Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Rogán autós törvénycsomagja becsukná a külföldi rendszámos kiskaput is

A gazdasági bizottság hamarosan törvényjavaslat-csomagot nyújt be a parlamentnek, amelyben a gépjármű-kereskedelem és -javítás problémáit orvosolják, erről már tárgyalt Matolcsy György gazdasági miniszterrel - mondta Rogán Antal, a gazdasági bizottság elnöke a bizottság közbeszerzési és vállalkozásszabályozási albizottságának ülésén hétfőn Budapesten.

A még a tavaszi ülésszakon elfogadható törvényben első helyen áll az, hogy az állandó magyarországi lakhellyel rendelkezők ne járhassanak külföldi rendszámú autóval.

A gépjármű szakma által kért adóváltozások viszont csak az őszi adótörvényekben mehetnek a parlament elé, így azok a jövő év első napjától léphetnek hatályba.

Az autó-kereskedők és -javítók helyzetét ismertetve Eppel János, a Porsche Hungária ügyvezetője rámutatott, hogy az új autók eladása két év alatt 70 százalékkal esett vissza a magyar piacon, s eközben az 1.200 kereskedőből több mint 300 csődbe ment, további 300-400 van még csődveszélyben. Összefoglalva azt kérte, hogy az állam a legális kereskedőknek és javítóknak adjon esélyt azokkal szemben, akik feketén végzik ezt a munkát.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke konkrét javaslatokat terjesztett elő. Indítványozta, hogy az állam vezesse be újra a segédmotoros kerékpárok regisztrálását, ezzel lenne biztosításuk, és a külföldön lopott járműveket nem lehetne eladni Magyarországon. A kilométer órák manipulálását büntesse a törvény. Az állandó magyarországi lakóhellyel rendelkezők ne járhassanak külföldi rendszámú kocsikkal, ennek kezelését Németország és Ausztria meg tudta oldani - tette hozzá az elnök.

Knezsik István javasolta még, hogy a regisztrációs adóval együtt a kocsi áfáját is kelljen megfizetni. Jelenleg bevett gyakorlat, hogy egy projekt cég behoz az országba mondjuk száz autót, az áfát bevallja utána, de mire fizetni kellene, már csődöt jelent. Ezt a 20 százalékos árelőnyt a legális kereskedők nem képesek behozni. Ha az állam marad a halasztott áfa-fizetésnél, akkor viszont a kocsi forgalomba helyezésekor kelljen letétbe helyezni annak az áfáját.

Lehessen levonni az áfa-körbe tartozó kocsik javításának az áfáját, illetve a kkv-kat segítené, ha a 4-5 személyt is szállítani tudó kis teherautók áfája is levonható lenne.

A mai fekete szféra fehérítését szorgalmazta az ülésen Seszták Miklós (KDNP) az albizottság elnöke is.

Rogán Antal a hamarosan benyújtandó törvénycsomag tartalmából kiemelte a külföldi rendszám problémáját, a kilométer óra manipulálását, és azt is, hogy a biztosítók csak számla ellenében fizessék ki a kárt.

A törvény elfogadása után a NAV - média támogatással - koncentrált ellenőrzési kampányba kezdene. Ezzel a feketén működő javítóműhelyeknek legalább a felét át lehetne vinni a legális, adózó szférába - mondta a gazdasági bizottság elnöke.

Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. Rinpócse 2011. június 30. 19:52
    „Én csak azt látom,Győrben mindig több szlovák rendszámú autó van,érdekes módon nem kisautók,Fiat,Suzuki,terepjárók,Audi,Bmw,ez olyan,mint a 16%-os adó,akinek sok van,az jár jól,kijátssza a regadót,szerencsétlen becsületesen dolgozó átlagmagyar fizeti helyettük is ,törleszt,próbál megélni,bámulja az autócsodákat,szomorú”
  • 52. elemér 2011. június 12. 12:48
    „Azért olvastam itt pár hozzászolást ami kivételes és vitatható. Profik más néven és más országbol használlnak utlevelet és jogsit. Aztán jogsit lehet hivatalbol is szerezni más néven. Nemkell hasraesni minden törvénynek.”
  • 51. zsukov 2011. június 11. 13:04
    „Jogos.”
  • 50. elemér 2011. június 11. 09:53
    „Gyakran az ügyvéd kell oda amit az embernek nehéz intézni. Eltudom képzelni ezt Mo.-n. Ügyvédeknek is kell munka.”
  • 49. elemér 2011. június 11. 09:36
    „Ilyen adóztatási problémák oda vezettek egyes államokban, hogy mindent a jogsihoz kötnek. Cimváltoztatást pedig 30 napon bellül bekell jelenteni. Az államok megosztják egymásközt a jogsi infot, pláne szomszéd államok. Ez már nemcsak auto adórol szól, hanem minden állami tartozásrol. Ha az ember valamit intézni akar, akkor elösször megnézik mivel tartozik és azt ott helyben bevasalják. Utána lehet csak szó minden másrol. Persze ezt is kilehet játszani név változtatással stb. csak az már rizikoval jár. Unioban még nem tartanak itt, de ezen az uton haladnak.”
  • 48. zrx_xzr 2011. június 02. 08:29
    „"Az állandó magyarországi lakóhellyel rendelkezők ne járhassanak külföldi rendszámú kocsikkal, ennek kezelését Németország és Ausztria meg tudta oldani" --> hat en evek ota nemet es magyar allando lakhellyel is rendelkezem, Nemetoban hasznalok magyar rendszamu kocsim es meg semmi bajuk nem volt vele, pedig tobbszor megallitottak a rendorok.. Magyarorszagon meg jarok nemet rendszamu kocsival.. de ha ez gond Rogannak, majd minden autom Nemetoban regisztralom”
  • 47. tkrs9980 2011. május 29. 11:57
    „De ellopták az oroszok a tankot!

    http://www.youtube.com/watch?v=IxM1yMExXc4”
  • 46. mig29 2011. május 26. 20:58
    „Vegyünk tankot arra nem kell rendszám!”
  • 45. vitez_laszlo 2011. május 26. 12:50
    „39. gab713
    asszongya: "akkor kötelezö az itteni rendszam" Hát most árnyékra ugortál LOL

    Egyébként meg használhasson mindenki DS -rendszámot. Csak akkor DS-ben taníttassa a gyerekét, és oda is járjon orvoshoz stb. Mert hát ezek mind-mind pénzbe kerülnek, és azok ugye meg az adóból lesznek.”
  • 44. Pikulics 2011. május 25. 13:04
    „Rogán miért nem adja bérbe a regadót illetékes kézbe, az olasz maffiának?”
  • 43. Jägermeister 2011. május 25. 07:51
    „Engem meg mindig az erdekelne, hogy ha en a ferjem autojaval jarok, ami külföldi rendszamu, akkor mi van? Nem vezethetem? Szerintem a Rogan nekem ne tiltsa meg, hogy a csalad autojat vezethessem. En sem tiltom meg a felesegenek, hogy beüljön az ö autojaba. Ez megint egy olyan törveny lesz, ami nem csak a csalok ellen iranyul, hanem sok "vegyes hazassag" is erintve lesz! Szerintem mi ezt mar megszoktuk! Nem ez az egyetlen joghezag!”
  • 42. morz 2011. május 24. 10:47
    „Nem tiltani kéne mindent. Aki teheti csak boldogulni próbál. (Ha már a kiskapuk keresését látja saját politikai elitjében is példaként).
    Versenyképesnek kellene lenni. Olyan adórendszert kidolgozni, hogy mások jöjjenek ide adózni, ne innen el.
    Ez a versenyről szól. Ha nem vagyunk versenyképesek, ne csodálkozzunk ha minden épeszű oda megy ahol boldogulni tud.”
  • 41. morz 2011. május 24. 10:43
    „Rogánt kéne becsukni.”
  • 40. Dwatson 2011. május 23. 22:05
    „A következő az lesz hogy élelmiszerért sem mehetünk külföldre,ne ott fizessünk ÁFÁ-t,ne menjünk nyaralni se,csak 3 évente!”
  • 39. gab713 2011. május 23. 15:14
    „En nem azert jarok nemet rendszamu autoval, mert mahinalni akarok valamivel... hanem azert, mert ha itt Nemetorszagban van bejelentett lakcimem es huzamosabb ideig itt lakom, akkor kötelezö az itteni rendszam! Csak Antalka kedveert meg nem fogok fenntartani hazautazasaim alkamabol egy magyar rendszamu autot... Aki csak teheti: EL AZ ORSZAGBOL!!!!”
  • 38. iq 2011. május 22. 15:57
    „REMÉLEM ÚGY LESZ SZLOVÁKOK INGYEN FURIKÁZNAK AZ UTAKON§§§”
  • 37. zakarias3 2011. május 21. 22:00
    „Rogán is tűnjön el a jó édesanyjába!”
  • 36. isti-58 2011. május 21. 10:41
    „Én azt tudom hogy ezek a dolgok csak arrol szolnak hogy minél több pénzt lehuzzon az állambácsi.
    4 éve kint élek kb a 10.autom van de a névre irás semmibe nem kerül,és az autok is sokkal olcsobbak.
    a formanyotatványt postán el kell küldeni az elado.vevö aláirásával két hét mulva a nevedre átirva jön a forgalmi.
    nincs eredetvizsgálat dij,átirás dij,uj forgalmi dij ,köpcenti dij,stb.az én mostani autom egy 6 éves,530-as bmw
    nemtudom otthol mennyibe került volna az átirás?
    Szoval otthol semmi másrol nem szol csak az emberek minél nagyobb lehuzásárol.”
  • 35. Phobos 2011. május 19. 12:50
    „A nagy áprilisi forradalom, illetve a második Orbán-kormány hivatalba lépése óta eltelt egy év. Ezen írás szerzője a legkevésbé sem akar most arra vállalkozni, hogy részletes elemzésbe bocsátkozzon a Fidesz-KDNP kétharmados koalíció eddigi tevékenységét illetően, csupán néhány meg- és továbbgondolandó szempontra szeretné a kedves olvasók figyelmét felhívni.
    Úgy vélem, a választásokat megelőző össztársadalmi optimizmus és eufória mára teljes mértékben szertefoszlott, a várva várt katarzis élményben - Gyurcsányék nyolc esztendei ámokfutását követően - a jelen pillanatig nem részesült a magyar társadalom. Sőt, újabb és újabb sokkoló hatású bejelentéseket, híreket hallunk leépítésekről, iskolabezárásokról, luxuskocsi-beszerzésekről, multinacionális cégek privilegizálásáról, a gyarmatosítás újabb stációiról, nem is szólva a bürokrácia tovább burjánzásáról. (Hol van már az a kegyelmi pillanat, amikor a jelenlegi miniszterelnök azt ígérte, hogy adóbevallásunk egy söröspohár-alátét terjedelmű lesz!)
    A jelenlegi politikai vezetés egymást követően hozza a közérzet- és hangulatrontó intézkedéseket, megfeledkezve a legfontosabbról: egy testileg-lelkileg beteg, depressziós, a végkimerülésig agyongyötört és frusztrált, elkínzott és dühös emberekből álló országban semmiféle normális, célorientált jövőépítés nem lehetséges. Úgy tűnik, a Fidesz-KDNP vezérkar végleg leírta hazánk hátrányos helyzetű régióit és térségeit. E helyeken - Szabolcs-Szatmár-Beregben, Borsod-Abaúj-Zemplénben, Nógrád, Heves és Hajdú-Bihar megyék legtöbb részében - semmiféle gazdasági élénkülés nem tapasztalható, sőt, újabb leépítések történnek, s növekszik a munkanélküliség, miközben az emberek többsége úszik a visszafizethetetlen adósságtengerben, a bűnözés pedig életük napi részévé lett, akár tettesként, akár - túlnyomórészt - áldozatként szembesülnek is vele. (Emlékeztetőül: ,,két hét alatt rend lesz".)
    Ameddig az a neoliberális gazdasági koncepció érvényesül a kormányzat politikájában, miszerint a külföldi tőke számára úgy kell vonzóvá tenni az itthoni befektetési-termelési és piaci feltételeket, hogy gyakorlatilag kivonjuk őket a közterhek viselése alól, sőt, mindenféle koncessziókat és állami támogatásokat juttatunk nekik, valamint arra ösztönözzük őket, hogy összeszerelő üzemeket létesítsenek magyar földön, nos, addig ne legyenek illúzióink. Az összeszerelő üzem a gyarmati létforma szimbolikus megjelenítése vagy egyfajta attribútuma. A bennszülött rabszolga fillérekért munkát végez a külföldi tőkésnek, aki az extraprofitot kiviszi az országból. Az elmúlt két évtized gyászos gazdasági, pénzügyi, szociális, egészségügyi tapasztalatai megmutatták, hová jutottunk ezen a történelmi halálúton.
    Magyarország - geopolitikai fekvése, adottságai, természetföldrajza és történelme okán - alapvetően két tényezőre építheti fennmaradását, gyarapodását és egy boldogabb jövő reményének a lehetőségét: természeti kincseire, főként a mezőgazdaságra és az erre települő feldolgozóiparra, valamint a hozzájuk kapcsolódó idegenforgalomra, másfelől pedig gazdag kulturális örökségünkre, illetve szellemi tőkénkre, erőforrásainkra számíthatunk. Ez utóbbi megteremtésének elengedhetetlen feltétele - Széchenyi szavaival - a ,,kiművelt emberfők sokasága". Nemzetközi példák is mutatják, hogy azok az országok voltak - globális kitekintésben nézve is - sikeresek, amelyeknek az elitjei felismerték ezt a törvényszerűséget: a 19. század utolsó harmadában - a Meidzsi-reformoknak köszönhetően - Japán, a 20. században pedig - a teljesség igénye nélkül, csupán néhány szimbolikus példát említve - Malajzia, Dél-Korea, Szingapúr és társaik. Magyarán: szellemi kapacitás híján nincs jövő, nincs produktív és értelmes nemzetépítés, ellenben egy elbutított, illetve szellemi éjsötétségre ítéltetett rabszolga populációval csak egy gyarmat működtethető ideig-óráig valamiképpen.
    A mostani budapesti kormány vakon folytatja az IMF, a Világbank, illetve a globális finánctőke által előírt és ráparancsolt neoliberális nemzetpusztítást: az utóbbi időben épp az iskolák kerültek Orbánék kormányzati tűzfegyverének célkeresztjébe. Budapesten, Debrecenben, Kazincbarcikán, Sátoraljaújhelyen és Nyíregyházán - ismételten figyeljünk: nagyrészt a legelmaradottabb kistérségek regionális központjairól van szó - egymás után postázzák ki a selyemzsinórt a halálra ítélt oktatási intézményeknek. Holott a választások előtti kampányszövegeikben - a szocialistákat teljes joggal elátkozva - ennek éppen az ellenkezőjét ígérték a Fidesz háza táján. No de Bismarck óta tudjuk, hogy ,,az emberek vadászat után, udvarlás közben és választások előtt szoktak egymásnak a legnagyobbakat hazudni". Fideszes politikusok országos és helyi szinten ugyanazokat a halálosan unalmas közhelyeket szajkózzák most, mint nemrégiben - a tegnapi napon Bornemissza Gergely és Dobó István városában ismételten leköpött - Gyurcsány és társai. A korábbi, ésszerűtlen gazdálkodást, a demográfiai mutatók alakulását, a gyermeklétszám csökkenését emlegetik. Ezek kétségkívül létező, valós problémák. Másfelől nézve azonban itt áll a történelmi lehetőség a magát konzervatív és keresztény értékek letéteményeseként meghatározó adminisztráció számára a minőségi és ,,versenyképes" oktatási-nevelési rendszer megteremtésére. Világosan és egyértelműen. Két évtizedig gyakorló tanárként e sorok írója is a pedagógus szakmában lévén, bízvást kijelentheti: 30-35 fős osztályokban érdemi, pedagógiai munka nem végezhető, a tanár - különösen a kevesebb óraszámú tantárgyak esetében - a növendékeket meg sem ismeri alaposan, fogalma nincsen azok gondjairól, problémáiról, magyarán az efféle rendszer nem más, mint egy logisztikai nagyüzem, benne a tanár - Németh László szavait kölcsönözve - ,,tanterv-lebonyolító automata", a végzős diák pedig a rendszerből kibocsátott output végtermék. Ellenben kis létszámú, 18-20 fős, családias légkörű osztályokban a pedagógus végre értelmes munkát folytathatna, ahol igazi közösségi összetartozás is kialakulhatna a diákok és a tanárok között.
    Úgy tűnik azonban, hogy a fideszes agytröszt is csak fiskális módon, a pillanatnyi anyagi haszonszerzés perspektívájában tud csak tervezni és gondolkodni, s arra már képtelen, hogy felmérje, milyen iszonyatos károkat és nemzetpusztítást okoz iskolák bezárásával, a tanári munka és a nevelés - amelynek csak része az oktatás - ellehetetlenítésével, a pedagógusoknak juttatott, megalázó éhbérrel. Vagy mindezt nagyon is felméri és tervszerűen cselekszi. Ebben az esetben még rosszabb a helyzetünk.”
  • 34. mokuslekvar 2011. május 17. 16:34
    „na kiszámoltam gyorsan, itthon egy Bmw m3-ast (343LE) középáron 150-170ezer FT évente,25évesen, de van 500ezerért is és van 70ezerért.Na de nem is ez volt a hozzászólásom lényege, de azért köszönöm az okítást, így már meg is éri venni egyet:D”
53 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

100 millió dollárt költ a MOL Kurdisztánban

A Mol Nyrt. az idén 100 millió dollárt költ a kurdisztáni régióban az Akri-Bijeel, illetve a Shaikan… Tovább olvasom