Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 10°C Még több cikk.

1 éves az `új´ győri buszmenetrend: 60 utaspanasz, csökkenő bevételek

Bár a Kisalföld Volán menetrendi előadói közel 60 utaspanaszt orvosoltak az elmúlt év során, a társaság menetdíj bevétele 9,4 százalékkal csökkent az idei I. negyedévben Győrben. Szavazás.
Több mint egy éve vontak ki a győri önkormányzat döntése értelmében fél millió kilométert a kisalföldi megyeszékhely buszközlekedéséből. A jelentős pénzelvonás számos járatot érintett hátrányosan, az utasok érthetően nehezen fogadták el a változásokat.

Közel 60 észrevételt próbáltak orvosolni a Kisalföld Volán menetrendi előadói

"Mivel a menetrend tervezetét a közgyűlési döntést követően azonnal meghirdettük honlapunkon - itt kell megjegyezni: mind a kisalfold.hu, mind a Kisalföld szintén többször foglalkozott a buszmenetrend átalakításával (a szerk.) -, még a bevezetést megelőzően érkezett mintegy 20 észrevétel az utasok részéről, melyeket be tudtunk építeni a végleges menetrendbe, így a felvetett problémákat már a bevezetés napjától sikerült kiküszöbölni" - kezdte érdeklődésünkre Mihályka Imre, a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatója.


Meg szeretné nézni az összes helyi buszt a megyeszékhelyen? Ide kattintva találja meg a Győribuszok.hu oldalon!
Meg szeretné nézni az összes helyi buszt a megyeszékhelyen? Ide kattintva találja meg a Győribuszok.hu oldalon!


Tavaly augusztus 1-jét követően további 40 észrevétel érkezett, melyek közül az önkormányzat jóváhagyásával néhány kivétellel valamennyi - többletköltség nélkül megoldható - problémát orvosoltunk december közepéig. Ezek többsége néhány perces módosítás volt, amely a munkába járási, illetve csatlakozási lehetőségek kedvezőbbé tételét szolgálta" - folytatta Mihályka Imre.

Ön hányasra osztályozza a sajátmárkás élelmiszereket?

Szavazok!

Szavazás állása













Nézzük, néhány példát a menetrend finomhangolására


- Az Újvárosba hétvégén 6 órára dolgozni járók érdekében új csonka 1A járat indult szabad- és munkaszüneti napokon (más, kihasználatlan járatok teljesítményének terhére).

- A 2-es vonalon a kora reggeli időszakban a járatok indulását a Petz Aladár Megyei Oktató Kórház kérése alapján a kórházi munkarendhez igazítottuk.

- Az Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény kérésének megfelelően bizonyos 5-ös és 6-os járatok indulási időpontja 10-15 perccel későbbre került.

- Munkanapokon Pinnyédről délután 5 perccel később indítottunk 8-as járatot, hogy a gyárvárosi iskolában tanuló likócsi diákok könnyebben elérjék.

- A bácsai lakosság kérésére munkanapokon a délutáni, csak Kisbácsáig közlekedő 11A járatok helyett 11-es csonkameneteket indítottunk az Aradi vértanúk útjától egészen Bácsáig.

- A kórház és az Ifjúság körút közötti közvetlen szolgáltatás üzemidejének kiterjesztése érdekében rezsimenetek átminősítésével új 23-as járatokat indítottunk.

- A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával a 32, 34, 36 vonalakon a fel- és leszállási korlátozásokat valamennyi megállóhelyen eltöröltük a kórház, a temető és a vásárcsarnok jobb kiszolgálása céljából.

- Az AUDI Motor Hungaria Kft. munkarendjéhez igazodva meghosszabbítottunk bizonyos munkásjáratokat, illetve pontosítottuk az indulási időpontokat.


További fotók: Győribuszok.hu
További fotók: Győribuszok.hu


Két esetben nem lehet bűvészkedni a számokkal, avagy két panasz, melyre nincs megoldás

"Az új vonalhálózattal kapcsolatban két fő témában érkezett jelentős mennyiségű panasz, amelyekre azonban a jelentős többletköltség miatt egyelőre nem adható teljes értékű megoldás.

A korábbi 11-es vonal Nádorvárost, Adyvárost, Jancsifalut és a kórházat is érintette, ezen területek számára is közvetlen kapcsolatot biztosítva Révfaluval, Kisbácsával, Bácsával és Marcalvárossal. Számos igény érkezett arra, hogy ha nem is a régi (a Fehérvári utat is érintő) útvonalon, de legalább kompromisszumos megoldásként a Tihanyi Árpád úton haladva a legfontosabb kapcsolatok visszaálljanak. Ez a módosítás többletjármű beállítását nem igényelné, azonban a kibocsátott kilométer még így is növekedne.

Gyirmótot korábban teljes üzemidőben a 37-es vonal szolgálta ki, amely érintette a nádorvárosi köztemetőt, a kórházat és Adyvárost is, melyeket az új 1-es vonal elkerül. A probléma enyhítése érdekében idén május elejétől a délutáni csúcsidőben az 1-1A járatok átcsoportosításával két, új 37-es járatot állítottunk be a Révai Miklós utcából Adyvároson át Gyirmótra, amely mind a dolgozók, mind az iskolások hazajutását segíti. Ennél több 37-es járat visszaállítása csak több jármű beállításával, jelentős kilométer- és költségnövekedéssel lenne megoldható" - tájékoztatott Mihályka Imre.

"A többletköltség nélkül megoldható problémák megoldására természetesen továbbra is nyitottak vagyunk: a beérkező panaszokat szakmai javaslatunkkal együtt folyamatosan továbbítjuk a szolgáltatás megrendelője felé. Megjegyzem: az említetteken kívül több vonalon korrigáltuk a menetidőket a késések csökkentése érdekében" - tette hozzá a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatója.

Adja magát a kérdés: tavaly augusztus óta hogyan alakulnak az utasszámok?

"Mind tavaly, mind idén az év első hét hónapjában több mint 18 millió utast szállítottunk Győrben. 2013-hoz képest 1,15 százalékkal csökkent az utasaink száma.


Forrás: Kisalföld Volán
Forrás: Kisalföld Volán


A menetjegyek számában tapasztalható jelentős, 14 százalékos statisztikai csökkenés alapvetően a bizományosi árusítás elszámolási módszerében bekövetkező változásra vezethető vissza.




A megvásárolt teljes árú bérletek száma az év első hét hónapjában mindössze 0,65 százalékkal csökkent, ugyanakkor a tanulóbérletek száma 8,5 százalékkal, a nyugdíjasbérletek száma pedig 14,2 százalékkal mérséklődött.

Feltételezésünk szerint napjainkban több tanulót visznek a szülők személygépkocsival iskolába, illetve a közeli iskolában tanuló diákok nagyobb arányban gyalogolnak, kerékpároznak, ami magyarázhatja a tanulóbérletek vásárlásának csökkenését.

A nyugdíjasbérletek vásárlásának jelentős visszaesését pedig minden bizonnyal a nyugdíjba menetel későbbre tolódása váltja ki, mivel egyre szűkebb a már nyugdíjban lévő, de a díjmentes utazásra jogosító 65. életévet még be nem töltött réteg, amely ezt a bérlettípust vásárolja" - elemezte a számokat portálunknak Mihályka Imre.




Arra a felvetésünkre, hogy az utóbbi egy évben hány millió forintot sikerült spórolni a fél millió kilométer kivonásával, a következő diplomatikus választ kaptuk: "a módosítások és a tárgyalások eredményeképpen a Kisalföld Volán Zrt. a jelenlegi menetrend teljesítéséhez szükséges kilométer-kibocsátást az önkormányzattól kapott támogatással biztosítani tudja".

Jövőre 62,5 millió forinttal többet fizet a győri Városháza a Volánnak: mire fordítják ezt az összeget?

Itt kell megjegyezni: a júniusi győri közgyűlés döntése értelmében a győri önkormányzat 62,5 millió forinttal többet fizet a helyi buszközlekedésért jövőre, mint idén.

Arra a kérdéseinkre, hogy miért volt szükséges a támogatás összegének megemelése, mire fordítja Volán ezt az összeget, a győri önkormányzat így felelt: "a Városháza és a Volán közötti megállapodás lehetőséget teremt az önkormányzati hozzájárulás összegének felülvizsgálatára, amennyiben a bevételek az előre meghatározott bázis értékektől érdemben, plusz-mínusz 5 százalékban eltérnének.

Az idei év I. negyedévben a menetdíj bevétel 9,4 százalékkal, a menetdíj-támogatás 7 százalékkal csökkent, így a nettó árbevétel 8,8 százalékkal alacsonyabb a tavalyi esztendő I. negyedévi bázis értéknél.

Emellett az autóbuszok javításigényességének költsége autóbuszonként elérheti akár a 10-15 millió forintot is évente. Ezért volt indokolt az összeg felülvizsgálata, amelyet önkormányzatunk elfogadott".

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kész az új pinnyédi híd! - videó, fotók

Bár már szinte teljesen kész Győr legújabb hídja, az autósok és a bringások várhatóan tél elején vehetik birtokba. Tovább olvasom