Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

Vasút vs. busz - A szaktárca a vonatozást támogatja

Annak ellenére, hogy az elmúlt években több tucat vasútvonalat zártak be, a minisztérium a vasúti személyszállítást helyezi előtérbe.

Ki érti ezt?

Országos szinten a vasúti személyszállítást helyezi előtérbe a közúti alternatívával szemben a személyszállítási közszolgáltatási menetrendek egységes egyeztetési eljárásáról megjelent miniszteri rendelet.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) hétfői közlése szerint a menetrendek előkészítése a jövőben a rendeletben foglalt alapelvek szerint történik.

A rendelet többek között azt tartalmazza, hogy a buszjáratoknak elsődleges szerepe az utasok vasútig, vagy onnan történő szállítása lehet.
A jogszabály rögzíti a Regionális Közlekedési Szakbizottságok (RKSZ) szervezetének és működésének alapvető szabályait is a vasúti és autóbuszos törvények tavaly decemberi módosítása alapján.

Az RKSZ jelenleg konzultatív, javaslattevő szerepben vehet részt a menetrendek előkészítésében. A teljes értékű regionális szint megvalósításához az alkotmány és több kapcsolódó alaptörvény - például az önkormányzati törvény - módosítására van szükség - közölte a szaktárca.
A hét statisztikai régióban működő Regionális Közlekedési Szakbizottságok javaslatot tehetnek az állami finanszírozási kereteken belül az adott régió helyközi menetrendjeire, a közlekedési infrastruktúra- és hálózatfejlesztésekre, a közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésére. Véleményezhetik az országos közszolgáltatási menetrendek régiót érintő elemeit.

Az RKSZ-ek részt vesznek a menetrendnek az egységes egyeztetési eljárás során az érintett kistérségekkel, a fejlesztési tanácsokkal, önkormányzatokkal, szakmai érdekképviseletekkel és egyéb társadalmi szervezetekkel történő egyeztetésében.

Az egységes egyeztetési eljárást a Regionális Közlekedésszervezési Iroda (KTI-RKI) koordinálja - írja közleményében a közlekedési tárca.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. kisem 2010. március 09. 22:32
    „Na, ezt is megértem, moderálták két soromat.
    Attól még a hivatkozott írás színvonala ugyanolyan maradt, mint amilyennek minősítettem. Az igaz, hogy a nevet is említettem, azt nem kellett volna.
    A "hejett" meg a "fojon" mégiscsak azt igazolja, hogy az ismeretszerzés elején járhat az elkövetőjük, s mint ilyennek, okosabb lett volna nem megnyilatkoznia.”
  • 29. pampapam 2010. március 09. 15:17
    „Katka és a jegyárak...

    Kicsit nyomoztam és a Győr-Bp. viszonylatban láttam hasonló jegyárat /50%/ amin egy kis vita folyt.
    Azonos távolságon belül nem lehetne különbség a díjjak között.
    Győr-Bp. busz:126,6 km. /a díjtáblázatban ez a Volánnál 120,1-140 km között van/
    vonat:131 km. /a díjtáblázatban 140 km/
    1080 Ft-os jegyár szerepel a Volánnál, de mellette ott a február 1.-től érvényes új tarifa is: 1240 Ft.
    Vasúton pedig láss csodát: 1240 Ft.
    Már csak az a kérdés Katka mikor utazott....”
  • 28. urbaniastapista 2010. március 09. 13:04
    „Porhintés az egész.
    Amíg nem lesz tarifaközösség, addig nem fog normálisan működni a rendszer. Hiába lesznek "ráhordó" buszjáratok, ha csak három külön jeggyel/bérlettel tudok utazni egy átlagos, de leggyakoribb, elővárosi úton (lakhely-legközelebbi vasút-munkahely).”
  • 27. ADAMOPELAG 2010. március 09. 11:53
    „Brahiból vonattal mentünk haverokkal nyaralni. Győr-Miskolc útvonalon. Sosem ültem még vonaton, nálunk ugyan is nincsen vasút. Na elmentünk, amilyen putri vasutikocsik voltak, a WC-ről nem is beszélve...akkor nyomban rájöttem mért történt gyilkosság az Orient Expresszen...:D
    Inkább áldozok rá többet megyek busszal vagy kocsival... de amíg ilyen marad a szinvonal kevesen fognak vonatozni!
    A batyus árusokról nem is beszélve....a szaguk, a kinézetük...olyan mintha nem is európaiak lennének...”
  • 26. kisem 2010. március 09. 11:01
    „<moderálva>
    Azt nem tudom, hogy többeknek mi igazolja a távolsági autóbusz nagyobb kényelmét a vonattal szemben? Legfeljebb az esetleges nagyobb tisztaság keltheti ezt az érzetet, meg az, ha valakinek pont az egyik érintett megállóhoz közel van az úticélja.
    Gyr-Budapest vagy Győr-Sopron viszonylatban biztos, hogy kényelmesebb és gyorsabb a vasúti közlekedés.
    Már rég ebbe az irányba kellett volna elmozdulni! Hajdan, az úgymond átkosban az autóbuszok ráhordták az utasokat a vasútra, illetve vissza. Ez csak abból a szempontból kényelmetlen, hogy át kell szállni, de hogy racionálisabb, mint a mostani párhuzamos viszonylatok, az biztos.”
  • 25. vanessa 2010. március 09. 10:53
    „majd ha vonatokon tisztaság lesz és nem kell félni a eröszakos batyusoktol akkor sok ember utazna,a vonaton,de majdnem drágább a vonatjegy mint a busz,de mégis kulturált utazássl jutok fel Pestre busszal”
  • 24. Primax 2010. március 09. 10:43
    „" A szaktárca a vonatozást támogatja "
    Támogathatja...
    A - végső - döntést nem ők, hanem az utazók hozzák meg.”
  • 23. Diák 2010. március 09. 08:45
    „A vonatot támogatja. Igen. A vasut felszámolásával. Teljesen hülyének néznek minket.”
  • 22. TBK 2010. március 09. 07:52
    „Igen, szinte minden naposak a vonat késések 15 perctől a 50-60-80 percig.”
  • 21. vanessa 2010. március 09. 07:39
    „szép jó reggelt!azért a buszon kulturáltabban utazom pestig mint a vonaton,volt olyan hogy 50 perc késést mondtak be a hangosbemondon,busznál nincs ilyen,”
  • 20. drakon44 2010. március 09. 06:22
    „Csetneky:
    jelenleg 1080 forint ért megyek busszal, és 1240 fortinrét utazok vonattal. igaz nem sok a különbség de azért a kicsi is valami
    Tehát sztem Katkának olcsóbb a busz, vagy 1080 az több mint 1240?”
  • 19. Goldmund 2010. március 08. 22:25
    „"A rendelet többek között azt tartalmazza, hogy a buszjáratoknak elsődleges szerepe az utasok vasútig, vagy onnan történő szállítása lehet."

    Föltalálták a spanyolviaszt 8 év kormányzás után!
    Ha ezt 2002 nyarán tették volna, talán nem is zárták volna be azt a sok vasútvonalat, mert LENNE RAJTUK ELÉG UTAS!
    Most már egy hónappal a választások előtt ne ötleteljenek, ne hozzanak folyton többszáz §-ból álló kormányrendeleteket, mintha dolgoznának. 8 évig mi a búbánatot műveltek???!!!

    Az a legszebb, hogy létrehoznak még két sóhivatalt: Reg. Közlek. Szakbizottság és Reg. Közlek.szerv. Iroda. Hogy legyen állása még néhány havernak, amíg őket is előzetesbe nem helyezik - mint ahogy az kormánypárti politikusokkal sűrűn megesik mostanában.”
  • 18. urbaniastapista 2010. március 08. 21:39
    „http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1987:irasba-foglalt-gyakorlat&catid=1:nagyvasut&Itemid=3”
  • 17. Csetneky 2010. március 08. 21:15
    „16. drakon 44

    Olvasd el mégegyszer az alábbi hozzászólásokat, majd ezután döntsd el, ki nem tud szöveget értelmezni.
    5. tornacipő
    7. Skip
    11. tornacipő
    Hogy segítsek, ők NEM azt írják, hogy olcsóbb a busz.”
  • 16. drakon44 2010. március 08. 20:05
    „katka-90 azt írta neki olcsóbb a busz, itt senki nem tud szöveget értelmezni?”
  • 15. t-a-ibi 2010. március 08. 19:20
    „Egyszerű a képlet, most a vasutat helyezik előtérbe,---mert készítik elő a buszközlekedés privatizációját!

    Egy kicsit le kell építeni, hogy olcsóbban jussanak hozzá a milliárdos bűnöző egyedek!
    Eddig fejlesztették, új buszokat vettek, most ezt le kell "ócsítani" !

    Remélem ezzel már elkéstek, a "mocskos-pénztőkés" faj élőlényei!”
  • 14. Csetneky 2010. március 08. 18:30
    „Értem én őket, két okból is. Egyrészt a Máv olyan, mint a Bkv, számolatlanul lehet belőle lopni a pénzt. Másrészt a vasutasok szoktak sztrájkolni, így legalább az utasok is "szórakoznak".
    Egyébként láttam Sopronban egy plakátot, miszerint 1500 Ft ellenében lehet Budapestre utazni busszal. Nem tudom, mi belőle az igazság, mivel ha ott van dolgom, én autóval megyek, de azt hiszem, ez olcsóbb, mint a vonat.”
  • 13. jéger 2010. március 08. 17:53
    „Ez ám a demokrácia. Nekem ne mondja meg egy "hozzá nemértő" úgymond szak politikus ,hogy én mivel utazzak!!! Persze kényelmesebb a vonat, mert alig vannak rajta utasok. Arra egyik "zseni " sem gondol, hogy a falvakból ahol nincs vasút, buszjáratokat kellene szervezni, oda-vissza és természetesen egyik megvárja a másikat!!! Talán ezt úgy kéne megszervezni mint a régi rendszerben volt (céljáratok). De ha belegondolok a mai rendszerbe, kiadhatnánk egy szak cégnek, hogy készítsen hatás tanulmányt pár forintért................”
  • 12. Mankapunka 2010. március 08. 16:58
    „Bárcsak én is találnék egy Nokiás-dobozt egyszer az utcán.
    Én szeretem a Nokiát,ilyen telfonom van. De lenne hozzá egy doboz is,na az fenomenális lenne.”
  • 11. tornacipő 2010. március 08. 16:56
    „katka-90 - názzd meg, hogy amikor jegyet veszel, hány km a vonat és hány km a busz
    nyilván azért olcsóbb az egyik mint a másik, mert kevesebb km-t utazol, de az árak a tarifák egységesek”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nőtt az internet-előfizetések száma tavaly

Az internet-előfizetések száma tavaly egy év alatt 472 ezerrel gyarapodott, és majdnem átlépte a… Tovább olvasom