Kisalföld logö

2018. 10. 17. szerda - Hedvig 9°C | 22°C Még több cikk.

Idén véget ér a megameló, 2019-ben újabb nagy felújítás startol az M1-esen

Az M1-esen a felújítási munkák rengeteg autós idegeit tették próbára idén. Tavasszal voltak hetek, amikor 8-10 km hosszú torlódás alakult ki. Május végére javult a helyzet, nyár közepén újabb 12 km-es szakasz rendbetétele kezdődött. Figyelmes közlekedésre, türelemre jövőre is szükség lesz a sztrádán.
"A Győr felé vezető oldalon megújult a 16-os és 18-as km-szelvények közötti etap, július eleje óta a 28-as és a 40-es szelvények között történik korszerűsítés. Utóbbi ütemterv szerint halad, a november közepére tervezett befejezés tartható, jelentős csúszással nem számolnak a kivitelező szakemberei" - kezdte Pécsi Norbert Sándor. A Magyar Közút szóvivője hozzátette: az útépítők úgy dolgoznak, hogy a sztráda 2x2 sávja a járművezetőké maradt.

A 40 tonnás kamionok nyomot hagynak

A 12 km-es útszakasz felújítása során eddig 20 ezer tonna aszfaltot építettek be, 10 ezer tonna útburkolat még vár a sztrádára. Körülbelül 70 ezer tonna aszfaltot dolgoznak az M1-esbe idén. Mivel a külső sávban rengeteg kamion halad, értelemszerűen ez az M1-es leggyengébb része.

Az "országutak királyai" maximum 40 tonnát nyomhatnak. Az óriási súlyterhelést mennyire vették figyelembe a külső sávnál? - kérdeztük. "Modern, környezetbarát technológiával, helyszíni remix munkákat végeztek. Így az útalap újrahasznosításával korszerűsödött a külső sáv. A szükséges helyeken a földműveket is erősítették" - hallottuk.
Óvatosan közlekedjenek! Pár napja is dolgoztak éjszaka a Közút komáromi mérnökségének munkatársai az M1-esen. Fotó: Magyar Közút
Óvatosan közlekedjenek! Pár napja is dolgoztak éjszaka a Közút komáromi mérnökségének munkatársai az M1-esen. Fotó: Magyar Közút

25 milliárdos ütem

A 12 km-rel nem zárul hazánk fő közlekedési tengelyének modernizációja. "Az M1-es 43 km-es szakaszát érinti a következő felújítás. Erről az ütemről augusztus végén jelent meg a kormányhatározat, az előkészületek nyár végén útnak indultak" - jelentette ki Pécsi Norbert Sándor. Cél, hogy 2019 végéig befejeződjön ez az ütem Budapest és Tatabánya között. Ennek költsége 25 milliárd forint lesz. A jövőben is alapelv lesz, hogy 2x2 sáv rendelkezésére álljon az útmunkák idején.
Jó tanács: mielőtt felhajtanak az M1-esre, tájékozódjanak a www.utinform.hu-n vagy a 06-1-336-2400-s telefonszámon az aktuális közlekedési helyzetről.
Éjszaka is dolgoznak brigádok

A közismert "nagy munkák" mellett helyi javítási feladatok is történtek az autópályán idén. Ennek során eddig 7000 tonna aszfaltot használtak. Érdekesség, hogy a komáromi és a bicskei üzemmérnökség - amikor, csak lehet - éjszaka végzi a javításokat.

"Kérjük, ne csak nappal, éjszaka is figyelmesen közlekedjenek az M1-esen, mivel akkor is találkozhatnak üzemeltetési és fenntartási munkákat végző brigádokkal. A munkatársaink biztonsága a közlekedők kezében van" - hangsúlyozta Pécsi Norbert Sándor.

Kisebb csoda, hogy az M1-es "nagygenerálja" során eddig nem volt súlyos baleset. Tragédia az MO-son történt: a Közút munkatársát teherautó gázolta halálra május végén.
Három sáv

"Az M1-es autópálya három sávossá bővítése 2021-ben kezdődhet meg. A bővítési munkálatok idejére akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére" - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a napokban.



 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem tudni, milyen kórokozótól betegedtek meg a szombathelyi diákok

A hányással és hasmenéssel küszködő tanulók száma 300-ra emelkedett, az ebédet főző konyha működését… Tovább olvasom