Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Audi: alig hosszabb a tervezett leállás

Győr - Az Audi azon ritka autógyárak egyike a világban, amely továbbra is masszívan tartja magát a válság idején. A győri Audi karácsonyi leállásán sem érződik a világgazdasági helyzet.

Ahogy a korábbi években, úgy az idén is szünetel a munka a karácsonyi és újévi időszakban a győri Audi Hungaria Motor Kft. üzemeiben. A járműszereldében lesz a leghosszabb a munkaszünet, a négyhetes leállás azonban alig több, mint tavaly ilyenkor. A motorgyártás kettő és négy hét között szünetel, hasonlóan a tavalyihoz, a motorfejlesztő részlegben és a szerszámgyár bizonyos területein pedig nem lesz leállás.

Motorgyártás: A motorfejlesztő központban és a szerszámgyár bizonyos területein néhány napra, csak az ünnepnapokon áll le a munka.
Motorgyártás: A motorfejlesztő központban és a szerszámgyár bizonyos területein néhány napra, csak az ünnepnapokon áll le a munka.

– Ahogy a korábbi években, úgy az idén is a piaci igényekhez és a Volkswagen-konszern gyárainak motorrendeléseihez igazítjuk a karácsonyi és új évi leállást – fogalmazott a Kisalföld megkeresésére Lőre Péter, a győri Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője. Elmondta azt is, a járműgyártás területén, ahol négy hétig szünetel a munka, a dolgozók a rugalmas munkaidőkeretükkel gazdálkodhatnak.

A motorfejlesztő központban és a szerszámgyár bizonyos területein néhány napra, csak az ünnepnapokon áll le a munka. Négy hétig szünetel a TT sportautók és az Audi A3 Cabriolet összeszerelése. A tavalyihoz képest néhány nappal hosszabb leállás mögött sem feltétlenül a pénzügyi válság húzódik meg, hanem az a tény, hogy a sportautóknak és a nyitott kocsiknak nem igazán télen van a szezonjuk.

Járműgyártás: Az idén több mint hatvanezer autó készül Győrben.
Járműgyártás: Az idén több mint hatvanezer autó készül Győrben.

A motorgyártásban típusoktól függően kettő-négy hétig szünetel a termelés, hasonlóan a korábbi évekhez.

– Ebben az évben több mint 1,9 millió darab motort gyártanak munkatársaink Győrben, ugyanannyit, mint tavaly – mondta Lőre Péter, aki szerint 2008-ban valamivel több mint hatvanezer TT és A3 Cabriolet kerül a világ piacaira Győrből.

Olvasóink írták

  • 12. Cukor 2008. november 26. 19:35
    „Szia xyz01!

    Én is az AutoVision-nál dolgoztam, de már pár hónapja kirúgtak.
    Te, ott dolgozol ?
    - vagy téged is lapátra tettek azok a ...”
  • 11. Diákcsemege 2008. november 24. 18:03
    „Tessék egy picit Európán kívülre tekinteni!
    Az amerikai kikötői telephelyek tömve vannak NÉMET és JAPÁN autókkal, melyek sajnos a kutyának sem kellenek.
    Egyik autógyár sem endedheti meg azt a luxust, hogy raktárra termeljen, mert az autók értékvesztése horribilis.
    Persze van jó hír is: Ha ezeket a kocsikat visszadobják az EU-nak, fillérekért lehet megvásárolni őket!”
  • 10. Johnny100 2008. november 24. 11:10
    „Még, hogy "alig hosszabb" a leállás? A mi motorgyártó területünkön szűk másfél-két hét volt ezidáig az évvégi leállás, most pedig 4 hét a tervezett. Ezen kívül sokszor pénteken le van mondva műszak, az éjszakás pedig heti 2-3 napot dolgozik. Erről miért nem szól egy híradás sem? Nem kétlem, hogy az Audi valamivel jobb helyzetben van más autógyárhoz képest, de az éremnek midig van másik oldala is. Azért, mert nem az év végén nem termelünk az említett napokon, azért az még állás! Lett egy csomó munkahelyösszevonás, hogy kevesebb dolgozóval is lehessen az amúgy is kevesebb darabszámot valahogyan produkálni, ha már el kellett menniük a "külsős" munkaerőknek és az egy éves munkaszerződéseket sem hosszabbította meg a cég.”
  • 9. Susan 2008. november 24. 10:07
    „XYZ01! Csak zárójelbe jegyezném meg, hogy a 2500ccm-es audi 7,7 l-t fogyaszt 100 km-en, városi forgalomba.”
  • 8. upho 2008. november 23. 20:51
    „xyz01 ha nem lenne vilagos: a kisfogyasztasu kisautokat teljesen mas reteg vasarolja mint aki az audikat. nem egy szegmensrol van szo, hibas a hasonlatod.”
  • 7. xyz01 2008. november 23. 12:31
    „Júliusban és augusztusban még szinte minden második A3 cabrio és TT roadster az USA-ba készült.
    Aztán jött egy kb 2000-dbos visszamondás ami elindította a lavinát.Nem kell az audi sem sehová.Gazdaságtalan nagy köbcentis drága autók.A Suzuki kissebb veszteséget fog elkönyvelni a válság miatt mert ők már tudnak kisautót gyártani jó fogyasztással a "nagyok " csak most akarják kezdeni.
    Lehet ,hogy már késő.Nem meri bevallani az Audi ,hogy bizony lesz és már van is leépítés a győri gyárban.
    Presztízsveszteségel járna.Elküldtek szinte minden bedolgozó cégest.A járműgyártáson is leállt egy műszak,
    az AutoVision-nál (ők gyártják a TT-A3 futóművet )is jelentős volt a leépítés.
    Mi ez ha nem a válság.
    Csak azt nem tudom mi lesz ha Győrre "szabadul" mondjuk kb: 3000 munkanélküli az Audiból.”
  • 6. dzsonibravo 2008. november 23. 09:32
    „Vki kérdezze meg mennyi a jövő évi tervezett motor és autó db-szám.
    Lenne csodálkozás...”
  • 5. antalszabo 2008. november 22. 20:10
    „Ez így igaz!
    Nem hosszabbították meg a szerződéseket, és a kölcsön munkaerőtől is megvált az audi.
    Remélni tudom, hogy amit a cikkben leírtak nem kacsa!!”
  • 4. Hasiente 2008. november 22. 19:19
    „Érdekes Én úgy tudom, hogy a kölcsön munkaerőt mind elküldték legkésőbb november végével. Bár nyilatkozni a Tényeknek se nyilatkozott senki. És folyamatosan nem hosszabbítják meg a lejáró AUDI-s szerződéseket se. Miért nem mondják ezt el???? Mit kell titkolózni! Válság van és kész! Miért ne hatna pont az AUDI-ra?!”
  • 3. enzof 2008. november 22. 19:13
    „6200 ember bánná.”
  • 2. TakácsTamás 2008. november 22. 18:50
    „Na látom, az újságíró biztos zsebben van, mert nem győzi tompítani a problémát. Csak nehogy nagyobb baj legyen. Aztán még Koleszár elvtárs javíthatja ki magát, hogy bizony mégis olyan forrón eszik a kását.”
  • 1. Touareg 2008. november 22. 18:34
    „Remélem nem lesz gond a cégnél mert hamarosan csere érett a jelenlegi, (sajna már 3éves!) és az Audi Q7 3.0 TDi Quattro az egy kicsit beidította a fantáziámat!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leesett az első hó - hova menjek gumit cseréltetni?

Győr-Moson-Sopron - Ahogy mindig, idén is csak akkor kapott észbe az autósok zöme, amikor leesett az… Tovább olvasom