Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

A magyar autók 2,5 százalékát érinti a vagyonadó

Kb. hárommillió autó fut a magyar utakon, megközelítőleg 75 ezret érint a vagyonadó.

A magyarországi személyautópark 2,5 százalékát érintheti a pénzügyi tárca szerint a vagyonadó, amelynek kiszámításához a gépjárműadóról szóló törvényt is föl kell lapozni - írja a keddi Népszabadság. Tekintve, hogy hárommillió autó fut a magyar utakon, megközelítőleg 75 ezer forgalomba helyezett gépkocsi tulajdonosára vonatkozik a jogszabály, amennyiben a Pénzügyminisztérium helyesen becsülte meg az érintettek arányát - ismerteti a napilap.

A cikk hangsúlyozza, hogy nemcsak a nálunk forgalomba helyezett gépkocsik tartoznak az adó hatálya alá, hanem a külföldi rendszámmal rendelkezők is, mindez már az APEH tájékoztatójából válik egyértelművé. Az adatok szerint 2005 óta 22,8 ezer, 170 lóerősnél (e teljesítménytől, illetve az ennek megfelelő 125 kilowatt-tól kell fizetni az adót) nagyobb teljesítményű új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 2007-ben a legtöbbet, szám szerint 5552-t.

Az adó kiszámításához nem elég a vagyonadótörvény, a gépjárműadóról szóló 1991-es törvényt is fel kell lapozni hozzá. A számítás alapját ugyanis az utóbbi jogszabályban közölt értékek adják, s ezeket kell felszorozni a vagyonadóról szóló törvényben foglaltak alapján.

Vagyis: a 125 kilowatt teljesítményt elérő, de a 175 kilowattot meg nem haladó gépjármű után a gépjárműadó-törvény szerinti adóösszeg kétszeresét, a 175 és 199 kilowatt közöttiek után a 2,5-szeresét, míg a legalább 200 kilowatt teljesítményt elérő gépjárművek tulajdonosának a háromszorosát kell "különadóként" megfizetni.

Ezzel még nincs vége a műveletnek, mert arra is figyelni kell, mennyi az autó életkora: akár két és félszeres eltérés is lehet két, ugyanolyan teljesítményű, de eltérő életkorú személygépjármű adóterhe között - ismerteti a Népszabadság.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Sikloernyos 2010. február 03. 11:31
    „hat eddig nem nagyon volt baj a kuplunggal, aztan elotte 1 nappal elkezdett furcsan rangatva kiengedni, mikor leleptem rola, aztan nem emelt ki (talan kuplung bowden? de megsem mert...) egyszer csak szetesett az M1es kozepen.... egyebkent csak 75 lovas, kicsit gyengecske, de megy.
    Makacs: elobb-utobb csak szerb, roman, meg szlovak rendszamu kocsik fognak rohangaszni az utakon.”
  • 35. Mankapunka 2010. február 03. 02:03
    „siklo

    F astra,a 82 lovas TD-d van?????
    De nagyon jól tudod,hogy a szerelő is azt mondja,akkor kell hozzányúlni a kuplunghoz,mikor már teljesen "elszakad"”
  • 34. makacs 2010. február 03. 01:19
    „Ezek után a használt izmos verdáknak még jobban esik a ára. Lehet jobban, mint amennyi adót kell fizetni utánuk.
    Aki ilyent vesz újonnan azt nem sajnálom, akinek meg most egy ilyen régi kocsija van az sajna megjárta. Főleg,ha túl akar rajta adni! Az igazság meg odaát van.....”
  • 33. Sikloernyos 2010. február 02. 23:31
    „Egyebkent a vagyonadoval en is csak addig ertek egyet, amig le lehet irni a SZJAbol, igy tenyleg csak az osszelopott penzeket szerzi vissza az allam.”
  • 32. Sikloernyos 2010. február 02. 23:29
    „Nekem is opelem van japan belsovel, isuzu motorral, meg adagoloval, meg mindenfelevel. telen 6,5 nyaron 5,5 literben all meg, kombi.
    jol meg is szivtam vele, mert a palya kozepen hazafele szejjelszakadt a kuplung, es az is japan....:S”
  • 31. hehe08 2010. február 02. 21:39
    „mondjuk ha már vagyonadónak hívják akkor szólhatna az értékről.......
    persze autó esetén nehezebb meghatározni, de azért a prémium márkák jó sokáig tartják az értéküket (miután vesztettek 2-3 millió forintot az első évben)......
    szóval ha már adóztatják akkor inkább márkához és típushoz kössék, mint teljesítményhez.......
    vagy valami ilyesmi.......”
  • 30. Agent 2010. február 02. 19:13
    „28 automata váltóval lenyom mindent.”
  • 29. Mankapunka 2010. február 02. 17:54
    „lobbo ismerni kell az autót,és akkor tudod,hol a határ.”
  • 28. Lobbo71 2010. február 02. 16:51
    „adamvok, semmi baj a vagyonadóval, ha leírható a jövedelemadóból. Olyankor tényleg csak azok fizetnek, akik nem adóznak a jövedelmük után.

    Mankapunka, hiába ad le egetrengető nyomatékot, ha azt csak egy szűk tartományban használhatod.”
  • 27. adamvok 2010. február 02. 16:34
    „"vagyonadó" - eleve rohej... miert kell a vagyont megadoztatni, ha az egyszer adozott jovedelembol jott letre? Valoszinuleg azert, mert mindenki feltetelezi, hogy Magyarorszagon vagyont, csak csalva-lopva lehet letrehozni, igy, ha mar egyszer ott nem adoztak, akkor majd most jol megszivjak. Gyokereiben ....... a koncepcio... ágyúval verébre!”
  • 26. Mankapunka 2010. február 02. 14:39
    „http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/02/02/jobb_dizelmotor_a_skoda_superbhez/

    Ez is csak 14o lovas kecske.Ilynenekt kell veni.”
  • 25. Mankapunka 2010. február 02. 14:17
    „Lobbo
    Én egy 7,5 tonnás Merga, 4,6 literes sima dízel teherautóval jártam sokáig,tudom mennyire elég a 82 lovas TD egy kocsiban. Ezek a kocsi is 171 lóerős volt.

    De a 115 lóerős benzines autó nem tud annyi nyomatékot,mint a 82 lovas TD.
    Gyorsulni az utcai versenyzők járnak,előzésnél meg alacsony fordulaton simán leadja a nyomatékot.
    Nekem,mint sofőr,a nyomaték számít,nem az,hogy hány lóerős,kW-os”
  • 24. Lobbo71 2010. február 02. 13:13
    „Agent, 2,5-ös, 125 kW-os, tehát éppen pont beleesik az adózásba. Milyen érdekes, hogy az adó alsó határát pont ott húzták meg, ahol a legtöbb gyártónak még van egy-két motorja. Ha 180 lóerőnél húzták volna, fele ennyi autó sem esne bele. Az meg röhej, hogy már most kiszámolták, hogy ez az adó még annyi pénzt se jelent, amennyibe a beszedése kerül, tehát ráfizetéses lesz a köznek.

    Mankapunka, autózni elég 50 lóerő is, persze. Ilyeneket azok írnak, akik még sosem használtak hosszabb ideig erősebb autót. És nem a száguldozásra gondolok (én sokkal lassabban vezetek, mióta ez az autóm van) hanem a nyugalomra, hogy nem kell izgulnom, ha a suzukis rámgyorsít meg mindenhova beférek, akkor is, ha nem akarnak beengedni. Mert a magyar közlekedésben mindkét eset elég gyakori. Rendszeresen vezetek egy 75 lóerős autót is (céges), sokkal veszélyesebb azzal közlekedni, és nem a gyorshajtás, hanem a magyar közlekedési morál miatt.”
  • 23. Mankapunka 2010. február 02. 12:33
    „Agent
    Mondjuk az új dízelek kevés lőerővel,de annál jobb nyomatékkal bírnak.
    Nem rossz választás a 2 literes dízel sem.
    Én csak azért a 1,7-ben gondolkodok,száguldozni fölösleges,elég sok a büntetés.
    5 liter alatt meg simán megálítom a verdát.
    Én csak azt tudom,hogy az Opelokban egyedül a DTi-s motorokat elcsípték.Japán dízel kell egy német verdába,az egyjó párosítás.”
  • 22. Mankapunka 2010. február 02. 12:30
    „lord40 A gépjárművek értéke másképp változik,mint egy lakás ára,mert pl. egy panel nem fog egyik hónapról a másikra 2 millát esni,de egy 8 millás autó simán le tud esni 7,4-re”
  • 21. lord40 2010. február 02. 12:26
    „Ez nem vagyonadó hanem teljesitményadó!Nagyon nincsen ez igy rendben,mert ha a vagyont akarják adóztatni akkor legyen mondjuk minden 8 Millió feletti autóra adó ,de igy csak megint öngólt rugtak és sok szerencsétlen akinek csak 1-2 millát érö erös autója van ugyanúgy sziv mint a Q7,X5, stb milliomos autótulajok!Akinek telik 10-15-20 milliós autóra az fizessen ez rendben is lenne!”
  • 20. Agent 2010. február 02. 12:23
    „Mankapunka, szerintem sem, következő autóként gondolkodtam egy jó állapotú Mondeo ST220-on, de asszem maradok a 2.0TDCi-nél az is egy erőmű, meg a lényeg, hogy hatodikban is húzzon 160-ról:)”
  • 19. Mankapunka 2010. február 02. 12:19
    „Agent Szerintem nagyon elég már a mai utakra egy 1,7-es Turbó dízel 170 Nm-rel.
    Több szerintem nem kell”
  • 18. Agent 2010. február 02. 12:17
    „Vagy éppen a határ alatti teljesítményű kocsit kell venni, aztán chiptuning/motorbeállítás optimalizáció, amely kikapcsolható/eltávolítható, aztán máris megvan a nagyobb teljesítmény és a limit alatti LE a forgalmiban, egyszerre:)”
  • 17. Mankapunka 2010. február 02. 12:14
    „Roben
    A népet inkább pont,hogy egy Ladával kellene megtanítani vezetni,mert nem fog megtanulni vezetni,egy új A3-ban.

    mindigatutit Ő azokra a nyolcvanas évekbeli 3 és 5-ös Bömösökre,80 100 Audik-ra gondol,amit meglehet kapni 300 000 Ft környékén,de teljesítményük 170 paci felett van.”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Forest Papír alapítója lett az év üzletembere

Bodrogai Ferenc, a Forest Papír Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója lett "Az év üzletembere". Tovább olvasom