Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Matolcsy szerint ezek az újjászületés pillanatai

Matolcsy György szerint Európa legegyszerűbb és legjobb új adórendszerét vezeti be a magyar kormány, ezzel is segítve új munkahelyek létrehozását.
Magyarország újjászületésének jelképe ez a pillanat, mert a világ egyik legmagasabb műszaki színvonalát és minőségét képviselő Daimler-Benz itt építi fel új gyárát - mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter csütörtökön Kecskeméten, a Mercedes gyárban tartott bokrétaünnepen.

A világ egyik legmagasabb műszaki színvonalát jelentő Mercedes személygépkocsik gyártásához a magyar kormány ezután is minden támogatást megad - mondta a miniszter az egyik feldíszített üzemben rendezett ünnepségen.

Az országnak termelő munkahelyre van szükség, s számunkra a Mercedes-Benz beruházása ezt adja - fogalmazott a miniszter.
Matolcsy György szerint Európa legegyszerűbb és legjobb új adórendszerét vezeti be a magyar kormány, ezzel is segítve új munkahelyek létrehozását.

Wolfgang Bernhard, a Daimler AG személygépkocsi és kishaszongépjármű üzletágának termelési és beszerzési ügyekért felelős igazgatósági tagja beszédében hangsúlyozta: a Mercedes-Benz vezetése nagyon racionális döntést hozott, amikor Kecskemét mellett döntött.

Az Mercedes egyik vezetőjeként kiemelte: a gyár is olyan magas minőségi követelmények szerint épül, mint amit elvárnak a vevők a Mercedes autóktól.

A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában a bokrétaünnepet azért rendezték, mert a 2009. október 16-án történt alapkőletétel után egy éven belül elkészült minden épület. Szeptemberben megkezdték a gyártósorok és egyéb berendezések telepítését, amit a tervek szerint 2011 májusig befejeznek. A gyárban a próbaüzem után 2012 elején indul a termelés.

A 800 millió eurós beruházással épülő gyár a Daimler-Benz első kelet-európai üzeme lesz, egyben Magyarország történetének egyik legjelentősebb zöldmezős beruházása. A gyárban 2.500 alkalmazott dolgozik majd, illetve a beszállítói körben további munkahelyeket teremt.

A gyárban a következő generációs kompakt gépjárművek, az A- és B-osztályú gépkocsik utódmodelljeinek gyártása folyik majd. A gyár a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állít elő majd személyautókat.

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. gjozsi88 2010. október 25. 11:05
    „szocdem!
    Hát a mi holland anyavállalatunknál nem egészen azok a gépek vannak, mint nálunk...!
    Ahogy a KKV beszállitó hálozatnak is a termelésből kell fedeznie a beruházás ,fejlesztés költségét ahhoz, hogy maradhasson beszállitó...ezek a lehetőségek nem azonosak, mint a multié!
    Egyébbként Te a KKV szektort nagyon alulbecsülőd a gazdasági szerepvállalásában!
    Csak halkan jegyzem meg a Viktor mondta az OPEL esetén, hogy két ezer munkahelyet hoz közvetlenül és ennek többszörösét a beszállitóknak adott munnkával!
    Hát ennyit az arányokról!

    "Az audi szerinted ad ki KKV-nak kézi megmunkálásra lézergépes munkát??? "

    de az audiba nem lézeres munka van csak!
    A kábelkötegek és egyébb apró tartozékok...stb!

    "Beteg vagy? Amit megtermelünk azt valóban jelentős részben - mélyen áron alul - exportáljuk a német piacra."
    miért nem kérünk érte többet?
    Talán mert többért nem vennék meg! Ugyanis akkora a munkanélküliség munkaerő kapacitás, hogy van választási lehetősége! Ezért a pénzért mások is szívesen termelnének,...!mondjuk a románok, bolgárok...stb!

    ", hogy miért nem termelünk a saját piacanikra??? "

    Mert 10 millióan nem vagyunk képesek elfogyasztani a 27 000 milliárdos nemzeti összterméket az ebből megtermelt munkabér költségből!
    Ugyanis ennek több, mint felét viszi az állam adó, járulék formájában, másrészt vannak előállitási önköltségek is...!”
  • 36. szocdem 2010. október 25. 10:50
    „Józsi ne erőlködj má!
    Itthon azzal a géppel dolgozok mint amivel kint dolgoztam.. A csepel esztergák - meg a gyáraik - eltüntek! minden egységes a termelési háttérben.

    Az audi szerinted ad ki KKV-nak kézi megmunkálásra lézergépes munkát??? NEM! Akkor miről hadoválsz itt??

    A termelésünk a német piactól függ?
    Beteg vagy? Amit megtermelünk azt valóban jelentős részben - mélyen áron alul - exportáljuk a német piacra.
    Arról zablatyolj valamit, hogy miért nem termelünk a saját piacanikra??? Mert a kormányzatba fekető uzsorásoknak ez a zérdeke. A szocik is ebből éltek 8 évig - nem aszktudásból, amit itt vetitesz! AEz a duma a szemétdombra való, se gazdaságot, se országot nem lehet vele építeni.”
  • 35. gjozsi88 2010. október 25. 09:46
    „szocdem!

    Azzal az egyszerű tétellel nem számolsz, hogy nem a magyar KKV szektor, mely jelentősebb, mint a multi (amely egyébbként több munkabért fizet, mint a KKV) nem a te"G" gépeddel dolgozik!
    Ezért kisebb az egy főre jutó GDP-nk is!
    Továbbá, az anyaországi multi és nálunk lévő ugyanolyan felszereltségű multi összehasonlitásánál nemes egyszerüséggel nem számolsz egy szállitási költséggel, ugyanis az terméket export piacon helyezi el!
    Azaz a német anyavállalatnak a német piaci megjelenéshez kisebb költsége van, mint a tőlünk német piacra vitt árunak!
    A termelésünk jelentős része a németektől függ!
    Ráadásul nem számoltál azzal a költséggel, hogy nálunk az állam a pazarló ellátásai miatt nagyobb %-ot von le, mint a német!”
  • 34. pancser 2010. október 25. 00:13
    „33-hoz! A bérek kiegyenlítődése ma is megy. A feltétel, hogy magas munkaerőkereslet legyen, ezért kell minden alkalmat megragadni. Soha nem lehet azt mondani, hogy elég, mert ugyebár még ez is előfordul. Például azok akik azt mondják nem kell több üzlet Győrben mert van elég, elég idióták. Gyárra még nem mondták, illetve mondták de le lettek nyomva, lásd a lőtér ügye!”
  • 33. szocdem 2010. október 24. 20:27
    „31. pancser 2010.10.24. 19:23

    "A Merci, Audi magas színvonalat, munkakultúrát és előbb utóbb magasabb béreket hoz az országba!"

    ebből csak annyi az igazság, hogy technológia települ ide. Nem hoz semit oda ahol magasan képzett szakembereket lehet találni bőséggel, és a bérek sem magasak, amiket fizetnek!

    De ezzel a mesével hülyitik az embereket már 20 éve - még jó hogy sokan el is hiszik.

    A merci azért nem megy kínába, mert tavaly(!!) csak 20 %-al volt alacsonybab az ottani átlagbérr mint itt, ráadásul ott az állam kőkemény értélkrendű gazdaságmodellt hajt végre (ausztromarxista).
    Abban az a lényeg, hogy a gazdaságot a fogyasztás (a fogyasztást meg a munkabér) generálja, és az állam roppantul vigyáz arra, hogy a bérek belföldi vásárlóértéke 6-8X akkora legyen mint pl. a magyar vagy a szlovák..”
  • 32. szocdem 2010. október 24. 20:23
    „29. gjozsi88 2010.10.24. 15:58
    szocdem!
    Hiába egyformák a költségek, ha ugyanakkora költséggel az éghajlati viszonyok miatt egyszerüen több terem!

    Józsikám, erre vártam. (A többi szöveged hablaty)

    No de maradjunk akkor a fizikai résznél..:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Lássunk egzakt dolgoktól függő termelési modellt, ahol nem süt be a nap, és nem esik be az eső:))))))))))))))
    Egy "X" tőkés európában a saját márkaneve alatt egy "A" terméket egy "G" márkájú géppel állít elő 80 euro / db áron, amit a világpiacon értékest, végül 100 euro/ darab áron lehet hozzá jutni a végfelhasználónak.

    Ugyan ez a tőkés a magyar leányvállalátánál a saját márkaneve alatt az "A" terméket ugyan azzal a "G" márkájú géppel állítja elő, 80 euro/darab áron, amit a világpiacon ad el, és a kiskereskedelemben 100 euro/db áron kaja meg a végfelhasználó.

    KIVÉVE Magyarországot, ahol ez legalább 110-be kerül! Annak ellenére is, hogy a magyar leányválallatnál a bérek csak 20%-ba kerülnek mint az anyacégnél ugyan abban a folyamatban!
    Józsdikám akár krumpli akár autó, akár vattacukor - a kapzsiság és a butaság irányítja a termelést ebbe nazországban - a hozzád hasonló teljesen tudatlan emberek korteskedése mellett, és ezek tapsviharától övezve...

    Józsi mostmát szénné égetted magad - nem kellene a komcsi maszlagot eldobni a kis késazletedből??, elég kevés és siralmas az amita valós gazdaságról, annak működéséről tudsz - tudtok, azért jutottunk ide..”
  • 31. pancser 2010. október 24. 19:23
    „Jobb ha a mg-i témát elkerülitek, ott semmi nem az mint amilyennek látszik a nyílt és a burkolt támogatások miatt, nem beszélve arról, hogy a német piacnak vannak a legolcsóbb beszerzési forrásai mind az öt föüldrészen. Hoffher traktor a gyűjtőknél és a múzeumokban található nem a földeken. A sablonok sem jók, hogy mennyi föld elég! Egyelőre 300 ha-ból urasan meg lehet élni, ha kellő mennyiségű forgótőkéd van és jók piaci kapcsolataid. 30 ha is bőven ellát pénzzel ha karfolt, paradicsomot, és általában zöldségféléket termelsz rajta, persze magasszíntű szakmai hozzáértés kelletik annál több minél intenzívebben gazdálkodsz.
    De nem a mg. húzza ki a sz.rból a Hazát, hanem az ipari befektetések. A Merci, Audi magas színvonalat, munkakultúrát és előbb utóbb magasabb béreket hoz az országba!”
  • 30. gjozsi88 2010. október 24. 17:03
    „Egyébbként a németeknél elöbb volt merci traktor, mint nálunk...!
    Arról nem beszélve, hogy a kinti gazdák szövetkeznek, mert rájöttek, hogy 1000 ha alatt nem hatékony termelni, mig mi küzdünk 100 200 ha-kal, de nagyon sok magyar gazdának nincs több, mint 30-50 ha-ja!
    Látod alapvető tévedéseid vannak és húen bizonyítod, hogy burgenlandi gazdákat hiszed a nyugatnak...!”
  • 29. gjozsi88 2010. október 24. 15:58
    „szocdem!
    Hiába egyformák a költségek, ha ugyanakkora költséggel az éghajlati viszonyok miatt egyszerüen több terem!
    A mercedes traktor költségébe az amortizáció csak rész költség, ugyanis több éven keresztül számolod, arról nem beszélve, hogy könyvi értéke már rég nincs, miközben forgalmi értéke még van és termelni képes!
    Arról nem beszélve, hogy a merci traktor évtizedekig fele fogyasztásból múveli a földet, mig a jó öreg hoffer egy évben 6 hónapig nem működik, mert csak egyedi alkatrészt lehet gyártatni hozzá, drágán és a fenntartási költsége is jóval több, mint mercinek!
    Ebből következik, hogy a merci traktor képes ellátni akár 1000 ha- is ezzel megosztva a költségeit, amivel egyes termékek költsége csökken, addig a jó öreg hoffer 30-40 ha-al nem boldogul!

    De egyébbként te egy közgazdasági zseni vagy...! Csak képtelen vagy több tételt összefüggésekben látni, ezért vannak az összeesküvés elméleteid!”
  • 28. szocdem 2010. október 24. 14:10
    „24. load 2010.10

    Akkor fuss Te is!

    Én bizti hogy honosíttatom európában a családomnak azt a részét akik egyértelmüen német leszármazottak - legaláb nekik legyen hova menekülni ha beüt a butaság és ostobaság uralmának véga. Az nagyon fog fájni az itthon maradóknak...”
  • 27. szocdem 2010. október 24. 14:06
    „Józsikám!

    hiába okosolyz - ráadásul csak mélyited azt a képet ami aszövege feladatok megoldásában való matekelmaradásodról szól..

    De láss valamit ami a "krumpli" példa...

    föld ára - egakl itt egal ott "létező" forrás..
    Vetőmag ára: Itt is ugyan az a multi árulja ott is ugyan az a multi árulja, tehát Forint paritáson uygan az.
    Vegyszer ára: Itt is ugyan az a multi árulja ott is ugyan az a multi árulja, tehát Forint paritáson uygan az.
    energia ára: ott olcsóbb valamivel
    Gépek amortizációja: itt Merci tratktor légkondival, ott öreg hoffer traktor köv.képp a költség itt jelentősen alacsonyabb
    Munkaerő értéke. Ott minimum 7,5 euro + közterhek/ stunde (óra), itt napi 2000 Ft(/12 óra) esetleg plusz napi egy liter bor valami szalmából.

    A végtermék (krumpli) ára ott lényegesen alacsonyabb mint itt (azért szoktam ott venn) a magasabb bérek ellenére is, a kereskedelemben uralkodó magasabb bérek ellenére is. Tudod miért? Mert a kapzsi hülyék nem tudják mellé azt az ostoba, és tudomyánytalan, analfabéták megtévesztésére való ideológiát eladni amit itt Te szajkózol... Lehet hogy télleg nem fizetnek érte, de akkor egyzserüen csak nem értesz valamit, vagy magad is egy szerencsétlen átvert kisember vagy..:)))”
  • 26. janika 2010. október 24. 12:35
    „No és kedves" gjozsi" hányan nyomják az ajtót belűről? Mert az MSZMP idején csak húszan, ma már legalább negyvenen, vagy tévednék? Oda csak a maffia és talpnyalók serege képes bejutni. Láttál köztűk becsületes embert is, úgy véletlenül?”
  • 25. hehe08 2010. október 23. 22:12
    „ez a pasi beivott?????
    legegyszerűbb?????? hahahahahahhaaaaaaaaaaaaaáááááááááÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
    pofátlan szar alakok mindkét oldalon!!!!”
  • 24. load 2010. október 23. 21:42
    „14. szocdem
    Ennél a hozzászólásodnál jutott eszembe Kovács Kati evergreen slágere:
    "Most kéne abbahagyni,
    Elfutni, elrohanni,
    Érzem, hogy holnap már többé nem lehet."”
  • 23. gjozsi88 2010. október 23. 11:09
    „még annyit:

    "Milliárd euros szakmai befektetőről írtam!"

    Mondj ilyet Magyarországról, aki ennek a szempontnak megfelel és csak kávét adnak Ausztriában!

    Az 1 milliárd eurós szakmai befektető minimum 270 milliárd forinttal rendelkezik,miközben az államnak van 20 milliárdja a Mercinek...!
    Hát az arányok, ráadásul a Merci nem 1 milliárd eurót fektet be...!”
  • 22. gjozsi88 2010. október 23. 08:53
    „szocdem!
    Ahogy a "krumpli" témánál sem tudtad megvédeni a véleményed, most is tovább szajkózod a hülyeséged!
    Ez tényleg matematika!
    Nem válaszolsz arra a kérdésre, hogy ha a konkurens külföldi cég összeadja az egy általa gyártott termék költségét, azaz a 100 ft os ár úgy alakul ki, hogy 40 % nyi összeg az adótartam, 10% nyi az alapanyag, mivel energia hatékonyabb géppel dolgozik, azaz az energia költsége 20% nyi, akkor bérköltsége marad 30% nyi!
    Nálunk , ha Te logikádat követjük és "tisztességes " munkáltatók vagyunk, akkor az államnak be kell fizetnünk a 50% nyi adóterhet, (ezt csak akkor lehet csökkenteni, ha az állam a költségvetés kiadási oldalát is csökkenti, azaz megszorít) az alapanyag itt is 10% nyi, az energia költsége viszont (ugyanis hiába ugyanannyi az energia ára, a mi termékünkhöz többet használunk fel belőle, mert elavult a technika, fejlesztéshez meg pénz kell...) 30% nyi! (a valóságban ez még több is lehet)
    Azaz a mi termékünk elöállitási ára csak 10% nyi értéket bír ahhoz, hogy 100 ft legyen, ugyanis ha mi is rátesszük a kinnti 30%,nyit, akkor a mi termékünk az Ő 100 ft -os termékével szemben 120 ft osként kerül a polcra és a vásárló a 100 ft os külföldit fogja megvenni!
    Ahhoz, hogy több bért tudjunk fizetni a mi termékünk előállitásánál az állami költségeket, az adókat kell csökkenteni, ehhez az államnak kell megszorítani a kiadásait, amit hallani sem akartok , sőt növelnétek!
    Vagy az energia költséget kell csökkenteni, ami pénzbe kerül és ennek a fedezetéről semmit nem mondassz!
    Hát ennyit a tudományos elméleteidről, melyet a hivatkozott matematika semmisít meg!”
  • 21. egysoproni_ 2010. október 22. 23:58
    „http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101022-matolcsy-nem-cafolta-a-10-szazalekos-letszamleepitest.html”
  • 20. szocdem 2010. október 22. 21:44
    „18. hozzászólás gjozsi88 2010.10.22. 18:27

    ezzel egyet kell értenem. lásd MSZP vagy Fidesz vezérkar - különösen ez a Matolcsy”
  • 19. szocdem 2010. október 22. 21:43
    „Józsi!

    Milliárd euros szakmai befektetőről írtam! Tudod az az a ketegoria ami annyit fizet a munkabérért ami az adott területen elő van írva - ha a termékeit el akarja adni. (Abból profitál)
    Ez a különbség a magyar bugri meg az europeaner gondolkodás között - de ezt a komplett Giddensi - Baliri maszop sem értette meg. Inkább félrevezette a tagságát, és zsebpénzeket adott a betelepülő cégeknek, hogy a "sikeressége" látszatát keltse. Ez a tény ,amit meg köritesz mellé az egy közgaz baromság, politikai hablaty.

    Ideje volna, ha leszállnál a realitások, a matematika, meg a rendszerek talajára... ott érvénytelen ez a sok marhaság amit a szemináriumon hallottál a vezető elvtársaktól!”
  • 18. gjozsi88 2010. október 22. 18:27
    „janika!
    Ma ,mint a példák hosszú sora igazolja, mindenki lehet politikus a tudás nem feltétel....!
    Bátran belevághatsz!”
37 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jön a GYSEV vonattender

A GYSEV Zrt. napokon belül kiírja négy villamos motorvonat beszerzési pályázatát - írta pénteki… Tovább olvasom