Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

Alagút a Sokoró alatt?

Felpécen és Tényőn keresztül és a Sokoróba fúrt alagúton át, vagy a településeket elkerülve vezetne a Tétet Pannonhalmával összekötő út a megvalósíthatósági tanulmány szerint. A kétféle kivitelezés költsége közt 3 milliárd forint a különbség.

Elkészült a Tétet Pannonhalmával összekötő út megvalósíthatósági tanulmánya. A tervet Németh Géza, a Tér-Háló Kft. és Bogár Zsolt, a Hidro-Plan kft. vezetője mutatta be.
A tervezett összekötő út Tétről Felpécre vezet, onnan Tényőre és Écsre a Rábaring felől, illetve Pannonhalmára. Részben a meglévő utat kell felújítani Tét és Felpéc között és 10–15 kilométeren újat építeni.

Térkép - kattintson a képre!
Az új szakasz aszfaltburkolatú, kétsávos mellékút lenne, helyenként kapaszkodósávokkal. A tanulmány két változatot tartalmaz. Az egyik nyomvonal Felpécet és Tényőt elkerülné. A településeken élők egyértelműen ezt a megoldást támogatják. A másik szerint az út e községeken és egy alagúton át haladna. Hosszúságban alig van különbség a két változat közt, viszont az alagút 3 milliárd forintba kerülne. Így az azt tartalmazó terv kivitelezésére becslések szerint bruttó 6 milliárd forintot kellene áldozni, kétszer annyit, mint a másikra.

Lépésben haladva

A Sokoró tájvédelmi körzete miatt a közeljövőben a nyomvonalakról egyeztetést kell folytatni a Fertő–Hanság Nemzeti Park igazgatóságával mint szakhatósággal. Szakács Krisztián vidékfejlesztési menedzser szerint még ez is csak az első lépések egyike. Ugyan az érintett kistérségek több mint 5 millió forintot nyertek a megyei területfejlesztési tanácstól az említett megvalósíthatósági tanulmányra, de a további tervek, tanulmányok és a kivitelezés költségeinek előteremtése végett újabb pályázatokat kell készíteniük. Így a Sokoró lankái közelében húzódó települések lakói, akik már régóta hiába vágynak a Pannonhalmi-dombságon kelet–nyugati irányban átvezető útra, még évekig csak nagy kerülővel juthatnak el Tétről Pannonhalmára.

A többség az olcsóbbra szavaz

A megvalósíthatósági tanulmány készítői minap tájékoztatták munkájuk eredményéről az érintett települések vezetőit. Az ismertetés utáni megbeszélésen kiderült: nagy az igény az összekötő útra, így az hálózati jelentőségű állami út lesz, ha elkészül. A résztvevők mind ebben bíznak. Elhangzott olyan vélemény is, hogy a várható forgalom nem indokolja, hogy Felpécen és Tényőn ne haladjon át az új szakasz, de a többség határozottan az e két települést elkerülő változatot támogatja. Így kisebb nyomvonal-korrekciókat kérve a kistérségek a továbbiakban az olcsóbb változatról egyeztetnek a hatóságokkal. Abban is egyetértettek a polgármesterek a tervek készítőivel, hogy a térségfejlesztés szempontjainak megfelelő, távlati igényeket is kiszolgáló összeköttetésre van szükség a 82-es és a 83-as főút között, olyan útra, amelyen akár busz is járhat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindenki keresse meg a saját Gyárvárosát!

A hét ország régióit magában foglaló Alpok–Adria bizottság építész-munkacsoportja tartott… Tovább olvasom