasóink írták

  • 18. Treszka 2009. március 19. 07:10
    „Egyet kell érteni Vér Úr véleményével: a közlekedési gondokat az is generálja, hogy brutálisan álltak neki az útfelújításoknak, átépítéseknek. Sürget az idő. Valahogy el kell költeni az útfelújításokra szánt rengeteg pénzt. De: nem mindegy, hogy hogyan. Az út alatt elrohadt vízcsövek fölött nem kellene útfelújítást végezni, mert amikor már fellélegeznénk, hogy végre kész valami, kezdődik a felújított út bontása. Felvetődik a kérdés: a munkák koordinálását végző Szervezet/apparátus megfelelően végzi e az előkészítéseket, ellenőrzéseket? Kétlem. S mindeközben az utakon kátyuk vannak, hiányoznak az útburkolati jelek, kinnmaradnak azok a jelzőtáblák, melyek fölött eljárt az idő, a különböző cégek által kiásott gödrök hetekig tátonganak, stb. Bosszankodunk, ha autóval, busszal, kerékpárral, vagy gyalog közlekedünk. Keressük az egérutat.A minap a "Grábgyári" körforgalom építését, a gyár egy részének bontását testközelből is tapasztaltam. A járda, kerékpárút telis-tele volt üvegdarabokkal, üvegszilánkkal. Ugyanez volt a Textilgyár körül. Így kell ezt csinálni? A kerékpárutakat benövi a gaz, tavasszal, nyáron a növényzet. És akkor mi van? Majd kikerüljük az akadályokat, mint annyi mást.”
  • 17. hidas 2009. március 18. 21:38
    „zotya975
    Ezektől az áruházaktól csúcsidőben is óránként ha két három kocsi kanyarodik ki akkor sokat mondok! Ezért kár a lámpáknak még az energiát is fogyasztani! A beépített érzékelőkkel teljesen egyetértek, sok helyen kellene alkalmazni.”
  • 16. Alajos 2009. március 18. 21:13
    „Sok-sok tisztelettel kérem az útépítőket, szíveskedjenek azt a tengernyi kavicsot összetakarítani, ami jelenleg
    a Szent István út burkolatát fedi. Szándékosan előidézett tömény balesetveszély: a kerekek alól kipattanó kavics belőheti a kirakatüvegeket, a szélvédőket. Edzheti a gyalogosokat a gumilövedék elviseléséhez. A fékezett kerék alá kerülve golyóscsapágy-golyóként viselkedik; rosszabb, mint a jégbordás út.
    Más: Valószínűleg figyelmetlen is, meg amnéziás is vagyok; de mert nem vagyok egyedül, kérem kedvenc újságomat, szíveskedjenek egy térképpel-helyszínrajzzal előre (!) bemutatni, milyen forgalmi változások várhatók az átalakítások nyomán. Hátha megtanulunk újságolvasás közben "rutinból" közlekedni. Olcsóbb lenne, mint a karosszéria-lakatos-fényező, és talán hasznosabb is, mint a celebek már-már túlságosan is ildomos ajnározása. Fáradozásaikat előre köszönöm.”
  • 15. zotya975 2009. március 18. 21:11
    „Nem kellene kikapcsolni az említett lámpákat, mert akkor csúcsidőben nem lehetne az áruházaktól kifordulni, a másik emberre is kell gondolni néha, nem csak arra, hogy én a védett úton haladok, és leszarom azt aki ki akar jönni a parkolóból. Inkább asztfaltba épített érzékelőkkel kellett volna ellétni a lámpát, hogy tényleg csak akkor adjon zöldet, ha ki akar fordulni vki. Ezekkel meg az a baj, hogy pölö a segédmotoros súlyát nem érzékeli, és várhatok ott ítéletnapig nem ad zöldet. ezt ki lehetne köszöbölni egy plussz nyomógombal amit ők használhatnának az úz szélén csak a kedves illetékesek túl ostobák ahhoz, hogy végiggondolják, hogy honnan hány, és milyen jármű kanyarodik ki. Bezárt az interfrukt is majd egy éve, de csak most vették le a 60-as táblát a csomópont előtti útszakaszról. Egyénként jogos a kérdés, ha az említett két helyre került lámpa, akkor az interfrukthoz milyen logika alapján nem, hiszen nem tudhatták, hogy be fog zárni.”
  • 14. hidas 2009. március 18. 20:46
    „Ha már a közlekedésről van szó... A Decathlonnál és a Baumaxnál (Pápai út) lévő jelzőlámpákat miért nem lehet kikapcsolni?! Ezen a két helyen csak a forgalmat akadályozzák, felesleges megállásra kényszerítve az autósokat, szennyezve a levegőt és fölöslegesen elpöfögni a benzint. Ebben az esetben is lehetne önkritikát gyakorolni, mármint, hogy feleslegesen lettek megépítve! De legalább kapcsolják ki, kérem!!!”
  • 13. k 2009. március 18. 18:57
    „Remélem azért a közlekedéssel foglalkozó hatóságok is olvassák ezt az oldalt, és a videót is megnézik..
    Talán elgondolkodnak és megállapítják: elqrtuk
    "az utak azért vannak ilyen katasztrofális állapotban, hogy három év múlva is legyen munkájuk az útfelújítást végző cégeknek"
    Meg azért, hogy megtanuljunk szlalomozni a sok kátyú között. :(
    Fizetjük a mindenféle adót, meg az autó is tönkre megy a sok rázkódástól.
    Ilyenkor megértem azokat akik terepjáróval közlekednek.”
  • 12. ihatezsaudi 2009. március 18. 18:02
    „zebrak lathatatlanok tablakat fak takarjak, utak allapota szornyu, nehol kormanyt se kell fogni nyomvonalba megy a kocsi, ezer fizetunk gepjarmuadot, utadot, sulyadot, benzinbebeepitett adokat. jo lenne mar ha nem ellopnak a penzeket hanem arra forditanak amire adjuk!”
  • 11. Truder 2009. március 18. 15:39
    „"Szerintem sokkal etikusabb volna csak a rendszeres visszatérőket, vagy a súlyos kihágáson elkapottakat szigorúan büntetni"
    Ez így igaz!Egyébként katasztrófa közlekedni a városban,különösen csúcs időben.
    Rengeteg a szabálytalan,tilosban parkoló autó,akik még nehezítik a közlekedést.A hiányos burkolati jelek,kint hagyott és rosszul elhelyezett táblák,az útlezárások,és a pocsék utak már csak hab a tortán...Sajnos van,amikor kikerülhetetlenek ezek a helyek,mert arra van az embernek dolga.”
  • 10. AHA. 2009. március 18. 12:26
    „pmfc 2009.03.18. 11:11
    Ha valaki nem győri és nem tudja elsőre hova kell állni,azzal sincs probléma, csak használni kellene az irányjelzőt, nem meggondolatlanul bóklászni a sávok között! Még a győri is elronthatja a besorolást de ha látom, hogy indexel,akkor segítek neki azzal,hogy beengedem!
    Szerintem..”
  • 9. Imcsi 2009. március 18. 11:56
    „Nem a jelzőlámpás körforgalmakkal van baj, hanem a közlekedőkkel! Ott táblák vannak a sávok felett nyilakkal, az aszfaltra is nyilak vannak festve és terelő- és záróvonalak! Már csak ezeket kell a közlekedőknek összehangolni, jó, elsőre nem könnyű, de meg lehet szokni!”
  • 8. győri01 2009. március 18. 11:16
    „Az a helyzet, mi győriek is látjuk és tudjuk,nincs teljesen rendben az,hogy városunkban az útburkolati jelek,jelzőtáblák és figyelmeztető jelzések hiánya vagy éppen garmadája a Győrt nem ismerők számára nagyon megnehezítik a közlekedést.Személy szerint nekem nem okoz akkora problémát egyik helyről eljutni a másikra,mert nem nagyon szoktam figyelni a táblákat,hiszen ismerem az összes utat /majdnem/,ezért úgymond rutinból közlekedem,ami nem azt jelenti,hogy ész nélkül.Mostanra megtanultam szinte az összes kátyú helyét és nagy százalékban ki is tudom kerülni,persze tudom,nem így kéne lennie,de majd talán Borkai úr tesz valamit ellene. :)”
  • 7. pmfc 2009. március 18. 11:11
    „Tényleg jó lenne már végre változtatni egy két alapvető problémán Győrben.

    Pl. Az árkád körforgalma tényleg egy akkora baromság... Ha én nem győri lennék, és nem tudnám melyik sorba kell állnom, annyira nem egyértelmű... Aki azt kitalálta, azt nagyon meg kéne büntetni.

    Az meg hogy az összes főútvonal a városon belül olyan mint egy hányás. Az megint izgalmas kérdés. Nincs már egy normális út, ami ne lenne kifoltozva, vagy ne lenne kátyús... épp a minap mentem bele egy akkora kátyúba, hogy tényleg attól féltem benne maradok. (le is szakadt a kipufogóm...)”
  • 6. holci 2009. március 18. 10:49
    „Pancsernek igaza van, a nótórius száguldozókkal, és szabálytalankodókkal van baj.
    A múlt héte a busz nem tudott balra kanyarodni a Kiss János utcából, mert a régi raktárépület elött pont a sarkon, ahol a kresz tiltja, akkor parkolt le egy csaj a bmv-vel. a buszvezető kiszólt neki, hogy ne hagyja itt a kocsit, mert nem fér el, és tilos is, de egy flegma vállrándítás volt a válasz, és vigyorogva elment. Ráadásul a kereszteződéssel szemben a parkoló kocsik mellett egy terepjáró parkolt szintén a tilosban, jó 5 perc volt, mire be tudta a vezető a buszt kínlódni, többszöri tolatgatással. de nyugodtan megtehetik, mert ők menőnek érzik magukat, a többiek pedig le vannak...
    dehát aki jár a városban, az sok ilyet tapasztal”
  • 5. apaszka 2009. március 18. 09:37
    „Teljesen egyetértek önökkel! Nálunk pl most volt a belváros átalakítva! A parkolókat kialaították,de kiállni??? Élet veszély!”
  • 4. pancser 2009. március 18. 09:19
    „Sztem Győr közlekedési szempontból nem rossz hely. Sokkal több a baj az állampolgári fegyelmezetlenséggel. Az említett menetiránnyal szembeni parkolás tilos ugyan, de szinte minden autós megteszi mert ezt látja másoktól. Ami a büntetést illeti, a notórikus száguldozókkal kellene a brutális büntetés alkalmazni, nem mindenkivel szemben. Mert ezek az alakok most is száguldoznak erről bárki a nap minden szakában meggyőződhet.”
  • 3. kikelet_ 2009. március 18. 09:08
    „Bár jogos, amit az oktató mond, ne feledkezzünk meg a legfőbb problémáról, a rengeteg szabálytalanul közlekedő emberről se (és itt nem a rosszul kitáblázott helyekre gondoltam..)”
  • 2. Imcsi 2009. március 18. 08:55
    „Azt nem értem mért lett néhány autó rendszáma kitakarva? Vagy mind, vagy egyik sem! Ugyanis, ha a szabálytalankodóknak vannak személyiségi jogai, akkor a többi közlekedőnek is! Sőt!”
  • 1. Goldman 2009. március 18. 08:23
    „Pontosan benne volt a videóban amiről a múltkor papoltam. Nevezetesen az Árkád előtt a mosonmagyaróvári rész. És akkor itt van a nagy híres közlekedési vagy mit tudom én milyen egyetem. Azonkívűl elvártam volna azt is beletenni a kommentbe, hogy menetiránnyal szemben tilos parkírozni. Ezt nem tudom, hogy oktatják-e?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bankkártyát lopott, majd levette a pénzt

A Győri Rendőrkapitányság bankkártyával visszaélés vétség gyanúja miatt folytat nyomozást ismeretlen… Tovább olvasom